Pawisco Opublikowano 18 Marca 2017 Opublikowano 18 Marca 2017 (edytowane) Witam. Dość długo zabierałem się za mój temat. Dziś przyszedł ten czas Po kilkuletniej, bezawaryjnej eksploatacji Seata Leona 1 generacji, oczywiście 1,9 TDi 90KM, kupiłem auto, które od zawsze mi się bardzo podobało... AUDI A4 B6 Avant 1,9 TDI AVF, 2004, 131 KM + 6-biegowa skrzynia Auto od zachodnich sąsiadów, jestem drugim właścicielem. Przebieg w momencie zakupu 181000. Pakiet S-Line (według wlepki E4J) + zawieszenie 1BV. Wyposażenie daje radę, na pokładzie m.in.: zawieszenie S-Line + oryginalne felgi 17" opony Michelin 235/45R17 emblematy po bokach, listwy na progach ciemna podsufitka i słupki fotele ze skórzanymi bokami i podgłówkami, elektryczna regulacja lędźwi kierownica, lewarek zmiany biegów i uchwyt ręcznego w skórze dekory aluminiowe pełne oświetlenie wewnętrzne odpinany hak holowniczy zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego roleta za tylnym siedzeniem podłokietnik w tylnej kanapie Oczywiście, aby nie było tak kolorowo (a więc trzeba doposażyć ? brak podłokietnika kierowcy radio Concert - samo radio jest OK, ale dołożyłbym oryginalną zmieniarkę lub emulator, póki co RNS-E to droga sprawa, a nie wiem czy aż tak potrzebna elektryczne szyby tradycyjnie tylko z przodu Generalnie nie ma tragedii, a w porównaniu do Leona wręcz bajka . Standardowo po zakupie, przyszedł czas na ogarnięcie podstawowych spraw: zaraz po zarejestrowaniu auta zamówiłem ramki klubowe pierwsza naprawa to ułamany zawias schowka - ponoć standard. Podszedłem do tematu dwa razy, gdyż pierwszy nie wytrzymał próby czasu. Najpierw skleiłem zawias Loctite'm, następnie przewierciłem wzdłuż zawiasu otwór i wbiłem kołek sprężysty - niestety zapomniałem zrobić zdjęcia, ale raz - zrobione porządnie, dwa - w ogóle nie widać rzeźbienia i działa do dziś bez zarzutu serwis olejowy - olej Motul X-Clean 5W-30 + komplet filtrów Knecht wymieniony rozrząd na zestaw INA wraz z pompą wody pierwsze mycie, pucowanie, woskowanie... Aktualnie jestem na etapie zbierania kosmetyków na nowy sezon, jest już pianownica PA do myjki ciśnieniowej, piana aktywna, szampon, kosmetyki do wnętrza, szyb, felg i opon, zamówione są szmatki i rękawica, brakuje jeszcze cleanera do wosku Fusso i glinki coś ktoś poleci do tego lakieru? Jesienią porozbierałem hamulce, wszystko została wyczyszczone, tłoczki nasmarowane, z tyłu wymieniłem klocki i zaciski, został też wymieniony płyn hamulcowy i odpowietrzony układ. Musiałem kupić też opony na zimę, zdecydowałem się na założyć je na swoje felgi. Udało się dorwać opony z 2015 roku, po jednym sezonie w przystępnej cenie - Nexen Winguard Sport 235/45R17. Bałem się, że na sezon zimowy może być trochę za szeroko i twardo, ale nie było tak źle. Ostatnią z istotnych rzeczy, które ogarnąłem podczas zimowych wieczorów to czyszczenie EGR i kolektora ssącego. Zostały wymienione wszystkie uszczelki, EGR był trochę brudny, ale udało się doczyścić, natomiast kolektor zmoczyłem benzyną i podpaliłem - efekt piorunujący . W tej chwili jest czysto, oby tak było jak najdłużej. Kilka tygodni temu wymieniłem po raz drugi olej i filtr. W tej chwili auto posiadam już rok, obecny przebieg 198000. Auto było kilka dni temu na przeglądzie, amortyzatory i układ hamulcowy bez