Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Podczas uruchamiania zimnego silnika szarpie i dymi


Wagi

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie z lotu:

Czy jak masz nagrzny silnik to twardnieją przewody elestyczne (powiny być twarde tak że można je uginać, twarde nie na maxa).

Przy 90oC podccas odkręcania koraka powino nieźle sssyknąć....(nie zalecane odkcanie korka na ciepłym silniku, grozi poparzeniem, uszkodzeniem uszczelki korka, uszkodzenie - rozszczelnienie chłodnicy) ale czego nie robi się dla zabicia ciekawości :kox:

Radzę sprawdzić uszczelkę od korka w zbirniczku wyrównawczym, powinien być oring (cały).

Pompa wody ....sprawdzana?

Co z zawartością CO w płynie może warto zrobić test (na dobry stacjach mają testery, usługa max 20-50 zł), który pozwoli określić czy to uszczelka pod głowicą czy nie.

Mowa była o ubytakach płynu......jak duże są to ubytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie poczytajcie troche

to zalezy kto jaki ma układ chłodzenia

tu jest te wątek

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_co_dzieje_sie_w_ukladzie_chlodzenia-t61966.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z lotu:

Czy jak masz nagrzny silnik to twardnieją przewody elestyczne (powiny być twarde tak że można je uginać, twarde nie na maxa).

Przy 90oC podccas odkręcania koraka powino nieźle sssyknąć....(nie zalecane odkcanie korka na ciepłym silniku, grozi poparzeniem, uszkodzeniem uszczelki korka, uszkodzenie - rozszczelnienie chłodnicy) ale czego nie robi się dla zabicia ciekawości :kox:

Radzę sprawdzić uszczelkę od korka w zbirniczku wyrównawczym, powinien być oring (cały).

Pompa wody ....sprawdzana?

Co z zawartością CO w płynie może warto zrobić test (na dobry stacjach mają testery, usługa max 20-50 zł), który pozwoli określić czy to uszczelka pod głowicą czy nie.

Mowa była o ubytakach płynu......jak duże są to ubytki.

tylko że u mnie nie ma żadnego oringu w zbiorniczku wyrównawczym , własnie coś mi nie pasowało, jest tylko plastik , a jak taki oring wygląda?

może to jest przyczyna braku ciśnienia i ubywania płynu?

nie sa to jakies wielkie ubytki od maxa do mniej niz minimum około 2tyg.

pompa wody wymieniana 15tys temu[br]Dopisany: 26 Styczeń 2009, 17:46_________________________________________________

panowie poczytajcie troche

to zalezy kto jaki ma układ chłodzenia

tu jest te wątek

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_co_dzieje_sie_w_ukladzie_chlodzenia-t61966.0.html

trochę inny wątek, ale mi też temperatura spada jak trochę postoję na włączonym ogrzewaniu , więc ten typ tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrazowo, łopatologicznie, bez tajemnic :cool1::

jak obrócisz korek to na "trzpieniu plastikowym" tak nawiasem mówiąc jest to zawór ciśnieniowy powinien byc oring

w audi niezależnie od typu (do 2004 r, choć głowy nie dam wszystkie korki zbiorniczka wyrównawczego sa takie same, DIESEL/ BEZYNA nie ma różnicy).

Oring powinien być zamocowany w rowku korka. Rowek widoczny po obruceniu korka "dogóry dnem". Rany mam wrazenie jakbym pisał blondynce, sorry :polew:.

zaraz mam ETKĘ podam numer i po sprawie. :>

+1H0 121 678 A oring 28,5 x 3,8 (czarny)

kupuj tylko w ASO (ceny oringu ok. 5 zł, z korkiem ok 15 zł) dla spokoju kupiłem korek i zapasowy oring. Robiłem próbę na korku z bodaj 2002 r. bez różnicy (poza kształtem zewnętrznym, napisy itp.)

UWAGA:

W trasie np. na autostradzie jak mi uszczelka pękła w korku to wywiwało mi prawie całe chłodziwo.....10 km/ 4 l przy temp 90 oC.... i tak jechałem od WC do WC tamkując bańkę za każdym razem i nie przekraczajć ok 80oC.

brak oringu , peknięta uszczelka w korku na dłuższej trasie....TO MASAKRA SILNIKA....od tamtej pory mam zawsze zapasowy oring.

