jan3k Opublikowano 11 Lipca 2017 Opublikowano 11 Lipca 2017 Witajcie, Od jakiegoś czasu gdy jadę po nierównej drodze lub np czasem przez jakiś próg zwalniający zapala mi się na fisie no i brzęczy kontrolka ciśnienia oleju. Oczywiście po tym fakcie od razu się zatrzymuję. Gaszę i odpalam silnik i jest już ok. Auto kupione niedawno, miał zalany olej 5W30, również podczas wymiany wlałem Motula 5W30, poziom oleju sprawdzany zgodnie ze sztuką - maks na bagnecie. Nigdy nie przydarzyło mi się to na zimnym silniku. To też jest pewna myślę wskazówka. Czy problemem może tu być "wybujanie" autem przez co na czujce poziom oleju przez chwilę jest zbyt niski? Ewentualnie może w takich warunkach temperaturowych olej jest już tak rzadki, że najdrobniejszy ruch góra-dół powoduje jakieś błędy odczytu czy to ciśnienia czy poziomu? Czy komuś w takich warunkach zapalał się powyższy wskaźnik, aby móc z pewną dozą prawdopodobieństwa wskazać przyczynę bez podłączania do kompa? - unikam tego bo sam nie mam takich możliwości i musiałbym jechać do mechanika
przem8 Opublikowano 11 Lipca 2017 Opublikowano 11 Lipca 2017 Wyboje nie mają nic do tego. Sprawdź ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku. Może coś z okablowaniem do czujnika albo sam czujnik, że na wybojach takie rzeczy się dzieją?
k232 Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Może być coś nie tak z wiązką lub samym czujnikiem tak jak przemo wspomniał, jeżeli to się dzieje tylko na wybojach.
jan3k Opublikowano 12 Lipca 2017 Autor Opublikowano 12 Lipca 2017 Mhm pewnie coś z samym czujnikiem lub przewodami, o ile czujnik drogi nie jest to nie wiem jak wygląda kwestia przewodów i którędy one idą.. jeśli pod silnikiem to nie zdziwiłyby mnie problemy z nimi - nie mam osłony pod silnikiem i zderzakiem i koty na osiedlu mogły zjeść..;p Dzisiaj miałem podpięte auto pod kompa i jedynie z klimą jest problem ale to wiem że jest dziurawa, a poza tym nic nie znalazło..
k232 Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Skombinuj czujnik na podmianę. Jak Ty nie wiesz to oddaj auto do speca.
jan3k Opublikowano 15 Lipca 2017 Autor Opublikowano 15 Lipca 2017 Tymczasem znajomy mechanik stwierdził, że napinacz łańcuszka rozrządu kwalifikuje się do wymiany. Czytałem, że powinno się go wymieniać co 200 tys. km. U mnie nie był wymieniany a auto ma 282 tys. więc tym bardziej już czas. Wkrótce miałem brać się za robienie rozrządu więc chyba ten czas trzeba przyspieszyć ponieważ ta kontrolka ciśnienia oleju staje się bardzo niepokojąca. Zarówno ten napinacz jak i łańcuszek rozrządu są chyba powiązane z ciśnieniem oleju. Czy dobrze kombinuję? - Wtedy za jednym zamachem bym zrobił rozrząd ten co normalnie się robi ale też z częścią co jest na łańcuchu - bo jeśli dobrze kminię rozrząd w silniku 1.8 125 km jest na pasku i łańcuchu. Pytanie za sto punktów - Przy takiej robocie co muszę kupić oprócz napinacza łańcucha, czy sam łańcuch też trzeba wymienić? Czy sprzedaje się to w jakichś kompletach?
przem8 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 A słychać napinacz z łańcuszkiem czy to tylko wymysł mechanika? Ciśnienie oleju ma wpływ na pracę napinacza więc może zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju tak jak pisałem Ci wcześniej. To, że wymienisz napinacz to problem z ciśnieniem oleju nie ustąpi, o ile rzeczywiście występuje, i nowy napinacz dostanie po d*pie. Wymieniasz napinacz z łańcuszkiem wraz z kompletem uszczelek pod napinacz i pokrywę zaworów. Dodatkowo można wymienić uszczelniacze wałków rozrządu. Napinacz masz z wtyczką? Sprzedawane są komplety ze wszystkim co potrzeba tylko niekoniecznie renomowanych, polecanych firm
jan3k Opublikowano 15 Lipca 2017 Autor Opublikowano 15 Lipca 2017 Błędów niby nie pokazuje więc liczę że problem jest właśnie w napinaczu. Nie mam możliwości osobiście sprawdzić ciśnienia, nie mam manometra Jeśli chodzi o to czy jest wtyczka to muszę sprawdzić bo osobiście nie zaglądałem po głosie poznał że napinacz mocno się odzywa a i silnik brzmi na postoju jak diesel a nie jak benzyna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się