Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Piszczy jakby pasek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mój problem w silniku 1.9tdi polega na tym że na niskich obrotach 800-1000 lekko popiskuje jakby pasek tylko nie wiem co??? powyzej 1000obr/min cichnie i po nagrzaniu się silnika prawie przestaje.Co to może popiskiwać rolka napinająca???czy alternator,czy pompa wody,silnik ma przebieg 215000 i przy 200.000 był wymieniany rozrzad wraz z paskami,w ksiązce wyczytałem ze pasek napinany jest za pomocą sprężyny to raczej nie pasek piszczy.Nic się nie dzieje ale uwierzcie mi po dłuższym czasie staje to się denerwujące.Pomóżcie może ktoś miał taką usterke kiedyś????

Opublikowano

Trudno powiedzieć co piszczy nie słysząc auta :)

Paski możesz wyeliminować lejąc (psikając) na niego wodę z mydłem.

Oczywiście troszkę a nie wiadro :)

To to taki sposób "na szybko" ale sprawdza się

Opublikowano

zobacz czy rolka napinacza jest w linii prostej z pozostałymi rolkami, patrząc oczywiście z boku, a nie od przodu

jak miałem skrzywiony napinacz to też mi pasek popiskiwał, zlekceważyłem to skrzywienie, choć kolega mnie ostrzegał i...

spadł pasek z rolki napinacza, dostał się pod rozrząd i d*pa zbita, ale na szczęście zawory z tłokami się nie cmoknęły,

bo rozrząd przeskoczył jedynie o dwa zęby

czyli zacznij od sprawdzenia napinacza :)

Opublikowano

Sprawdzałem lejąc na niego wode z mydłem i przestaje popiskiwać.Pytanie czy to tylko pasek do d*py czy napinacz już wyeksplatowany??? Może sprężyna w napinaczu za słabo już naciąga.Bede musiał wymienić ale bedzie z tym troche pracy bo trzeba cały przód rozkrecić... :confused4:

Opublikowano

na razie napinacza nie kupuj bo to droga sprawa weź zdejmij pasek i zobacz czy są luzy na napinaczu, zobacz rolkę od alternatora, i pompę wody. u mnie też były piski kupiłem napinacz za 350 zł a dobrze że go w sklepie z powrotem przyjęli bo byłbym w plecy o tą kasę bo okazało się że napinacz jest dobry piszczała rolka od alternatora koszt łożysk i wprasowania koszt 25 zł oraz pompa wody koszt 83 zł bo miała luzy i pasek gates 37 zł i to piszczenie co miałem wcześniej już nie ma tylko jak jest zimny silnik zawsze rano coś popiszczy ale jak ujadę 5 km to już jest cisza może to od mrozów bo napinacz wydaje mi się dobry

Opublikowano

U mnie też tak piszczało przy odpaleniu na zimnym silniku, ale po 4 dniach ustało i spokój. Podobno pomaga też lekkie psiknięcie na pasek WD40

Opublikowano

nie wiem czy wolno psikać na pasek wd-40 tylko ciekaw jestem co to może być skoro wszystko jest nowe

Opublikowano

Witam mój problem w silniku 1.9tdi polega na tym że na niskich obrotach 800-1000 lekko popiskuje jakby pasek tylko nie wiem co??? powyzej 1000obr/min cichnie i po nagrzaniu się silnika prawie przestaje.Co to może popiskiwać rolka napinająca???czy alternator,czy pompa wody,silnik ma przebieg 215000 i przy 200.000 był wymieniany rozrzad wraz z paskami,w ksiązce wyczytałem ze pasek napinany jest za pomocą sprężyny to raczej nie pasek piszczy.Nic się nie dzieje ale uwierzcie mi po dłuższym czasie staje to się denerwujące.Pomóżcie może ktoś miał taką usterke kiedyś????

Przy tym przebiegu powinieneś też wymienić pompę wody. Sprawdź pasek i zobacz czy jest luz. Jak nie ma to szukaj luzu w napinaczu albo rolce alternatora.

Opublikowano

na razie napinacza nie kupuj bo to droga sprawa weź zdejmij pasek i zobacz czy są luzy na napinaczu, zobacz rolkę od alternatora, i pompę wody. u mnie też były piski kupiłem napinacz za 350 zł a dobrze że go w sklepie z powrotem przyjęli bo byłbym w plecy o tą kasę bo okazało się że napinacz jest dobry piszczała rolka od alternatora koszt łożysk i wprasowania koszt 25 zł oraz pompa wody koszt 83 zł bo miała luzy i pasek gates 37 zł i to piszczenie co miałem wcześniej już nie ma tylko jak jest zimny silnik zawsze rano coś popiszczy ale jak ujadę 5 km to już jest cisza może to od mrozów bo napinacz wydaje mi się dobry

Ja niedawno wymieniałem napinacz bo też mi piszczał pasek przez jakiś czas po odpaleniu i też jak przejechałem kilka kilometrów piszczenie ustawało. Jak już wcześniej napisał kolega Sławosz(+) napinacz można sprawdzić patrząc z boku czy trzyma linię z pozostałymi rolkami. U mnie było widać że napinacz jest lekko przekrzywiony( trzeba się dobrze przyjrzeć bo odchylenie rolki napinacza jest niewielkie a pasek już piszczy) , a po wyjęciu napinacza nic nie widać że jest on uszkodzony, bo sprężyna nie jest napięta i rolka jest już prosto ( tak przynajmniej było w moim przypadku).

Napinacz można kupić troszkę taniej na allegro ( też ori , no i sprzedający raczej pewny). U mnie od wymiany minęły dopiero 3 miesiące ale piszczenia przez ten czas już nie ma :)

To jest link do aukcji tego napinacza który ja kupiłem : http://www.allegro.pl/item524425767_napinacz_vw_audi_tdi_prawdziwy_oryginal_od_ss.html

[br]Dopisany: 09 Styczeń 2009, 01:36_________________________________________________

Sprawdzałem lejąc na niego wode z mydłem i przestaje popiskiwać.Pytanie czy to tylko pasek do d*py czy napinacz już wyeksplatowany??? Może sprężyna w napinaczu za słabo już naciąga.Bede musiał wymienić ale bedzie z tym troche pracy bo trzeba cały przód rozkrecić... :confused4:

Raczej napinacz niż pasek ale przy wymianie napinacza lepiej i tak nowy pasek założyć.

Niedawno wymieniałem napinacz paska alternatora i przodu nie rozbierałem tylko trzeba się trochę pomęczyć żeby odkręcić wiatrak, bo ciężko jest go zablokować żeby śrubę z tyłu odkręcić, ale jakoś dałem radę :) No i ogólnie dostęp nie jest rewelacyjny ale o ile mniej pracy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...