BartoszBB Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Jako ze ostatnio mialem sytuacje z peknietym wezem intercoolera laczacym dolot z turbina zainteresowalem sie tematem zaworka N75 w silniku 2.0 BPW Kupilem zaworek lecz niestety do konca nie ten co trzeba a plombe mam juz zerwana... moj stary zaworek PIERBURGA ma filterek powietrza na wyjsciu ATM. Nowy nie ma go wcale i nie pasuje jego obudowa do nowego.Dodatkowo w nowym mam lekko inne gniazdo ktora bede musial zeszlifowac. Z wielu watkow wywnioskowałem ze wyjscie ATM podlacza sie do filtra powietrza lecz rowniez po wyciagnieciu calego filtra zadnego kroćca na wezyk nie znalazlem. Z tego co sie dowiedzialem w niektorych samochodach do wyjscia ATM na N75 jest stosowany wezyk + maly filterek ktory ,,dynda'' sie gdzie w komorze silnika. Czy moge zastosowac takie rozwiazanie wezyka z filterkiem na wyjsciu ATM ? Czy zaworek bedzie chodzil poprawnie bez zadnych lagów?
BartoszBB Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2017 Zgadza się zauważyłem wcześniej... Lecz w nowym zaworku rurka ATM jest większej średnicy niż w starym i tych elementów nie przełożę. Czy orientuje sie ktoś czy dostane w ASO lub gdziekolwiek sam ,,filterek z obudową '' do W/W zaworu?
Pawelkiwi Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Z króćca ATM prowadzisz wężyk i podłączasz do twojego odzyskanego i wyczyszczonego filterka. Można też doprowadzić ten wężyk do układu powietrznego za filtrem powietrza.
scania1213 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Mam inne pytanie. Czy praca n75 pogorszy się czy polepszy,usuwając z jego drogi egr i zawór sterowania klapami w kolektorze? Obecnie mam podpięte pod n75 tylko turbo i pokrywę zaworów i sam już nie wiem czy auto nie ma trochę dużego laga.. 2.0 170km
Pawelkiwi Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 To auto zawsze ma dużego laga. Kwestia tylko jak dużego. Aby w tym aucie go zminimalizować zawór N75 musi być bazą wyjściową czyli idealnie sprawny. Jak on jest OK można zniwelować czas odpowiedzi zmieniając pozycję zderzaka w turbosprężarce. Od razu mówię Tak przynosi to duże efekty, robi się to stopniowo, kręcisz śrubą, kontrujesz, jedziesz z laptopem sprawdzasz efekty. I tak do skutku. Efekty. Zmniejszenie czasu odpowiedzi turbosprężarki. Poprawa na poziomie 80%. Ważne aby robił to człowiek który coś wie. W tym momencie rozpoczęliśmy taki mały projekt w porozumieniu z firmą tuningową z bardzo dalekiego kraju (nie Chiny). Jest to rozwiązanie czysto elektroniczne ale likwiduje turbo laga na poziomie sterowania zaworem N75 w korelacji z pracą przepływomierza. Jak będą wymierne efekty dam znać. Oni sprzedają gotowe rozwiązanie w kwocie 400 Eu. Myślę że jak na Polskie warunki uda nam się to zrobić taniej.
scania1213 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 O, muszę popytać o ten patent.. Bo turbo narazie jest ok, więc modyfikować go nie będę, ale pokrecic sztangą można by było. Innego sposobu nie ma na zmniejszenie laga?
Pawelkiwi Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Nie napisałem nic o kręceniu sztangą ! Jeśli turbo w całym zakresie daje Ci żądane wartości ciśnienia doładowania to sztangi nie masz co ruszać bo popsujesz ustawienia. Ale regulacja śrubą ograniczającą zderzak turbiny owszem.
scania1213 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Opublikowano 6 Czerwca 2017 O, przepraszam. Coś mi się o sztandzce ubzduralo... O samym zderzaku nic niewiem i nie będę tego tykac, chyba że znajdę tu w Piotrkowie kogoś kumatego (choć wątpię)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się