inzKornel Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Cześć, ostatnio uciekła mi vectra 1.6 dlatego poszły logi. Bardzo proszę o ocenę. Dynamiczne: PB Grupy 003, 020: 003 + 020 Grupy 002, 033: 002 + 033 Grupy 115, 118: 115 + 118 LPG Grupy 002, 033: 002 + 033 LPG Statyczne: LPG Grupa 001: 001 statyczny LPG Z góry dzięki za pomoc. Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez inzKornel
witold2452 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Turbina późno wstaje, długo jej schodzi osiągniecie żądanej wartości, masz spalanie stukowe na każdym cyl. ogólnie przepływka wskazuje pare g za mało To są moje spostrzeżenia, niech się wypowie jakiś szpec grupa 003+020 wywala error dopiero za którymś razem mi weszła strona
inzKornel Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Dzięki za odp. Linki poprawiłem, powinny działać. Doszedł jeszcze taki błąd: Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Controller: 8E0 909 518 MComponent: 1.8L R4/5VT 0002Coding: 0011701Shop #: WSC 63351VCID: 3A07B1EB35472 Faults Found:16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too HighP0328 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too SmallP1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Readiness: 0000 0000 Wieczorem skasuje i zobacze czy powraca. Ostatnio zabrakło już czasu... To spalanie stukowe może wpływać jakoś negatywnie na moc/przyspieszenie? I czy można z tym jeździć? Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez inzKornel
witold2452 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Dodatkowo zauważyłem, że na PB masz bogatą mieszanka już deko ponad norme, przy LPG to samo ale dla LPG lepiej żeby było trochę bogato jak ubogo Dodaj log grupy 32 albo napisz ile tam pokazuje korekta w 1 i 2 ramce. 16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High - Czujnik detonacji 1, bank 1 lub obwód - wysokie napięcieP0328 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent - jak wyżej17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small - 2 Czujnik temperatury silnika ECT, układ kontroli układu - wysoki sygnał > ECT, przewodyP1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Readiness: 0000 0000 - jak wyżej Jeśli chodzi o spalanie stukowe polecam " palanie stukowe wynika z nieprawidłowego spalanie w komorze silnika mieszanki powietrzno-paliwowej (spalenie w przeciwległym końcu komory). Objawia się charakterystycznym stukiem. W przypadku 1.8T powodów spalania stukowego może być wiele: słaba jakość paliwa, słabe świece, cewki, uszkodzona głowica, przegrzany silnik. Często czujniki spalania stukowe reagują na inny „stuk” dobiegający z napinacza łańcucha, dając mylny sygnał o złym spalaniu. Działanie czujników spalania stukowego można zweryfikować w grupie pomiarowej 020. Powinny tam występować same zera (log wykonujemy w dynamicznie). "
inzKornel Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Napinacz mam rozwalony i przez ~1.5s rzęzi. Może to przez to ten błąd ze spalaniem stukowym. Grupa 32 też dynamicznie?
witold2452 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Nie kasuj błędów w ENGINE jak coś bo to skasuje te wartości z grupy 32, po prostu napisz co tam jest zawarte
witold2452 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Przy odpalaniu na zimno 1.5s to nic... zanim olej doleci to możesz go usłyszeć, dla pewności możesz zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć czy łańcuch wyżarł w niej rowki
zwonko Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Moje dodatkowe spostrzeżenie: Przy zaniżającej przepływce masz bogatą mieszankę (Pb i LPG) więc jest dobrze przylany. Nie wiem też co przedstawia log 001 bo jest co najmniej dziwny. Najpierw lambda stoi, potem ubogo, potem bogato i znów ubogo
inzKornel Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2017 36 minut temu, zwonko napisał: Moje dodatkowe spostrzeżenie: Przy zaniżającej przepływce masz bogatą mieszankę (Pb i LPG) więc jest dobrze przylany. Nie wiem też co przedstawia log 001 bo jest co najmniej dziwny. Najpierw lambda stoi, potem ubogo, potem bogato i znów ubogo Źle zrobione logi? Tylko czy można je jakoś zepsuć? Przez minute loguje na jałowym bez włączonego osprzętu. Hmm... A co do bogatej mieszanki to poczytałem troche na forum i ludzie maja z tym niekiedy niezłe batalie, żeby wykryć dokładnie co może być przyczyną... No nic wrzucę wieczorem jeszcze te wartości z grupy 32 i może coś to wyjaśni... Dzięki wszystkim za pomoc.
