Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Strasznie muli na 4 i 5 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów. Z tego co wyczytałem na naszym forum mogę do mojej awarii przypisać chyba wszystkie wątki na ten temat związane z doładowaniem silnika - więc tak - na wstępie było podłączenie pod vag i wykazało następujące błędy:

- n75 (po demontażu i sprawdzeniu okazał się sprawny)

- n19 (chyba bo dokładnie nie pamiętam ale chodzi o ten elektrozawór z czarną główką z tyłu za silnikiem - również sprawny)

- przepływomierz

- czujnik przy wtrysku (ten co ma kabelek podłączony )

- czujnik pedału hamulca (nożnego - mruga kontrolka od świec żarowych)

Po wyczyszczeniu przepływomierza błąd zniknął, ale reszty za chiny nie można wykasować włącznie z inspekcją IN 2. W wężyku który idzie do ECU i w ECU był olej silnikowy więc go wyczyściłem, wszystkie wężyki wymienione na nowe i wszystkie rury posprawdzane pod względem dziur i nic nie znalazłem poza tym mechanik powiedział że mam do wymiany ECU. Turbina jest słyszalna i podobno działa prawidłowo ale nie doładowuje więc na czwartym i piątym biegu jest masakra i wyprzedzają mnie tiry bo więcej niż 110km/h nie jedzie a pod górkę to nie raz muszę go redukować do 3 biegu!!! Nie kopci i bierze olej tak jak w innych TDi. Proszę was pomóżcie mi bo już nie mam siły do tego auta. Dziękuję

Opublikowano

Właśnie dzisiaj sprawdzałem i nie działa ale dlaczego??? w tych sprawach jestem laikiem więc doradźcie cuś proszę ;(

Opublikowano

Kierowniczki w turbinie mogą być zapieczone a wtedy czeka Cię regeneracja bo w czyszczenie nie ma sie co bawić.

Opublikowano

Kierowniczki w turbinie mogą być zapieczone a wtedy czeka Cię regeneracja bo w czyszczenie nie ma sie co bawić.

a to dlaczego nie ma co się bawić w czyszczenie :mysli: z tego co czytałem to czyszczenie daje pożądane efekty :chytry:
Opublikowano

a to dlaczego nie ma co się bawić w czyszczenie :mysli: z tego co czytałem to czyszczenie daje pożądane efekty :chytry:

Efekty może i daje, ale nie na długo.

Opublikowano

tak się tylko zastanawiam czy oni przy regeneracji turbiny robią to inaczej niż my bo szczerze to wątpię :decayed: wiec kwestia dalej pozostaje sporna :naughty:

Opublikowano

warto zrobic logi, bedzie widac czy to kierownice. podlaczales pod VAG? nie ma bledow?

Opublikowano

Pisałem na początku co wyskoczyło pod vagiem :wink4: a nie wiem czy to nie wina komputera bo przecież może być tak że komputer może podawać za małe napięcie na n75 i dlatego nie otwiera zaworu a jak ręcznie ruszałem sztance to chodziła nawet lekko więc nie wydaje mi się żeby kierownice były zapieczone :mysli:

Opublikowano

Pisałem na początku co wyskoczyło pod vagiem :wink4: a nie wiem czy to nie wina komputera bo przecież może być tak że komputer może podawać za małe napięcie na n75 i dlatego nie otwiera zaworu a jak ręcznie ruszałem sztance to chodziła nawet lekko więc nie wydaje mi się żeby kierownice były zapieczone :mysli:

zrób 011 w BS [jak pójdzie] podczas logów obserwuj sztangę....

Opublikowano

Pisałem na początku co wyskoczyło pod vagiem :wink4: a nie wiem czy to nie wina komputera bo przecież może być tak że komputer może podawać za małe napięcie na n75 i dlatego nie otwiera zaworu a jak ręcznie ruszałem sztance to chodziła nawet lekko więc nie wydaje mi się żeby kierownice były zapieczone :mysli:

zrób 011 w BS [jak pójdzie] podczas logów obserwój sztangę....

a wczesniej spsikaj ją WD-40
Opublikowano

Dzisiaj sprawdzałem napięcie na kablach do n75 i n18 okazało się że na n75 jest podawane tylko 6 volt a na n18 nawet nie ma jednego volta i dlatego nie otwiera mi doładowania więc tu moje pytanie - co może być przyczyną takiego zachowania??? :mysli:

