Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Check engine, Błąd 16485 - G70 MAF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem.Wczoraj w trasie podczas jazdy wyskoczył błąd check engine .Auto normalnie jechało nie było żadnych innych objawów,pełna moc nic nie kopcił itp.Dzisiaj jezdziłem i tez wszystko było Ok aż do czasu jak zacząłem mocno przyśpieszać i nagle przy 120km/h odłączyło turbine.Auto zgasiłem ,zapaliłem i znowu pełna moc ,ale kontrolka cały czas świeciła.Gdy już jechałem po kompa do domu to nagle kontrolka zgasła...Mimo tego wywaliło błąd Mass Air Flow Sensor (G70).
Co będzie do wymiany??

Opublikowano

zrob logi turbiny

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 minuty temu, wujeklebek napisał:

zrob logi turbiny

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki za szybką odpowiedz.Musiałbyś napisać jak to dokładnie zrobić [w vcds]bo obecnie jestem na etapie zapoznawania się z programem...
Co do samej turbiny to wydaje się być w stanie idealnym[auto ma pełną moc,nie kopci,turbo chodzi bardzo cicho]

Opublikowano

mhm za chwile wrzucę ci link do yt jak to zrobić

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano



to powinno byc ok :)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zapisuj zawsze dokładnie jaki numer błędu... 

Opublikowano
3 godziny temu, kamil-vag napisał:

Zapisuj zawsze dokładnie jaki numer błędu... 

16485 -  Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
        P0101 - 35-10 -   - - Intermittent

 

Opublikowano

16485/P0101/000257

  • Check Intake Air Filter
  • Check Mass Air Flow Sensor (G70) - 
  • Check Ground Spots
  • Check Wiring and/or Connections from/to Mass Air Flow Sensor (G70)
  • Mass Air Flow Sensor (G70) faulty
  • Air Leak(s) after Mass Air Flow Sensor (G70)
  • Excessive restrictions in the Intake/Exhaust System
    • Dirty air filter, clogged snow screen, clogged CAT
  • Ground Spots corroded or Paint Residue
  • Wiring and/or Connections from/to Mass Air Flow Sensor (G70) faulty

Zrób log dynamiczny 003, 008 i 011 (3 bieg 1200 obrotów i gaz w podłogę do 4000 obrotów) 

Potem sprawdź działanie EGR w Basic Settings grupa 003. 

Opublikowano

Dzisiaj znowu to samo zapaliła sie kontrolka check engine,ale auto ma pełną moc.Log dynamiczny moge zrobic jak kupie laptopa z działajacą baterią bo obecnie to tylko poprzez zasilacz:(

Opublikowano

Ok mam już laptopa z działającą baterią ,więc mogę sprawdzać.
A jeżeli chodzi o ten EGR to wchodzę w Basic Settings grupa 03 i co dalej?

Opublikowano

Tak BS, potem 003, przy okazji log, no i go... Tylko nagrzej motor do 90 najpierw bo inaczej będzie przerywał i nie przestrasz się, ecu sam zwiększy obroty do testu i potem zmniejszy, poczekaj niech kilka razy tak zrobi i zakończ loga...

Opublikowano

Zgubiłeś w 003 008 011 grupę 011, ale po błędzie widać, że masz przeładowanie przy butowaniu, więc pewnie zacina się zmienna geometria... 

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, kamil-vag napisał:

Zgubiłeś w 003 008 011 grupę 011, ale po błędzie widać, że masz przeładowanie przy butowaniu, więc pewnie zacina się zmienna geometria... 

No już coraz częściej się to dzieje:( Teraz jak odpaliłem auto to przy gazowaniu muł do 2200obrotów i nagle ciągnie od 2200obrotów,normalnie to wciska juz od 1800...Po zgaszeniu i odpaleniu brak mocy jak wcześniej po butowaniu.Po ponownym  zgaszeniu i odpaleniu znowu wszystko OK.Check nie świeci...
Co robić?Od czego zacząć?Bo wczoraj przy wyprzedzeniu odcięło mi moc i było nieciekawie,niezbyt bezpieczna jest obecnie jazda tym samochodem:(

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano

Turbo na stół i do czyszczenia i na przyszłość unikać emeryckiej jazdy...

Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, kamil-vag napisał:

Turbo na stół i do czyszczenia i na przyszłość unikać emeryckiej jazdy...

Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki Kamil za pomoc i szybkie odpowiedzi.Mam nadzieję że to jest przyczyna i na darmo nie będę wyciągał tej turbiny.Jeszcze pytanie czy dużo roboty jest przy tym??Dam rade to zrobić sam czy lepiej dać to komuś kto się zna?
Czyli rozumiem że 1.9tdi trzeba butować częściej i to jest lepsze dla silnika niż zamulanie?

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, A4 B6 Multi napisał:

Czyli rozumiem że 1.9tdi trzeba butować częściej i to jest lepsze dla silnika niż zamulanie?

Lepsze tylko pamiętać, żeby silnik był już rozgrzany i nie bać się przycisnąć na 3 biegu do 3 tysięcy... zalegającą sadzę, trzeba sukcesywnie wypalać :P Bo inaczej dzieje się to co u Cb, chyba, że dochodzi problem puszczającego oleju, który wspomaga zapiekanie spalin... 

Albo puszcza turbo albo też pierścienie mogą popuszczać olej - niebieski dym, mogą też wtryski przylewać - wtedy taki biało-siwy gryzący dym... 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Ile Ci bierze oleju ? 

Opublikowano (edytowane)

Oleju raczej nie bierze nic bo 2tys temu wymieniłem i jest ten sam poziom.Nie dymi na wolnych,ani przy butowaniu...Raz mi się zdarzyło że dymił ,ale to było wtedy jak go odpalałem na zimnym i telepało silnikiem na wolnych...Więc?
Check to teraz co chwile się zapala i gaśnie.A nie jest to jakiś czujnik ciśnienia czy coś takiego??Ten sensror g70?
Jedyną zmianę jaka mam po zmianie oleju z 5w30 GM na 5w40 MOTUL to ,to że na 5w40 po 2tys km od wymiany słychać jak turbo delikatnie głośniej świszczy niż na 5w30:(

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano

Skasuj błędy i zrób loga pełnego z 003 008 011

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...