Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej po kupnie?


rogigor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
 
Jako że niedawno kupiłem ASN zabieram się za pakiet startowy. Zacznę od wymiany oleju i filtra, jednak nie wiem jaki był lany wcześniej. Jaki byście polecali (i ile go wchodzi) ? Przebieg 300tyś
 
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
 
 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest podane tylko wystarczy poszukać. 6,3 l kupuj odraz 2x4l lub 2x5l bedzie na dolewki. z własnego doświadczenia bardzo dobry jest motul x-cess 5w40 ale teraz chce spróbować volvoline 5w50 jest tańszy i powinien mniej się nagrzewać w teorii  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, nie kombinuj... trzymaj się 5W40. W tym silniku jak wiesz najważniejszy osprzęt jest sterowany olejem i zmiana jego parametrów lepkościowych może okazać się wielką niewiadomą. 

Poza tym do jakiej temperatury Ci się nagrzewa ten olej? U mnie po ciężkim butowaniu LM SHT 5W40 osiąga M-A-X. 115st.C

Typowo zaś 100-110st.C, tyle samo co płyn w chłodnicy. I to jest prawidłowa (robocza) temperatura pracy tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2x  http://allegro.pl/liqui-moly-2623-synthoil-high-tech-5w-40-4l-5w40-i5374218861.html

Zostanie jeszcze te 1,5L na dolewki.

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, BeyerBrown napisał:

Kruk, nie kombinuj... trzymaj się 5W40. W tym silniku jak wiesz najważniejszy osprzęt jest sterowany olejem i zmiana jego parametrów lepkościowych może okazać się wielką niewiadomą. 

Poza tym do jakiej temperatury Ci się nagrzewa ten olej? U mnie po ciężkim butowaniu LM SHT 5W40 osiąga M-A-X. 115st.C

Typowo zaś 100-110st.C, tyle samo co płyn w chłodnicy. I to jest prawidłowa (robocza) temperatura pracy tego silnika.

Niestety nie mam wskaźnika temperatury oleju więc nie odpowiem Ci na to pytanie. Płyn w chłodnicy wg. wskaźnika bite 90st.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie było do kol. Kruka... :wink: Temperatury oleju bez interfejsu diagnostycznego nie da się odczytać w B6/B7

A te 90st.C wskaźnik temp. płynu chłodniczego pokazuje już od rzeczywistych 80st.C i stoi sztywno do bodaj aż 120st.C

Wg. instrukcji tak ma być :hi:

Zawartość dodana 7 minutes later

Ten wskaźnik w wersji EU to jedna wielka ściema, bo cyferki umieszczone na nim mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. W amerykańskich B6-tkach zamiast cyferblatu są tylko same kreski z literami L (low) i H (high) na skrajach skali. I to jest bardziej uczciwe moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, BeyerBrown napisał:

Pytanie było do kol. Kruka... :wink: Temperatury oleju bez interfejsu diagnostycznego nie da się odczytać w B6/B7

Ach ;)
 

A wracając do kwesti oleju, ten motul 5w40 ma sporo wyższy wskaźnik TBN, co w przypadku lpg jest dość istotne. Na dodatek jest sporo tańszy, więc chyba na niego się zdecyduje. 

2x http://allegro.pl/olej-silnikowy-motul-8100-x-cess-5w40-5l-gratis-i6565051627.html?bi_s=ads&bi_m=p2,1&bi_c=276969 lub 1x5L + 2x1L, zobaczymy.

Edytowane przez rogigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na X-Cessie jeżdżę w moim 1.9TDI 90KM :decayed:

Olej przyzwoity, i przyzwoity cenowo (+/- 130zł za butle 5L)

Olej kupuj na forum, a nie od kolegi berlin :kwasny:

Bierz od razu olej i komplet filtrów..oleju,paliwa,powietrza,kabiny

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul X-cess dobry olej,  uzupełniam nim ubytki oliwy SHT 5W40, ale jednak raczej nie jest to pełen syntetyk (tak wiem - na opakowaniu napisane jest "100% Synthetic"), skoro nawet Motul 300V nim nie jest, przynajmniej wg. tego co można wyczytać tutaj: 

http://e46forum.pl/mini-poradnik-olejowy-jaki-olej-czytaj-i-pytaj-16826 

5W40
• Amsoil European Car Formula Full-SAPS 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,3cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 8,7%; HTHS - 3,7)
• POWER Fuchs Titan Race Pro S 5W40
(olej syntetyczny (EST+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,4 cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5; Noack - 6,6%; HTHS - 4,2)
 ECONOMY Gulf Tec Plus 5W40
(olej półsyntetyczny (PAO+MIN), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt; indeks lepkości 162; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 9,8; Noack - 6,9%; HTHS - 4,2)
• Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,2; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Millers CFS (NT) 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 81,7cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -??°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0; Noack - ?,?%; HTHS - 4,1)
• Mobil 1 Delvac ESP 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 98,0cSt; indeks lepkości 156; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - ?,?%; HTHS - 3,8)
• Motul 300V 5W40
(olej półsyntetyczny (EST+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,8 cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 10,9; Noack - 7,4%; HTHS - 4,5)
• Pennzoil Ultra Euro 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 87,0 cSt; indeks lepkości 173; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Penrite HPR 5 5W40
(olej syntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 95,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,6; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• POWER RedLine Euro Series 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 94,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,7; Noack - 6,0%; HTHS - 4,6)
• Royal Purple 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,7cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
 ECONOMY Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)
 ECONOMY Specol Spec Gold 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,1cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - 8,0%; HTHS - 3,6)
• Xado Atomic Infinity 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 88,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 7,6%; HTHS - 3,8)

