scania1213 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 (edytowane) Witam. Pomoże mi ktoś, bo nie wiem od czego zacząć szukać problemu. Auto ruszając z miejsca i (tylko)skrecajac obojętnie czy w lewo czy w prawo, dostaje wibracji (rosną one im bardziej skrecimy kierownicę) jadąc na wprost,czy jadąc i skrecajac na lukach itp, nic takiego nie ma miejsca. Rusza się tym autem wręcz nieprzyjemnie, objawy rosną zdaje mi się im cieplej na dworze. Co dodam, po wymianie oleju w skrzyni i dyfrze problem znikł na jakiś miesiąc (około 3-5kkm) teraz od nowa się pojawił.. Efekt to takie wibracje/jakby slizganie chyba choć nie jestem pewien,dobiegają z dyfra. Ktoś jakieś propozycje, co mogło się jiz zużyć? Edit. Dziś trochę się temu przejrzałem i tak, Na wjazd i zjazd z ronda 2 bieg obroty ok. 1200-1400 wibracje były podczas skrętu, zauważyłem również że jadąc prosto to do 1400-1500 obr podczas przyspieszania również są wibracje . Jak wykluczyć któryś przegub? Wal jutro sprawdzę czy ma luz Góra dol Edytowane 21 Czerwca 2017 przez scania1213
MemberA4 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 (edytowane) 17 godzin temu, scania1213 napisał: Auto ruszając z miejsca i (tylko)skrecajac obojętnie czy w lewo czy w prawo, dostaje wibracji a może torsen w skrzyni zaczyna wibrować? u mnie czasami to też wystepuje ale strasznie żadko i tylko na moco skręconych kołach na asfalcie. Tak jakby torsen nie rozpinał się całkowicie żeby była różnica prędkosci obrotowej kół tylnych z przednimi ja dzisiaj wleje do skrzyni dwusiarczek molibdenu od Liqui Moly taka mała tubeczka redukująca tarcie i zobacze czy się coś zmieni Edytowane 22 Czerwca 2017 przez MemberA4
scania1213 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2017 (edytowane) 5 godzin temu, MemberA4 napisał: a może torsen w skrzyni zaczyna wibrować? u mnie czasami to też wystepuje ale strasznie żadko i tylko na moco skręconych kołach na asfalcie. Tak jakby torsen nie rozpinał się całkowicie żeby była różnica prędkosci obrotowej kół tylnych z przednimi ja dzisiaj wleje do skrzyni dwusiarczek molibdenu od Liqui Moly taka mała tubeczka redukująca tarcie i zobacze czy się coś zmieni O popatrz, o takim czymś nie słyszałem. Jaka cena tego cuda? I wystarczy wlać tylko do oleju? Ogólnie to też obstawiam torsena, niestety jest tak ze zrywa mu bieżnik opon po bokach właśnie chyba od tego, że się całkowicie nie rozpina. Edytowane 22 Czerwca 2017 przez scania1213
MemberA4 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 O popatrz, o takim czymś nie słyszałem. Jaka cena tego cuda? I wystarczy wlać tylko do oleju? Ogólnie to też obstawiam torsena, niestety jest tak ze zrywa mu bieżnik opon po bokach właśnie chyba od tego, że się całkowicie nie rozpina. Jedna tubeczka u mnie w sklepie kosztuje 26zl. Aplikacja: jedna tubka na 1L oleju czyli jak masz w skrzyni 3L to 3 tubki aplikujesz Ten specyfik to Liqui Moly 2652Ja dzisiaj wlalem. Czas pokaże co to potrafi tylko trzeba trochę pojeździć żeby się po skrzyni rozeszlo.Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
scania1213 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2017 4 godziny temu, MemberA4 napisał: Jedna tubeczka u mnie w sklepie kosztuje 26zl. Aplikacja: jedna tubka na 1L oleju czyli jak masz w skrzyni 3L to 3 tubki aplikujesz Ten specyfik to Liqui Moly 2652 Ja dzisiaj wlalem. Czas pokaże co to potrafi tylko trzeba trochę pojeździć żeby się po skrzyni rozeszlo. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Daj znać za kilka dni, czy to poprawiło sytuację. Bo chyba naprawdę coś musi być w środku, skoro u mnie po zmianie oleju była cisza na jakiś czas
roger18sx Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 U mnie podczas ostrego ruszania też występują takie drgania jak by się coś blokowało w napędzie przy skręconych kołach. Próbowałem ostatnio jeździć pod marketem w koło przy kołach skręconych na maxa i po ruszeniu z miejsca jest już normalnie.Muszę wyjąć wał bo podpora ma już swoje lata a nowa z omegi już czeka.
