spectrum89 Opublikowano 18 Maja 2017 Opublikowano 18 Maja 2017 Witam, Mam problem z klima. Po zakupie nie była nabita, wiec ja uzupełniłem. Filtr kabinowy wymieniony, czynnik uzupełniony, odgrzybiona i sprawdzona szczelność. W zimne dni czułem chłodniejsze powietrze ale nie jakoś mega. Dziś przy 27 stopniach włączając Klime działa ale wydobywa się jedynie ciepłe powietrze... nie wiem co jest grane. Czy włączę klime czy ECON jest podobnie..Miał ktoś taki problem i go rozwiązał?? Z góry dziękuje za pomoc.. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
lmarrio Opublikowano 18 Maja 2017 Opublikowano 18 Maja 2017 (edytowane) Klima była "nie nabita" bo jest nieszczelna. Poza tym jak klima nie chłodzi to nie działa. Najczęstszą przyczyną jest brak czynnika. Trzeba podłączyć maszynę do klimy i sprawdzić ciśnienia. Najczęściej uszkodzony jest skraplacz, później przewody albo parownik. Żadko zapchany dławik lub osuszacz. Jak będziesz miał pecha to będzie uszkodzony kompresor. Gdyby się okazało, że jest czynnik to trzeba sprawdzić czy dochodzi napięcie do kompresora. O ile dobrze pamiętam to vagiem też można podejrzeć brak ciśnienia czynnika. Edytowane 18 Maja 2017 przez lmarrio
spectrum89 Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Opublikowano 19 Maja 2017 Szczelność była sprawdzana i okazało się ze jest Ok. Wcześniej nie dało się uruchomić klimatyzacji. Po napełnieniu czynnikiem uruchamia się, słychać po pracy silnika i sposobie nadmuchu, jak ja wyłączam poprzez ECON tez widać zmianę w pracy silnika. Czyli coś się uruchamia.Skraplacza nie wymieniłem ani dyszy rozpreznej (nie wiedziałem, ze trzeba i serwisant nawet o tym nie wspomniał). Wiec zacząć od wymiany tych podzespolow?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Romeck Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 A co na to fachowiec u którego nabijałeś i sprawdzaleś szczelność? Na manometrach musi być widać jakie jest ciśnienie i czy rośnie po załączeniu sprężarkiWysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
HQ-Automotive Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 Prosta rada to zmienić serwis klimy, jeżeli możesz to napisz w jaki sposób sprawdzał szczelność, czy tylko na zasadzie nabić i pseudo odgrzybić, skasować 100zł? Czy jednak sprawdzał poziom oleju w sprężarce, czy ciśnienie trzyma? Jeżeli nie działa klima lub też inaczej: załącza się, ale leci cieple powietrze to na pewno brakuje czynnika, do sprawdzenia.
romanzlasu Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 no ciekawe jak ma sprawdzic poziom oleju w spreżarce bo tego sie nie da zrobić tylko przy recyklingu spuzcza stary olej i uzupełnia w odpowiedniej ilości nowym, szczelnośc powinni ci sprawdzić azotem nabić i zostawić na manometrach kilka godzin czasem nawet na całą noc. Jak słychać że elektrospręgło się załącza to czynnik napewno jest wiec nie wiem czemu piszecie że nie ma. Powinien sprawdzić jakie ciśnienie ma układ jak się załącza spreżarka niskie i wysokie. W ciemno sie nie da postawić diagnozy
spectrum89 Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Opublikowano 19 Maja 2017 Czyli jak z reszta rzeczy muszę odstawić auto do mechanika i kompleksowo spróbować usunąć usterki. Nic. Oddam auto w poniedziałek i zobaczymy co z tego wyjdzie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
lmarrio Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 spectrum89 napisał " Po napełnieniu czynnikiem uruchamia się... " więc być może układ załącza się prawidłowo jak ma czynnik, ale nie napisał czy po napełnieniu leci zimne powietrze i jaką temp. na wylocie zmierzyli podczas testu. Znając życie szczelność byłą sprawdzona tzw. 5min. próżnią. Podsumowując - oddaj samochód do zakładu, gdzie zajmują się kompleksowo klimatyzacją samochodową, Sprawdzą ciśnienia, temperaturę, szczelność (tak jak napisał romanzlasu), może napełnią z kontrastem, znajdą i usuną przyczynę awarii. Sam bez wiedzy, doświadczenia i sprzętu nic nie zrobisz. Tyle można Ci pomóc na forum. Napisz co było przyczyną niesprawności i ile musiałeś zapłacić.
