muunv Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Lepiej kupic dystanse na zamowienie. Wchodzace na piaste 57.1mm z kolnierzem 66.6mm. Dystom takie wykonuje
tobias Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 8 godzin temu, muunv napisał: Lepiej kupic dystanse na zamowienie. Wchodzace na piaste 57.1mm z kolnierzem 66.6mm. Dystom takie wykonuje no dokładnie, dlatego jestem zdziwiony ostro nad zestawiem dystans+pierścien przecież to już w teorii nie mogło się sprawdzić
Pawisco Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2018 2 godziny temu, tobias napisał: no dokładnie, dlatego jestem zdziwiony ostro nad zestawiem dystans+pierścien przecież to już w teorii nie mogło się sprawdzić Jesteś ostro zdziwiony, a mam znajomych, którzy na takich modyfikacjach jeżdżą i nie mają problemów. Kupiłem dystanse pod 57,1, w razie gdybym wrócił do poprzednich felg nie musiałbym ich zmieniać. Dla mnie temat się skończył, wyrzuciłem dystanse i po problemie.
Pawisco Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Kilka rzeczy wizualnych 1. naprawa klapy bagażnika (usunięcie korozji wokół ramki rejestracji, lakierowanie, usunięcie emblematów) 2. zmiana koloru ramek chromowanych na czarny mat (użyłem Motip Sprayplast, która tworzy powłokę gumową), po kilku tygodniach nie widać żadnych odprysków 3. przyciemnienie szybek żałuję, że tego nie zrobiłem wcześniej... Wsio
kamil-vag Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 No i gitara Też u siebie nie żałuję wyrzucenia emblematów i pomalowania chromów
KoJ@K Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Teraz jeszcze troche ściemnić przód, czarne ramki w lampach i będzie git
Pawisco Opublikowano 23 Października 2018 Autor Opublikowano 23 Października 2018 (edytowane) 17.10.2018 - 229500 km Kolejna wymiana oleju po 10 tys. km. Oczywiście Valvoline Synpower MST C3 5W40 + płukanka Liqui Moly + filtr Bosch. Przy składaniu mały zonk - bagnet został mi z rurką w ręce na szybko udało się skleić izolacją, żeby dojechać do domu, na drugi dzień kupiłem w ASO nową rurkę bagnetu za całe 30 zł. Do wymiany również korek wlewu oleju, widać ślady oleju, zeszłoroczna wymiana samego uszczelniacza korka niewiele dała. Zaświeciła się również kontrola zużycia klocków hamulcowych, więc przed zimą akcja hamulce Przy okazji wymiany tarcz (również nadają się do wymiany) i klocków, muszę oczyścić i pomalować brzydkie zaciski. Zamówiłem też zestaw nowych spinek do osłony silnika, która leży w garażu od wiosny. Pomimo, że osłona jest lekko przetarta w jednym miejscu, to wszystkie mocowania ma całe, więc warto ją zamontować ponownie. Czas również podjechać do wulkanizatora z kołami zimowymi. --- Olej Valvoline Synpower MST3 5W40 5L Filtr oleju Bosch P9619 Płukanka Liqui Moly Engine Flush Lejek 038 103 663 Edytowane 28 Października 2018 przez Pawisco
Pawisco Opublikowano 28 Października 2018 Autor Opublikowano 28 Października 2018 (edytowane) 26.10.2018 - 230300 km Korzystając z urlopu spędziłem kilka godzin przy aucie. Do zrobienia były trzy rzeczy: wymiana korka wlewu oleju, montaż osłony pod silnikiem oraz wymiana klocków i tarcz na przedniej osi wraz z wyczyszczeniem i pomalowaniem zacisków i jarzm. Wymiana korka poszła na początek, jako rozgrzewka Wbrew pozorom montaż osłony zajął się trochę czasu. Zakupiłem na Allegro komplet spinek, które nieco różniły się od oryginalnych. Udało się jednak poskładać wszystko w całość i osłona wróciła na swoje miejsce. Zawsze to jakaś dodatkowa ochrona w zimowe miesiące. Na koniec zostawiłem sobie hamulce, przy których pomógł szwagier mechanik Śruby jarzma udały się odkręcić bezproblemowo, dłuższa walka była tylko z jedną. Przy okazji oczyściłem i umyłem zaciski i jarzma. Na koniec pomalowałem srebrną farbą z Hammerite. