Piotruś Rudieczko Opublikowano 16 Maja 2017 Opublikowano 16 Maja 2017 (edytowane) Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post w dziale technicznym na forum. Samochodzik kupiony w kwietniu 2016 roku. W czasie ponad roku eksploatacji poza klockami oraz olejem wymienione: gruszka podciśnienia, uszczelka pokrywy zaworów, czujnik położenia wału oraz trochę zawieszenia. Problem, który dotyczy mojego auta to znaczny spadek mocy w momencie, którym silnik osiąga wg wskazówki na zegarach ok. 80*C. Samochód kompletnie nie jedzie na fabryczne 131km. Generalnie nawet na chłodniejszym mam wątpliwości co do tej mocy, lecz na ciepłym jest to wymowne, Czy ktoś potrafi powiedzieć gdzie szukać rozwiązania problemu. Dodatkowo nie wiem, czy jest to normalne - po rozgrzaniu silnika w jego komorze jest piekielnie gorąco (choć wskazówka zawsze pokazuje idealne 90*), a po wyjściu z auta po nogach dmucha ciepełkiem. Pozdrawiam i z utęsknieniem czekam na wskazówki. Edytowane 16 Maja 2017 przez Piotruś Rudieczko
rudy1990 Opublikowano 16 Maja 2017 Opublikowano 16 Maja 2017 Identycznie zarówno na benzynie jak i na gazie, nie mam pomysłu. Dziś zrobiłem jeszcze przy okazji test obecności spalin w chłodziwie - negatywny, czyli uszczelka pod głowicą cała.
killler Opublikowano 16 Maja 2017 Opublikowano 16 Maja 2017 vag jakies błedy pokazuje ?nieszczelnosci jakichs w dolocie nie ma ? przepływka ok ?swiece, cewki ? kierownica powietrza sprawna ?filtr powietrza czysty ?
Piotruś Rudieczko Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Opublikowano 17 Maja 2017 Błędów na vagu przynajmniej tych związanych z pracą silnika nie ma. Filtr powietrza wymieniany, świece wymieniane po zakupie - ok. 8k km. Czy jest sposób na sprawdzenie poprawności działania elementów o których mówisz? Poza wzrokowym zweryfikowaniem sprawdzę w inny sposób szczelność dolotu? Przepływomierz to jedynie wiem gdzie się znajduje i za co odpowiada, nie potrafię odpowiedzieć, czy działa poprawie. To samo cewki. Kierownica powietrza wymieniana i choć moim zdaniem ciut opornie, ale otwiera klapy w kolektorze. Słyszałem, że przepływkę można próbować czyścić. Daje to wymierne efekty? Ewentualnie w jaki sposób się do tego zabrać, by nie zniszczyć jej całkiem. Dziękuje za zainteresowanie tematem, mam nadzieję że z pomocą uda się rozwiązać problem
inzKornel Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 3 godziny temu, Piotruś Rudieczko napisał: Słyszałem, że przepływkę można próbować czyścić. Daje to wymierne efekty? Ewentualnie w jaki sposób się do tego zabrać, by nie zniszczyć jej całkiem. Czasami daje to duze efekty, np. u mnie auto kompletnie odzyło po wyczyszczeniu. Ja swój przeczyściłem preparatem do czyszczenia hamulców. Całość zajmuje jakieś 15min więc warto spróbowac. PS. Gdzieś słyszałem żeby środka/wkladu przepływki nie wykręcać bo się rozkalibruje... Nie wiem ile w tym prawdy ale wolałem nie ruszać. Tu masz film jak czyścić:
killler Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 ja wykrecalem nic sie nie rozkalibruje. najprosciej sprawdzic robiac logi statyczne i dynamiczne poczytaj tu co do szczelnosci dolotu to ciezko to sprawdzic trzeba by sie wpinac wakuometrem i sprawdzac, ale poki co porobic logi i wrzucic do odpowiedniego dzialu a pewnie ktos pomoze. dalej bedziemy myslec
Piotruś Rudieczko Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Opublikowano 18 Maja 2017 Dziękuje serdecznie, w czasie weekendu postaram się o zrobienie logów i wyczyszczenie MAF. O efektach dam znac.
killler Opublikowano 18 Maja 2017 Opublikowano 18 Maja 2017 najpierw logi potem czyszczenie, moze jest ok i nie musisz czyscic
rudy1990 Opublikowano 18 Maja 2017 Opublikowano 18 Maja 2017 Macie pomysł jak zrobić pełną wersję VAG/VCDS? Kombinowałem na wiele sposobów z VAGiem (z crackiem, xstarterem itp.). Efekt, który osiągnałem to "fully registred/activated" do momentu, w którym chcę skorzystać z opcji niedostępnych w podstawowej wersji. Po wybraniu ww opcji automatycznie wyrzuca mnie na shareware. Chce w końcu zrobić logi i zrobić krok do przodu w temacie. Dzięki Wszystkim!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się