zarzutu, muszę przyjrzeć się dokładniej tylnemu zawieszeniu, diagnosta stwierdził, że tuleje są już zmęczone. Myślę, że trzeba będzie naprawić kompleksowo tył, zwłaszcza, że wymiana nie jest taka prosta. Zawiecha z przodu jeszcze oryginał, do wymiany jedynie łączniki stabilizatora. Jakie plany na sezon 2017? naprawa zawieszenia kupno podłokietnika w skórze wymiana oświetlenia wewnętrznego na LEDy od Tomnika montaż LEDów do oświetlenia rejestracji, postojówek oraz dobranie żarówek H7, aby to ładnie ze sobą świeciło porządna konserwacja lakieru we własnym zakresie (myślałem o korekcie, ale na razie dam sobie spokój) zakup dywaników gumowych na przyszłą zimę i pewnie jeszcze wiele innych rzeczy, czas pokaże Póki co jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, zwłaszcza, że jest to moje pierwsze Audi. Fakt, że auto ma już 13 lat i na pewno trzeba o wszystko dbać na bieżąco, ale jeśli o mnie chodzi nie będzie z tym problemu. Wiele rzeczy staram się robić sam, forum bardzo w tym pomaga Pozdrawiam! UPDATE 06.01.2019 Lista ważniejszych rzeczy wykonanych przez prawie 3 lata użytkowania auta: wymiana oleju zawsze co 10 tys. km początkowo Motul X-Cess 5W-30, później zmiana na Valvoline Synpower MST C3 5W-40 wymiana rozrządu i pompy wody [INA kit] - 04.2016 wymiana łożyska koła lewy tył [FAG] - 05.2016 naprawa hamulców osi tylnej [klocki + tarcze + zaciski TRW] - 08.2016 zakup opon zimowych [Nexen Winguard Snow 235/45/R17] - 10.2016 czyszczenie zaworu EGR i kolektora ssącego + wymiana uszczelek - 02.2017 montaż podłokietnika [OEM używany] - 04.2017 wymiana oświetlenie wewnętrznego [zestaw LED od Tomnika] - 04.2017 pełny serwis klimatyzacji połączony z wymianą wszystkich oringów, osuszacza i dyszy rozprężnej - 09.2017 wymiana płynu wspomagania [OEM G004000M2] - 09.2017 wymiana uszczelki pompy vacuum - 09.2017 wymiana wycieraczek przednich [Oximo], montaż dywaników gumowych [Petex] i mocowań Isofix [OEM używany] - 10.2017 naprawa mikrostyka zamka drzwi kierowcy [mikrostyk V4NCT7] - 10.2017 wymiana świec żarowych [BERU GN046] - 12.2017 zakup alufelg z A4 B8 [8K0 601 025 CP - 18x8, ET47, otwór centrujący 66,6] + pierścienie dla piasty 57,1 - 02.2018 zakup opon letnich [Zeetex HP100 225/40/R18] - 03.2018 regeneracja turbosprężarki, wymiana uszczelnień - 04.2018 wymiana włącznika świateł - 06.2018 zakup podszybia i osłony akumulatora VW Centrum Wrocław - 06.2018 malowanie chromowanych ramek kratek zderzaka Motip Sprayplast - 06.2018 lakierowanie klapy tylnej - 07.2018 przyciemnienie tylnych szyb - 08.2018 wymiana rurki bagnetu [OEM] - 10.2018 naprawa hamulców osi przedniej (klocki + tarcze Textar) - 10.2018 chiptuning Jetronik Wrocław - 171PS, 370 Nm - 12.2018 montaż pianki wygłuszającej pokrywy silnika [bitmat] - 12.2018 Edytowane 6 Stycznia 2019 przez Pawisco
kamil-vag Opublikowano 18 Marca 2017 Opublikowano 18 Marca 2017 Ładny Avancik te naprawy to taki standard od tego samego zaczynałem. Zrób trochę więcej zdjęć + środek, zaprezentuj godnie auto
tobias Opublikowano 18 Marca 2017 Opublikowano 18 Marca 2017 Godzinę temu, Pawisco napisał: Przebieg w momencie zakupu 181000. a realny? , wierzysz w ten "zachodni" przebieg? dla porównania 4-5 letnie ściągane z de b8 mają ten przebieg co Twoja tak po za tym to ładna tylko daj więcej zdjęć.
