Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 B5 problem z pompą ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, od dłuższego czasu walczę z problemem z pompą abs w s4 b5 99r polift. Mianowicie, wsiadam odpalam ruszam (nie naciskam pedału hamulca) gdzieś przy prędkości ok 10-15km/h uruchamia się na 2s pompa abs (słychać dźwięk pompy, słychać cykający przekaźnik, przygasają światła) jeżdżę hamuje wszystko niby gra.Za każdym razem po uruchomieniu tak jest. Punkt 2... podcyas  mocnego hamowania po zatrzymaniu albo już powolnej jeździe od razu po hamowaniu (pedał hamulca nie wciśnięty już) znowu słychać załączenie pompy na chwilę. Punkt 3...zimą podczas np latania po parkingu na śniegu (z wyłączonym esp na desce) pompę słychać non stop, podejrzewam że działa system EDL, chociaż przy wyłączonym ESP na desce raczej nie powinien. Teraz może ktoś ma pomysł o co chodzi, dodam że auto hamuje dobrze, wszystkie 4 koronki na przegubach są nowe, nie ma żadnych błędów, robiona adaptacja esp.  

Opublikowano (edytowane)

Kolego chodzi Ci o załączanie się ABS podczas końcowego hamowania np. jedziesz 60 km/h i hamujesz, nic się nie dzieje a jak już masz prędkość ok. 15-10 km/h to załącza się sam ABS, i jest taka sprężynka na pedale hamulca ? jeśli dobrze zrozumiałem i oto ci właśnie chodzi to to jest wina któregoś z 4 czujników ABS, albo taki czujnik jest zabrudzony i pokazuje złe dane, i (komputer) myśli że jedziesz 30 km/h a jedziesz 3 km/h i dlatego taka sytuacja, wtedy albo sprawdzić za pomocą programu odczyty czujników ABS albo powyciągać i powyczyszczać. Teoretycznie to albo któryś z 4 czujników jest brudny albo odskoczył i trzeba go docisnąć ale to najpierw lepiej się upewnić programem a jeśli nie ma się możliwości to wtedy trzeba każdy z osobna sprawdzać ;) było wiele razy pisane o tym na forum  chyba że mówisz o czymś zupełnie innym i nie zrozumiałem do końca. Pozdrawiam.

 

Edytowane przez Adrian1727
Opublikowano (edytowane)

nie, to o czym piszesz jest łatwe do wychwycenia. Mi pompa uruchamia się bez wciskania pedału hamulca np przy porannym  wyjeździe z garażu. Mam nowe koronki wyczyszczone czujniki ustawione odległości z przodu, tył w quattro jest przykręcany czujnik. W skrócie agregat uruchamia się bez wciskania pedału hamulca przy ruszaniu po odpaleniu albo po mocnym hamowaniu PO ODPUSZCZENIU pedału hamulca. 

Edytowane przez lukaszlsw
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, lukaszlsw napisał:

nie, to o czym piszesz jest łatwe do wychwycenia. Mi pompa uruchamia się bez wciskania pedału hamulca np przy porannym  wyjeździe z garażu. Mam nowe koronki wyczyszczone czujniki ustawione odległości z przodu, tył w quattro jest przykręcany czujnik. W skrócie agregat uruchamia się bez wciskania pedału hamulca przy ruszaniu po odpaleniu albo po mocnym hamowaniu PO ODPUSZCZENIU pedału hamulca. 

Okej rozumiem, też walczę z takim czymś ale to jest chyba wina czujnika, aczkolwiek nie chcę się przy tym opierać dzisiaj będę to robił. Wymieniłem u siebie czujnik i ABS zadziałał, błąd zniknął ale została ta wkurzająca sprężynka. Do tego chciałem dodać że ABS załącza się nie tylko przy końcu hamowania ale czasami jak jadę na 1 biegu bez gazu, auto powoli się wlecze i ABS słyszę jak (działa) po prostu słychać tą sprężynkę, jak to napisałeś "agregat uruchamia się bez wciskania pedału hamulca". Jak uda mi się to zrobić to dam Ci znać, ale czy na pewno to nie jest wina czujników, to powiem jak zrobie:D:D na chwilę obecną przeczyszczę czujniki z przodu i sprawdzę odległość od pierścienia przegubu. 

