Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Licznik i jego naprawa


Gość GENERAL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników i forumowiczów audi A4 :hi:.

Chciał bym podzielić się z wami moimi doświadczeniami podczas naprawy licznika mojej furki. Uszkodzenie objawiało się poprzez brak wskazań prędkościomierza oraz obrotów silnika, dodam jeszcze, że podczas załączenia zapłonu wskazówka od prędkościomierza drgała w zakresie od 0 do 5km/h. Czytałem wiele postów na ten temat gdzie wielu z was miało takie same problemy i wymieniali liczniki na "nowe" tzn inne i tracili być może niepotrzebnie pieniądze a ktoś na nich zarabiał :angry:. Cała naprawa kosztowała mnie około 5zł i trochę czasu poświęconego na jej wykonanie.

Do naprawy wykorzystałem: miernik, lutownicę, cynę, kalafonię, oraz diodę prostowniczą.

Wyjołem licznik z auta, rozłożyłem obudowę przednią i tylną także w ręku miałem zegary z płytką. Po prawej stronie płytki patrząc na zegary mamy prędkościomierz a pod nim umiejscowione na płytce elementy elektroniczne. Jeżeli spojrzym na płytkę tak na wysokości wskzań 130km/h ujżymy element elektroniczny o kształcie walca o wymiarach około 1,5mm szerokości i około 3mm długości, koloru bordowego z czarnym paskiem jest to dioda prostownicza, która w moim przypadku okazała się padnięta. Dioda musi być wstawiona w to samo miejsce paskiem do dołu. Wymieniłem ją na nową i licznik ruszył, pojawiły się obroty i prędkość, i w ten sposób zaoszczędziłem kasę od 120zł za licznik angielski plus koszty zmiany mil na km do 300zł za wersję europejską. Dodam jeszcze że licznik mój jest z 1996 bez wersji immo. Diodę tą zakupiłem w sklepie elektronicznym (proszę nie mylić z AGD RTV bo tam jej nie dostaniecie), jest to typowa szklana dioda, która może być wykorzystywana do mostków prostowniczych itp...

Będzie mi miło jeżeli komuś pomogę, a wy nie dacie się nabrać na kasę typowym zarobkowiczom.

Zyczę powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zrobione fotki i niebawem je zamieszczę i pokażę wam, którą diodę wymieniłem.[br]Dopisany: 18 Styczeń 2009, 17:20_________________________________________________Zgodnie z obietnicą fotki:

tak wyglądała dioda którą wymieniłem:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ec75e9984520c4b.html

w tym miejscu była umiejscowiona, i taką zastosowałem:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7532b455e0938f6b.html

a tak wyglądał licznik po rozbiórce:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b21d10390173a09e.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:Witam i pozdrawiam wszystkich ja mam inny problem z licznikiem moze znajdzie sie ktos kto sie z tym zetknoł i pomoze mi a sprawa wygląda tak. Predkosciomierz jak i licznik kilometrów raz mi pokazuje a raz nie to znaczy przewaznie jak ujade pare kilometrow to soada do zera i nie dziala jak by tego było mało to w tym czasie tez zaczyna mi wariowac wskaznik paliwa tzn. kołysze sie wskazówka podczas jazdy na zakretach i przy chamowaniu a jak licznik jest ok to tego nie ma i wszystko jest w porządku lecz nie stety nie na długo ,rozbierałem licznik i sprawdzałem styki ale wszystko jest ok. Jeśli ktos wie co z tym sie dzieje to bardzo prosze o pomoc bo juz sam nie wiem co z tym jest :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GENERAL, moje gratulacje!

Może to nie wygląda za pięknie, ale grunt że działa :cool1:. Mało jest takich co sami coś dłubną w elektronice.

Szkoda tylko, że nikt nie opisał sposobu naprawy wyświetlaczy w licznikach (wiedza tajemna servisów).

P.S.

Czyżbyś luty poprawiał na płytce (np. przy opornikach i diodzie) ?

ADi67 - sprawdzałeś VAG` iem, błędy (test wskażników) moze warto profilaktycznie.

Pozdrawia

SZYCHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:evil: VAG` iem niestety jeszcze nie sprawdzałem bo wiąże sie to z kosztami narazie próbuje sie samodzielnie czegos dowiedziec :wallbash: i bez skutecznie wiec chyba bede musiał sie wybrac do warsztatu w wybulic troche kasy :thumbdown: Ale miałem jeszcze nadzieje ze ktos mi tu pomoze :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zegary sprawdzałem z poziomu vaga, a efekt był taki że nawet nie drgnęły a pozostałe elementy przeszły test ok, oczywiście że poprawiałem na samym początku luty bo myślałem, że to wystarczy. A co do naprawy wyświetlacza to też naprawiałem tyle że przy klimatroniku, mniej więcej wyglądało to w następujący sposób:

wyjołem panel klimy i rozłożyłem go tak aby wyświetlacz mieć na wierzchu, przemyłem czystym alkoholem szkło wyświetlacza i jego ranty tam gdzie stykają się gumy łączeniowe wyświetlacz z elektroniką, które oczywiście też przemyłem. Radzę delikatnie obchodzić się z wyświetlaczem ponieważ poprzez mocniejsze jego ściśnięcie może spowodować jego nie efektywne wyświetlanie. Przy naprawie wyświetlacza proponuję również sprawdzić taśmy łączeniowe, one też potrafią szwankować. Jeżeli ten sposób reanimacji wyświetlacza okaże się nie skuteczny to można go wymienić na uniwersalny ale przy zachowaniu tych samych wymiarów. Jeżeli sprzedawca w sklepie elektronicznym będzie dość kumaty to na pewno wam odpowiedni dobierze. Szkoda, że nie zrobiłem fotek z tej akcji bo chyba by się przydały.[br]Dopisany: 19 Styczeń 2009, 20:37_________________________________________________adi67 chciałbym zaproponować Tobie sprawdzenie impulsatora przy skrzyni biegów, bo coś mi się wydaje, że tu będzie pies pogrzebany, jeżeli masz wskazania obrotów silnika a nie masz wskazań prędkości i kilometrów ci nie liczy to raczej bym go sprawdził. Impulsatro znajduje się przy lewej półosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GENERAL :hi: - Zgodził bym sie z twoim stwierdzeniem gdyby nie to ze w tym czasie kiedy nie działa mi ten licznik to rowniez wskazanie poziomu paliwa zaczyna szalec to znaczy zachowuje sie tak jak by nie było przegrody w baku i przy skrecaniu , chamowaniu oraz przyspieszaniu wskazówka poziomu paliwa odchyla sie i to dosyc gwałtownie oczywiscie dzieje sie tak tylko wtedy gdy nie działa licznik :wallbash: wiec sam rozumiez ze to raczej nie bedzie impulsator :thumbdown: juz sam nie wiem co to moze byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adi67 chciałbym zaproponować Tobie sprawdzenie impulsatora przy skrzyni biegów, bo coś mi się wydaje, że tu będzie pies pogrzebany, jeżeli masz wskazania obrotów silnika a nie masz wskazań prędkości i kilometrów ci nie liczy to raczej bym go sprawdził. Impulsator znajduje się przy lewej półosi.

znajomy ma podoby problem jego audi to 1Z padł mu prędkościomierz i licznik kilometrów,podjechał do jakiegos magika który stwierdził że to impulsator.Wymienił ten impulsator i dalej to samo,prędkosciomierz nie działa.Co moze byc jeszcze przyczyna oprócz impulsatora ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli impulsator jest nowy to już jest jeden problem z głowy. Natomiast jeżeli nie działa prędkościomierz jak również licznik kilometrów to proponuje przejrzeć elektronikę wraz ze ścieżkami płytki włącznie, lub zdobyć sam ustrój prędkościomierza na podmianę i zobaczyć czy ruszy ( na allegro widziałem samą elektronikę od a4). Gdybyś miał rozpiskę pinów od licznika było by łatwiej, bo śledził byś ścieżki płytki i elementy elektroniki do prędkościomierza i licznika kilometrów. Proponuję również jak i wszyscy radzę poprawić wszystkie luty, może poprzez nie nie ma napięcia.

Powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GENERAL Dzieki bardzo :notworthy: na weekendzie podjade to niego i spróbujemy podmienic jego licznik na mój,jak bedzie wszystko w porządku to zapewne wina lutów bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solarek 4 jeszcze jedna rzecz którą moge zaproponować to dokładne sprawdzenie kostki elektrycznej przy impulsatorze, może tam być przetarty przewód, a jak okarze się ok, to sprawdź jak pisałem licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt używanego impulsatora jest w granicy 50zł, natomiast nowy okło 200zł, bynajmniej w moim regionie. Wiadomo co region to inne ceny. A co do wymiany to najlepiej zrobić to z kanału bo masz wygodne dojście. Spsób wymiany był już opisywany na formu, poprostu musiał byś poszukać. Powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GENERAL dziś zrobiłem ten zabieg co opisujesz w poście i nic nie pomogło :wallbash: Wlutowałem najpierw diodę SMD taką jaka jest na twojej fotce. Oczywiście paskiem w dół -->> i nic;/ później zastosowałem zwykłą diodę prostowniczą (także paskiem w dół) i znów nic:( I tak się teraz zastanawiam na jakie napięcie kupowałeś te diody? Bo ja odruchowo kupiłem na 12V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz spróbować zastosować diodę o większym zakresie napięcia, a po za tym proponuję sprawdzić luty przy kostkach, ewentualnie styki pinów kostek ze złączkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem zarowke 1.1 12w podswietlajaca zegary. Podjechalem bez zegarow po zarowke (co bylo przyczyna swiecacej non stop kontrolki AIR BAG- blad )zapiolem zarowke wcisnolem zegary. i poczkalem do wieczora by zobaczyc efekt.

Zwrócilem uwage na swiecaca kontrolke Air Bag (wiem ze musze wyasowac balad vagiem) brak podswietlenia w liczniku km tzn raz swiecil raz nie ale obecnie w ogole nie swieci ta jakbym niemial licznika km. hedna zarowka sie przepalila wiec dziiaj kupilem nastena.

Co to moze byc i jak sie z tym uporac??

Dodam ze predkosciomierz dziala wszystko jest oki poza tym co napialem[br]Dopisany: 24 Sierpień 2009, 09:55_________________________________________________..juz sobie poradzilem :P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a ja mam problem z licznikiem taki ze ,wskażnik paliwa jak jest mniej niż pół baku sobie skacze w dół,z 3o litrów robi się 15np.(PŁYWAK WYCZYSZCZONY)a z kolei wskażnik od temperatury pokazuje mi ze mam temperaturę 115 c gdzie na vagu mam idealnie 91c na klimie kanał 49 tyle co na desce czy;i 115c ,a kanał 51. 90c dodam ze jak rano idę do auta po przekręceniu kluczyka temperatura startuje od 70c75c czujnik tem nowy tak jak i termostat ori z aso.pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...