zwonko Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Najczęściej bogato to padnięte wtryski. Zwłaszcza wtryski LPG, które leją, przepuszczają gaz. Czasem może dostawać się gaz przez podciśnienie (reduktor puszcza). Zakręć LPG na butli, wyjeździj resztki gazu w przewodach i wtedy podchodź do kolejnych testów (powtórzyłbym dynamiczny 002+033 oraz zrobiłbym statyczny 032+033 bez LPG). Co do 001 to nie wiem co on przedstawia i o to pytam. Bo niby silnik ciepły, ale może go zrobiłeś np. zaraz po zgaszeniu i ponownym odpaleniu. Dziwi mnie że lambda tyle leży. A że później miesza korektami to nie zauwazyłem wcześniej że log na LPG... Więc pewnie wtryski LPG nierówno podają. Albo sonda miesza. Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez zwonko
inzKornel Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) Ok. Wpadły nowe logi. Tym razem LPG zakręcone i wyjeżdżone do końca. PB dynamiczne: Grupy 002, 033: 002 + 033 Grupy 002, 033: 002 + 033 Grupy 115, 118: 115 + 118 ---------------------------------------------------- Po zatankowaniu LPG: LPG dynamiczne: Grupy 002, 033: 002 + 033 Statyczne wszystkie coś mi się źle zapisały. Niebawem zrobię od nowa... Jeszcze zauważyłem że w bloku 001 lambda skacze mi w przedziale -3.9% do ~2%. Nie wiem czy tak ma być... Skasowałem też błędy i po zrobieniu kilku (~15)km nie pojawił mi się błąd związany ze spalaniem stukowym. Muszę dokładniej sprawdzić czy to nie przez ten poranny dźwięk napinacza. Proszę o ocenę. Blok 032 o ile o to chodziło: Edytowane 21 Kwietnia 2017 przez inzKornel wadliwy link
zwonko Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 (edytowane) 032 jest spoko, z tym że jeśli to screen po 15km na PB od skasowania błędu to pewnie jeszcze trochę podrośnie drugie okienko. 16 godzin temu, inzKornel napisał: bloku 001 lambda skacze mi w przedziale -3.9% do ~2 Jeśli mówimy o statycznym, czy jeździe na stałych obrotach to jak najbardziej OK. Ale nie patrz na 001 bo tam nic nie ma. Lambde masz w 033. Jak sobie sprawdzisz moje wcześniejsze posty to pisałem że mimo że przepłwyka zaniża to korekty ujemne czyli przylany. Teraz jest ubogo czyli "dobrze". Oczywiście ubogo nie powinno być ale zachowanie przepłwyka zaniża=ubogo jest prawidłowe. Przedtem było bogato, pewnie coś z LPG (wtryski lub reduktor puszczają gaz). Trzeba znaleźć przyczynę zaniżania przepływki, czyli czy rury dolotu są szczelne a jak nie to kapiel w alkoholu izopropylowym, lub potraktować sprayem do czyszczenia. Jak nie pomoże to wymiana. Nie wrzuciłeś loga 020 więc co do stuków nie można się wypowiedzieć. Za to nie wiem po co dwa razy ten sam 002+033. Turbo chyba faktycznie mogłoby trochę lepiej działać... Ale ja aż tak co do turbo się nie znam. Widzę że zadane doładowanie praktycznie otrzymuje, ale chyba troszkę za wolno. Pytanie czy dalej Ci 1.6 Vectry uciekają? Edytowane 22 Kwietnia 2017 przez zwonko
inzKornel Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2017 statyczne mam, tylko coś vaglog nie przepuszcza. Dzisiaj wrzucę nowe. Czyli do sprawdzenia na początek szczelność dolotu i LPG. Swoją drogą trochę się zawiodłem bo gaz mam od ok. 1.5roku a zrobiłem moze ze 20tys. km. i już miałby się posypać - BRC. Na benzynie jakby trochę lepiej to się zbiera ale wciąż nie chcę uwierzyć że 150KM tak jeździ. Co do przyspieszenia to mam porównanie tylko do vectry 1.6 i omegi 2.0 w automacie. I szczerze powiem, że za jednym i drugim zostałbym w tyle. Serio. Jak robiłem logi to kilometra mi nie starczyło żeby to rozbujać, nie chce mi się wierzyć, że to ma 150KM i to jeszcze uturbione. Poprzednio miałem a3 1.8 125KM i jechało o wiele lepiej niż to g*** co jest tu. Szkoda, że nie mam jakiegoś znajomka na miejscu z 1.8T, zobaczyłbym czy to mój, czy wszystkie takie muły. Turbina już nowa czeka na zamontowanie tylko najpierw chciałbym pozbyć się tych problemów co mam teraz. O ile gaz mam na gwarancji to z tym nie będzie problemu o tyle sprawdzenie szczelności to dla mnie jakaś abstrakcja. Nie znam się i nie mam warunków... Jak myślicie czy jakiś mechanik to ogarnie?
