Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 2-cylinder - trudny przypadek/trzęsie nim/pompowtrysk odpada [ ZAGADKA ]


boniek12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.   Proszę was o pomoc z moim problemem. Zagadką 

Mianowicie, problem polega na tym, ze auto trochę zaczęło się trząść i to bez jakiegoś typowego zdarzenia, nie na ciepło nie na zimno, nie ma jakiegoś punktu zaczepienia kiedy to się zaczęło i dlaczego.  Podłączony był pod kompa i wywaliło błąd od pompki na 2 cylindrze 

83102771840674654298.jpg55346601094275134339.jpg

Oczywiście, narzuca się 2 pompka do wymiany, niestety nie po przetasowaniu pompek z 1 na 2 i wszystkie chyba możliwe kombinacje, i tak każda pompa zawsze na 2 cylindrze wywalała błąd.

Nie od razu po włożeniu różnie, od 30s zaczynały wartości wariować co kończyło się później odłączeniem 2 pompki ale mogło nawet 10min chodzić w miarę i potem dopiero wartości szalały i wyłączało 2 cylinder i chodził jakby na 3 gary.

Z mechanikiem przeglądaliśmy patrzeliśmy na tę pierwszą pompkę z 2 cylindra i nie było niepokojącego nagaru na niej wszystko w zasadzie z mechanicznych rzeczy zostało wykluczone, krzywa korba odpada. Gdzie już też to braliśmy to pod uwagę, kolejnym krokiem było odłączenie czujnika paliwa, i co się stąło, po odpaleniu przez chwilę chodzi dziwnie, jakby przez chwilę reguluje sobie wartości  i potem chodzi w miarę ok, ale podczas jazdy nie ma na to jakiegoś konkretu może być po 5km albo po 50km przejechanych znów zaczyna mocniej szarpać i źle chodzi, prawie tak jak na 3 gary ale z podłączeniu kompa widać, że przy odłączonym czujniku paliwa nie odłącza 2 cylindra. 

Po przejechaniu nie wiem około 800km wskoczył nowy błąd, oczywiście też cylinder 2 błąd P0302

60834319276322479011.jpg

89013143493635559896.jpg

 

Pomóżcie jeżeli macie jakieś ciekawe pomysły, z góry dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałaś instalację elektryczną pompowtrysku najczęściej pada wtyczka którą jest podłączona do pompki trzeba piny poprawić i powinno być ok jeśli tak to wymienić instalację w glowicy na nową i po problemie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zapomniałem wspomnieć, oczywiście te wtyczki były sprawdzane i dociskane, więc wtyczki też odpadają. 

Ta główna wtyczka okrągła, też była przejrzana i wszystko wygląda idealnie jak fabryka. Więc raczej ta okrągła wtyczka też okey.  

 

Edytowane przez boniek12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja na wszystkich garach sprawdzana? To że wiązka ''wygląda'' dobrze to nie znaczy że funkcjonuje dobrze. Rezystancja wiązki sprawdzana pomiędzy poszczególnymi pinami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz wtyczkę przy ECU i od drugiej pompki podłącz przez przewód drugiej pompki ze 100W obciążenia  i mierz spadek napięcia na nim , poruszając gdzie tylko możliwe wiązką .

Jak będą duże wahania spadku napięcia  to wiązka uwalona , jak nie będzie wahań to prawdopodobnie uwalona końcówka mocy ( tranzystor ) sterujacy drugą pompką w ECU :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek prawdopodobnie przełożę sprawną wiązkę do mojego i sprawdzimy czy może faktycznie coś tam siedzi. 

No a jak nie to, to polecacie zamienić sterownik, no tam będzie kłopot, bo trzeba będzie ściągać imo, no ale zobaczymy jak trzeba bedzie to trzeba bedzie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadko się zeza żeby sterownik padł ale nie można wykluczyczadnej możliwości .

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...