Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 TDI Avant by Pawisco


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Dość długo zabierałem się za mój temat. Dziś przyszedł ten czas :) Po kilkuletniej, bezawaryjnej eksploatacji Seata Leona 1 generacji, oczywiście 1,9 TDi 90KM, kupiłem auto, które od zawsze mi się bardzo podobało...

AUDI A4 B6 Avant 1,9 TDI AVF, 2004, 131 KM + 6-biegowa skrzynia :banan:

Auto od zachodnich sąsiadów, jestem drugim właścicielem. Przebieg w momencie zakupu 181000.

1.jpg

Pakiet S-Line (według wlepki E4J) + zawieszenie 1BV. Wyposażenie daje radę, na pokładzie m.in.:

  • zawieszenie S-Line + oryginalne felgi 17" opony Michelin 235/45R17
  • emblematy po bokach, listwy na progach
  • ciemna podsufitka i słupki
  • fotele ze skórzanymi bokami i podgłówkami, elektryczna regulacja lędźwi
  • kierownica, lewarek zmiany biegów i uchwyt ręcznego w skórze
  • dekory aluminiowe
  • pełne oświetlenie wewnętrzne
  • odpinany hak holowniczy
  • zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego
  • roleta za tylnym siedzeniem
  • podłokietnik w tylnej kanapie

Oczywiście, aby nie było tak kolorowo (a więc trzeba doposażyć :decayed:?

  • brak podłokietnika kierowcy
  • radio Concert - samo radio jest OK, ale dołożyłbym oryginalną zmieniarkę lub emulator, póki co RNS-E to droga sprawa, a nie wiem czy aż tak potrzebna
  • elektryczne szyby tradycyjnie tylko z przodu

Generalnie nie ma tragedii, a w porównaniu do Leona wręcz bajka :).

Standardowo po zakupie, przyszedł czas na ogarnięcie podstawowych spraw:

  • zaraz po zarejestrowaniu auta zamówiłem ramki klubowe
  • pierwsza naprawa to ułamany zawias schowka - ponoć standard. Podszedłem do tematu dwa razy, gdyż pierwszy nie wytrzymał próby czasu. Najpierw skleiłem zawias Loctite'm, następnie przewierciłem wzdłuż zawiasu otwór i wbiłem kołek sprężysty - niestety zapomniałem zrobić zdjęcia, ale raz - zrobione porządnie, dwa - w ogóle nie widać rzeźbienia i działa do dziś bez zarzutu
  • serwis olejowy - olej Motul X-Clean 5W-30 + komplet filtrów Knecht3.jpg
  • wymieniony rozrząd na zestaw INA wraz z pompą wody
  • pierwsze mycie, pucowanie, woskowanie... :)2.jpg4.jpg

Aktualnie jestem na etapie zbierania kosmetyków na nowy sezon, jest już pianownica PA do myjki ciśnieniowej, piana aktywna, szampon, kosmetyki do wnętrza, szyb, felg i opon, zamówione są szmatki i rękawica, brakuje jeszcze cleanera do wosku Fusso i glinki :) coś ktoś poleci do tego lakieru?

Jesienią porozbierałem hamulce, wszystko została wyczyszczone, tłoczki nasmarowane, z tyłu wymieniłem klocki i zaciski, został też wymieniony płyn hamulcowy i odpowietrzony układ.

Musiałem kupić też opony na zimę, zdecydowałem się na założyć je na swoje felgi. Udało się dorwać opony z 2015 roku, po jednym sezonie w przystępnej cenie - Nexen Winguard Sport 235/45R17. Bałem się, że na sezon zimowy może być trochę za szeroko i twardo, ale nie było tak źle.

Ostatnią z istotnych rzeczy, które ogarnąłem podczas zimowych wieczorów to czyszczenie EGR i kolektora ssącego. Zostały wymienione wszystkie uszczelki, EGR był trochę brudny, ale udało się doczyścić, natomiast kolektor zmoczyłem benzyną i podpaliłem - efekt piorunujący :D. W tej chwili jest czysto, oby tak było jak najdłużej.5.jpg

Kilka tygodni temu wymieniłem po raz drugi olej i filtr.

