Skocz do zawartości
IGNOROWANY

6biegowa skrzynia do 1.9TDI na pompie-możliwe?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie tak jak w temacie, zastanawiam sie czy skrzynia 6biegowa z 2.5 v6 lub 1.9TDI PD podejdzie do zwyklego 1.9TDI na pompie? Jest to możliwe?

Opublikowano

Będzie pasowała, ale seryjny silnik będzie trochę za słaby do przełożeń z 2.5. Dodatkowo musiałbyś zorganizować sobie dystans- przekładkę między skrzynię a silnik i nowy wybierak biegów.

Opublikowano

Seryjny może tak a podrasowany na 120KM?

Gdzie taki dystans dostać? Wybierak by musiał być od 2.5?

Opublikowano

Poszukaj bo gdzies na forum jest caly memorial temu poswiecony.

Z tego co pamietam to chyba sanie tez do zmiany.

Co raz jakis forumowy gostek wystawia takie gotowcd wiec musisz szukac.

Dlaczego chcesz 6 skrzynie???

Twoja pada czy jest inny powod???

120 to nie jest duzo.

Opublikowano

moze i nie jest to jeszcze dużo ale mi już czasami brakuje 6 biegu, a w najblizszym czasie planuje jeszcze moc podnieść stąd ten temat :) a u Ciebie 160KM i jezdzisz na 5biegowej?

Opublikowano

Te z podpisu juz nie wazne.:wink:

6 skrzynia jest wolniejsza i jedynie na autostrady potrzeba albo do duzych mocy bo sprzeglo mocniejsze.

Jak uwazasz ja bym nie robil tego ale z kiedys tez o tym myslalem.

5 na dobrym koksie konczy sie na 230-240km/h wiec styknie

Opublikowano

może ktoś pomyśli ze to idiotyczne itd. ale mnie głównie drażni to, na autostradach czy nawet na zwykłych trasach, zeby szybciej jechac trzeba piłować, a co za tym idzie slychac wycie silnika..

Opublikowano

Jak kto woli.

Przejedz sie czyms z vw audi co ma 6 biegow i porownaj te wycie co bys nie rozczarowal sie...

Opublikowano

Na skrzyni z 2.5 przy 3000 tys obr/min wychodzi prędkość 165 kmh, skrzynia z 1.9 110-konnego wg. katalogu robi przy tych obrotach 140 kmh. Żeby założyć 6'tkę potrzebujesz: sanki z automatu, wybierak od 6, poduszki i łapy, półosie na duże przeguby, dystans. W dodatku pierwsze dwa biegi przy 6 są bardzo krótkie co w mieście przeszkadza. Moja rada, policz nakład pracy i koszty i podejmij decyzję czy warto.

Opublikowano

dobra Panowie przekonaliście mnie że raczej nie warto. Dzięki za odpowiedzi! :)
Temat do zamknięcia.

Opublikowano
Dnia 2.05.2017 o 01:11, majkel_majki napisał:

Na skrzyni z 2.5 przy 3000 tys obr/min wychodzi prędkość 165 kmh, skrzynia z 1.9 110-konnego wg. katalogu robi przy tych obrotach 140 kmh. Żeby założyć 6'tkę potrzebujesz: sanki z automatu, wybierak od 6, poduszki i łapy, półosie na duże przeguby, dystans. W dodatku pierwsze dwa biegi przy 6 są bardzo krótkie co w mieście przeszkadza. Moja rada, policz nakład pracy i koszty i podejmij decyzję czy warto.

Michał, dystans jest niezbędny przy przekładce? Z tego co słyszałem dystans się daje jak wrzuca się skrzynie 6b i do tego sprzęgło 240mm, przy 228 niby nie trzeba?

Opublikowano

Na pewno do silników V6 benzynowych i diesla przy sprzęgle 240mm z dwumasem nie potrzeba dystansu, przy motorach R4 szczerze mówiąc to sam się już w tym gubię, dawno nie przerabiałem tematu. Lepiej się w dystans zaopatrzyć, w razie czego sprzeda się go bez problemu bo to chodliwy towar.

Opublikowano
Dnia 2.05.2017 o 00:11, majkel_majki napisał:

Żeby założyć 6'tkę potrzebujesz: sanki z automatu,

A z manuala nie będzie?

Opublikowano

Automat i ręczna 6'tka przychodzą na inne sanki (chyba nawet te same) niż 5'tka, jeżeli akie zastosujemy to odpada rzeźbienie przy mocowaniach skrzyni- wszystko pasuje jak klocki lego na oryginalne łapy od 6 i poduszki.

Opublikowano
8 godzin temu, majkel_majki napisał:

Automat i ręczna 6'tka przychodzą na inne sanki

Hehe dokładnie tak jest z tego co widziałem po mocowaniach poduszek skrzyni. Ale chciałem się upewnić,dzięki za odp.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Może i temat już kilka razy wałkowany ale pozwólcie, że powiem coś od siebie bo akurat zrobiłem to :) Otóż, mam A4 B5 2000 r. polift 1,9 TDI z silnikiem AHH, 66 KW. W aucie zamieszkała turbina z AWX i wtryski z wymienionymi końcówkami na 216 u kolegi z forum (super robota). Moc nieporównywalna. (zostało tylko dograć softa). Do takiej mocy pokusiłem się o 6-sty bieg. Jako, że miałem w zasięgu ręki skrzynię DQS z A6 C5 2,5 TDI manual, wiec z niej skorzystałem. W moim aucie jest dwumas, był w dobrej kondycji a jakiś czas temu dostał nową tarczę LUKa która seryjnie występuje z tłumikami drgań, więc nie ruszałem sprzęgła. Rozrusznik też pozostał ten sam. Do całego zabiegu niezbędna była: skrzynia, sanki, drążek stabilizatora, wybierak. Flansze pasują z półośakmi wiec nie trzeba nic więcej robić, poduszki są mocowane w innych miejscach więc lepiej zapodać ori sanki z 2,5 i nie robić zbędnej rzeźby. Przy sankach z 2,5 jest inaczej rozsunięte mocowanie gum na stabilizatorze więc pasowało też wymienić. Wybiera oczywiście do zmiany. Tu zwracam uwagę aby brać w komplecie ze skrzynią. Nie jest prawdą, że w A4 B5 2,5 TDI i A6 C5 2,5 TDI są takie same. Różnią się długością poprzecznej dźwigni stabilizującej więc jeżeli skrzynia z A6 to i wybierak też, inaczej będzie naprężało lewarek biegów i jazdy nie ma. Dodatkowo kosmetyka w postaci przedłużenia kabli od wstecznego i impulsatora, bynajmniej ja musiałem. Reszta pasuje bez problemu. Na koniec mogę dodać, że większej różnicy na samych biegach 1-5 nie czuć. Auto jak pędziło tak pędzi a dodatkowy bieg super sprawa. Na trasie auto płynie. Nie wiem jak by się sprawdziło bez podnoszenia mocy.  Co do dystansu, wyczytałem, że jak się nie zmienia sprzęgła to nie jest potrzebny, ja nie ruszałem i jest wszystko dobrze, wiec śmiem twierdzić, że nie jest potrzebny

Powodzenia dla chętnych, moim zdaniem warto

Edytowane przez mihcal25

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...