LordFury Opublikowano 12 Maja 2017 Opublikowano 12 Maja 2017 (edytowane) Po raz pierwszy kupiłem auto bez specjalnego powodu. I w sumie bez potrzeby, bo fajne, uniwersalne auto do miasta, na wyjazdy w konfiguracji 2+1 i do powściekania się wieczorem w domu już jest (Mk7 GTI PP). Ot, po prostu korpo-leasing na moje auto służbowe się kończył, w sumie całkiem dobrze się do tej pory dogadywaliśmy, cena wykupu ok, wcześniej było w domu inne Audi (TT-ka Mk2) i dobrze się jeździło przed powiększeniem rodziny... i tak jakoś wyszło, że A4 znalazło się miesiąc temu w prywatnym garażu. A zatem: Cóż to za wozidło: Audi A4 B8 Avant Lift, 2013 rok 1.8 TFSI 170KM/320Nm CJEB Manual, ośka Krajowy, bodajże z Audi Centrum Wrocław Wyposażenie: Kolor czarny Brillant, wnętrze również na czarno Klimatyzacja automatyczna 3-strefowa Reflektory ksenonowe plus ze światłami do jazdy dziennej LED + psikacze Czujnik zmierzchowy świateł i czujnik deszczu Immobiliser + Autoalarm fabryczny Audi parking system Szyby boczne z przodu i z tyłu regulowane elektrycznie Lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami LED, regulowane elektrycznie Lusterka zewnętrzne ogrzewane Komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem System radiowy "Concert" 8 głośników, czytnik kart, 6,5" ekran kolorowy) Reflektory przeciwmgielne zintegrowane w zderzaku Felgi 7,5 x 16, 10 ramienne, 225/55 R16 ...i te wszystkie pierdoły wypełniające 2 strony specyfikacji Stan / serwisowanie: Całkiem przyzwoity. Auto w ramach wynajmu managerskiego, a nie do użytku przez handlowców (pardon), więc przebieg to skromne 89 tys.km i powoli rośnie. Jestem po firmie leasingowej drugim właścicielem i jednocześnie drugim użytkownikiem, jeżdżę nim od przebiegu ok. 52 tys.km Urokiem obsługi przez fleet managera jest to, że dostajesz całą historię serwisową auta, moim skromnym zdaniem bardziej wiarygodną od kupionej na allegro książki ;). W tym konkretnym przypadku, jak na leasing firmowy przystało, oczywiście domyślnie serwis long-life, minus pewne skrócenia liczone przez komputer. Łącznie do tej pory 4 razy, ostatnio przy 85800km (zatem średnio co 21,5kkm), jak na fabryczne 4-letnie auto bez tragedii, choć prywatnie trochę częściej bym mu płyny zmieniał. Kolejny urok korpo-leasingu to AC bez wkładów własnych. W praktyce oznacza to, że jak jest jakaś obcierka, sąsiad na parkingu/w garażu walnie drzwiami, albo kamień w szybę strzeli to nikt się nie zastanawia, czy to robić, tylko zanosi się do flotowców kluczyki i bierze auto zastępcze. Efekt in plus: no kurde nieźle ten lakier wygląda, nie masz "śladów normalnego użytkowania", bo wszystkie takie ślady są od razu kasowane. Efekt in minus: już słyszę przy przyszłej sprzedaży to "Paaaanie, toż on prawie cały malowany, pewnie grube dachowanie było, co?" Przeznaczenie: Dupowóz. Przede wszystkim na planowane dłuższe wakacyjne trasy, żeby nie nabijać bez sensu przebiegów w GTI i łatwiej spakować te wszystkie walizki, rowerki, zabawki itp. Do tej pory większość czasu w drodze spędził jeżdżąc w kółko na autostradzie A1 na trasie Warszawa-Łódź-Warszawa (i trochę takich tras jeszcze zaliczy, z ew. odbiciem na Gdańsk lub Wrocław) Poza tym będzie mi służył na dojazdy do roboty (po Warszawie) w te dni, gdy golf w użyciu przez małżonkę. Na tylną kanapę już przemontowany Axkid Kidzone, a dziecku wmówione (jak na razie w 100% skutecznie), że w Audi jeździ się z klasą i nie należy wymiotować Mody: Zostanie na pewno do jesieni, a później się zobaczy - i od tego zależy rozmach w dopieszczaniu