W tej chwili auto posiadam już rok, obecny przebieg 198000. Auto było kilka dni temu na przeglądzie, amortyzatory i układ hamulcowy bez zarzutu, muszę przyjrzeć się dokładniej tylnemu zawieszeniu, diagnosta stwierdził, że tuleje są już zmęczone. Myślę, że trzeba będzie naprawić kompleksowo tył, zwłaszcza, że wymiana nie jest taka prosta. Zawiecha z przodu jeszcze oryginał, do wymiany jedynie łączniki stabilizatora.

Jakie plany na sezon 2017?

  • naprawa zawieszenia
  • kupno podłokietnika w skórze
  • wymiana oświetlenia wewnętrznego na LEDy od Tomnika
  • montaż LEDów do oświetlenia rejestracji, postojówek oraz dobranie żarówek H7, aby to ładnie ze sobą świeciło
  • porządna konserwacja lakieru we własnym zakresie (myślałem o korekcie, ale na razie dam sobie spokój)
  • zakup dywaników gumowych na przyszłą zimę
  • i pewnie jeszcze wiele innych rzeczy, czas pokaże :D

Póki co jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, zwłaszcza, że jest to moje pierwsze Audi. Fakt, że auto ma już 13 lat i na pewno trzeba o wszystko dbać na bieżąco, ale jeśli o mnie chodzi nie będzie z tym problemu. Wiele rzeczy staram się robić sam, forum bardzo w tym pomaga :)

Pozdrawiam!

UPDATE 06.01.2019

Lista ważniejszych rzeczy wykonanych przez prawie 3 lata użytkowania auta:

  • wymiana oleju zawsze co 10 tys. km początkowo Motul X-Cess 5W-30, później zmiana na Valvoline Synpower MST C3 5W-40
  • wymiana rozrządu i pompy wody [INA kit] - 04.2016
  • wymiana łożyska koła lewy tył [FAG] - 05.2016
  • naprawa hamulców osi tylnej [klocki + tarcze + zaciski TRW] - 08.2016
  • zakup opon zimowych [Nexen Winguard Snow 235/45/R17] - 10.2016
  • czyszczenie zaworu EGR i kolektora ssącego + wymiana uszczelek - 02.2017
  • montaż podłokietnika [OEM używany] - 04.2017
  • wymiana oświetlenie wewnętrznego [zestaw LED od Tomnika] - 04.2017
  • pełny serwis klimatyzacji połączony z wymianą wszystkich oringów, osuszacza i dyszy rozprężnej - 09.2017
  • wymiana płynu wspomagania [OEM G004000M2] - 09.2017
  • wymiana uszczelki pompy vacuum - 09.2017
  • wymiana wycieraczek przednich [Oximo], montaż dywaników gumowych [Petex] i mocowań Isofix [OEM używany] - 10.2017
  • naprawa mikrostyka zamka drzwi kierowcy [mikrostyk V4NCT7] - 10.2017
  • wymiana świec żarowych [BERU GN046] - 12.2017
  • zakup alufelg z A4 B8 [8K0 601 025 CP - 18x8, ET47, otwór centrujący 66,6] + pierścienie dla piasty 57,1 - 02.2018
  • zakup opon letnich [Zeetex HP100 225/40/R18] - 03.2018
  • regeneracja turbosprężarki, wymiana uszczelnień - 04.2018
  • wymiana włącznika świateł - 06.2018
  • zakup podszybia i osłony akumulatora VW Centrum Wrocław - 06.2018
  • malowanie chromowanych ramek kratek zderzaka Motip Sprayplast - 06.2018
  • lakierowanie klapy tylnej - 07.2018
  • przyciemnienie tylnych szyb - 08.2018
  • wymiana rurki bagnetu [OEM] - 10.2018
  • naprawa hamulców osi przedniej (klocki + tarcze Textar) - 10.2018
  • chiptuning Jetronik Wrocław - 171PS, 370 Nm - 12.2018
  • montaż pianki wygłuszającej pokrywy silnika [bitmat] - 12.2018
Edytowane przez Pawisco
Opublikowano

