Mozgu Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Witam, tak ja w temacie. Przekazniki 213 i 377 sprawne, podmieniane. Wszystkie bezpieczniki ok. Pytanie co sprawdzic dalej? Z to stalo sienie z dnia na dzien. Bez wczesniejszych sygnalow. Spryskiwacz pryska a wycieraczki nic na żadnym biegu. Recznie mechanizm da sie ruszyc. Czy czujnik otwarcia maski ma cos z tym wspolnego bo od niego jest u mnie urwany kabel skrecony z, drugim izolacja i wedruje do skrzynki z ecu. Silnik chcialbym sprawdzic na krotko jakos ale dostep do niego kiepski. A dobrze by bylo jakos to na szybko zrobic. Moze da sie podac gdzies napiecie w przekaznikach aby do niego doszlo bez wyciagania go.
wesz82 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Nie zwalnialy Ci ostatnio tj na wysokim biegu chodzily wolniej??? To samo mialem w zonki obi. Mechanizm sie zatarl z dnia na dzien zdechly wycieraczki. Ja bym go rozebral i przy okazji sprawdzil silniczek.
kacpior Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Witam Podepnę się do tematu. U mnie wycieraczki co jakiś czas odmawiały posłuszeństwa, ale pomagał im smar w spayu na swożnie i znów jakiś czas chodziły. Dodatkowo, zwłaszcza jeśli wcześniej padało, to potrafiły zamiast jednego zebrania z szyby, zrobić ich 5 albo 10 i zatrzymać się w połowie drogi. Dwa dni temu padły całkiem Spryskiwacz chodzi więc to nie bezpiecznik. Rozebrałem wczoraj cały mechanizm i chodzi bez zarzutu, silniczek podpiąłem na krótko do akumulatora i też kręci, więc to nie to. Pomyślałem, że to w takim razie przekaźnik. Problem w tym, że nie mogę go zlokalizować. Rozebrałem deskę pod kierownicą i nie ma tam przekaźnika 377, jest 387. Czy to jest to samo? Znajduje się on w prawym górnym rogu tablicy przekaźników i zajmuje dwa pola, jest chyba największy. Podsuńcie jakieś rozwiązanie, bo oprócz sprawdzenia przekaźnika (tylko którego?) i manetki to nie mam już pomysłów. Tylko jak to sprawdzić. Tyle pytań a tak mało odpowiedzi ;-) Pozdrawiam
Mozgu Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Prawdopodobnie wystepowaly rozne numery bo u kolegi byl jeszcze inny. U mnie jest 377 i zajmuje 2 miejsca. Niestety ja swojego problemu nie rozwialem bo jestem w delegacji a auto stoi od 2 tyg
kacpior Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam. Problem rozwiązany. Przekaźnik 387 jest od świateł. U mnie ktoś zakleił papierem numer na przekaźniku 377 i dlatego nie mogłem go znaleźć. Wewnątrz przekaźnika jest mały chip i dwie cewki z elektromagnesami. Jeden z nich się spiekł i obwód był cały czas rozwarty wiec wycieraczki nie działały. Wystarczyło papierem przeczyścić i po sprawie. Szkoda tylko że wcześniej zdążyłem rozebrać mechanizm i teraz czeka mnie ustawianie, bo wycieraczki nie parkują na samym dole... Mozgu, ja u siebie wyciągałem silnik wycieraczek żeby go sprawdzić, niestety nie wiem gdzie podać napięcie na przekaźnik żeby go sprawdzić na krótko. Wiem, że czasem palą się styki w manetkach i wtedy wycieraczki też odmawiają posłuszeństwa. Ponieważ rozebrałem już wszystko to wiem że elementy układu są cztery: mechanizm, silnik, przekaźnik i manetka. Edytowane 27 Kwietnia 2017 przez kacpior
Mozgu Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Problem rozwiazany. Tak ja.napisal wesz. Zatarl sie mechanizm
wesz82 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 To normalne.daj duzo smaru pod zaslepki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się