Opublikowano

Dzisiaj sprawdzałem napięcie na kablach do n75 i n18 okazało się że na n75 jest podawane tylko 6 volt a na n18 nawet nie ma jednego volta i dlatego nie otwiera mi doładowania więc tu moje pytanie - co może być przyczyną takiego zachowania??? :mysli:

a wjaki sposób mierzyłeś....jest dobrze :wink4:[napięcie ok 5-6V]

nie idzie 011BS? to zrób "output test" w ENGINE jak dojdzie do testu zaworu N75,to powinno być słyszalne jego cykanie.

wtedy zdejmij wtyczkę i zmierz napięcie,powinno być 12V [cyklicznie] ...jak brak to kablologia

tak samo zrób z EGR :wink4:

Opublikowano

Dzięki wielkie jutro będe z tym walczył i wieczorem opowiem co i jak :notworthy:[br]Dopisany: 10 Styczeń 2009, 21:34_________________________________________________Byłem, sprawdziłem i jest tak:

OUTPUT TEST:

- N75 - od 0,25 do 6 volt

- N18 - od 0,20 do 6 volt

więc ani jeden ani drugi nie działa na teście

A teraz na włączonym silniku (011BS):

- N75 - od 6 do 7,5 volt

- N18 - od 0,18 do 0,23 volt

Powyżej 1500 obrotów silnik wchodzi na ERROR.

Z tego wychodzi że nie mam odpowiedniego napięcia na te zaworki i dlatego mi nie działa przyśpieszenie, na POLSKIM VAGU pokazuje mi komunikat typu "błąd N75 lub zwarcie do masy" i tak samo mi wyżuca na N18 i wtrysku startowym. Pomóżcie mi zlokalizować usterkę bo naprawde mi się nie uśmiecha rozpruwać całą instalację ;( z góry dziękuję za odpowiedzi aha i jeszcze zaóważyłem że spalił mi się mały bezpiecznik nr.1 i po wymianie na nowy i włączeniu zapłonu znów się spalił - czy to może mieć coś wspólnego z ww. usterkami???[br]Dopisany: 11 Styczeń 2009, 13:35_________________________________________________A więc okazało się po sprawdzeniu, że w skrzynce z komputerm nie było jednego bezpiecznika który odpowida za zawory n75 i n18 - kiedy go włożyłem pokazał się prąd na wtyczkach do tych zaworków i zadowolony próbowałem odpalić auto ale niestety nie odpalił ;( więc go wyciągnąłem i auto odpaliło a kiedy na włączonym silniku włożyłem bezpiecznik auto zgasło, następnie posprawdzałem przjścia na wszystkich kablach i nie było żadnego zwarcia więc wraz z moim specem od elektryki samochodowej doszliśmy do wniosku że winę ponosi komputer i teraz pytanie czym różni się komputer o nr. 028 906 021 GN (taki mam w aucie) od kompa o nr. 028 906 021 GL ??? I powiedzcie mi jeszcze czy ważne są te literki na końcu numeru czy tylko ważny jest numer???

Opublikowano

A więc okazało się po sprawdzeniu, że w skrzynce z komputerm nie było jednego bezpiecznika który odpowida za zawory n75 i n18 - kiedy go włożyłem pokazał się prąd na wtyczkach do tych zaworków i zadowolony próbowałem odpalić auto ale niestety nie odpalił

podłącz vaga przy włożonym bezpieczniku....sprawdż blok engine i immo. :mysli:

Opublikowano

Przy włożonym bezpieczniku nie ma żadnych błędów

Opublikowano

Przy włożonym bezpieczniku nie ma żadnych błędów

a kontrolki na tablicy gasną :mysli: głównie chodzi o immo.

Opublikowano

Tak wszystkie gasną tak jak powinny.

włóż bezpiecznik i po przekręceniu kluczyka[nie odpalaj auta]sprawdż napięcie na zaworze N109 ten na pompie,ma być 12V

Opublikowano

Bez bezpiecznika pokazuje mi na vagu błąd na tym zaworze a jak go włoże to błąd znika czyli chyba jest dobrze ale nie sprawdzałem - a tak w ogóle to gdzie jest ten zawór - czy to nie ten czasami co wchodzi do niego tylko jeden kabelek za pompą???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...