Ładny Avancik ;) te naprawy to taki standard :P od tego samego zaczynałem. Zrób trochę więcej zdjęć + środek, zaprezentuj godnie auto ;)

Opublikowano

 

Godzinę temu, Pawisco napisał:

Przebieg w momencie zakupu 181000.

a realny? :D, wierzysz w ten "zachodni" przebieg? dla porównania 4-5 letnie ściągane z de b8 mają ten przebieg co Twoja :) tak po za tym to ładna tylko daj więcej zdjęć.

Opublikowano
Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Ładny Avancik ;) te naprawy to taki standard :P od tego samego zaczynałem. Zrób trochę więcej zdjęć + środek, zaprezentuj godnie auto ;)

Zdjęcia będą, liczyłem że dziś ogarnę auto, ale pogoda nie pozwoliła :kwasny: tak jak pisałem, kolekcjonuję sobie kosmetyki, żeby furę ładnie odpicować :) naprawy standard, ja mam zasadę, żeby auto było sprawne mechanicznie i w pierwszej kolejności kasa idzie na to, a jak zostanie, to będziemy upiększać wizualnie :D

14 minut temu, tobias napisał:

 

a realny? :D, wierzysz w ten "zachodni" przebieg? dla porównania 4-5 letnie ściągane z de b8 mają ten przebieg co Twoja :) tak po za tym to ładna tylko daj więcej zdjęć.

Wiadomo, temat długi i szeroki. Książka serwisowa jest, mam dokument przeglądowy z Dekry, a jak jest naprawdę, to ktoś tam może wie :) nie przejmuję się, jeżdżę rok, parę rzeczy eksploatacyjnych zrobiłem, parę jeszcze na pewno zrobię. Auto spisuje się dobrze, wygląda bardzo dobrze, co świadczy też o solidności marki :) 

Opublikowano

Spoczko :)

Opublikowano

Bardzo ładna furka :wink:

Opublikowano (edytowane)

Co tam ostatnio u mojej A4?

Byłem na przeglądzie zawieszenia, wszystko nadal w oryginale, ale widać, że tylne śruby mocujące są już mocno skorodowane, kiedyś może być problem żeby to odkręcić i zastanawiam się, czy nie szukać powoli całego wózka z innego auta, jak trzeba będzie kiedyś to naprawiać. Amortyzatory w niezłym stanie, przedni prawy trochę korozji, więc kto wie czy za jakiś czas nie trzeba będzie zrobić całego zawieszenia $$ ;)

Przy okazji zauważyłem z moim mechanikiem lekki wyciek, prawdopodobnie puszcza uszczelka pompy vacum, ale mokro jest też przy wiązce pompowtryskiwaczy. Na drugi dzień kupiłem co trzeba, ale jeszcze nie było czasu wymienić.

20170411_183256.jpg

Zrobiony również serwis klimatyzacji z wymianą filtra.

Ostatnia rzecz, to coś czego mi brakowało od początku - podłokietnik. Montaż nie sprawił wiele problemów, wszystko pasuje P&P. Jestem bardzo zadowolony z tego moda :)

 

20170411_183110.jpg

W najbliższych dniach planuję usunąć wyciek, po świętach, jak pogoda wreszcie pozwoli, bierzemy się za czyszczenie :D Glinka ValetPRO Yellow Poly Clay Bar, cleaner Poorboy's Professional Polish, wosk Fusso Coat 12 Months, a do środka Poorboy's Natural Look :) to moje początki z detailingiem, kiedyś ograniczałem się do marketowego szamponu i tłustego Plaka :D zobaczymy, co z tego wyjdzie, relację przedstawię :)

Edytowane przez Pawisco
Opublikowano

Ladna sztuka ;) Podlokietnik wg mnie to must have :P


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Sobota pełna pracy :) Wreszcie lepsza pogoda, więc mogłem się zająć lakierem. Zeszło z tym kilka ładnych godzin.