zwonko Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Statyczny 020 to nic nie daje, tam musiałoby na prawdę być kiepsko żeby zobaczyć coś innego niż 0. Trzeba zrobic dynamiczny. Co do szczelności mechanikom nie często chce się to sprawdzać, ale na pewno ktoś się znajdzie. Nie wymaga to wielkiej filozofii. Trzeba podpiąć pompke/kompresor z nanometrem w jakiś szczelny sposób i pompować (oczywiście sprawdzany element jest zdemontowany a wszystkie wyloty uszczelnione). Alternatywny sposob to psikanie PLAKiem i obserwowanie 033 lub pracy silnika. Ale tym to wykryjesz raczej większe szpary. Spróbuj zacząć może od przepływomierza, będzie Ci łatwiej, a koszty IPA nie są jakieś wielkie. BRC to wiele wyjaśnia... niestety z tym BRC to jest często gorzej niż z polskim LPG... właściwie to fachowcy są po zbóju... Z tym że faktycznie przy tym przebiegu to nie powinno się nic dziać bo akurat części jakościowo są raczej dobre... No ale wykluczając jakiś anomalie typu że PB leje jak chce (raz dobrze raz źle) i akurat teraz leje dobrze a tamtym razem źle, to wcześniej było (mimo zaniżającej przepłwyki) bogato teraz jest ubogo... wnioski nasuwają się same. Coś podlewa. Z tą turbiną to trzeba by znaleźć logi jakiegoś sprawnego AVJ i porównać. Ale raczej jej trochę brakuje...
inzKornel Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2017 (edytowane) Kurde dopiero zobaczyłem, że dwa razy ten sam wrzuciłem ... Oczywiscie dynamiczny 020 zrobiony w tych samych warunkach co wczesniej tj. z zakręconym i wyjeżdżonym lpg. Grupy 003, 020: 003 + 020 I z moich obserwacji wynika, że spalanie stukowe jest na każdym cylindrze. Mimo "odpięcia lpg". Edytowane 24 Kwietnia 2017 przez inzKornel
zwonko Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 No ja juz się na razie nie wypowiadam za bardzo bo dopóki sprawdzisz pasy rzeczy to nie potrafię więcej ci powiedzieć . Jak turbo kiepsko przeplywka kiepsko to i stukac może. Jedyne co to moge to po logu po odkrecieniu lpg ocenić czy faktycznie to lpg jest wadliwe.
inzKornel Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Spoko i tak dzięki za wszelką pomoc. Po majówce dam update co i jak.
inzKornel Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Opublikowano 10 Maja 2017 No to update! Od ostatniego wpisu/ostatnich logów zostało zrobione: Wpadło turbo(używka) od kolegi z forum. Przepływomierz BOSH. Wyczyszczona przepustnica, regulacja? mapy lpg. Wymiana oleju oraz filtra powietrza. Zarówno przed odwiedzinami u gazownika jak i po, jeżdżąc na LPG pokazał mi się błąd + check: Wyjechałem od gazownika wpakowałem się w korek, zrobiłem ok. 5km i check... "17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean" Skasowałem błąd, pojechałem za miasto na logi i na LPG jak i PB zrobiłem po 20km i check nie wyskoczył. Tak jakby przy niskich prędkościach/obrotach miał za ubogo. Logi robiłem sam więc mogą być troche nieudolnie. Oczywiście po skasowaniu błędów. LPG: Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_n8M4t.html Grupa 020: http://vaglog.pl/log-020_8Eid4.html - tu nie zaznaczył mi się 003 i wyszedł sam 020... Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_ST0yS.html PB: Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_176lj9u.html Grupy 003, 020: http://vaglog.pl/log-003_020_4arWM.html Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_3o2RbR.html Na koniec siurprajs. Podczas logowania do odciny na 3 biegu wyprzedziły mnie dwa samochody... stara a6 i nówka passeratti. NIe wiem jakie silniki ale można przypuszczać, że gnojówa
witold2452 Opublikowano 11 Maja 2017 Opublikowano 11 Maja 2017 (edytowane) Jest gorzej jak było, turbo prawie nie pompuje, a przepływk nawet nie osiąga połowy wartości na obu paliwach No i stukowe pozostało. Ewidentnie masz gdzieś dużą nieszczelność. Edytowane 11 Maja 2017 przez witold2452
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się