Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Jakie obroty powinno się trzymać dla ekonomicznej jazdy ?


cetus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Mam pytanie jaki zakres obrotów powinno sie trzymać w A4 2.0 tdi 170 KM aby jazd była najbardziej ekonomiczna .

Druga sprawa to przy jakich obrotach auto jest najbardziej dynamiczne . Czy jak w instrukcji jest napisane że 170 km ma przy 4200 obrotow to znaczy to ze , pzry ostrej jezdzie mam go trzymac w okolicach 4200 obrotow ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz jeżdić ekonomicznie to staraj się nie przekraczać na trasie 3000obr. W mieście nie polecam ciągłej jazdy do 3tys/obr bo w turbinie zapchasz kierownice. A co do mocy to 170km masz przy4200pbr./min a potem moc juz spada. Pisząc soft można tas moc uzyskac później i przez dłuższy zakres obrotów. :tongue4: :tongue4: :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cetus zacznijmy od tego ze jeździsz momentem obrotowym a nie mocą ( bo ta jest ci tylko potrzebna do prędkości max. ) a zadając pytanie czy masz go cały czasz trzymac w okoliach max. mocy mam wrażenie ze kontakt z samochodami i motoryzacja masz od jakiego tygodnia :rolleyes:

pzry ostrej jezdzie mam go trzymac w okolicach 4200 obrotow

to nie honda z V-tec tylko turbo diesle :wink4: i nie trzeba go specjalnie krecic aby mial pare bo jedzie juz z samego dolu.

a tak poważnie to max. moment przypada w tym silniku przypada na przedziale ok 1800-2500 orb. w praktyce dla ekonomi i trwałości nie butowal bym poniżej 2000 tys. obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za przyspieszenie odpowiedzialny jest moment obrotowy. jest to zdolnosc do zwiekszenia mocy w funkcji obrotow.

moc odpowiada za utrzymanie predkosci i pokonanie oporow powietrza i tarcia.

maksymalna oszczednasc uzyskasz jadac z minimalna predkoscia obrotowa maksymalnego momentu. czyli ok 1700-1800 obr/min

przyspieszac mozesz w zakresie od 1600-2300 obr/min i zmiana. przy czym na wyzszy bieg wrzucasz przy takiej predkosci aby po zmianie wyszlo ok 1600 obr/min.

gdy musisz zwalniac redukujesz na nizszy bieg gdy obroty spadna ponizej 1400 obr/min. ponizej tych obrotow ECU zaczyna podawac dodatkowa dawke paliwa.

gdy chcesz jechac ostro, po zmianie biegu na wyzszy musisz miec ok 1800-2000 obr/min moment maleje przy wyzszych predkosciach obrotowych 3500, wiec nie ma sensu ciagnac do 4200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi czy są jakieś minusy stylu jazdy jaki opisałeś, np. dwumas szybciej pada itp. ?? Pytam z ciekawości więc nie bijcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za przyspieszenie odpowiedzialny jest moment obrotowy. jest to zdolnosc do zwiekszenia mocy w funkcji obrotow.

moc odpowiada za utrzymanie predkosci i pokonanie oporow powietrza i tarcia.

A kolega gdzie taką definicję znalazł? Coś teoria ruchu się kłania do powtórki :polew:

Moc w ruchu obrotowym jest to P = w x Mo

Przyśpieszenie w ruchu obrotowym E = I / Mo

Za przyśpieszenie i prędkość odpowiedzialna jest moc. Moment obrotowy jest tylko wartością określającą przebieg mocy w funkcji prędkości obrotowej w ponieważ przy założeniu P=const iloczyn wxMo musi być stały ale składowe zmieniamy w dowolnych granicach. Moc to nic innego jak zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu.

Wiem, że patrząc na równanie przyśpieszenia w ruchu liniowym a=M/F wydaje się, że tylko siła (moment) gra rolę, ale pamiętać też należy, że P=FxV. Więc co z tego, że ostro fuszy przy dużym F, jak zaraz zabraknie V bo moc niska :wink4

Wiem, że użyłem pojęc dla ruchu obrotowego i posuwistego ale tak łatwiej jest zrozymieć szerszemu gronu. Można dodać jeszcze jeden "przelicznik" Mo = Fxr. :cool1:

Kolejny fałszywy mit - zużycie paliwa. Musashi rozpatrywałeś zużycie na podstawie krzywej "jednostkowego zużycia paliwa" [g/kWh] czy tylko na podstawie zużycia całkowitego? Krzywa to pokazuje w jakich obrotach najoszczędniej silnik obchodzi się z paliwem. Oczywiście należy połączyć to z krzywą mocy w funkcji obrotów, ale okazuje się, że największą sprawność silniki osiągają gdzieś pomiędzy obrotami momentu max a mocy max. Czyli najczęściej np ok 2500 obr. W tym zakresie najlepiej spala paliwo, najlepiej napełnia cylindry. Dlatego jechać jest lepiej ok 2500 obr/min na 4 biegu i z gazem na minimum, jak na 6 biegu 1600 obr. Wówczas smarowanie jest lepsze, proces spalania efektywniejszy, turbina pracuje z lepszą efektywnością, ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy szerokie grono zalapalo :cool1:

co z tych definicji wynika. przeloz to na wspolna mowe.

definicja momentu obrotowego przeciez nie jest tajemnica, a formulki, czy wzory, do znalezienia chociazby w google.pl.... :cool1::tongue4:

napisalem tak aby chociaz przyblizyc o co biega. wiekszosc ludzi wie, ze moment jest i fajnie miec duzy, ale dlaczego...

co do ekonomicznych predkosci obrotowych to sa teorie

robilem testy spalania w zaleznosci od uzytego biegu oraz predkosci obrotowej dla kazdego posiadanego pojazdu i wyszlo mniej, jezdzac z zasada sugerowana przeze mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekładając na nasze to od 1500 do 2500 obrotów według mnie to ekonomiczna jazda, kręcenie do 4200 napewno podniesie spalanie ale moment w tym zakresie juz maleje więc mozna wczęsniej zmienic bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi czy są jakieś minusy stylu jazdy jaki opisałeś, np. dwumas szybciej pada itp. ?? Pytam z ciekawości więc nie bijcie.

dmumasa zazynasz, jezeli dusisz silnik w zakresie ponizej 1500...

i.... strzelajac ze sprzegła :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi czy są jakieś minusy stylu jazdy jaki opisałeś, np. dwumas szybciej pada itp. ?? Pytam z ciekawości więc nie bijcie.

dmumasa zazynasz, jezeli dusisz silnik w zakresie ponizej 1500...

i.... strzelajac ze sprzegła :cool1:

aha, czyli coś wiedziałem ale nie do końca :decayed: , dzięki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście nie polecam ciągłej jazdy do 3tys/obr bo w turbinie zapchasz kierownice.

czyli do jakich obrotow trzeba jezdzic w miescie zeby nie zapchac kierownic???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie tyle chodzi o obroty jako takie, tylko o prace w takim zakresie obrotow silnika aby w spalinach bylo jak najmniej sadzy. ktora bedzie sie odkladala m.in. pomiedzy i na kierownicach....

kolega podal zakres obrotow4444 maksymalnej sprawnosci silnika - pomiedzy obrotami maksymalnego momentu a moca maksymalna.

a wartosci ktore bedziesz uzywac zalezy od ciebie.

to raz, a dwa

trzeba od czasu do czasu wymoc caly zakres ruchu keirownic a to wystarczy od czasu do czasu mocniej wcisnac gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...