Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnostyka problemu 1.8t BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Problem niby pojawił się po montażu LPG ale być może to tylko przypadek. 

Ale po kolei. Po odebraniu auta z warsztatu wpadłem na autostradę i zrobiłem test instalacji pod obciążeniem.  Na 2,3,4,5 biegu powyżej 5 tys. auto zaczęło szarpać. Nie dało się jechać. Po przełączeniu na PB to samo. Wychodziło by na to że to jednak nie instalacja, ale pojechałem na regulację. Zanim tam dotarłem zrobiłem logi grup 002, 032, 033 i 003, 020, 114 ale tylko do 5 tys. po powyżej niebyło jak (szarpanie).  Podczas logowania wyskoczył mi check i odpuściłem dalszy proces.  

Błędy odczytane to:

3 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
            P0300 - 001 - 
16687 - Cylinder 3 
            P0303 - 001 - Misfire Detected
16686 - Cylinder 2 
            P0302 - 001 - Misfire Detected

Readiness: 0000 0001

Po dojechaniu do warsztatu i podpięciu się pod centralkę LPG okazało się że czasy wtrysków PB sięgają 22-24 ms. Diagnoza taka że zalewa silnik bo mieszanka zbyt uboga. 

Korekty sondy lambda na postoju wyglądają OK. Widać to w logach statycznych (pod koniec logowania zwiększyłem obroty do 3 tys. i korekty wzrosły).  Natomiast przy obciążeniu od -14 do +14. Gazownik zasugerował sondę lub przepływomierz. Co myślicie  ?

Nie podoba mi się to skakanie napięcia sondy w grupie 033. Czyżby to była sonda ?

Poniżej zamieszczam logi:

Dynamiczne: http://vaglog.pl/log-002_032_033_0zp09l.html   http://vaglog.pl/log-003_020_114_J8890Qi.html

Statyczne: http://vaglog.pl/log-031_032_033_s7AevZ.html

Edytowane przez cysiek18
Opublikowano

Log sondy robi się pojedynczo,statycznie, bez dodawania gazu. Korekty wprowadza,  czego od niej chcieć więcej. Auto jest po chipie prawda? Logi są na lpg tak? 

Opublikowano

Logi na LPG. Auto seria.

Statyczne są od początku do 60s bez dodawania gazu.

Opublikowano (edytowane)

Log zrób na pb. Przepływ trochę duży jak na serie. Sonda pokazuje bogato a czasy mimo wszystko bardzo wysokie. Dziwne. 

Logi robi się parami 002+033, 003+020,115+118. 

Przegladnij silnik i czy czasem wszystko do czego się wpial gazman zostalo szczelnie zlozone. 

Czy było strojone w trasie i na AFR? Bo wygląda ze nie.. 

 

Edytowane przez zwonko
Opublikowano (edytowane)

Jak byłem dziś na regulacji było strojone na w trasie i na podstawie AFR. Wieczorem skoczę na autoband i zrobię komplet logów i na PB i na LPG. Zobaczymy co wyjdzie.

Gaziarz kazał wymienić sondę lampbda i przyjechać po niedzieli na ponowne strojenie. Twierdzi że może dysze wtrysków są za duże i chce je zmniejszyć. Coś mi się wierzyć nie chce, ale nic zrobię logi na PB i zobaczymy

Edytowane przez cysiek18
Opublikowano

Logi zrobione:

PB:

http://vaglog.pl/log-002_033_024F7o7.html

http://vaglog.pl/log-003_020_8nX6D3.html

http://vaglog.pl/log-115_118_Rf0NB.html

LPG:

http://vaglog.pl/log-002_033_oQg93.html

http://vaglog.pl/log-003_020_D6VkF.html

http://vaglog.pl/log-115_118_3pC3y7E.html

Nie znam się za bardzo ale patrząc na te logi wnioskuję że przepływka do wywalenia.  Przepływ na poziomie 150-165 g/s to za dużo jak na serię.

Reszta wydaje mi się że jest ok, turbo chyba dobrze pompuje ?