auta. Na pewno na pierwszy ogień idzie oświetlenie wnętrza, odpowiednia paczuszka od kolegi tomnika już przyszła (pozdrawiam), szukam tylko czasu na jej zamontowanie. Wkurza mnie też "Telephone is not installed" na Concercie oraz jakiś lichy kompresorek zamiast normalnego, cywilizowanego koła zapasowego. Może do tego drobne dopieszczenie lakieru, bo mam z efektami takiegoż pozytywne doświadczenia (klik) Jeśli audik będzie miał jednak zostać na dłużej, to trochę porządków/dodatków by się tu przydało. Ale na szczęście retrofitting w B8 jest rozgryziony zacnie, a i niepozorny CJEB po odpowiedniej kuracji już jakoś jedzie, nawet w ośce i manualu (to auto głównie na trasy, spod świateł nie będę się nim z nikim ganiał przecież). I to by było na razie na tyle. Kilka fotek w załączeniu, choć to przecież bez znaczenia. Ktoś nie wie, jak wygląda czarny B8 avant po liftingu? PS. - o TTce więcej tutaj: http://www.klubtt.pl/showthread.php?11839-Polowanie-na-Mk2-zako%C5%84czone-sukcesem-) - a o GTI tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=180&t=547132 Pozdrawiam Edytowane 12 Maja 2017 przez LordFury
LordFury Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Opublikowano 12 Maja 2017 (edytowane) Panowie, To korzystając z okazji: Dnia 5/13/2017 o 01:01, LordFury napisał: Panowie, będę wdzięczny za podpowiedź: 8K0955407 i 8K0955408 czy 8K1955407 i 8K1955408 do B8 avant polift rocznik 2013? Bo na http://pl.realoem.me/Audi/RDW się nie doszukałem niestety. Obrazkowo różnią się producentem robiącym na OEM i lekkim zgięciem S-owatym (lub jego brakiem) cienkiej części ramienia lewego. Dziękuję Dzięki i pozdrawiam Edytowane 19 Sierpnia 2017 przez LordFury
Fritz Opublikowano 13 Maja 2017 Opublikowano 13 Maja 2017 Gratulacje zakupu ładnego auta minus za chla-paki
LordFury Opublikowano 13 Maja 2017 Autor Opublikowano 13 Maja 2017 (edytowane) Odświeżamy wnętrze, a więc na na początek wspomniane w pierwszym poście porządne oświetlenie LED. Nie badziew z allegro, tylko porządne moduły od kolegi tomnika. Zamontowane zarówno w A4 - wszystko, co tam było wewnątrz do wymiany, opcja 4500K, a więc taki trochę cieplejszy biały. Oraz przy okazji uzupełnione w golfie, tu opcja 5500K, żeby dopasować się do już fabrycznie zamontowanego pakietu LEDów (w którym brakowało jednak paru elementów, bo VW chciał przyoszczędzić kilka zł). I kurcze robią robotę te moduły. Zobaczymy, jak po dłuższym czasie z nimi będzie, ale na razie mogę śmiało polecić. Najpierw podsufitka-przód. Jakoś po lekturze instrukcji żyłem w przekonaniu, że trzeba cały komponent demontować i nawet się z tym zacząłem mocować, ale w praktyce wyszło, że nie - można wymieniać bez wyjmowania, wystarczy zdjąć zewnętrzny plastik. Fotki przed ==> w trakcie ==> po w załączeniu. Edytowane 13 Maja 2017 przez LordFury
LordFury Opublikowano 13 Maja 2017 Autor Opublikowano 13 Maja 2017 (edytowane) W drugiej kolejności podsufitka-tył. Tutaj poszło najszybciej, całość łatwo wychodzi (wyjmujemy cały element i potem zdejmujemy osłonkę) i do tego jest na najmniej upierdliwą ze wszystkich wtyczkę. PS. A z innej beczki, to widoczne na ostatnim zdjęciu lusterko bardzo polecam, jeśli ktoś lubi swoje dziecko i wozi szkraba tyłem z tyłu . Drobiazg, ale z kategorii takich, których w drugim aucie po jakimś czasie bardzo brakuje. Środkowy zagłówek w A4 strasznie upierdliwy pod kątem jego solidnego mocowania, ale trochę walki i też da radę zamontować. Edytowane 13 Maja 2017 przez LordFury