1. aktywna piana - pianownica PA + piana ADBL Yeti

2. porządne mycie na dwa wiadra

3. glinkowanie - glinka ValetPro Yellow - pierwszy raz to robiłem, robota fajna ale miałem szczęście, że rozdzieliłem sobie glinkę na 3 kawałki, bo pierwszy szybko upadł na ziemię :P

4. ponowne mycie

5. IPA

6. cleaner - Poorboy's Professional Polish

7. wosk - Fusso Coat 12 Months

Jak na pierwszy raz jest w miarę zadowolony, auto ładnie się prezentuje, ale widać jednak znak czasu, przydałoby się oddać auto na korektę na koniec sezonu letniego... Poniżej fotki z prac, pozostałe kosmetyki, których użyłem są od Tuning Kingz :)

1.jpg

Piana od ADBL bardzo dobra, długo się trzyma, chociaż rozcieńczyłem w mniejszych proporcjach. Na razie mam tester, jak się skończy chyba kupię bańkę 5l i spokój :P

2.jpg

Środek do mycia felg od Tuning Kingz, ładnie krwawi, aczkolwiek trzeba było mu trochę pomóc szczotką.

3.jpg

Jak widać, prawdopodobnie było to pierwsze glinkowanie na tym aucie :)

4.jpg

5.jpg

Jakość zdjęcia średnia, efekt na żywo dużo lepszy. Na koniec nałożyłem dressing na opony, umyłem szyby i przeleciałem wnętrze Natural Lookiem. Żona twierdzi, że zaczynam bardziej dbać o furkę niż o nią, też tak macie? :D

Zmieniłem również oświetlenie wewnętrzne na LEDy od Tomnika. Powiem tylko, że jak dla mnie to jest mod must have, jeśli chodzi o nasze autka. Wymieniłem lampki w podsufitce, drzwiach, pod nogami oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Świetnie się to prezentuje, fotki niebawem :)

 

Opublikowano

Ładnie dopieściłeś, miło popatrzeć :thumbup1:

Szkoda tylko, że aparat słabej jakości, bo by lepiej oddał efekt pracy ;) 

 

Opublikowano

Aktualny przebieg 209000.

Podczas urlopu zrobiłem ponad 2500 km. Audi było nad Soliną, potem powrót do domu i kolejny wyjazd nad Bałtyk, na Półwysep Helski :) Auto spisało się bez zarzutów, jazda praktycznie samymi autostradami, spalanie ok. 6,5 litra :) Po wakacyjnych wojażach stwierdziłem, że muszę założyć tempomat :D

solina.jpg

W tle Jezioro Solińskie :)

Właśnie kolekcjonuję graty na większy serwis:

1. wymiana oleju - zmieniam olej na Valvoline Sympower MST C3 5W40 :)

2. wymiana płynu wspomagania - zamówiony w ASO nr G00400M2

3. wymiana osuszacza, dyszy, oringów klimatyzacji

Prawdopodobnie naprawy lub wymiany wymaga również mikrostyk zamka drzwi kierowcy, nie działa oświetlenie i sygnalizacja drzwi. Mam nadzieję usunąć tą usterkę w weekend, bo mnie irytuje :P Chciałbym w miarę szybko przygotować auto na sezon zimowy, ponieważ w listopadzie urodzi mi się córeczka i czasu dla auta będzie mniej :) Pozdro!

Opublikowano
11 godzin temu, Pawisco napisał:

w listopadzie urodzi mi się córeczka i czasu dla auta będzie mniej

gratuluję! lepiej ciułaj na dobrej klasy fotelik 

co do spalania to wydaje mi sie, że dużo, mi spala na w granicach 5,5 też jazda autostradą.