spectrum89 Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Opublikowano 19 Maja 2017 Ok. Dam znać, choć już się boje kosztów, bo auto jak do tej pory tanie niestety nie było przez te pół roku.. :/Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
gacek585 Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 (edytowane) Kiedyś po zakupie pierwszej audi a4 b5 też klima nie działała. Podjechałem do warsztatu który miał ładna plandekę wywieszoną KLIMATYZACJA. Powiedziałem tak: Dzień dobry kupiłem auto z klimatyzacja ale nie działa czy da się coś zrobić ?? Pan odrzekł - podłączymy maszynę która sprawdzi szczelność i jak wszystko będzie ok to nabije i 150zł Myślę sobie chyba się zna. Podłączył , maszyna nabiła włączam klimę .. działa huraaa . 150zł się należy. Po 4h wróciłem bo wszystko uciekło. Ale to nie nasz wina maszyna pokazała że układ szczelny itd - 150zł w plecy. Dostałem namiar na typowego fachowca od klimy , podjechałem powiedziałem jaka sytuacja usmiechnął się i powiedział: gdyby była dziura jak pięść to by maszyna pokazała że układ nieszczelny. Tak się dzieje jak pseudo-fachowcy zakupią sobie maszynkę do nabijania klimy. Koleś podłączył azot nabił ciśnienie i pięknie zaczęło syczeć z przewodu, załączył na sekundkę na ciśnieniu pompę czy w ogóle wstaje i powiedział 100zł robota + 150 nabicie. I od tamtej pory działało A co do nie chłodzenia klimy świeżo nabitej to u znajomego było podobnie, podjechał wyciągneli czynnik, wymienili tą dysze rozprężną i chłodzi aż miło. Pozdr. Edytowane 26 Maja 2017 przez gacek585
delph34i Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 (edytowane) Z reguły klime robią w 20 minut, czasem nawet szybciej (z tego test szczelności robią w minute), więc maszyna nie wykryje małych nieszczelności. Ja jak pracowałem przy klimatyzacji to przy braku czynnika, nabijałem układ azotem i zostawiałem z podłączonym manometrem na godzine. Jeśli nie było spadku ciśnienia w układzie dopiero napełniałem czynnikiem. Podłącz Vaga i sprawdź ciśnienie w układzie. Powinno być powyżej 4 barów, przy wyłączonej klimie. Jeśli ciśnienie jest ok, to trzeba sprawdzić czy rusza sprężarka. Jeśli klima działa prawidłowo to zobacz na metalowe rurki po lewej z podszybia do sprężarki. Jedna ma być zmrożona. Potem dopiero sprawdż dysze rozprężną, jest w środku tej metalowej rurki. Rozkręć tą rurke i wyciągnij dysze jesli nie jest uszkodzona, zapchana i oringi sa ok, to możesz założyć z powrotem. (oczywiście przy rozkręcaniu rozszczelnisz układ). Nie wolno jeździć z nabitym azotem, bo przy przypadkowym uruchomieniu klimy sprężarka się zatrze. 5 minutowa próżnia o której pisał jeden z przedmówców to nie jest test szczelności. Robi sie to po to aby sie pozbyć wilgoci i zanieczyszczeń gazowych z układu. Przez 5 minut sprężarka wysysa powietrze z układu. Generalnie ten czas powinien, być dużo dłuższy. Ale gdyby serwisy robiły wszystko zgodnie z przyjętymi normami, to zamiast zrobić kilka aut w godzine robili by jeden. Edytowane 26 Maja 2017 przez delph34i
spectrum89 Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Opublikowano 26 Maja 2017 Wstępnie oszacowano ze osuszacz i dysza rozprezna. Szersza diagnoza jak uporam się z problemami silnika i mechanik ogarnie temat klimy. Kupię osuszacz i ta dysze, niech będą świeże, bo to faktycznie nie było wymieniane :/Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
spectrum89 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2017 Klima po naprawie. Już chłodzi. Nawet ECON w miarę daje rade (ogromna różnica od wcześniejszego stanu). Wymienilem osuszacz i dławik. Do tego wdała się mała nieszczelność i tez została naprawiona. Łącznie z nabiciem klimy zapłaciłem 450 zł za ta naprawę (nie wliczając części, części około 80 zł)Ale mam pytanie. Ostatnio ustawiłem nawiew na maksa interpretatorem na minimum (low). Trochę tryskało momentami kropelkami wody. Czy to normalne?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
spectrum89 Opublikowano 22 Lipca 2017 Autor Opublikowano 22 Lipca 2017 Nikt nie odpowiada.. ale narodziło się drugie pytanie: czy na wolnych obrotach na postoju podczas pracy klimatyzacji obroty Wam troszkę skaczą co jakiś czas? I czy słyszycie podczas pracy silnika spężarkę klimy i cięższą pracę silnika?
