Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Gdzie jest odma i jak ją wyciągnąć ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżdże na Mobilu S (10w40). Przyszedł czas na wymianę oleju. Wiem, że temat oleju był już wałkowany wielokrotnie więc zapytam tylko w kwestii formalnej - zostać na Mobilu czy zmienić na coś innego (brałem pod uwagę Motula 6100 Synergie+ 10W40 lub Shella Helixa 10W40 - Shell ma lepsze parametry i znacze EC informujący o deklarowanym przez producenta niższym spalaniu o około 1,5%; wadą obu jest zdecydowanie trudnieszy dostęp do obu marek na stacjach paliw)

Aha

Skąd mogę się dowiedzieć jaki dokładnie typ silnika mam - jest to 1595 cm3 74,00 kW (czyli około 100 KM) ?

lej to na czym jezdzisz

oznaczenie silnika masz w bagazniku na naklejce

a tutaj znajdziesz resztę:

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=AUDI&h=AUDI&m=A+4

Opublikowano

witam ,czy uszkodzenie odmy moze powodowac chwilowe tzw. zmulenie auta???? to znaczy przy spokojnej jezdzie na 2,3,4 biegu i obrotach okolo 2000 tys , dodaje gazu i jest chwilowy brak mocy ,a nastepnie auto jedzie normalnie , :mysli: ,pozdro

Opublikowano

Widze same pytanie, ale nie chce zakladac nowego tematu..

Ostatnio borykam sie z jakimis tam falowaniami obrotów, wiec przepustnica na stol i czyszczenie, niestety nic to nie dalo. A ze przy odkreceniu korke od wlewu oleju, obroty spadaja i prawie rowno trzymaja 860 obr. min, wiec przy okazji sprawdzam odme a ona mi w rekach pekla ( byc mozliwe, ze byla peknieta bo delikatnie dotknelem) Nie ruszalem tego bo mialem mala trase, ale trzeba sie za to zabrac, bede probowal bez zdejmowanie kolektora bo jak tak zobaczylem to wykrecenia by bylo. Co musze miec przy wymianie , aby podczas pracy nie powiedziec kurw.. nie mam czegos ?

Wymieniac rowniez ten plastik przytwierdzony do glowicy ? ( Odpowietrznik ) ( przykrecona na 3 sroby )

Czy tylko Rure odpowietrzajaca ? ( Odma )

Czy równiez obudowe zaworu ? ( nazwa z ETKA, nr 06A 103 247 )

Jest jakas uszczelka miedzy Odpowietrznikiem a Odma tzw oring, zmieniac to ?

Zakupy, to tylko serwis ? Czy allegro rowniez moze byc, widzialem ze pare osob sprzedaje jako nowe. U mnie w miescie nie ma zadnego serwisu wiec musial bym podjechac ( koszt paliwa ) albo kombinowac i zamawiac w sklepach motoryz. ale oni swoje tez wezma. Z gory dzieki wszystkim za wiadomosci, i rowniez podpowiedzi. Garaz mam, jakies tam klucze covala 72 szt. a ze lubie grzebac przy samochodzie, wiec postaram sie sam za to zabrac. :hi:

Opublikowano

Siema jestem swiezo po wymianie odmy poprawa zdecydowana.Kolego Lo-buz ja kupowalem na allegro jakies 60plnow dalem za calosc.Przewaznie rozwala sie to kolanko na gorze mi sie rozsypalo w rekach.Ten plastik przy silniku caly oprocz tego ze nagaru duzo ale go tez wymienilem bo mialem nowszy rocznik (czesc)nawet sie nie zastanawialem.Jak nie bedziesz mial to musisz to dokladnie umyc.Od razu musisz sobie opaski nowe i weze kupic co do dolotu ida rury od filtra powietrza przed przepustka.Reszte przemyc i gitara duzo rozkrecania przy demontarzu kolektora. Ja go wyciglem razem z przepustka tylko akum. odlaczalem.Ale satysfakcja gwarantowana.Ja mialem u siebie tak zapchana ze wywalalo mi olej przez uszczelki bo bylo za duze cisnienie w silniku.Auto nie jechalo i palilo wiecej.Po robocie zdecydowana poprawa.Koszt calkowity 60 zloty +wlasna robota :wink4:

Opublikowano

Jestem juz po.. ogolnie nie bylo zle. Zrobilem bez zdejmowania kolektora, wiecej sie motalem z tym trojnikiem gumowym, a tak to powoli spokojnie, rozlozylem to na dwa dni po 1.5 godziny :) dodatkowo polamalem ta koncowke od bagnetu :( ale juz kupilem w motoryzacyjnym za 3 zl ;)

Moja odma jakos nie byla specjalnie zawalona, chodz jakis taki szlam byl na sciankach. Dziala, i jestem bogatszy o doswiadczenie oraz pare zl, w kieszeni :hi:

Opublikowano

Witam podpinam się po temat... mianowicie pękła mi rurka pod kolektorem dolotowym raczej to odma bo zachlapała mi trochę silnik olejem.

Mianowicie mam pytanie czy po demontażu kolektora i wszystkiego co trzeba zdemontować by wymienić uszkodzony przewód trzeba preprowadzac jakies dodatkowe regulacje czy tylko poskładać tak jak było i będzie OK. przymierzam się do tego i nie chce spierniczyć czegoś...;/

a4 - b5 - 1.8T

Proszę o pomoc może ktoś już to wymieniał. pozdr.

Opublikowano

Kolego Damianie , też jestem swieżo po wymianie odmy w warsztacie koszt 78pln zamiennik , orginał 190pln.Tak jak u Ciebie wszystko rozleciało się w rekach.Wymiana powodowana była jednak oprócz wycieku innym problemem , jak przegonię troche , to przy zejściu z obrotów jast alert wyłącz silnik ,sprawdz poziom oleju, i grają popychacze,po wyłączeniu silnika na chwilę problem znika. Stan oleju prawidłowy.Zostaje jeszcze wyczyszczenie smoka , jak to nie pomoże to nie wiem ?

Opublikowano

Sciagaj miskie i sprawdzaj smoka. I pozniej daj znac, strzelam ze zapchany. Na jakim oleju jezdzisz i jak czesto zmieniasz oliwe ?

Opublikowano

Polecam zmiane na 5w40 . Ja jezdzilem przez 20 tys na 10w40 i teraz przeszedlem na 5w40 Motula i o wiele latwiej odpala, tak bardziej lekko i ciszej pracuje motor, wiec jak bedziesz zmienial olej to przemysl takie wyjscie. :thumbup1:

Opublikowano

czy jak wyciagne odme to mi olej wypłynie? zy btylko troche i obejdzie sie bez dolewki ? a4 ADP

Opublikowano
czy jak wyciagne odme to mi olej wypłynie? zy btylko troche i obejdzie sie bez dolewki ? a4 ADP

olej nie wypłynie, to jest odpowietrzenie silnika

Opublikowano
Witam Cię kolego :hi: Postaram się chociaż po częsci Ci pomóc.Jesli chodzi o kod Twojego silnika to możesz to sprawdzic na 100% na naklejce ktorą znajdziesz w bagażniku pod wykładziną dywanową po prawej stonie w zaglębieniu na kolo zapasowe :) najprawdopodobniej masz ten sam motor co ja czyli ADP 101KM.Jeśli chodzi o odmę to znajdziesz ją tutaj

http://dany1135.wrzuta.pl/obraz/nvSEuGiSZt/

a tak wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c228015891401e0b.html

(ta jest oczywiscie uszkodzona)

Pozdrawiam :hi:

zdięcia są z odmy 1.8 ADR a kolega opisuje odmę 1.6 ADP i jest ona zupełnie inna dobrze widoczna,jest w niej faktycznie kawałek przewodu gumowego ale tej samej srednicy co rurki przed i za nim

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...