Zawartość dodana 2 minutes later

Interesujący może być Specol Spec Gold 5W40... ponoć to olej w pełni syntetyczny. I kosztuje ~60zł za bańkę 4l :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rogigor napisał:

A wracając do kwesti oleju, ten motul 5w40 ma sporo wyższy wskaźnik TBN,

Motul X-Cess 5w40 ma TBN'u 10.1 mg KOH/g, a ile ma ten Liqui Moly ? Bo nie widzę w jego karcie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, cabanmat napisał:

Motul X-Cess 5w40 ma TBN'u 10.1 mg KOH/g, a ile ma ten Liqui Moly ? Bo nie widzę w jego karcie :/

http://liqui-moly.com.ar/fichas/1307_ft.pdf

Ja tutaj znalazłem.  8,9 mg KOH/g. Może spora różnica to przesada, bo początkowo spojrzałem na kartę Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 -  7,4 mg KOH/g -> http://www.liqui-moly.com.ar/fichas/9510_ft.pdf   

Niemniej jeśli Motul jest tańszy i jednak ma wyższy wskaźnik TBN więc...
 

25 minut temu, BeyerBrown napisał:

Motul X-cess dobry olej,  uzupełniam nim ubytki oliwy SHT 5W40, ale jednak raczej nie jest to pełen syntetyk (tak wiem - na opakowaniu napisane jest "100% Synthetic"), skoro nawet Motul 300V nim nie jest, przynajmniej wg. tego co można wyczytać tutaj: 
(...)

Interesujący może być Specol Spec Gold 5W40... ponoć to olej w pełni syntetyczny. I kosztuje ~60zł za bańkę 4l :)

Widzę, że obeznany jesteś to podpytam :) Mimo wszystko zastanawiałbyś się na dopłatą do LM ?

29 minut temu, cabanmat napisał:

Na X-Cessie jeżdżę w moim 1.9TDI 90KM :decayed:

Olej przyzwoity, i przyzwoity cenowo (+/- 130zł za butle 5L)

Olej kupuj na forum, a nie od kolegi berlin :kwasny:

Bierz od razu olej i komplet filtrów..oleju,paliwa,powietrza,kabiny

Nie no olej, filtry - wiadomo, komplet.  Na forum tzn od kogo? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rogigor napisał:

Na forum tzn od kogo?

Do wyboru do koloru

https://a4-klub.pl/forum/155-fora-sponsorowane-sprzedaż/

Co do oleju to zależy jak stoisz z kasą, jak masz to bierz LM, jak nie to Motul

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracajcie też uwagę na rzadko podawany parametr "noack" który odzwierciedla również z jakiej jakości olejem ma się do czynienia, parametr ten określa jego odparowalność. Im niższa ta wartość tym lepiej. Poniżej 8% jest bardzo dobrze.

https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015/06/18/odparowalnosc-oleju-silnikowego-wedlug-noacka/

Odparowalność skutkuje nie tylko zmniejszeniem poziomu oleju, ale również poprzez odparowanie lekkich molekuł oleju sprawia, że jego lepkość wzrasta. Olej o wyższej lepkości zmusza silnik do cięższej pracy co wpływa na:

  • niższą wydajnością pracy,
  • zwiększoną konsumpcję paliwa,
  • gorszy zimny start silnika,
  • zwiększoną ilość depozytów w silniku (zanieczyszczeń),
  • zaburzenie balansu w formule oleju, podwyższenie stężenia dodatków.

 

TBN to oczywiście też ważny parametr jednak nie ma co się spinać na jak najwyższą jego wartość bo określa on tylko ilość substancji "piorących" w oleju, które z czasem/ilością przejechanych km/ zanikają... ale prędzej zmienicie olej niż "przepalicie" wszystkie dodatki uszlachetniające do zera :hi:

Zawartość dodana 10 minutes later
2 godziny temu, rogigor napisał:
3 godziny temu, BeyerBrown napisał:

Motul X-cess dobry olej,  uzupełniam nim ubytki oliwy SHT 5W40, ale jednak raczej nie jest to pełen syntetyk (tak wiem - na opakowaniu napisane jest "100% Synthetic"), skoro nawet Motul 300V nim nie jest, przynajmniej wg. tego co można wyczytać tutaj: 
(...)

Interesujący może być Specol Spec Gold 5W40... ponoć to olej w pełni syntetyczny. I kosztuje ~60zł za bańkę 4l :)

Widzę, że obeznany jesteś to podpytam :) Mimo wszystko zastanawiałbyś się na dopłatą do LM ?