Opublikowano

Temat fotelika też do ogarnięcia, na pewno będzie porządny :) z tym spalaniem jest różnie, w trybie mieszanym wychodzi ok 6, fakt że prędkości na autostradzie dochodziły do 160-180 więc może mieć to wpływ na wyższe spalanie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

U mnie na identycznych kołach - prędkości autostradowe (ale trzymam górną granicę według navi, czyli więcej niż na liczniku) :P + w DE gdzie można trochę więcej tak po 150 - 160 wychodzi mi zazwyczaj 6,1 - 6,2 i to już sprawdziłem kilkukrotnie ;) Tempomat jak dla mnie wygodna rzecz, ale musi być w miarę pusto na drodze... w innych przypadkach staje się to irytujące :P dobrze, że chociaż pedał gazu go nie rozłącza, wtedy możesz minąć i dalej jechać swoje... 

 

 

Opublikowano

Obserwujemy temacik :cool1:

Opublikowano

Audi w piątek przejdzie kilka akcji serwisowych :P Jestem umówiony u znajomego na:

  • wymianę oleju - do tej pory był Motul X-Clean 5W30, ale czas na zmiany - teraz wlewamy Valvoline SynPower 5W40, filtr oleju Knecht, a przed tym płukanka od Millersa
  • serwis klimatyzacji - wymiana osuszacza, dyszy i wszystkich oringów oraz uzupełnienie czynnika, odgrzybianie, ozonowanie
  • wymianę płynu wspomagania - zalewamy oryginał z ASO G00400M2
  • likwidacja wycieku spod wiązki pompowtryskiwaczy i spod korka oleju (nowa uszczelka)

20170906_210514.jpg

Część gratów zakupiona u dzika, pierwszy raz zamawiałem i jestem bardzo zadowolony, polecam tego Allegrowicza :D oringi, uszczelka pod korek i płyn do wspomagania w ASO.

Powoli szykuję auto na sezon zimowy, planuję jeszcze zakupić dywaniki gumowe i poszukać blach pod ISOFIX :)

Opublikowano

Muszę przyznać, że zmiana oleju na coraz bardziej polecany Valvoline bardzo na plus - silnik pracuje ciszej i nie jest to efekt placebo :)

Jestem również bardzo zadowolony z naprawy układu klimatyzacji, rzeczywiście wymiana wszystkich oringów i osuszacza to must have, o czym wspominali już m.in. @KoJ@K i @kamil-vag, fakt, że jest trochę roboty i trzeba uważać przy odkręcaniu śrub, ale myślę, że warto.

Zamówiłem sobie nowe wycieraczki szyb - Oximo WE450450, a także mikrostyk zamka o oznaczeniu V4NCT7 do zamka drzwi kierowcy.

Opublikowano
17 godzin temu, Pawisco napisał:

Muszę przyznać, że zmiana oleju na coraz bardziej polecany Valvoline bardzo na plus - silnik pracuje ciszej

kolego ten olej kupowałes u dzika?

Opublikowano
17 godzin temu, Pawisco napisał:

Valvoline bardzo na plus - silnik pracuje ciszej i nie jest to efekt placebo :)

Heh, kto by pomyślał, że tyle osób pójdzie w Valvo z polecenia mojego i @nitroo :thumbup1: 

 

3 minuty temu, tobias napisał:

kolego ten olej kupowałes u dzika?

Od siebie mogę polecić ten sklep: https://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-SynPower-MST-C3-5W40-5L/162 może i znajdzie się taniej itd. ale uwierzcie mi olej jest zawsze świeży - data max rok wstecz, czego niestety nie mogę powiedzieć o "innych" sprzedawcach

Opublikowano
kolego ten olej kupowałes u dzika?
Tak, zamówiłem u dzika razem z filtrami.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...