LordFury Opublikowano 13 Maja 2017 Autor Opublikowano 13 Maja 2017 (edytowane) I na deser bagażnik. Tu obie lampki boczne poszły gładko, ale ta w klapie wymagała trochę gimnastyki, bo zanim złapało, to zażyczyła sobie kilku zmian kierunku i głębokości włożenia wtyczki, że się tak wyrażę. Jakaś wybredna taka, ale najważniejsze, że ostatecznie wszyscy zadowoleni . Wreszcie będzie coś widać przy pakowaniu się. W bogatszych egzemplarzach tu pojawiłby się jeszcze opis wymiany żarówek na LEDy w schowku, drzwiach, czy przy lusterkach w przesłonach przeciwsłonecznych, ale ja akurat w moim audi nie mam tego "problemu" . Odpowiednie oświetlenie tablicy jest fabrycznie, może z czasem dojdą jeszcze tylko przeciwmgielne. Generalnie jeśli ktoś się zastanawia, czy warto się w to w ogóle bawić, to pozwolę sobie podsumować, że owszem, warto. Wnętrze wygląda dużo bardziej na czasie, tym bardziej, że do stylistyki stosowanej przez audi wybitnie to pasuje. Tylko nie ma co próbować oszczędzić 50zł i kupować badziewia, lepiej zrobić to raz a dobrze. Pozdrawiam Edytowane 13 Maja 2017 przez LordFury
komoornik Opublikowano 14 Maja 2017 Opublikowano 14 Maja 2017 Dupowóz w manualu? Lampkę z tyłu sobie zmień, na taką z dwoma przyciskami (można wyrwać za całe 10 pln na allegro). Co do LEDów od Tomnika - rozwiązanie dla leniwych. Cena zdecydowanie zbyt wysoka, diody SMD5050 to przeżytek. Na aliexpress też można sobie zamówić porządnie wykonane LEDy które się nie przepalają, różnica cenowa kilkukrotna.
Fritz Opublikowano 14 Maja 2017 Opublikowano 14 Maja 2017 A po zmianie na led co z miękkim zapalaniem i gaśnięcie??? Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
sajmon136 Opublikowano 14 Maja 2017 Opublikowano 14 Maja 2017 Ja też mam Ledy od Tomnika i to w paru autach,nigdy nie było z nimi problemu,a chinki zawsze można kupić taniej. 11 godzin temu, komoornik napisał: Dupowóz w manualu? Lampkę z tyłu sobie zmień, na taką z dwoma przyciskami (można wyrwać za całe 10 pln na allegro). Co do LEDów od Tomnika - rozwiązanie dla leniwych. Cena zdecydowanie zbyt wysoka, diody SMD5050 to przeżytek. Na aliexpress też można sobie zamówić porządnie wykonane LEDy które się nie przepalają, różnica cenowa kilkukrotna. 9 godzin temu, Fritz napisał: A po zmianie na led co z miękkim zapalaniem i gaśnięcie??? Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka wszystko działa poprawnie.
LordFury Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Opublikowano 15 Maja 2017 (edytowane) Dnia 5/14/2017 o 06:09, komoornik napisał: Dupowóz w manualu? Takiego dawali jako służbówkę zamiast zwyczajowego paska/mondeo, więc już nie kręciłem nosem... Dnia 5/14/2017 o 06:09, komoornik napisał: Co do LEDów od Tomnika - rozwiązanie dla leniwych. Wolę określenie "zapracowanych". W każdym razie łapię się do grupy docelowej :). Dnia 5/14/2017 o 07:46, Fritz napisał: A po zmianie na led co z miękkim zapalaniem i gaśnięcie??? Działa normalnie. Pozdrawiam Edytowane 15 Maja 2017 przez LordFury
gto250.3000 Opublikowano 16 Maja 2017 Opublikowano 16 Maja 2017 Gratulacje ładnego samochodu. Mam taki biały daje radę. Polecam mały program, ja mam trochę mniej niż 200. Ja akurat kupiłem po Korpo leasingu i nie narzekam, bo było 35tys przejechane [emoji23] przez 3 lata. Miłego użytkowania. Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka
LordFury Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Cześć, W związku z generalną wymianą przydomowych flot Audi idzie na sprzedaż. Ogłoszenie dostępne tutaj: otomoto. KILKA AKTUALNYCH ZDJĘĆ: Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się