MKowalski 0 Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 (edited) Wygląda na to że w końcu pożegnaliśmy zimę na dobre więc czas zająć się klimą. W sterowniku mam następujący błąd: 1 Fault Found: 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 001 - Upper Limit Exceeded Freeze Frame: Fault Status: 01100001 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 5 Reset counter: 80 Mileage: 124373 km Time Indication: 0 Date: 2016.06.13 Time: 07:36:43 Freeze Frame: Voltage: 12.40 V Temperature: 19.0°C Temperature: 18.0°C Count: 11174 Count: 11779 Bin. Bits: 01000000 Bin. Bits: 00000111 Time: 7.00 s Domyślam się że pewnie problem pochodzi od potencjometru wspomnianego silnika i tutaj mam dwa pytania: - czy ktoś może mi wskazać umiejscowienie tego silnika bo po wyjęciu schowka jest ich tam podobno kilka? ewentualnie czy można sterować pojedynczym silnikiem V68 z poziomu VCDS aby znaleźć winowajcę? - pewnie na początek spróbuje przeczyścić potencjometr ale jeśli nie przejdzie to jaki jest numer tego silnika? w etce znalazłem 8K0820511 ale są trzy wersje A, B, C, jest w ogóle jakaś różnica między nimi? http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A4/2010/636/R/8/820/820030#38 Adaptację silników robiłem, błąd wrócił po krótkim czasie. Edited May 16, 2017 by MKowalski Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrarturko 1 Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 Siema i jak rozwiązałeś problem?? mi tez wyskakuje ten błąd wiem o tym bo nagle robi się zimno w samochodzie no i po podpięciu VCDS-a się to potwoerdza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gray 0 Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Mam ten sam problem. Ktoś może temat ten przerabiał Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirty.73 9 Posted April 9, 2020 Share Posted April 9, 2020 no właśnie,ktoś wie który to silniczek i jak się do niego dostać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel-174 3 Posted May 7, 2020 Share Posted May 7, 2020 Też liczę na odpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel-174 3 Posted May 8, 2020 Share Posted May 8, 2020 (edited) W dniu 9.04.2020 o 21:14, dirty.73 napisał: no właśnie,ktoś wie który to silniczek i jak się do niego dostać? silniczekv68.pdf pdf z instrukcją jak wymienić v68 Edited May 8, 2020 by pawel-174 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logluk 0 Posted May 25, 2020 Share Posted May 25, 2020 A ja mam pytanie. Po podpięciu do kompa wyskakuje u mnie ten sam błąd. I czy jest możliwe że to właśnie przez ten silniczek nie chłodzi klimatyzacja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robero321 54 Posted May 25, 2020 Share Posted May 25, 2020 Możliwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logluk 0 Posted May 25, 2020 Share Posted May 25, 2020 Bo mam wrażenie że jak włączę klimę to zaczyna lecieć chłodniejsze powietrze, lecz nie jest to na tyle zimne aby w upalny dzień schłodzić samochód. Może też warto by podjechać i dopełnić lub wymienić czynnik bo ze znanej mi histori pojazdu raczej nikt tego wcześniej nie robił. Ewentualnie zobaczę jak to będzie wygłądało po wymianie lub ewentualnej naprawie silniczka. A jeszcze mam jedno pytanie czy może orientuje się ktoś czy jest jakaś różnica między oznaczeniami tego silniczka. Bo przeszukałem allegro i znalazłem takie silniczki w cenie 15 zł oczywiście używane i spotkałem się z dwoma oznaczeniami K9749005 BEHR oraz K9749006 BEHR Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirty.73 9 Posted May 25, 2020 Share Posted May 25, 2020 (edited) ja kupowałem tutaj,numery 8K0 820 511 ,ale to chyba to samo klimatyzacja z elektoniczną regulacją; D - 03.03.... Audi A4/Avant (A4) 2009 rok Audi EUROPA 820031 AUDI.7ZAP.COM klimatyzacja z elektoniczną regulacją<br/>D - 03.03.2008>><br/><br/>D - 03.03.2008>><br/> Audi A4/Avant (A4) 2009 rok Audi EUROPA 820031 części zamienne SILNICZEK NAGRZEWNICY AUDI A5 K9749005 8K0820511 5886942854 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 48 zł - SILNICZEK NAGRZEWNICY AUDI A5 K9749005 8K0820511 (5886942854). