Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nastawnik pompy paliwa


Ronnie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moze ktos mi pomoze gdzie umieszczony jest nastawnik pompy paliwa i urzadzenie ktore nim steruje, ewentualnie moze ktos bedzie wiedzial jaki tym pompy stosowany byl w rocznikach 96   Silnik AFN, pompa BOSCH tak zebym chociaz jakis schemat budowy znalazl. 

Z gory dziekuje na pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik jest na pompie na wierzchu, a steruje nim komputer. O jaki dokładnie schemat ci chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o typ pompy jakie byl stosowany w afn bo tam jest kilka rodziajow pomp Bosch'a datego chcialbym znales schemat budowy tej pompy ktora akurat pracuje w mojeje audicy.  Na ogół mowiac chce zdobyc jak najwiecej informacji zeby podjac wlasciwa decyzje w sposunku ewentulalnej naprawy pompy lub jej podzespolow.  Mam pozliwosc zrobic podmianke czesci z kolega ktory ma ta sama audice wiec chce sprawdzic czy sterowanie nastawnika jest prawidlowe z tad potrzebuje wiedziec gdzie tego szukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Alfi napisał:

a steruje nim komputer

PS: to ze pompa steruje komputer to ja wiem(sterowanie posrednie) ale gdzie jest to urzadzenie ktore jest sterowane przez komputer  steruje pompa bezposrednio

Edytowane przez Ronnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ronnie, przed wrzuceniem posta weź go przeczytaj i stwierdź czy jest zrozumiały dla wszystkich czy tylko dla Ciebie... bo jak na razie wszystkie są zrozumiałe dla Ciebie.
Pompy w AFN są produkcji Bosha, a model to VP37
Jak kolega ma AFN z 99r a Ty masz AFN z 96 to i tak macie te same pompy - tłoczki 10mm na "średniej fali"


Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z tego postu to rozumiem ze kolega ma chyba duza wiedze internetowa i jeszcze nie podniosl maski i nie wiema co to nastawnik i gdzie jest a chce do niego schemat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Przymierzam się do czyszczenia nastawnika. Pytanie czy po wyczyszczeniu nastawnika wystarczy zlutować przewody? czy bezpieczniej zgrzać? Będę wdzięczny za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlutowac ale trzeba dobrze wytrawic, podobno stusuja jakis kwas. Ale nie znam szczegolow. Kazdy kto to robi na wieksza skaleaskale swoj patent. Jesli nie bedzie odpowiednio zlutowane to poodpadaja luty i auto zgasnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Mozgu napisał:

Zlutowac ale trzeba dobrze wytrawic, podobno stusuja jakis kwas. Ale nie znam szczegolow. Kazdy kto to robi na wieksza skaleaskale swoj patent. Jesli nie bedzie odpowiednio zlutowane to poodpadaja luty i auto zgasnie

Więc nastawnik sam doprowadzę do porządku, a lutowanie oddam komuś kto lepiej włada lutownicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cokolwiek kiedyś lutowałeś to spokojnie dasz radę. Ja stosowałem kalafonię i było ok. Dodatkowo założyłem termokurczki. Najgorsze w tym wszystkim to ustawienie identycznego napięcia po złożeniu. Bo niby jest ok, zakładasz nastawnik, wkładasz śruby i się zmienia, wtedy znów korekta. Pierwszy raz się z tym bawiłem prawie pół godziny:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem lutowałem :) ale boję się że moje luty odpadną i stanie mi auto np. na autostradzie... Dużo  czasu pochłania proces czyszczenia nastawnika z ustawieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykla lutownica nie podolasz bez kwacha.

Kable sa zanurzone w on i sa bardzo tluste.

Dla kazdego co innego.

Powiem Ci ze godzinke musisz lekko poswiecic a zejdzie na pewno 1szym razem wiecej.

Ja robilem to u siebie profilaktycznie i po zalozeniu swiecil sie blad potem poprawka kabli bo elektro zrobil je na krzyz a blad dalej byl.okazalo sie ze palec nastawnika trzeba dosc ladnie wycentrowac.

Jak to zrobilem problem z glowy.

5 lat spokoju na zwyklym lutowaniu pompa zdjeta.nie bylo zadnych problemow.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zalatwic sobie nastawnik na podmianke.

W ogole masz objawy zabrudzonego nastawnika????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwas solny, chociaż może być każdy inny żeby wytrawić przewody bądź miejsca lutowania.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2017 o 10:02, Mozgu napisał:

Ja z tego postu to rozumiem ze kolega ma chyba duza wiedze internetowa i jeszcze nie podniosl maski i nie wiema co to nastawnik i gdzie jest a chce do niego schemat?

 

Kolego ja nie szukam schematu bodowy nastawnika tylko schemat budowy pompy wtryskowej po to by dokladnie prześwietlić gdzie rozmieszczone sa jej poszczególne podzespoły, po drugie przed umieszczaniem jakichkolwiek postów na jakichkolwiek forach staram sie sam okreslic usterke w samochodzie po przez choć by nawet otwarcie maski w samochodzie. 

 

Wracajac do tematu kolega wyzej pisze o podmiance nastawnika ale z tego to wiem po tej operacji chyba trzeba ponownie ustawiac dawke paliwa tak mi sie wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Ronnie napisał:

Wracajac do tematu kolega wyzej pisze o podmiance nastawnika ale z tego to wiem po tej operacji chyba trzeba ponownie ustawiac dawke paliwa tak mi sie wydaje.

No tak,tego nie musze opisywac...

Poszukaj gdzies tu kolega trepek pokazywał jak zregenerowac pompe vp37 tam znajdziesz(chyba) odp na Twe zagwozdki:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wesz82 napisał:

Proponuje zalatwic sobie nastawnik na podmianke.

W ogole masz objawy zabrudzonego nastawnika????

Nie mam skąd załatwić nastawnika na podmiankę. Silnik szarpie podczas przyspieszania. Wkręca się nawet do 1600 rpm podczas odpalania mimo że czujniki temperatury mierzą prawidłowo. Raczej przepływke wykluczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy stałej predkosci tez??

Odepnij obie kostki obok skrzyni i przejedz sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ronnie napisał:

Kolego ja nie szukam schematu bodowy nastawnika tylko schemat budowy pompy wtryskowej po to by dokladnie prześwietlić gdzie rozmieszczone sa jej poszczególne podzespoły, po drugie przed umieszczaniem jakichkolwiek postów na jakichkolwiek forach staram sie sam okreslic usterke w samochodzie po przez choć by nawet otwarcie maski w samochodzie. 

 

Wracajac do tematu kolega wyzej pisze o podmiance nastawnika ale z tego to wiem po tej operacji chyba trzeba ponownie ustawiac dawke paliwa tak mi sie wydaje.

Po wpisaniu w google "budowa pompy vp37", pierwszy link i mój poradnik - http://www.audi80.pl/topics75/allrozbieranie-pompy-wtryskowej-bosch-vp-37-vt65472.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...