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie była to profi robota, wypadałoby kupić porządny zestaw do malowania zacisków, ale to nie była robota na ten dzień. Najważniejsze, że udało się dobrze oczyścić i pomalować, wszystkie prowadnice ogarnięte, śruby jarzma wyczyszczone i zabezpieczone. Malowanie zacisków to tak naprawdę robota na kilka dni, więc zrobi się wiosną. Na koniec składanie - wpadł zestaw Textara, zarówno tarcze i klocki. Jak widać, wymiana klocków to była konieczność --- Korek wlewu oleju FEBI zamiennik Zestaw spinek osłony silnika Polcar zamienniki Tarcze hamulcowe Textar 288mm nr 92057603 Klocki hamulcowe Textar nr 2193801 Edytowane 28 Października 2018 przez Pawisco
kamil-vag Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 hehe, no klocki już prawie blacha
Pawisco Opublikowano 28 Października 2018 Autor Opublikowano 28 Października 2018 1 minutę temu, kamil-vag napisał: hehe, no klocki już prawie blacha akurat wybrałem najsłabszy klocek, pozostałe w nieco lepszym stanie
Pawisco Opublikowano 27 Listopada 2018 Autor Opublikowano 27 Listopada 2018 27.11.2018 - 231800 km Na początku miesiąca wymieniłem koła na zimowe - opony Nexen Winguard Sport 235/45/R17 na sline-owych felgach. Koła letnie na razie odłożone, w wolnej chwili porządnie je doczyszczę i prawdopodobnie wystawię na sprzedaż. Zaczęły się mroźne dni i po odpaleniu słychać głośną pracę osprzętu - muszę zweryfikować co jest przyczyną hałasu (charakterystyczne "skwierczenie"), po chwili pasek zaczyna piszczeć, a po rozgrzaniu silnika problem ustaje. Podczas wymiany rozrządu w 2016 nie robiłem nic przy osprzęcie, tak więc w starym roku szykuje się prawdopodobnie wymiana pasków i uszkodzonego elementu, zapewne napinacza lub sprzęgła alternatora. Od 2-3 miesięcy stosuję co drugi bak 200 ml olej Liqui Moly 2T 1052 - coś więcej będzie można powiedzieć za kilka tygodni, na razie uwag nie mam, nic się nie dzieje Przed okresem zimowym auto zostało porządnie umyte, na lakier poszedł zestaw Poorboy's Professional Polish + IPA + Soft99 Fusso Coat, na szybę przednią niewidzialna wycieraczka wycieraczka Rain-X, felgi zimowe zostały porządnie umyte, na opony nałożyłem dressing. Środek zaś został odkurzony, mycie APC + Poorboy's Natural Look, wpadły również dywaniki gumowe na zimę Petex (mam je drugi sezon, do oryginału im daleko, ale nie są takie złe - za tę cenę optymalny wybór). Zdjęć brak, awaria telefonu
kamil-vag Opublikowano 27 Listopada 2018 Opublikowano 27 Listopada 2018 Z nexenów jestem naprawdę zadowolony przygotowanie do zimy jak trzeba ! Szkoda tylko, że zdjęć brak
boguc Opublikowano 10 Grudnia 2018 Opublikowano 10 Grudnia 2018 Kolego widziałem że wymieniałeś świece, zastanawiam się czy jak nic się nie dzieje to warto wymienić po jakimś czasie na nowe ? Akurat bratu pozostał komplet świeć BERU i miałbym za free ? Odnośnie auta widać że zadbane Dałbym z tyłu mniejsza wycieraczkę od Q5, auto jakieś lżejsze jak dla mnie wtedy się wydaje ?
kamil-vag Opublikowano 10 Grudnia 2018 Opublikowano 10 Grudnia 2018 Godzinę temu, boguc napisał: zastanawiam się czy jak nic się nie dzieje to warto wymienić po jakimś czasie na nowe ? Miernik w ręke i sprawdzić czy mają do 1 ohma, wszystko powyżej to już do wymiany
Pawisco Opublikowano 11 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2018 21 godzin temu, boguc napisał: Kolego widziałem że wymieniałeś świece, zastanawiam się czy jak nic się nie dzieje to warto wymienić po jakimś czasie na nowe ? Akurat bratu pozostał komplet świeć BERU i miałbym za free ? Odnośnie auta widać że zadbane Dałbym z tyłu mniejsza wycieraczkę od Q5, auto jakieś lżejsze jak dla mnie wtedy się wydaje ? U mnie nic się nie działo, ale wymieniłem, bo chciałem nawet nie mierzyłem starych, ale nie zaszkodzi, tak jak pisze Kamil - pomiar jest dość prosty.
