Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po odpaleniu załącza wentylator klimy na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z wentylatorem klimatyzacji, załącza się on po zapaleniu zimnego silnika.

Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika wentylator nie załącza się, ale podczas jazdy czasami potrafi się włączyć.

Czujnik temp. płynu chłodzącego (G2 oraz G62) podają prawidłowe wartości.

Na klimatroniku brak błędów.

Czy vagiem można sprawdzić odczyt ciśnienia jakie mierzy presostat?

Czy problem będzie w czujniku termicznym chłodnicy? O ile się nie myle to znajduje się on na dole chłodnicy po stronie kierowcy?

Opublikowano

Odłącz czujnik termiczny i zobacz czy się włącza.

Opublikowano

Jak się wentyl nie załączy po ok. 2 minutach po odpaleniu to najczęsciej podczas jazdy.

Odpiąłem czujnik, odpaliłem i wentylator nie chodził.

Jutro odepne go i się przejade, okaże się czy to ten czujnik, ale obstawiam że on albo kostka, bo jej piny są bardzo zabrudzone.

Lipny jest dostęp i nie mam pomysłu jak wyczyscić piny czujnika... mało tam miejsca, mimo że mam dość chude witki xD (wąż płynu chłodzącego ogranicza dostęp)

Mam cichą nadzieje że przez słaby kontakt pinów, ecu odczytuje większą rezystencje z niego...

 

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, Hezen napisał:

Jak się wentyl nie załączy po ok. 2 minutach po odpaleniu to najczęsciej podczas jazdy.

Odpiąłem czujnik, odpaliłem i wentylator nie chodził.

Jutro odepne go i się przejade, okaże się czy to ten czujnik, ale obstawiam że on albo kostka, bo jej piny są bardzo zabrudzone.

Lipny jest dostęp i nie mam pomysłu jak wyczyscić piny czujnika... mało tam miejsca, mimo że mam dość chude witki xD (wąż płynu chłodzącego ogranicza dostęp)

Mam cichą nadzieje że przez słaby kontakt pinów, ecu odczytuje większą rezystencje z niego...

 

 

 

Możesz ratować się szprejami kontakt. Psikasz i być może problem się rozwiąże. Swego czasu też miałem taki problem. Po zgaszeniu auta załączał się wentylator. Pomagało odpięcie aku. Jednak po paru takich akcjach zaprzestało. I tak z 2 lata już się nie zdarzyło. Jeszcze po prawej stronie masz opornik do wentylatora. Zależy od wersji ale masz taką płytke z 2 lub 3 kablami. Może ci zardzewiał i kabel odpadł. Tak było u mnie. Być może u mnie to też było przyczyna. Bo patrzac to ten kabel sie mógł stykac z drugim gdzie jest napiecie. Ja patrzac na ICka zauważyłem własnie ten urwany kabel. Po podłaczeniu go jakiejs roznicy nie widze. Powodzenia ;)

Zawartość dodana 0 minutes later

O takie coś rezystor-wentylatora-audi-a4-passat-b5-1

Opublikowano

Mam tylko Kontakt PR do regenerowania potencjometrów, usuwa tlenki i itp.

Jest możliwość rozebrania kostki, jak się uda to konektory (samiczki) przejade papierem ściernym, a "samce" czujnika potraktuje w/w specyfikiem.

Płytka o której piszesz to opornice wentylatora na podłużnicy od strony kierowcy, też tam zajrze... i tak bede po pracy jechał na kanał to oblukam czy jest tam wszystko w porządku.

Będę pisał o postępach w naprawie usterki.

Kolego dzięki za pomoc [emoji4]

 

 

Opublikowano

Czujnik termiczny odłączony, wentylator i tak się załącza.

Jeszcze spróbuje z odłączonym presostatem.

Jeśli dalej będzie to samo, to sterownik klimy przywróce do ustawień fabrycznych i zrobie adaptacje klap.

Ostatnią rzeczą do sprawdzenia będzie wspomniane przez Ciebie rezystory wentylatora.

Dzisiaj byłem na kanale ale nakrętki są tam konkretnie zapieczone :/

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...