Pawisco Opublikowano 18 Marca 2017 Autor Opublikowano 18 Marca 2017 Godzinę temu, kamil-vag napisał: Ładny Avancik te naprawy to taki standard od tego samego zaczynałem. Zrób trochę więcej zdjęć + środek, zaprezentuj godnie auto Zdjęcia będą, liczyłem że dziś ogarnę auto, ale pogoda nie pozwoliła tak jak pisałem, kolekcjonuję sobie kosmetyki, żeby furę ładnie odpicować naprawy standard, ja mam zasadę, żeby auto było sprawne mechanicznie i w pierwszej kolejności kasa idzie na to, a jak zostanie, to będziemy upiększać wizualnie 14 minut temu, tobias napisał: a realny? , wierzysz w ten "zachodni" przebieg? dla porównania 4-5 letnie ściągane z de b8 mają ten przebieg co Twoja tak po za tym to ładna tylko daj więcej zdjęć. Wiadomo, temat długi i szeroki. Książka serwisowa jest, mam dokument przeglądowy z Dekry, a jak jest naprawdę, to ktoś tam może wie nie przejmuję się, jeżdżę rok, parę rzeczy eksploatacyjnych zrobiłem, parę jeszcze na pewno zrobię. Auto spisuje się dobrze, wygląda bardzo dobrze, co świadczy też o solidności marki
Pawisco Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 (edytowane) Co tam ostatnio u mojej A4? Byłem na przeglądzie zawieszenia, wszystko nadal w oryginale, ale widać, że tylne śruby mocujące są już mocno skorodowane, kiedyś może być problem żeby to odkręcić i zastanawiam się, czy nie szukać powoli całego wózka z innego auta, jak trzeba będzie kiedyś to naprawiać. Amortyzatory w niezłym stanie, przedni prawy trochę korozji, więc kto wie czy za jakiś czas nie trzeba będzie zrobić całego zawieszenia $$ Przy okazji zauważyłem z moim mechanikiem lekki wyciek, prawdopodobnie puszcza uszczelka pompy vacum, ale mokro jest też przy wiązce pompowtryskiwaczy. Na drugi dzień kupiłem co trzeba, ale jeszcze nie było czasu wymienić. Zrobiony również serwis klimatyzacji z wymianą filtra. Ostatnia rzecz, to coś czego mi brakowało od początku - podłokietnik. Montaż nie sprawił wiele problemów, wszystko pasuje P&P. Jestem bardzo zadowolony z tego moda W najbliższych dniach planuję usunąć wyciek, po świętach, jak pogoda wreszcie pozwoli, bierzemy się za czyszczenie Glinka ValetPRO Yellow Poly Clay Bar, cleaner Poorboy's Professional Polish, wosk Fusso Coat 12 Months, a do środka Poorboy's Natural Look to moje początki z detailingiem, kiedyś ograniczałem się do marketowego szamponu i tłustego Plaka zobaczymy, co z tego wyjdzie, relację przedstawię Edytowane 11 Kwietnia 2017 przez Pawisco
muunv Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Ladna sztuka Podlokietnik wg mnie to must have Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pawisco Opublikowano 14 Maja 2017 Autor Opublikowano 14 Maja 2017 Sobota pełna pracy Wreszcie lepsza pogoda, więc mogłem się zająć lakierem. Zeszło z tym kilka ładnych godzin. 1. aktywna piana - pianownica PA + piana ADBL Yeti 2. porządne mycie na dwa wiadra 3. glinkowanie - glinka ValetPro Yellow - pierwszy raz to robiłem, robota fajna ale miałem szczęście, że rozdzieliłem sobie glinkę na 3 kawałki, bo pierwszy szybko upadł na ziemię 4. ponowne mycie 5. IPA 6. cleaner - Poorboy's Professional Polish 7. wosk - Fusso Coat 12 Months Jak na pierwszy raz jest w miarę zadowolony, auto ładnie się prezentuje, ale widać jednak znak czasu, przydałoby się oddać auto na korektę na koniec sezonu letniego... Poniżej fotki z prac, pozostałe kosmetyki, których użyłem są od Tuning Kingz Piana od ADBL bardzo dobra, długo się trzyma, chociaż rozcieńczyłem w mniejszych proporcjach. Na razie mam tester, jak się skończy chyba kupię bańkę 5l i spokój Środek do mycia felg od Tuning Kingz, ładnie krwawi, aczkolwiek trzeba było mu trochę pomóc szczotką. Jak widać, prawdopodobnie było to pierwsze glinkowanie na tym aucie Jakość zdjęcia średnia, efekt na żywo dużo lepszy. Na koniec nałożyłem dressing na opony, umyłem szyby i przeleciałem wnętrze Natural Lookiem. Żona twierdzi, że zaczynam bardziej dbać o furkę niż o nią, też tak macie? Zmieniłem również oświetlenie wewnętrzne na LEDy od Tomnika. Powiem tylko, że jak dla mnie to jest mod must have, jeśli chodzi o nasze autka. Wymieniłem lampki w podsufitce, drzwiach, pod nogami oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Świetnie się to prezentuje, fotki niebawem
kamil-vag Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 Ładnie dopieściłeś, miło popatrzeć Szkoda tylko, że aparat słabej jakości, bo by lepiej oddał efekt pracy
Pawisco Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Aktualny przebieg 209000. Podczas urlopu zrobiłem ponad 2500 km. Audi było nad Soliną, potem powrót do domu i kolejny wyjazd nad Bałtyk, na Półwysep Helski Auto spisało się bez zarzutów, jazda praktycznie samymi autostradami, spalanie ok. 6,5 litra Po wakacyjnych wojażach stwierdziłem, że muszę założyć tempomat W tle Jezioro Solińskie Właśnie kolekcjonuję graty na większy serwis: 1. wymiana oleju - zmieniam olej na Valvoline Sympower MST C3 5W40 2. wymiana płynu wspomagania - zamówiony w ASO nr G00400M2 3. wymiana osuszacza, dyszy, oringów klimatyzacji Prawdopodobnie naprawy lub wymiany wymaga również mikrostyk zamka drzwi kierowcy, nie działa oświetlenie i sygnalizacja drzwi. Mam nadzieję usunąć tą usterkę w weekend, bo mnie irytuje Chciałbym w miarę szybko przygotować auto na sezon zimowy, ponieważ w listopadzie urodzi mi się córeczka i czasu dla auta będzie mniej Pozdro!