UAKTUALNIENIE: Dzisiaj przedni czujnik dobiłem bo odstawał za dużo i już jest prawie dobrze ale 1 raz na 2-3 razy załącza się ABS przy końcówce hamowania, zrobiłem test zwykłym vagiem diagnostycznym, kanał 01, 4 odczyty jadę 10 km/h wszystkie czujniki podają 10 km/h czyli prawidłowo ale zwolniłem na 6-7 km/h i 3 czujniki pokazały 6 km/h a lewy tył pokazał 1 km/h i załączył się ABS, jadąc stałą prędkością 6 km/h przez 1 czujnik który pokazywał 1 km/h ciągle rzęziła pompa ABS. Także chyba znalazłem przyczynę u siebie, jeśli zrobię to dam znać ale radzę żeby kolega zrobił test vagiem  i będzie widać co i jak

UAKTUALNIENIE 2: Problem rozwiązany. Przyczyną załączania się ABS podczas końcowego hamowania oraz załączanie się ABS podczas bardzo wolnej jazdy (ok 5-8 km/h) był zabrudzony czujnik prędkości tylnego koła. Auto po przeczyszczeniu czujnika z opiłków i wszelkiego brudu, po ponownych testach vagiem, miało prawidłowe wartości, problem zniknął

Edytowane przez Adrian1727
Opublikowano

przerabiałem to jak kupiłem auto, rozebrałem zawieszenie uszkodzone miałem koronki na absie. ABS działa mi poprawnie od tamtej pory poza tym że pompa uruchamia sie bez wciskania pedału hamulca:D 

 

Opublikowano
6 minut temu, lukaszlsw napisał:

przerabiałem to jak kupiłem auto, rozebrałem zawieszenie uszkodzone miałem koronki na absie. ABS działa mi poprawnie od tamtej pory poza tym że pompa uruchamia sie bez wciskania pedału hamulca:D 

 

W skrócie to powiem tak, rozumiem mniej więcej twoje zdanie na ten temat ale nic nie zaszkodzi jak sprawdzisz vagiem odczyty czujników, 5 minut roboty ale będziesz bynajmniej miał pewność że czujniki są okej, u mnie tak jak pisałem wyżej, jechałem na 1 biegu 6-8 km/h i ABS cały czas rzęził, jakbym hamował a hamulca nie miałem wciśniętego, podczas pomiaru vag na pierwszy rzut oka wyglądało okej wszystkie czujniki stałe 10 km/h a jak zmieniłem prędkość na 6 km/h jeden z czujników pokazywał 1 km/h a pozostałe 3 czujniki pokazywały prawidłowo. Więc sprawdź jak masz możliwość, nic nie kosztuje a czasami zwykła drobnostka może być. Ja Ci to doradzam, a co Ty zrobisz to Twoja sprawa ;) Powodzenia w majsterkowaniu ;)

Opublikowano

sprawdzałem vcdesm oscyloskopem czujniki są ok, prędkości ok, abs działa jak trzeba przy hamowaniu nic nie drgra nie buczy. Do tego zmieniałem sterownik pod kanapą od eds kodowałem na nowo, zmieniałem pompe abs bo miałem na warsztacie nic sie nie zmieniło. Został mi jeszcze pod pompą ten zasobnik od esp który nie wiem do czego służy. Nadal po odpaleniu i ruszeniu uruchamia sie agregat sam z siebie...

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, lukaszlsw napisał:

sprawdzałem vcdesm oscyloskopem czujniki są ok, prędkości ok, abs działa jak trzeba przy hamowaniu nic nie drgra nie buczy. Do tego zmieniałem sterownik pod kanapą od eds kodowałem na nowo, zmieniałem pompe abs bo miałem na warsztacie nic sie nie zmieniło. Został mi jeszcze pod pompą ten zasobnik od esp który nie wiem do czego służy. Nadal po odpaleniu i ruszeniu uruchamia sie agregat sam z siebie...

Aha myślałem że czujników nie sprawdzałeś itp więc teraz jest okej, niestety w tym raczej nie pomogę, nie wiem co jest przyczyną ale może ktoś z kolegów coś jeszcze doradzi. Może zrób filmik jak to dokładnie pracuje może będzie łatwiej coś określić ;)  Pozdrawiam

Edytowane przez Adrian1727
Opublikowano
W dniu 7.03.2017 o 19:15, lukaszlsw napisał:

sprawdzałem vcdesm oscyloskopem czujniki są ok, prędkości ok, abs działa jak trzeba przy hamowaniu nic nie drgra nie buczy. Do tego zmieniałem sterownik pod kanapą od eds kodowałem na nowo, zmieniałem pompe abs bo miałem na warsztacie nic sie nie zmieniło. Został mi jeszcze pod pompą ten zasobnik od esp który nie wiem do czego służy. Nadal po odpaleniu i ruszeniu uruchamia sie agregat sam z siebie...

Mam dokładnie ten sam problem.
Na dniach mam wymienić pompę abs bo już nie mam pomysłu.
Udało ci się rozwiązać ten problem?

 

Opublikowano
W dniu 15.04.2020 o 17:20, Filip2121 napisał:

Mam dokładnie ten sam problem.
Na dniach mam wymienić pompę abs bo już nie mam pomysłu.
Udało ci się rozwiązać ten problem?

 

najpierw sprawdz odległosci czujników od koronek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...