Obecnie mam wlanego LM SHT 5W40 zmieszanego trochę z X-cess'em (dolewka ~0,5l) i szczerze mówiąc kusi mnie kupienie tego Specola... Na papierze wygląda bardzo dobrze:

http://www.specol.com.pl/main/produkt/419.html

 I jest oparty na olejach z grupy 4 (polialfaolefiny) czyli tak jak sporo droższy produkt LM-a

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 5 rok leje valvoline vr1-racing 5w50 i nie chce innego nie wiem w jakim stanie macie ASN -y ale kolego Kruk możesz lać bez obaw.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia po co wlewać olej który i tak nic nie zmieni w tym silniku... na dodatek nie spełnia zalecanej normy. No chyba, że kol. wyżej ma dwa samochody od nowości z ASN-em pod maską (i w jednym zalewa 5W40 a w drugim 5W50) i ma dzięki temu niezbite dowody na rzekomą wyższość VR-1 po pół milionie przejechanych km wzgl. porządnego oleju zgodnego z normą VW502.00... :whistling:

Moim zdaniem do utrzymania ASN-a w dobrej kondycji wystarczy wlewanie płukanki (engine flush) przy wymianie oleju i Liqui Molly Ceratec'a co 50tys.km, który faktycznie coś daje (zapraszam do wątku o ceramizerze). No i wymiana oleju co max. 15tys.km :hi: 

A'popo - jaka jest max. temperatura oleju tego Valvoline po ostrej jeździe po torze bądź autostradzie (przy V= ok.200km/h)? 

 

PS.

Viscosity, mm2 /s @ 100 ºC. ASTM D-445 18,0

(Valvoline VR-1 5W50)

OMG,ten olej jest strasznie GĘSTY w temperaturze ROBOCZEJ !!! Jestem ciekawy jak wyglądają logi z pracy fazatorów na tym Valvo... szczególnie jak wygląda ich responsywność i max. uzyskiwany kąt :whistling: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, BeyerBrown napisał:

 

Moim zdaniem do utrzymania ASN-a w dobrej kondycji wystarczy wlewanie płukanki (engine flush) przy wymianie oleju i Liqui Molly Ceratec'a co 50tys.km, który faktycznie coś daje (zapraszam do wątku o ceramizerze). No i wymiana oleju co max. 15tys.km :hi: 

 

Motul X-Cess 5w40 + płunkanka + Ceratec  brzmi rozsądnie. Nigdy jednak nie robiłem jeszcze płukanki - możesz polecić jakiś specyfik? I byłbyś w stanie podrzucić więcej info o tym ceratecu? Pierwsze słyszę, a nie ukrywam, że zależy mi na jak najlepszym dbaniu o silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanka dowolna, może być Motula , może być LM-a (jak już to tę z lini PRO, jest mocniejsza). O ceramizerze jest wątek w dziale 3.0, poszukaj :hi::)

Zawartość dodana 10 minutes later

Miej na uwadze, że musisz kupić 2 puszki płukanki i ceratec'a, bo oleju do V-ki wchodzi więcej.

Zawartość dodana 15 minutes later

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Kup wszystko z LM i nie kombinuj...

Kup teraz np. dwie płukanki, zlej stary olej i zalej nowym.

Cerateca weź na następny raz, wtedy nie dasz płukanek przed, tylko Cerateca po wymianie..

No.. największy minus płukanki to... najlepiej byłoby zdjąć miske olejową i wszystko ładnie wyczyścić...

Wiesz.. ja mam takie podejście do płukanek i wszelakich dodatków.. że to co wydasz na płykankę to lepiej to dołożyć i kupić lepszy olej :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Caban ma bardzo dużo do powiedzenia nt. olei, ale nie ma o tym zielonego pojęcia, co nie raz pokazał, dlatego sugerowałbym pominąć jego wypociny :hi: Kolega powiela coś, co już gdzieś przeczytał, a nie jest to oparte jego doświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu taka robota, że teraz sama płukanka a dopiero za rok, przy następnej wymianie, wlewa się ceramizer, ale już bez płukanki...

Czynności proste jak drut:

1. Rozgrzać olej

2. Wlać odpowiednią ilość płukanki, niech silnik popracuje na niej przez 15-20min na postoju.

3. Spuścić olej

4. Ściągnąć michę, wyczyścicić ją + smoka, wymienić filtr oleju.

5. Rozrobić i wlać do silnika wymaganą ilość Ceratec'a (ok.. 1,5 puszki) w 2 litrach świeżego oleju, następnie uzupełnić go do wymaganego poziomu (okolice MAX. na bagnecie).

Wszystko :) Już po ok. tysiąca przejechanych km powinieneś odczuć różnicę przy odpalaniu zimnego silnika, chodzi jakby lżej, bo tarcie w nim zmalało :) :hi:

Zawartość dodana 4 minutes later

 

17 godzin temu, cabanmat napisał:

o co wydasz na płykankę to lepiej to dołożyć i kupić lepszy olej :hi:

Nic nie stoi na przeszkodzie by kupić i płukankę i lepszy olej :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...