adrianjaro Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 (edytowane) Witajcie. Sprawa wyglada tak. Bylem u mechanika ktory wymienil mi rozrzad. A zeby to zrobic musial sciagac chlodnice. Co sie okazalo. Czujnik cisnienia klimatyzacji nie byl wpiety. Wpial go na swoje miejsce i okazalo sie ze pokazuje blad tego czujnika. Przy czym wentylator (ten lewy jak stoi sie przodem do auta) caly czas chodzi przy zimnym silniku. Aby nie chodzil odpielismy przewod ktory jest zaraz kolo plynu wspomagania. I moje pytanie czy jest walniety czujnik(zaryzykowac kupno) czy moze naprawde cos z cisnieniem nie tak(pojechac do elektryka ktory nabija klime itd) Wentylator chodzi nawet gdy przekrece kluczyk nie odpalajac silnika.Gdzie jestten czujnik. Jakie mogą byc konsekwencje nie dzialajacego wentylatora. Zaznacze klima działa. Pozdrawiam Edytowane 9 Maja 2017 przez adrianjaro
pepi Opublikowano 10 Maja 2017 Opublikowano 10 Maja 2017 Najpierw polecam podłączenie się pod sterownik klimy Vag-iem. Przed podłączeniem czujnika klima też działała ? Z tego co wiem przy awarii tego czujnika klima (sprężarka) nie odpali, w moim aucie tak było. Po wymianie czujnika dopiero ruszyła sprężarka. Konsekwencją nie działającego wentylatora jest wzrost ciśnienia w układzie, w upalne dni może rozwalić sprężarkę. Cytuję słowa gościa, który napełniał mi klimę i prowadzi serwis klimatyzacji. Może warto sprawdzić przekaźnik wentylatora (chyba pod kierownicą , bezpiecznik na pewno tam jest "50A") czy nie skleił się. Jeśli cewka przekaźnika dostaje cały czas napięcie przy wyłączonej klimie, tzn że jakiś czujnik wysyła sygnał na załączenie wiatraka. Z tego co mi wiadomo czujnik przy skraplaczu to jest czujnik ciśnienia gazu, czyli jak ciśnienie jest, to jest pozwolenie na załączenie sprzęgła sprężarki. Przydałby się schemat elektryczny. Jeśli napisałem jakieś bzdury to niech ktoś mnie poprawi.
adrianjaro Opublikowano 11 Maja 2017 Autor Opublikowano 11 Maja 2017 (edytowane) aha zapomnailem dodać, że nawet po wcisnieciu ECON wiatrak dalej działa. Oprocz tego podpiołem go pod Vaga i pokazal mi dwa bledy 1. 787 czujnik temp kanalu zasysanego powietrza- G89, przerwa lub zwarcie do plusa 2. 792 Wlacznik cisnieniowy klimatyzacji F129, przerwa lub zwarcie do masy A na klimatroniku pokazalo mi to: -04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury -22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie Dziwne ogladajac fora. Czujnik F129 jest od tego ze jak jest za malo czynnika to wylacza klime. A mi dziala(nie chlodzi nie wiadomo jak ale dziala). Sprawdzalem bezpiecznik klimatyzacji i jest dobry. A moze ten czujnik pokazuje ze jest za duze stezenie i wiatrak odpala. Bede musial znalezc ten czujnik tylko gdzie on jest. Najlepsze byloby zdjecie. Kable od wentylatora tak goraco jak silnik prawie. Edytowane 14 Maja 2017 przez adrianjaro
adrianjaro Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2017 witam. Okazalo sie ze byl padniety czujnik ten kolo reflektora. Tzw czujnik cisnienia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się