Tak więc górę silnika może masz jeszcze dobrą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak: Uszczelka wymieniona,wtryskiwacze sprawdzone itd....

Po zmontowaniu auto odpaliło normalnie,nie szarpało nie dymiło i tak z 8 razy....Lecz nastepnego dnia rano problem sie powturzył :kwasny:

I jest problem :mysli:[br]Dopisany: 30 Styczeń 2009, 14:02_________________________________________________Dodam jeszcze że na kompie nie wychodzi żaden błąd,wszystko jest w jak najlepszym porządku....

Istnieje jeszcze takie podejrzenie że cos sie podziało z mapą po chipie.....tylko czy jest to możliwe....

(dodam że problem pojawił sie po tym jak padła mi turbawka)[br]Dopisany: 30 Styczeń 2009, 14:05_________________________________________________Dokoncze temat po dlugim okresie..................

Okazało wtedy sie ze mam skrzywione wszystkie 4 korby :confused4:

Kiedy rozpadlo sie turbo,zaciaglo olej do paliwa poszło na tłoki i :gwizdanie:

Wiec korby wymienione i smigam dalej :> Lecz teraz wystapil podobny problem.......na mrozie i zimnym silniku musze go 3 razy zakercic ,wtedy szarpnie pare razy wchodzi na obroty i dymi ostro na bialo :( Nagrzeje sie i przechodzi....Swiece sa dobre , kat wtrysku ustawony.....wiec co??Pompowtryski czy moze ich uszczelniacze ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może to coś z pompa wtryskową ja tez tak mam choć u mnie jest 1z, ma tak ze jak w mrozy pale to tak jak by przerywał zaraz po odpaleniu robiłem mu w tym roku remont, wtryski sa dobre (sprawdzane) wiec wychodzi na pompę wtryskową. może coś z jej ciśnieniem nie tak być na zimnym silniku chociaż chyba ajm to pompy rotacyjnej nie ma chyba ale problem moze byc bardzo podobny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może to coś z pompa wtryskową ja tez tak mam choć u mnie jest 1z, ma tak ze jak w mrozy pale to tak jak by przerywał zaraz po odpaleniu robiłem mu w tym roku remont, wtryski sa dobre (sprawdzane) wiec wychodzi na pompę wtryskową. może coś z jej ciśnieniem nie tak być na zimnym silniku chociaż chyba ajm to pompy rotacyjnej nie ma chyba ale problem moze byc bardzo podobny

AJM nie ma pompy wtryskowej tylko pompo-wtryskiwacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie najlepsze jest to z PD pokazuja dobre czasy.....Mecher mówi zeby wymienic oringi PD . Na mrozie moga sie kurczyc i puszczaja ON . Nie chce odpalic i trzepie budą bo za malo dostaja paliwa.Po nagrzaniu wracaja do swojego pierwotnego ksztaltu i wszystko gra.Ale jest to teoria a nie dokladna diagnoza.Zastanawia mnie jeszcze czy jesli swieczki sa dobre to np. jedna fajka albo przewod niedomaga i nie daja pradu na jedna z nich.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobie ...W poniedziałek po nowym roku jade wymienic te orngi.....mam nadzieje ze to to......

Dzisiaj jest 4 stopnie na plusie i odpalił normalnie lekko nim szarpło,lekko przydymiło i tyle :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobie ...W poniedziałek po nowym roku jade wymienic te orngi.....mam nadzieje ze to to......

Dzisiaj jest 4 stopnie na plusie i odpalił normalnie lekko nim szarpło,lekko przydymiło i tyle :mysli:

Hmmm moj potrafi lekko szarpnąć...im chlodniej tym bardziej. Nadal Ci ubywa plynu? Miałeś auto poprzedniej zimy i tez byly podobne objawy czy wtedy odpalal bez szarpania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu mi nie ubywa i generalnie wszystko gra...

Zeszłej zimy miałem problemy tego typu ale było to przez skrzywione korby które juz mam wymienione...

Ale dokładnie mam tak ze im zimniej tym bardziej szarpie i dymi.Przy minus 17 juz nie chciał wejsc na obroty jesli mu nie dałem gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu mi nie ubywa i generalnie wszystko gra...

Zeszłej zimy miałem problemy tego typu ale było to przez skrzywione korby które juz mam wymienione...