Opublikowano

Napraw silnik aby chodził na PB jak trzeba a gazem zajmij sie dopiero wtedy.  Po tych logach to przepławka ci mierzy wysoko i masz zalane auto. Sprawdziłbym standardowo dolot ciśnieniowo zawoki podciśnienia...albo pojedź do kogoś kto ogarnia 1.8T

Opublikowano
9 minut temu, lukaszlsw napisał:

Napraw silnik aby chodził na PB jak trzeba a gazem zajmij sie dopiero wtedy.  Po tych logach to przepławka ci mierzy wysoko i masz zalane auto. Sprawdziłbym standardowo dolot ciśnieniowo zawoki podciśnienia...albo pojedź do kogoś kto ogarnia 1.8T

Tylko czy przy nieszczelnym dolocie, doładowanie by mi nie spadało ?

Opublikowano

Wymień przepływkę na dedykowaną boscha no numerach, potem wyreguluj lpg i powinno być ok.

Opublikowano
8 minut temu, Łukasz13 napisał:

Wymień przepływkę na dedykowaną boscha no numerach, potem wyreguluj lpg i powinno być ok.

Najlepiej było by podmienić od kogoś na próbę, bo jak założę i to nie to, to mi raczej w sklepie nie przyjmą :kwasny:

Opublikowano

Przepływ przepływem ale skąd te czasy wtrysku...

Opublikowano (edytowane)

Przepływka plus sprawdzenie ciśnienia paliwa ?

Ale przed wymianą czegokolwiek sprawdzę szczelność + ciśnienie paliwa.

Edytowane przez cysiek18
Opublikowano
17 godzin temu, zwonko napisał:

Przepływ przepływem ale skąd te czasy wtrysku...

Czasy wtrysku mają odniesienie do zmierzonego przepływu.

Opublikowano
15 minut temu, Łukasz13 napisał:

Czasy wtrysku mają odniesienie do zmierzonego przepływu.

Przyjąłem. Tylko jeszcze czemu sonda pokazuje tak małe korekty w wysokich partiach? Nie powinna chcieć skrocic czasów? Czy to jest takie pseudo CL i dlatego się wprowadza najwyżej lekka korekte? 

Opublikowano

Sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie. Równe 4 bary, poniżej filmik.  Wyciągnąłem też przepływkę i widać Niemiec już kiedyś ją wymieniał.

WP_20170601_19_21_16_Pro.jpg

 

 

Opublikowano

Ciśnienie pod obciążeniem to się podczas jazdy sprawdza, a nie dodawaniem gazu na postoju. :D

Opublikowano
Godzinę temu, Galetto napisał:

Ciśnienie pod obciążeniem to się podczas jazdy sprawdza, a nie dodawaniem gazu na postoju. :D

Ale jest sens jak na postoju trzyma, wskazówka nawet nie drgnie ?

Na YouTube same takie filmiki na postoju :D

Opublikowano

Jeżeli chce się sprawdzić faktyczną wydajność pompy to tylko pod obciążeniem. Na postoju to praktycznie każda trzyma ciśnienie bo nie ma dużego zapotrzebowania na paliwo.  Pod butem w całym zakresie obrotowym kiedy trzeba wykarmić cylindry widać na ile pompę stać. :D

Opublikowano
Jeżeli chce się sprawdzić faktyczną wydajność pompy to tylko pod obciążeniem. Na postoju to praktycznie każda trzyma ciśnienie bo nie ma dużego zapotrzebowania na paliwo.  Pod butem w całym zakresie obrotowym kiedy trzeba wykarmić cylindry widać na ile pompę stać. [emoji3]

Dziś zrobiłem test. Trzeci bieg od dołu do ponad 6 tys. obrotów. Równe 4 bary na manometrze. Sprawdziłem też szczelność. Wszystko wyglada ok. Znalazłem tylko niewielką nieszczelność w obudowie eżektora 058133753B, na tyle mała że widoczna dopiero po popryskaniu wodą z szamponem. Uszczelnilem prowizorycznie do czasu zakupu nowego ale MAF dalej na poziomie 150-160

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Podmieniałeś MAF na inny?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...