scania1213 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2017 9 godzin temu, roger18sx napisał: U mnie podczas ostrego ruszania też występują takie drgania jak by się coś blokowało w napędzie przy skręconych kołach. Próbowałem ostatnio jeździć pod marketem w koło przy kołach skręconych na maxa i po ruszeniu z miejsca jest już normalnie.Muszę wyjąć wał bo podpora ma już swoje lata a nowa z omegi już czeka. Czyli wystarczyło rozruszanie tego?? Podpora, czyli mam rozumie że z innych aut również pasuje?m
roger18sx Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Chodzi mi o to że te wibracje występują zawsze tylko przy ruszaniu z miejsca ze skręconymi kołami a jak auto jest już w ruchu z kołami skręconymi to drgania ustają.Muszę jeszcze spróbować z wyłączonym esp bo może to ono powoduje podczas ruszania.
marcin4x4 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 (edytowane) do mechanizmów LSD nie można dodawać żadnych ceramizaerów, wolframu, molibdenu i tym podobnych. Skoro masz efekty specjalne od układu napędowego i zjechane opony to zacznij od geometrii zawieszania, jakbyś miał więcej mocy to byś czuł napęd nawet na prostej drodze. Po za tym pamiętaj o podstawach związanych z eksploracją quattro czyli oleje, opony, geometria itd. Nie wiem o jakich i czego wibracjach piszesz ale do szczelnie zamkniętych mechanizmów nie pasuje zależność od pogody, z napędu ewentualnie poduszki / przeguby wału / podpora. lepiej znajdź dobrego mechanika, przez forum i złote rady możesz mieć skarbonkę nie samochód. Edytowane 26 Czerwca 2017 przez marcin4x4
MemberA4 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 (edytowane) 10 godzin temu, marcin4x4 napisał: do mechanizmów LSD torsen to nie typowe lsd w którym nie mozna stosować takich dodatków tam nie ma płytek ciernych tam są walcowe koła zębate Edytowane 26 Czerwca 2017 przez MemberA4
marcin4x4 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 (edytowane) w żadnym mechaniźmie różnicowym o ograniczonym poślizgu nie można stosować takich specyfików (wytwarzające jakiekolwiek warstwy cierne). Kopiując z FAQ producenta specyfiku " W skrzyni biegów z mechanizmem torsen nie zaleca się stosować Ceramizerów ponieważ mogło by dojść do deregulacji przeniesienia napędu spowodowanej zmianą współczynnika tarcia w mechanizmie torsen." U innych znajdziesz takie samo info. Po za tym łatasz chemią niesprawność samochodu, nie zapomnij o tym napisać przy sprzedaży. Znajomy lał do e46, most pożył 3 lata ale jak już padł to kompletnie, zgadnij co się (samo) popsuło. Edytowane 26 Czerwca 2017 przez marcin4x4
MemberA4 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Opublikowano 27 Czerwca 2017 (edytowane) 8 godzin temu, marcin4x4 napisał: w żadnym mechaniźmie różnicowym o ograniczonym poślizgu nie można stosować takich specyfików (wytwarzające jakiekolwiek warstwy cierne). Kopiując z FAQ producenta specyfiku " W skrzyni biegów z mechanizmem torsen nie zaleca się stosować Ceramizerów ponieważ mogło by dojść do deregulacji przeniesienia napędu spowodowanej zmianą współczynnika tarcia w mechanizmie torsen." U innych znajdziesz takie samo info. kolego wszędzie piszesz o tarciu gdzie oczywiście poprzez zmniejszenie tarcia mogłoby nie dochodzic do zblokowania blokady nowsze torseny oraz torseny stosowane w wersji sportowej T-R też mają tarczki cierne więc się zgadzam ale nie torsen typu 2,3 które są w B5,6,7 bo tam do zblokowania dochodzi poprzez przekładnie planetarne a nie elementy cierne 8 godzin temu, marcin4x4 napisał: Po za tym łatasz chemią niesprawność samochodu, nie zapomnij o tym napisać przy sprzedaży. Znajomy lał do e46, most pożył 3 lata ale jak już padł to kompletnie, zgadnij co się (samo) popsuło. ja nie leję specyfików które by łatały niesprawnośc auta bo tym autem bede jeżdził długo, nie wiem co robił ze swoim BMW Twój kolega i co wlewał że połozył most w 3 lata ale raczej nie poprzez ten dodatek o którym pisałem Edytowane 27 Czerwca 2017 przez MemberA4
marcin4x4 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Opublikowano 27 Czerwca 2017 (edytowane) Skoro producent mówi że NIE LAĆ to znaczy nie lać, skoro wiesz lepiej to rób to TYLKO u siebie i zmień pracę bo chyba ktoś nie odkrył Twojego talentu. Zamiast u kolegi poszukać przyczyny problemu która można być banalna poleciłeś mu leczenie mechaniki chemią, sam fakt że nadałeś zły tok myślenia potwierdza tylko fakt że "złote rady z forum" mogą kosztować bardzo dużo. Spec od mostów po rozebraniu powiedział do samo co ja, NIE LAĆ ŻADNYCH PLACEBO. Na innych forach masz trochę wypocin na ten temat, ja się nie znam.. tylko czytam ulotki producenta.. Edytowane 27 Czerwca 2017 przez marcin4x4