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących! Edited May 25, 2020 by dirty.73 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logluk 0 Posted May 25, 2020 Share Posted May 25, 2020 Ok dzięki za info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logluk 0 Posted June 3, 2020 Share Posted June 3, 2020 Cześć właśnie przyszedł do mnie silniczek sterowania klapą nagrzewnicy wyciągnąłem stary wrzuciłem nowy (kupiony używany) i podłączyłem kompa aby sprawdzić czy wszystko działa. Ku mojemu ździwieniu wyskoczył ten sam błąd czyli 01271 - silnik naprawczy klapy temperatury (v68) 004 - brak sygnału/brak komunikacji I tak się zastanawiam czy po prostu ten "nowy" jest uszkodzony czy może trzeba go jakos zaadoptować ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel-174 3 Posted June 4, 2020 Share Posted June 4, 2020 W dniu 3.06.2020 o 11:50, Logluk napisał: Cześć właśnie przyszedł do mnie silniczek sterowania klapą nagrzewnicy wyciągnąłem stary wrzuciłem nowy (kupiony używany) i podłączyłem kompa aby sprawdzić czy wszystko działa. Ku mojemu ździwieniu wyskoczył ten sam błąd czyli 01271 - silnik naprawczy klapy temperatury (v68) 004 - brak sygnału/brak komunikacji I tak się zastanawiam czy po prostu ten "nowy" jest uszkodzony czy może trzeba go jakos zaadoptować ? Musisz wykonać adaptacje VCDS'em, nie pamiętam który to kanał ale ma nazwe nastawy podstawowe klap czy jakoś tam. Rzecz jasna w sterowniku klimatyzacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logluk 0 Posted June 8, 2020 Share Posted June 8, 2020 Ok to teraz wszystko jasne. Dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrarturko 1 Posted June 24, 2020 Share Posted June 24, 2020 (edited) W dniu 3.06.2020 o 11:50, Logluk napisał: Cześć właśnie przyszedł do mnie silniczek sterowania klapą nagrzewnicy wyciągnąłem stary wrzuciłem nowy (kupiony używany) i podłączyłem kompa aby sprawdzić czy wszystko działa. Ku mojemu ździwieniu wyskoczył ten sam błąd czyli 01271 - silnik naprawczy klapy temperatury (v68) 004 - brak sygnału/brak komunikacji I tak się zastanawiam czy po prostu ten "nowy" jest uszkodzony czy może trzeba go jakos zaadoptować ? Siema to że kupiłeś "nowy" wcale nie oznacza że on jest nowy. To jest nadal sprzęt używany i może mieć taki sam problem jak Twój. Robiłęm to teraz w Audi A 2 wyciągałem wszystkie silniczki i czyściłem potencjometry. W a4 b8 mam ten sam problem ale tylko z V68 czekam na dobrą pogodę w weekend i się za to zabieram nagram jakiś filmik i pokaże co i jak. Moim zdaniem w tym silniczku co kupiłeś jak i w tym poprzednim wystarczy wyczyścić potencjometr lub kupić nowy i po prostu go wymienić. Nie trzeba kupować całego silniczka. A teraz pytanko do Ciebie czy podczas demontażu lub montażu napotkałeś na jakieś problemy masz jakieś uwagi sugestie dla Nas którzy się dopiero do tego zabierają?? Pozdrawiam Edited June 24, 2020 by mrarturko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logluk 0 Posted June 24, 2020 Share Posted June 24, 2020 Cześć. Co do samego demontażu to nie ma większego problemu, na początku odkręcamy osłonę pod kierownicą i przy tunelu środkowym zauważysz owy silniczek będzie on w białym plastikowym uchwycie odkręcamy 3 śruby (dwie będą widoczne od razu a trzecia będzie tak jakby pod spodem tego uchwytu) bodajże klucz nasadowy 5,5 lub śrubokręt krzyżykowy, tylko śrubokrętem będzie ciężko ta 3 śrubę odkręcić więc radzę małą grzechotkę i na nią nasadkę. Co do samego silniczka to muszę Cię zmartwić ponieważ po rozebraniu nie ma tam potencjometru( a przynajmniej ja nic takiego nie widziałem choć powiem że moja znajomość elektroniki nie jest na dużym poziomie) tylko sam silniczek i niewielki układ scalony który najprawdopodobniej przejmuje rolę potencjometru. Jak dzisiaj wrócę do domu to ewentualnie mogę wrzucić zdjęcia środka śilniczka bo mam jeden na wierzchu. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirty.73 9 Posted July 11, 2020 Share Posted July 11, 2020 no ja też po wymianie,nie ma większych problemów,trzeba tylko pamiętać o prawidłowym ustawieniu zębów ,a w środku nie ma potencjometru Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrarturko 1 Posted July 15, 2020 Share Posted July 15, 2020 W dniu 11.07.2020 o 19:09, dirty.73 napisał: no ja też po wymianie,nie ma większych problemów,trzeba tylko pamiętać o prawidłowym ustawieniu zębów ,a w środku nie ma potencjometru Siema Robiłeś jakaś adaptacje czy tylko sama wymiana?? kupowałeś nowy czy używka?