Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Historia z imbusikiem:)


jjrossi1

Rekomendowane odpowiedzi

20170620_222549.jpg20170620_222559.jpgCześć chciałby się podzielić tematem nieszczesnej pompy olejowej:

BPW 2007.R AVANT. MULTITRONIK.

PRZEBIEG 273TYS.KM. 

awaria na autostradzie a1 przy 150km/h wyskoczyła kontrolka na fisie ciśnienie oleju. Auto zgaszone sprawdzony poziom oleju.check.było na fisie ok. Próba druga włączenia się do ruch kolejny raz kontrolka ciśnienia oleju auto na laweta. 

Diagnoza :

Kochany imbusik obkrecony.

Turbo całe podobno:)

Panewki do wymiany ale mechanik mówił ze profilaktycznie bo są lekko zuzyte.

Pompa wysłana do Gdyni na regenerację.

Fotki imbusik z nr. Dodam wieczorem pozdrawiam.

Edytowane przez jjrossi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie też wymienialem imbusik przy 244kkm i był już prawie okrągły, nowy musi wytrzymać jeszcze miesiąc(teraz już 253) i też daje do futurum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zdążyłem wymienić:) masz szczęście dzisiaj wysłałem powinna na piątek dojść gwarancja 4 lata:) polatamy zobaczymy. 

Edytowane przez jjrossi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zdążyłem wymienić:) masz szczęście dzisiaj wysłałem powinna na piątek dojść gwarancja 4 lata:) polatamy zobaczymy. 

Kolego nie narzekaj, ja razem z imbusikiem musiałem zmienić cały silnik, wywalić dpf i jeszcze końca nie widać.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja zrobilem to "za wczasu" Wyslalem rok temu przy przebiegu 176000 wlasnie do futurum i do dzis śmigam ze spokojem :)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz wysłałem we wtorek rano.12 kg wazy pompa dałem 29pln w dpd. Koszt regeneracji 580 + 30 wysyłka powrotna.

Czyli 640 pln. A co do czasu to jeszcze czekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończąc temat 

Pompa zregenerowana 640PLN

Panewki 350 PLN

Jednak regeneracja Turbo 800 PLN

Przy okazji

Olej + filtry 370PLN

Rozrząd 508 PLN

Mechanika PLN???

Autko do odbioru w środę gotowe do sezonu:)

Pozdrawiam wszystkich :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, jjrossi1 napisał:

Kończąc temat 

Pompa zregenerowana 640PLN

Panewki 350 PLN

Jednak regeneracja Turbo 800 PLN

Przy okazji

Olej + filtry 370PLN

Rozrząd 508 PLN

Mechanika PLN???

Autko do odbioru w środę gotowe do sezonu:)

Pozdrawiam wszystkich :)

 

Czyli 4-ry  albo i z 5-tka pęknie :naughty:

To się nazywa drobna, eksploatacyjna naprawa przed sezonem urlopowym.....:P

Jedyne co może pocieszyć to to,  że nie zesrało się daaleeko od domu, bo koszta trzeba by pomnożyć .... :D

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak nie koniec przygody auto miałobyć dziś do odbioru i okazało się ze wałek rozrządu jest przytarty. Do końca tygodnia jeszcze audi w warsztacie wymiana wałka + szklanki.

Ma ktoś pomysł dlaczego auto po odpaleniu i regeneracji  turbo kopci na niebiesko może być to objaw nieszczelności na pierścieniach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy stare turbo "rzyglo" olejem do wydechu? u mnie jak sie skonczylo i zaczelo dymic to olej byl wszedzie w dolocie i w ukladzie wydechowym. po rgeneracji turbiny jeszcze przez jakis czas dymil jak olej w wydechu sie wypalal. mechanik polecil noca przegonic auto zeby nie wkurzac innych kierowcow klebami dymu. jednak po godzinie na jalowych obrotach i przejechani kilkunastu kilometrow normalnym trybem, nie upalajac. wypalilem resztki i nie dymil wiecej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też może być. A co do wałka to pamiętaj o tym żeby był do bpw, bo będzie problem z dpfem. Też właśnie zmieniam wałek, ale ja już nie mam dpfa.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja regenerowałem całą pompe oleju w zeszłym tygodniu przy przebiegu aż! 243 tys :dziura:

przy 233 wymieniałem sam imbus (to zabieg na rok lub 15tyś )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo tego oleju było ale po ściągnięciu starego turbo. Teraz mam już zregenerowane na gwarancji i tak się dzieje nie idzie jeździć. Gość co mi turbo regenerowal mówił ze prawdopodobnie ze pierścienie się przytarly.Gruby remont się szykuje. właśnie szukam wałka będę pamiętał o BPW. 

Edytowane przez jjrossi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, jjrossi1 napisał:

Sporo tego oleju było ale po ściągnięciu starego turbo. Teraz mam już zregenerowane na gwarancji i tak się dzieje nie idzie jeździć. Gość co mi turbo regenerowal mówił ze prawdopodobnie ze pierścienie się przytarly.Gruby remont się szykuje. właśnie szukam wałka będę pamiętał o BPW. 

No to się dobrze zastanów, zanim wrzucisz w ten worek bez dna następną, niemałą kasę  :naughty:.

Trzeba było od razu zrobić konkretną diagnozę całego motoru i szukać AVF-a na wymianę........

Robiąc takiego swapa zamknął byś się w trzech , maksymalnie czterech tysiach łącznie z programem na 150 - 160 koni i wreszcie byś miał bezawaryjne auto :)

A tak już poszło kupę kasy , a problemów dopiero początek ........:facepalm:

Chyba że jeszcze nie płaciłeś, jak tak to gadaj z mechanikiem ostro, bo jak co chwila będzie Ci coś wynajdywał, to pójdziesz z torbami :P

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotras jeszcze nie płaciłem jutro będę z nim gadał bo powoli mi ręce opadają. Myślałem juz AvF-ie. Osprzęt zostaje stary? Ciężko o dobrego mechanika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz obszerny temat o wymianie BPW na AVF-a :

Najlepsza opcja to przełożyć do AVF-a cały osprzęt z BPW z wyjątkiem DPF-a i zrobić program pod taki setup.

Chociaż w wersji budżetowej :P wystarczy fizycznie usunąć DPF z układu wydechowego i auto jeździ ok, pomimo świecącego się checka :naughty:

Do poprawienia programu zawsze można wrócić w późniejszym terminie, nawet podejmowanie przez sterownik prób wypalenia nieobecnej już cegły nie będzie skutkowało dotryskami regeneracyjnymi, bo wałek rozrządu od AVF-a już w tym momencie powoduje napełnianie sie pompek , a nie wtryskiwanie przez nie paliwa.

Wszystko pasi P&P , ktoś coś pisał tylko o małych przeróbkach miski olejowej, konkrety w zalinkowanym temacie :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...