Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 BPW- problem z mocą, kopceniem na biało!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów!

Pojawił się u mnie dosyć typowy problem z nietypowymi objawami. Mianowicie, jakiś czas temu po wyjechaniu z domu moją AUDI A4 2.0 BPW zapaliła mi się kontrolka świec żarowych oraz trakcji. Samochód wszedł w tryb awaryjny. Podczas podpięcia pod komputer wyszły następujące błędy:

-błąd zaworu n75,

-błąd przepustnicy,

-błąd sterownika świec żarowych

Wszystkie błędy były błędami stałymi.

Po podmienieniu części z innej A4 błędy nadal się świeciły, a auto pozostawało w trybie awaryjnym. Wielkim błędem było to, że zrobiłem w trybie awaryjnym około 200 kilometrów(musiałem wrócić z innego miasta). W trakcie trasy w trybie awaryjnym zaświeciła się kontrolka DPF. Mój mechanik dopiero doszedł do tego, że pod komputerem padł bezpiecznik i faktycznie- po wymianie bezpiecznika wszystko wróciło do normy. Wszystkie błędy, włącznie z DPF na desce zgasły. 

 

Od niedawna pojawił się większy problem. Za każdym razem jak wyjeżdżałem z myjni samochód wchodził w tryb awaryjny. Wyczytałem na forum, że może to być po prostu przyczyna zawilgocenia instalacji w podszybiu, albo zwyczajnie to, że woda dochodzi do instalacji komputera samochodu. 

 

Teraz zaczęła się dziać tragedia. Samochód odpala normalnie, silnik pracuje miarowo, aczkolwiek słychać dosyć głośne odgłosy od strony filtra powietrza. Nie ubywa płynu chłodniczego, nie ma też problemu z "bąbelkami" w zbiorniczku płynu chłodzącego. Po ruszeniu i przejechaniu 300 metrów samochód zaczyna kopcić. Na początku było to zwykłe kopcenie i ustawało na rozgrzanym silniku. Teraz potrafi nagle na rozgrzanym silniku podczas dodawania gazu "zaciąć się", puścić białą chmurkę i automatycznie miga kontrolka świec żarowych. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem ustaje i samochód działa jak trzeba. Turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Nie zauważyłem też, żeby samochód brał olej( jedynie poci się między skrzynią a wałem). 

Dzisiaj wyjąłem i wyczyściłem EGR. Zdejmując plastik EGR zauważyłem w środku olej, również w aluminiowej obudowie EGR( nie wiem jak to nazwać fachowo) też zauważyłem olej, olej również był pod tą gumową rurką wychodzącą z EGR).  Po wyczyszczeniu zaworu, aluminiowej rurki, również tej aluminiowej obudowy i podpięciu z powrotem wszystkich wtyczek na FIS wyskoczyła wiadomość SERVICE OK( wcześniej palił się service!)

 

Nie mam pojęcia jak z tym dalej walczyć. Od czego zacząć? Czy może to być od tego, że przejechałem tym autem kawałek w trybie awaryjnym? Samochód ma przejechane 238 tysięcy i idealnie czyta się po VIN. Na komputerze wyskakuje błąd związany z pedałem gazu(czujnik położenia, czy coś takiego), ale skąd to kopcenie? Jest to zupełnie biały dym. 

 

Liczę na pomoc bo powoli ja, jak i mechanik rozkładamy ręce...

Opublikowano

 

2 godziny temu, Michał Dobrosielski napisał:

Na komputerze wyskakuje błąd związany z pedałem gazu (czujnik położenia, czy coś takiego)

W jakich sytuacjach ten błąd się pojawia ?

 

2 godziny temu, Michał Dobrosielski napisał:

Teraz potrafi nagle na rozgrzanym silniku podczas dodawania gazu "zaciąć się", puścić białą chmurkę i automatycznie miga kontrolka świec żarowych. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem ustaje i samochód działa jak trzeba.

Jakie błędy się się wtedy pojawiają ?

Opublikowano

Z Twojego opisu masz problem z elektryką.  Zobacz na elementy umieszczone pod plastikową pokrywą po lewej stronie w części koło podszybia.

Pęknięcie obudowy lub nieszczelność w tej części powoduje dostawanie się wody co byłoby związane z Twoim problemem po wyjeździe z myjni.

Zobacz po myjni czy nie ma tam wody.

Opublikowano
16 godzin temu, piotrsob1 napisał:

 

W jakich sytuacjach ten błąd się pojawia ?

 

Jakie błędy się się wtedy pojawiają ?

Błąd pedału gazu pojawia się normalnie na postoju. Czasami kręci do maksymalnych obrotów, czasami do 3 tysięcy. Wciskając dwa razy pedał sprzęgła problem odpuszcza. 

 

Na kompie podczas próby EGR aż szarpało silnikiem, dpf wyszedł w 75% zapchany.

 

Rozbierajac dpf pod plastikowa obudowa był olej. Czy to możliwe?

Opublikowano

Czyli rozumiem że problem z błędami od pedału gazu nie zależy od pogody wilgotności powietrza czy opadów deszczu ?

Pod plastikową obudową zaworu EGR ( bo o niego chyba Ci chodzi ) olej się pojawia jak jest zużyte uszczelnienie trzonka zaworu EGR-a.

Pasowało by wymienić dziada na nówkę sztukę.

2 godziny temu, Michał Dobrosielski napisał:

Na kompie podczas próby EGR aż szarpało silnikiem, dpf wyszedł w 75% zapchany.

Przy takim zapełnieniu cegły nie jest dziwne że silnik się dławi spalinami z EGR-a ...

Opublikowano

albo gdy ma się czas i inne auto na zastępstwo. Można samemu to rozebrać. Ja tak uratowałem oryginał gdy klapka się urwała. A zamienniki nawet oryginalne są gorsze, wolniej reagują na zmiany położenia klapki.

Opublikowano
Dnia 4.06.2017 o 13:55, Michał Dobrosielski napisał:

Rozbierajac dpf pod plastikowa obudowa był olej. Czy to możliwe?

Rozumiem że nie w dpf-ie tylko w obudowie EGR-a.

Jeśli tak to normalne ale w Twoim przypadku. Za wysokie ciśnienie spalin z powodu zapchanego DPF-a spowodowało rozszczelnienie na ośce EGR-a i wepchnięcie do niego wszystkiego co możliwe wraz z olejem z turbiny i nie tylko.

Zmniejsz ciśnienie spalin. Być może to wystarczy a jak nie to EGR do wymiany lub zaślepienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...