MemberA4 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Producent ma dużo zaleceń , tak samo jak audi np long life lub wymiana oleju w skrzyni tylko po naprawach. Narazie nikogo nie namawiałem i nie namawiam tylko sam użytkuje na swoim aucie i jak narazie zrobiłem trochę kilometrów i wszystko pracuje w skrzyni jak należy. Co do wibracji podczas skretu jest tez film na YouTube gdzie gosc wymienił torsen w a6c6 i to było przyczyną wiec jest to banalna robota dla speca ale nie tania naprawa dla posiadacza auta bo koszt wymiany torsena w naszych skrzyniach jest droższy niz wymiana skrzyni na uzywke dla tego wole dodac "specyfiku" i przejechać jeszcze ze sto tysięcy kilometrów Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
marcin4x4 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Opublikowano 27 Czerwca 2017 (edytowane) Ty mówisz o producencie pojazdu, ja o producencie konkretnego produktu. Nawet jak poczytasz dokładnie dokumentacje olejów LL to zobaczysz że te zalecenia dotyczą tylko określonych warunków eksploatacyjnych. Mobil swego czasu bo mocno o tym edukował. Audi też przy zalecaniach ma swoje "ale", niestety w serwisach pracują studenci a niby mechanicy nie potrafią powiedzieć jaki należny wlać olej, mi w serwisie VW nikt (5 osób) nie potrafił (uwaga) wskazać w jakiekolwiek dokumentacji jaki należy zastosować olej. Na forum A6 ludzie piszą że lekkie "tarcie" pod butem czy w zakrętach jest czymś normalnym i pół świata tak tam. Potem masz efekty o których właśnie pisałeś... a wystarczyło wydać 150 zł. Przerabiałem temat 3 lata temu, może tu będzie coś innego ale dobrze zacząć od najprostszych i najtańszych rzeczy. Edytowane 27 Czerwca 2017 przez marcin4x4
MemberA4 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Opublikowano 30 Czerwca 2017 (edytowane) Ogólnie to chodziło mi o producenta Liqui Moly ponieważ wiedziałem że zbyt ogólnie napisał zeby nie stosować tego produktu do przekładni z blokadą. Poprostu nie chciało się mu rozpisywać i wyszczególniać w jakich blokadach mozna a wjakich nie można stosować tego "uszlachetniacza" Coś dla osób którzy czytaja tylko instrukcje ten produk do skrzyń MOŻNA stosować w naszych skrzyniach z torsenem. Na dowód cytat od przedstawiciela Liqui Moly bo jakoś nie mogłem przełknać tego tematu i musiałem napisać do nich Cytuj Dzień dobry, Dodatek ten nie może być zastosowany tak jak Pan zauważył w przekładniach których działanie oparte jest na sprzęgłach ciernych. Do "torsena" można zastosować ten dodatek. Pozdrawiam. Rafał Kobza --------------------------------------------- LIQUI MOLY Polska Sp. z o.o. ul. Janka Muzykanta 60 02-188 Warszawa tel. +48 22 331-03-08 fax +48 22 331-03-09[email protected]www.liqui-moly.pl Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, Numer KRS 0000065196 Wysokość Kapitału Zakładowego 2.526.000,00 PLN Cytuj skoro wiesz lepiej to rób to TYLKO u siebie i zmień pracę bo chyba ktoś nie odkrył Twojego talentu. Kurde chyba zmienię pracę bo podejrzewam że odkryli mój talent Edytowane 30 Czerwca 2017 przez MemberA4
scania1213 Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Opublikowano 2 Lipca 2017 Dnia 22.06.2017 o 16:01, MemberA4 napisał: Jedna tubeczka u mnie w sklepie kosztuje 26zl. Aplikacja: jedna tubka na 1L oleju czyli jak masz w skrzyni 3L to 3 tubki aplikujesz Ten specyfik to Liqui Moly 2652 Ja dzisiaj wlalem. Czas pokaże co to potrafi tylko trzeba trochę pojeździć żeby się po skrzyni rozeszlo. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka I jak kolego, jakieś rezultaty??
MemberA4 Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 Wibrowanie dalej czasami występuje przy ruszaniu na pełnym skręcie na asfalcie bo na luźnej nawierzchni u mnie to nie występuje, narazie jedynie biegi lżej wchodzą ale o tym wiedziałem że tak będzie[emoji4] Zrobiłem dopiero ok 1000km.Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
marcin4x4 Opublikowano 3 Lipca 2017 Opublikowano 3 Lipca 2017 wczoraj jechałem małyszem kumpla i ma toczka w toczkę to co wy. Opony ok, geometria ok ale efekt jakby zmalał.
scania1213 Opublikowano 3 Lipca 2017 Autor Opublikowano 3 Lipca 2017 No nic, to też wleje i zobaczymy co to będzie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się