Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,9 TDI AVB - Błąd przepływomierza 17552, logi


breg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Proszę o pomoc z przepływomierzem. Czy jednoznacznie jest do wymiany, czy to może coś innego choruje?

Komputer pokazuje błąd 17552 -  mass air flow sensor (g70) open or short to ground.

Przewody sprawdzone od kostki do momentu, aż wchodzą w większą wiązkę idącą do ECU (nie chciałem rozbebeszać za bardzo tych wiązek,)

Pomiary na wpiętej kostce:

pin 1 - zaślepiony

pin 2 - brak zwarcia z masą. Napięcie: 0 V przy wyłączonym silniku i 14V przy włączonym - czy to nie za dużo?

pin 3 - jest połączenie z masą

pin 4 - 5 V

pin 5 - nie pamiętam

Zrobiłem też logi dynamiczne grup 03, 08 i 11:

LOG DYNAMICZNY - 03

LOG DYNAMICZNY - 08

LOG DYNAMICZNY - 11
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka nie mierzy i tnie dawkę.

Co pokazuje na biegu jałowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Galetto napisał:

A na odpiętej wtyczce od MAF grupa 003?

Proszę:

003 - STATYCZNY PRZY ODPIĘTEJ KOSTCE MAF

Nie miałem jak zrobić dynamicznego. Jak potrzeba to zrobię jutro :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są "normalne" wskazania w trybie awaryjnym? Czy ktoś, kto ma sprawną przepływkę mógłby to sprawdzić?

Jeśli te moje logi byłyby normalne dla trybu awaryjnego i po podpięciu wtyczki do przepływki nic się nie zmienia, to właśnie wskazywaloby na uszkodzoną przepływkę. Czy nie?

 

A może jeszcze inaczej... czy jest sposób na wyeliminowanie błędu we wiązce? Np. pomiar miernikiem wtyczki po wypięciu? Jakie powinny być w niej wskazania?

 

Kombinuję na logikę, jeśli źle to poprawcie mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź wtyczkę w rękę i zwykły multimetr. Pomierz wartości napięcia na wtyczce (MAF odłączony)

Pin 2 i Masa - 11-14 V

Pin 2 i Pin 3 - 11-14 V

Pin 4 i Masa - 5V 

Pin 4 i Pin 3 - 5V

Podłącz wtyczkę i sprawdź co sam MAF pokazuje pomiędzy pinami 2 i 5:

Przekręcony zapłon - 1V

Praca na biegu jałowym - 1,5-2,1 V

Praca przy 3000 obr - 3,2 V 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil, dzięki za konkretną instrukcję - no to jedziemy po kolei:

Wtyczka odłączona, zapłon włączony:

Pin 2 i Masa - 12,17 V

Pin 2 i Pin 3 - 12,14 V

Pin 4 i Masa - 5,02

Podłącz wtyczkę i sprawdź co sam MAF pokazuje pomiędzy pinami 2 i 5:

Przekręcony zapłon - 11,91 V

Praca na biegu jałowym - 14,19 V

Praca przy 3000 obr - 14,21 V

Trochę się to różni od tego, co napisałeś. Zarówno na odpiętej i podpiętej wtyczce. 

Edytowane przez breg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, pomyliłem się z tą drugą częścią... tam powinno być pomiędzy pinami 2 i 5.

Przeedytuj swój post jak dokonasz pomiaru ;)

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem w poście wyżej

Edytowane przez breg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 3 do masy powinno być 0V

Pin 5 a pin przy sterowniku ECU - mniej niż 1 ohm

Jak to się zgadza no to wychodzi, ze MAF uwalony :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 3 do masy w jakich warunkach? Wtyczka podpięta? Zapłon? Praca silnika?

Pin 5 przy ECU - jak go tam sprawdzić? Trzeba rozebrać okolice akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z trafiona wiązka spotkałem się tylko raz i było to auto po dzwonie i wiązka była mocno zagieta. 

Nie kombinuj tylko wymień przepływkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A  jak juz tak podejrzewasz instalacje moze warto ja przemiezyc czy sa przejscia do ECU?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien przepływkę, przewody od przepływki nie są  narażone na wilgoć i inne czynniki atmosferyczne i trafiona instalacja sama z siebie z dnia na dzień to szansa 1/100000, stracisz dzień czasu na kombinacje a i tak wymienisz przepływkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. trochę to trwało, ale temat rozwiązany. Okazało się, że walnięta była przepływka, ale oprócz tego zwarcie występowało w samej kostce, którą się wpina w przepływkę. Czyli dwie awarie w jednym, dlatego tak ciężko było do tego dojść. Temat do zamknięcia. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...