Pawisco Opublikowano 12 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2018 Nadszedł dzień dzisiejszy! Pojawiłem się wreszcie w Jetronik Tuning we Wrocławiu na modyfikację silnika. Właściciel to bardzo dobry i doświadczony fachowiec od chiptuningu. Więc tak: 1. diagnostyka i wstępny pomiar na hamowni - wyszło bardzo dobrze, korekcje w normie, aczkolwiek pompki nr 2 i 4 będą kontrolowane, seria okazała się zdrowa (prawie 140PS, ponad 293 Nm). 2. strojenie i ponowny pomiar - wstępny plan na 165PS i 365 Nm pokazał, że auto ma dodatkowe rezerwy - ostateczny wynik prawie 171PS i 370 Nm! Oczywiście, można sięgać nieco wyżej, ale przy tym przebiegu i wieku jednostki w zupełności wystarczy. 3. porównanie przed i po. Jestem bardzo zadowolony nie tylko z samej modyfikacji (czuć od pierwszego naciśnięcia pedału gazu), ale przede wszystkim z tego, że wynik seryjny był obiecujący, turbo po regeneracji pracuje bardzo dobrze i silnik jest w dobrej kondycji
Pawisco Opublikowano 6 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2019 Nowy Rok, nowe cele? na pierwszej stronie zrobiłem aktualizację pierwszego posta, zawierając najważniejsze naprawy i mody. Rok temu zrobiłem sobie w notatniku listę małych i większych celów, które chciałem zrobić w aucie w 2018. Pomimo tego, że różnie było z zasobami finansowymi i czasem wolnym, udało się praktycznie wszystkie zrealizować ? najważniejsze z nich to zakup większych kół (które planuję sprzedać i kupić inne np. wzór RS4 B7 ?), regeneracja turbosprężarki, naprawa klapy bagażnika, przyciemnienie szyb i finalnie podniesienie mocy silnika. W 2019 chciałbym odświeżyć nieco wnętrze, po głowie chodzi dołożenie tempomatu, kierownicy multi, może kolorowego licznika. Chciałbym wyczyścić powierzchnie skórzane, rozglądam się za jakimś dobrym środkiem. Gdy uda mi się sprzedać felgi, kupiłbym coś innego, bardziej klasycznego zobaczymy w jakim stanie po zimie będą przednie błotniki, jednak ranty dostają mocno w kość, widać korozję, pomimo tego, że staram się je czasami czyścić, demontując nadkola i wybierając syf... Inżynierowie Audi w tej sprawie się nie popisali. Z rzeczy eksploatacyjnych na start idzie wymiana łożyska koła lewego przedniego. Po sezonie zimowym sprawdzę stan wahaczy, być może przyjdzie czas na wymianę. Wielokrotnie ludzie pisali na forum, że jeździli na starych wahaczach długo, a po demontażu okazało się, że są w opłakanym stanie Jak miałbym wymieniać, to zdecyduję się na tańsze zestawy, moje przebiegi roczne to 20 000 km, więc jak przykładowy SKV wytrzyma 2-3 lata, to nie będę narzekał... Przy okazji serwisu klimatyzacji muszę przyjrzeć się chłodnicy klimy, jej wygląd trochę mi się nie podoba to chyba tyle, choć na pewno o czymś zapomniałem. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku i życzę realizacji modów, które codziennie przychodzą nam do głowy!
kamil-vag Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 No to oby mody w 19 równie sprawnie poszły co w 18 trochę pracy Cię czeka hehe jesli chcesz to wszystko ogarnąć
Pawisco Opublikowano 6 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2019 24 minuty temu, kamil-vag napisał: No to oby mody w 19 równie sprawnie poszły co w 18 trochę pracy Cię czeka hehe jesli chcesz to wszystko ogarnąć Gdy się czegoś nie ogarnie, to nic się nie stanie wszystko zależy od zasobów portfela, jak zawsze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się