Piotrek Opublikowano 28 Lutego 2007 Opublikowano 28 Lutego 2007 Witam, czy ktoś spotkał się z problemem działania wycieraczek? Przestały działać tak jakby się zacinały. Wycieraczki osadzone są na trzpieniu, od spodu niego istnieje coś a'la śruba (sześciokoątna) popryskałem wszystko co się da preparatem odrdzewiającym WD40, jednak efekt marny, nie mogę się dostać bezpośrednio do całego mechanizmu bo nie wiem jak ściągnąć plastikowe podszybie (może ktoś ma pomysł żeby przy demontażu tego nie połamać). Proszę o podpowiedzieć, jeśli ktoś z was miał podobne problemy jak sobie z tym poradził, nie wiem generalnie który element najbardziej narażony jest na korozję (mechanizm napędzający na pewno działa). Dzięki i pozdrawiam serdecznie
pre_pl Opublikowano 28 Lutego 2007 Opublikowano 28 Lutego 2007 Tę plastikową pokrywę ściagasz ciągnąc ją do siebie, robiłem to jesienią - ale mało teraz pamiętam. Wielkich problemów nie było, więc nie bój się Mam na myśli ten duży kawał plastiku, na który jest nakładana nakładka osłaniająca akumulator po zdjęciu tej pokrywy i wycieraczek, masz dostęp do tego grillowatego nakrycia (hehe, ale nazwa). Do zdjęcia jej potrzebujesz najpierw zdemontować klipy umocowane po bokach i na środku (są trzy)
adadur Opublikowano 28 Lutego 2007 Opublikowano 28 Lutego 2007 Ja opiszę na podstawie B5 bo po zeszłej zimie miałem problem z wycieraczkami. Problem polegał na tym, że chodziły bardzo powli albo wcale. Jeśli trzpienie dobre (moga być już zatarte i do wymiany - chyba 150 zł sztuka) to wystarczy przesmarować wszystkie przeguby mechanizmu. U mnie wystarczyło zdemontować osłonę na poszczybiu i obudowę komputera. Trochę odkręcania, gimanastyki i mechanizm wycieraczek wyjęłem na zewnątrz. Przeguby są kulowe i mocowane na wcisk (zatrzask), pewnym ruchem i wyskakuje. Smarujesz wszystkie współpracujące elementy i montujesz ponownie. WD40 nie pomoże jest zbyt płynne a tam trzeba smar stały.
Piotrek Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Opublikowano 28 Lutego 2007 dzięki, miałem własnie problem z demontażem samego podszybaia, u mnie też chodzą powoli albo wcale, dlatego myślę że może wystarczy porządne przesmarowanie, jeszcze raz dzięki
pre_pl Opublikowano 20 Maja 2007 Opublikowano 20 Maja 2007 odkopię starocia, ponieważ ostatnio dotknął mnie podobny problem. Wycieraczki chodziły dość powoli, na dodatek działały cały czas - czyli układ coś wariował. Dzisiaj zamiast Kloss'a (hyhyhy) wykręciłem wycieraczki (uwaga, mogą spaść łatwo na szybę, podkładajcie tekturę). Jedną z nich miałem wymienianą, nie ja to robiłem, ale wiedziałem że była wymieniana. Okazało się, że była źle założona i niestety dość mocno ten profil do trzpienia się wytarł Trzpienie były ok - tak przynajmniej sądzę, nie miałem porównania Ale skręciłem to z powrotem, wkładając igłę (hyhy) żeby nie latała wycieraczka na trzpieniu. Działa, hyhyhyy. Potrzebne : nasadka 17 na nakrętkę, śrubokręt do zdjęcia osłonek i igła. Może wie ktoś ile kosztuje ramię wycieraczki ? W Aso z tego co widzę 90zł
darulez Opublikowano 20 Maja 2007 Opublikowano 20 Maja 2007 miałem podobnie w B5, przód chodził b.wolno niezależnie od ustawien biegu i sie zacinały. Okazało sie że przyczyną był zatarty trzpien w tuleji. Po demontażu ledwo mozna było go ruszyc w imadle. Wybiłem go z tuleji (zdejmując spinkę góry) zalałem oliwą i działa. niestety silnik napotykając na tak wieli opór popalił mi styki w przekazniku...szukam nowego :/ Z kolei w tylnej wycieracze (która nie działała) problem tkwił w pod pokrywką silniczka. piach kurz i rdzazablokowały plastikową zębatke która jest napędzana od silnika takaą metalową spiralą. Tu też czyszczenie i przesmarowanie pomogło. Oznaką że silnik zdrowy a zatrały sie mechanizymy ruchome jest jego nadmierne grzanie przy braku ruchu wycieraczki,
sonnen_x Opublikowano 2 Września 2007 Opublikowano 2 Września 2007 A macie jakies fotki tych elementów do przesmarowania? U mnie wycieraczka jak nie jest kilka (naście) dni używana, ma tendencję do przycinania się. Otworzyłem pokrywę mechanizmu i właczyłem wycieraczkę i przesmarowałem przekładnie i działało super, ale po miesiącu znowu taki sam problem. Oczywiście wcześniej pełny przebieg należał do rzadkości, teraz to przytyka się na pierwszym bądź dwóch pierwszych przebiegach, no ale wnerwia mnie to...
krzyniek Opublikowano 2 Września 2007 Opublikowano 2 Września 2007 sonnen_x posłałem Ci foty na maila. ps. może wrzucić do "warsztatu" tylko opis trzeba zrobic co i jak, bo widzę ze ta usterka często sie zdarza.
malik Opublikowano 3 Września 2007 Opublikowano 3 Września 2007 Może wie ktoś ile kosztuje ramię wycieraczki ? W Aso z tego co widzę 90zł Jak juz porywacie się na zmianę ramion to bardzo zachęcam do zamontowania od razu tzw. AeroWipers. Są to ramiona i pióra montowane standardowo w B6 od 2004r. Są cichsze, lepiej zbierają wodę i nie mają problemu z odchodzącą farbą. Link do kompleciku: https://sslrelay.com/s74326199.oneandoneshop.co.uk/sess/utn;jsessionid=1546dbd4bdd825b/shopdata/0010_Audi/0050_A4+2002+=3E++B6+=2B+B7/0040_Exterior/0016_Aero+wipers+B6+only/product_overview.shopscript I instrukcja wymiany: http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=142777
pre_pl Opublikowano 3 Września 2007 Opublikowano 3 Września 2007 Może wie ktoś ile kosztuje ramię wycieraczki ? W Aso z tego co widzę 90zł Jak juz porywacie się na zmianę ramion to bardzo zachęcam do zamontowania od razu tzw. AeroWipers. Są to ramiona i pióra montowane standardowo w B6 od 2004r. Są cichsze, lepiej zbierają wodę i nie mają problemu z odchodzącą farbą. Link do kompleciku: https://sslrelay.com/s74326199.oneandoneshop.co.uk/sess/utn;jsessionid=1546dbd4bdd825b/shopdata/0010_Audi/0050_A4+2002+=3E++B6+=2B+B7/0040_Exterior/0016_Aero+wipers+B6+only/product_overview.shopscript I instrukcja wymiany: http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=142777 one tak trochę wyglądają też jak z trabanta poza tym farba też złazi, oglądałem u oniaka na zlocie (co prawda jest to od obtarcia, a nie samo z siebie...) Oba ramiona ma zjechane przy nasadzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się