tobias Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 11 godzin temu, Pawisco napisał: w listopadzie urodzi mi się córeczka i czasu dla auta będzie mniej gratuluję! lepiej ciułaj na dobrej klasy fotelik co do spalania to wydaje mi sie, że dużo, mi spala na w granicach 5,5 też jazda autostradą.
Pawisco Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Temat fotelika też do ogarnięcia, na pewno będzie porządny z tym spalaniem jest różnie, w trybie mieszanym wychodzi ok 6, fakt że prędkości na autostradzie dochodziły do 160-180 więc może mieć to wpływ na wyższe spalanie. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 U mnie na identycznych kołach - prędkości autostradowe (ale trzymam górną granicę według navi, czyli więcej niż na liczniku) + w DE gdzie można trochę więcej tak po 150 - 160 wychodzi mi zazwyczaj 6,1 - 6,2 i to już sprawdziłem kilkukrotnie Tempomat jak dla mnie wygodna rzecz, ale musi być w miarę pusto na drodze... w innych przypadkach staje się to irytujące dobrze, że chociaż pedał gazu go nie rozłącza, wtedy możesz minąć i dalej jechać swoje...
Pawisco Opublikowano 6 Września 2017 Autor Opublikowano 6 Września 2017 Audi w piątek przejdzie kilka akcji serwisowych Jestem umówiony u znajomego na: wymianę oleju - do tej pory był Motul X-Clean 5W30, ale czas na zmiany - teraz wlewamy Valvoline SynPower 5W40, filtr oleju Knecht, a przed tym płukanka od Millersa serwis klimatyzacji - wymiana osuszacza, dyszy i wszystkich oringów oraz uzupełnienie czynnika, odgrzybianie, ozonowanie wymianę płynu wspomagania - zalewamy oryginał z ASO G00400M2 likwidacja wycieku spod wiązki pompowtryskiwaczy i spod korka oleju (nowa uszczelka) Część gratów zakupiona u dzika, pierwszy raz zamawiałem i jestem bardzo zadowolony, polecam tego Allegrowicza oringi, uszczelka pod korek i płyn do wspomagania w ASO. Powoli szykuję auto na sezon zimowy, planuję jeszcze zakupić dywaniki gumowe i poszukać blach pod ISOFIX
Pawisco Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 Muszę przyznać, że zmiana oleju na coraz bardziej polecany Valvoline bardzo na plus - silnik pracuje ciszej i nie jest to efekt placebo Jestem również bardzo zadowolony z naprawy układu klimatyzacji, rzeczywiście wymiana wszystkich oringów i osuszacza to must have, o czym wspominali już m.in. @KoJ@K i @kamil-vag, fakt, że jest trochę roboty i trzeba uważać przy odkręcaniu śrub, ale myślę, że warto. Zamówiłem sobie nowe wycieraczki szyb - Oximo WE450450, a także mikrostyk zamka o oznaczeniu V4NCT7 do zamka drzwi kierowcy.
tobias Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 17 godzin temu, Pawisco napisał: Muszę przyznać, że zmiana oleju na coraz bardziej polecany Valvoline bardzo na plus - silnik pracuje ciszej kolego ten olej kupowałes u dzika?
kamil-vag Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 17 godzin temu, Pawisco napisał: Valvoline bardzo na plus - silnik pracuje ciszej i nie jest to efekt placebo Heh, kto by pomyślał, że tyle osób pójdzie w Valvo z polecenia mojego i @nitroo 3 minuty temu, tobias napisał: kolego ten olej kupowałes u dzika? Od siebie mogę polecić ten sklep: https://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-SynPower-MST-C3-5W40-5L/162 może i znajdzie się taniej itd. ale uwierzcie mi olej jest zawsze świeży - data max rok wstecz, czego niestety nie mogę powiedzieć o "innych" sprzedawcach
Pawisco Opublikowano 17 Września 2017 Autor Opublikowano 17 Września 2017 kolego ten olej kupowałes u dzika?Tak, zamówiłem u dzika razem z filtrami. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się