Ale dokładnie mam tak ze im zimniej tym bardziej szarpie i dymi.Przy minus 17 juz nie chciał wejsc na obroty jesli mu nie dałem gazu.

ciekaw jestem finalu tego problemu bo moj ajm tez jak zimny odpala z szarpaniem lekkim

i dymi smierdzaco na szaro bialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ja tez mam identyczne objawy od zawsze czyli od 5 lat jak jezdze moim AJM. Przy mroznych zimach i nocy pod chmurka, telepie buda, chodzi nierowno, oblok jasnych spalin 5-6sekund i wszystko wraca do gry....

Problem ustal jak zaczalem parkowac w garazu :) i o ile nie jest to rozwiazanie problemu, to jednak druga zime przetrzymuje bez tych efektow.. a wczesniej wymienialem swiece, generalnie motorek przechodzi kilka wymian filtrow, olejow zaden mechanik nie stwierdzal nieprawidlowosci czy ubytkow w plynach.. chociaz to akurat o niczym nie swiadczy, ze mechanik nie stwierdzil.. ale bulgotania mam dosyc regularnie i jakos przestalem sie tym martwic.. moze nieslusznie ale wydaje mi sie ze problem jest na tyle popularny i tak enigmatyczny (nikomu nie udalo sie zdiagnozowac na 100% przyczyn), ze wydaje mi sie ze TTTM.

Płynu mi nie ubywa i generalnie wszystko gra...

Zeszłej zimy miałem problemy tego typu ale było to przez skrzywione korby które juz mam wymienione...

Ale dokładnie mam tak ze im zimniej tym bardziej szarpie i dymi.Przy minus 17 juz nie chciał wejsc na obroty jesli mu nie dałem gazu.

ciekaw jestem finalu tego problemu bo moj ajm tez jak zimny odpala z szarpaniem lekkim

i dymi smierdzaco na szaro bialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ja tez mam identyczne objawy od zawsze czyli od 5 lat jak jezdze moim AJM. Przy mroznych zimach i nocy pod chmurka, telepie buda, chodzi nierowno, oblok jasnych spalin 5-6sekund i wszystko wraca do gry....

Problem ustal jak zaczalem parkowac w garazu :) i o ile nie jest to rozwiazanie problemu, to jednak druga zime przetrzymuje bez tych efektow.. a wczesniej wymienialem swiece, generalnie motorek przechodzi kilka wymian filtrow, olejow zaden mechanik nie stwierdzal nieprawidlowosci czy ubytkow w plynach.. chociaz to akurat o niczym nie swiadczy, ze mechanik nie stwierdzil.. ale bulgotania mam dosyc regularnie i jakos przestalem sie tym martwic.. moze nieslusznie ale wydaje mi sie ze problem jest na tyle popularny i tak enigmatyczny (nikomu nie udalo sie zdiagnozowac na 100% przyczyn), ze wydaje mi sie ze TTTM.

ciekaw jestem finalu tego problemu bo moj ajm tez jak zimny odpala z szarpaniem lekkim

i dymi smierdzaco na szaro bialo

Hmmm ja tez mam identyczne objawy od zawsze czyli od 5 lat jak jezdze moim AJM. Przy mroznych zimach i nocy pod chmurka, telepie buda, chodzi nierowno, oblok jasnych spalin 5-6sekund i wszystko wraca do gry....

Problem ustal jak zaczalem parkowac w garazu :) i o ile nie jest to rozwiazanie problemu, to jednak druga zime przetrzymuje bez tych efektow.. a wczesniej wymienialem swiece, generalnie motorek przechodzi kilka wymian filtrow, olejow zaden mechanik nie stwierdzal nieprawidlowosci czy ubytkow w plynach.. chociaz to akurat o niczym nie swiadczy, ze mechanik nie stwierdzil.. ale bulgotania mam dosyc regularnie i jakos przestalem sie tym martwic.. moze nieslusznie ale wydaje mi sie ze problem jest na tyle popularny i tak enigmatyczny (nikomu nie udalo sie zdiagnozowac na 100% przyczyn), ze wydaje mi sie ze TTTM.

Jesli Ci bulgota to pewnie masz zapowietrzony układ chłodzenia.....

A jesli chodzi o moja niunie to wymieniłem oringi na PD i nic to nie pomogło.Pozostaje wymiana PD ......W nastepnym tygodniu juz powinny byc zamontowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...