owies Opublikowano 22 Lipca 2017 Opublikowano 22 Lipca 2017 38 minut temu, spectrum89 napisał: czy na wolnych obrotach na postoju podczas pracy klimatyzacji obroty Wam troszkę skaczą co jakiś czas? I czy słyszycie podczas pracy silnika spężarkę klimy i cięższą pracę silnika? Tak, jak masz przysiad to właśnie łapie sprzęgło kompresora a ten zaczyna robotę. To jest zwykły system on/off. W sumie też się zastanawiam czy to normalne żeby V6 był w stanie zmulić durny kompres klimy. W TDI tego nie uświadczyłem, choć w JTD jak najbardziej. Pracę sprężarki... w tym hałasie nie potrafię wyłuskać.
spectrum89 Opublikowano 22 Lipca 2017 Autor Opublikowano 22 Lipca 2017 Aha. Czyli powinno być ok w takim razie. Ogólnie dźwięk sprężarki nie jest jakiś dokuczliwy ale słychać ze troszkę buczy, wraz ze wzrostem obrotów klima wskakuje na wyższe obroty tez, trochę jak jakieś ukryte turbo Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
spectrum89 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2017 i po nieco ponad miesiącu znowu problem z klimą... musi byc rozkręcona, żeby cokolwiek dmuchało, choć i tak, przy dzisiejszych 25 stopniach ciepła jednak klima słabo sobie radziła... pytanie, gdzie jest błąd, co robię źle? :/ Po odebraniu auta od mechanika dluższy czas dmuchało zimnym, ale teraz dłuższa podróż sprawia problemy. Na zewnątrz potrafi być chłodniej niż w aucie.. Wrzucam screen z Vaga, jest ktoś w stanie coś podpowiedzieć?
owies Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Ciśnienie masz za niskie, choć wartość w tym oknie jest dynamiczna i zależna od pracy sprężarki. Jeśli nie ma błędów to obstawiam nieszczelność. U mnie też prawdopodobnie gdzieś ucieka, choć martwi mnie tłusty skraplacz...
lmarrio Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Podjedź jak najszybciej do serwisu gdzie robiłeś klimatyzację, najprawdopodobniej napełnili ją z kontrastem i teraz będą mogli sprawdzić gdzie jest nieszczelna. Niskie ciśnienie na 99% jest spowodowane ubytkiem czynnika.
spectrum89 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Po uruchomieniu vaga jeszcze raz podczas pracy ciśnienie wskakuje na 11 bar. Z zaworu, przyciskając wystrzeliwuje czynnik. Rurka jest zimna i mokra podczas pracy.. Dodatkowo. Lewa strona chłodzi bardziej niż prawa, przy szybie czuć to szczególnie, lewa kratka daje chłodniejsze powietrze, a prawa letnie albo ciepłe. Podobnie w kratce przy drzwiach, choć od kierowcy jest chłodniejsze powietrze porównując ze stroną pasażera.. moze to coś z elektryką? Próbowałem robić nastawy podstawowe ale chyba nie do konca mi wychodzi to.. może jest jakiś sposób na ogarnięcie tego vagiem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się