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirty.73 9 Posted July 15, 2020 Share Posted July 15, 2020 używka,kupiłem dwa za 40 zł....tak,trzeba zrobić nastawy podstawowe vcds Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomikub 0 Posted May 8, 2021 Share Posted May 8, 2021 W dniu 15.07.2020 o 14:50, dirty.73 napisał: używka,kupiłem dwa za 40 zł....tak,trzeba zrobić nastawy podstawowe vcds Jest instrukcja na forum jak zrobić te nastawy podstawowe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirty.73 9 Posted May 8, 2021 Share Posted May 8, 2021 3 godziny temu, tomikub napisał: Jest instrukcja na forum jak zrobić te nastawy podstawowe? nie wiem czy na forum,ale ja znalazłem gdzieś na necie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian1711 0 Posted June 30, 2021 Share Posted June 30, 2021 Witam, błąd: 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) Etka za dużo nie pomogła jeśli chodzi o numer części. Wpisuję 8K0 820 511 B to na allegro nic nie ma. Jest jakiś numer zamienny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirty.73 9 Posted June 30, 2021 Share Posted June 30, 2021 tu masz,to ten silniczek allegro.pl ALLEGRO.PL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian1711 0 Posted July 11, 2021 Share Posted July 11, 2021 W dniu 24.06.2020 o 10:02, Logluk napisał: Cześć. Co do samego demontażu to nie ma większego problemu, na początku odkręcamy osłonę pod kierownicą i przy tunelu środkowym zauważysz owy silniczek będzie on w białym plastikowym uchwycie odkręcamy 3 śruby (dwie będą widoczne od razu a trzecia będzie tak jakby pod spodem tego uchwytu) bodajże klucz nasadowy 5,5 lub śrubokręt krzyżykowy, tylko śrubokrętem będzie ciężko ta 3 śrubę odkręcić więc radzę małą grzechotkę i na nią nasadkę. Co do samego silniczka to muszę Cię zmartwić ponieważ po rozebraniu nie ma tam potencjometru( a przynajmniej ja nic takiego nie widziałem choć powiem że moja znajomość elektroniki nie jest na dużym poziomie) tylko sam silniczek i niewielki układ scalony który najprawdopodobniej przejmuje rolę potencjometru. Jak dzisiaj wrócę do domu to ewentualnie mogę wrzucić zdjęcia środka śilniczka bo mam jeden na wierzchu. Pozdrawiam Jak zdjąć tę osłonę? Odkręcając te trzy śruby osłona nadal się trzyma, od góry na wysokości wyłącznika świateł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radzio06 7 Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 Odświeżam. Podczas wymiany czujnika odpielo się Ciegno laczace ten czujnik V68 . Jak na foto. Czy ktoś wie gdzie ono jest zapinane pod tunelem ? Co trzeba rozebrać żeby go zapiąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muskel1 1,197 Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 V68 to nie czujnik tylko silniczek. Opisane jest wszystko u góry co i jak rozebrać aby się tam dostać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateyankes 0 Posted May 25 Share Posted May 25 Witam, wie może jak zrobić adeptacje silinczka v68 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muskel1 1,197 Posted May 25 Share Posted May 25 Nie da się wykonać adaptacji samego (jednego silniczka). Można zaadoptować tylko wszyskie jednocześnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateyankes 0 Posted May 25 Share Posted May 25 46 minut temu, Muskel1 napisał(a): Nie da się wykonać adaptacji samego (jednego silniczka). Można zaadoptować tylko wszyskie jednocześnie. Rozumiem, bo mi klimatyzacjia nie chłodzi, przez vcds jak patrzyłem to był błąd z tym silniczkiem wyjąłem go i sprawdziłem, działa poprawnie nie wiem co dalej robić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateyankes 0 Posted May 25 Share Posted May 25 Teraz, Mateyankes napisał(a): Rozumiem, bo mi klimatyzacjia nie chłodzi, przez vcds jak patrzyłem to był błąd z tym silniczkiem wyjąłem go i sprawdziłem, działa poprawnie nie wiem co dalej robić Coś mówili o adaptacji ale nie wiem jak za to się wziąść Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now