Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Twój silnik wciąga litr oleju na 1000 km wiec najtaniej będzie w 5 litrowych baniakach w biedronce kupować :polew:

Przepraszam nie mogłem się :hi:

O silnikach alt jest odrębny temat z uwagi na duże zużycie przez nich oleju :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no u mnie pierwsza wymiana oleju zakonczona. na pokladzie jest 5l Motul x-cess 5w40 + filtr manna. Poprzednik byl czarny jak z diesla :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam silnik AVV z przebiegiem 212 000, planuje wlać Castrol Magnatec 10W40. Proszę powiedzcie co tak wyróżnia MOTULA od innych producentów. Dlaczego go tak polecacie - Marka raczej się nie reklamuje. Dzięki za pomoc i wyrozumiałość.

Aha filtry MANNA czy FILTRONA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtry kupuj manna zawsze, placisz 20% wiecej, ale maja lepsza reputacje. a motula wlalem z tego wzgledu, ze mam nadzieje ze auto nie bedzie go tak zjadac jak inne oleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam silnik AVV z przebiegiem 212 000, planuje wlać Castrol Magnatec 10W40. Proszę powiedzcie co tak wyróżnia MOTULA od innych producentów. Dlaczego go tak polecacie - Marka raczej się nie reklamuje. Dzięki za pomoc i wyrozumiałość.

Aha filtry MANNA czy FILTRONA?

Miałem auto które chodziło na castrolu, 10w40, zalałem je texaco 10w40 i nagle nastała totalna cisza pod maską, silnik chodził idealnie cicho, a pałowałem go równo, zalałem go później mobilem 1 i znowu to samo co na castrolu. Jakaś więc różnica jest, w PL popularne oleje są gorszej jakości, tak samo jak reszta produktów np. coca-cola w Hipsznii smakuje zupełnie inaczej niż w PL :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleje auto: MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40

I filtry MANNA

Dlaczego filtry porządne, a olej już nie? Czemu 10W40 zamiast 5W40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleje auto: MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40

I filtry MANNA

Dlaczego filtry porządne, a olej już nie? Czemu 10W40 zamiast 5W40?

Ponieważ nie jestem pewny co lał poprzedni właściciel, i nie chce sobie wypłukać silnika - zresztą przebieg jest już dość duży 212tys i chyba juz czas przejść na 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleje auto: MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40

I filtry MANNA

Dlaczego filtry porządne, a olej już nie? Czemu 10W40 zamiast 5W40?

Ponieważ nie jestem pewny co lał poprzedni właściciel, i nie chce sobie wypłukać silnika - zresztą przebieg jest już dość duży 212tys i chyba juz czas przejść na 10w40

Zaraz 100 osób ci napiszę, że to nie ma sensu.

Ja zmieniłem z 10w40 na 5w40 bez płukanki. Pytanie tylko czy ci nie rzyga gdzieś olejem. Ale moim zdaniem warto wlać 5w40 (zlewać stary na ciepłym). Aha przebieg rzędu jakieś 205 tys. Dobrze sprawdza się Motul x-cess.

Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown:

Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który?

Mobil, albo Elf. Ja bym z beczki nie brał, bo można się na tym przejechać. ;) Zalej 10w40, chyba, że pewny jesteś stanu silnika to 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam motul X-cass 8100 5w40, zmieniłem choć auto zawsze chodziło na 10w40 i wydaje się że ładniej pali przy lekkich przymrozkach jak dziś. Narazie nalatałem 1tys i zmienię wcześniej bo płukanki nie robiłem. Generalnie jak masz silnik cacy i półsyntetyka nie łyka to i pełnego nie weźmie a smarowanie będzie lepsze.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy ktoś w tym wątku zmienił olej z półsyntetyka na mineralny?

na pewno ktos jest ale wątpie aby sie przyznał

a jak już sie przyzna to bedzie :facepalm::facepalm::facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas radiowozy które zostały skoda octavia 2.0 z 2001 r chyba maja normę oleju w karcie pracy 15w40 i na takim lataja :kox::banan::decayed::facepalm:

---------- Post dopisany at 14:10 ---------- Poprzedni post napisany at 14:07 ----------

Z kolei mamy kilka sztuk jeszcze fukusow 1.8 zeteca i latają na 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas radiowozy które zostały skoda octavia 2.0 z 2001 r chyba maja normę oleju w karcie pracy 15w40 i na takim lataja :kox:

mechanicy w policji powinni przechodzić szkolenia

podejrzewam że średnia wieku to 50-60 lat

u siebie tez mam z nimi doczynienia i co

Ci ludzie wygadują to przechodzi ludzkie pojecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gdzieś tak będzie z 50 -60 lat i ta średnia zanizaja praktykanci :grin:

OT

ostatnio byłem świadkiem jak z jakiegoś walka w imadle młody chciał sciagnac jakas tuleje czy łożysko nie wiem co to było, o i napierdalal małym młotkiem i nie chciało zejść, na co stary mówi pokaże Ci jak to się robi, wziął 3 kilowy i zaczął nakurwiac , po 10 próbach w akcie desperacji bo zeszło się ich tam z 10 starych zajebal z całej siły, no i zeszło i pełny dumy jak paw do młodego, mówiłem ze trzeba większym za***ac :polew::facepalm:

ogólnie żal.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak nic nie wiemy.

A może w drugą stronę, zmienił ktoś mineralny na syntetyk?

Jaka zmiana osiągów?

Bo cichsza praca motoru to nie jest dla mnie żaden argument, chcę jakieś liczby :wink:

Ale Ty chyba nie wlałeś tam oleju mineralnego? :decayed:

A skoro cichsza praca silnika czyli jego odciążenie i lepsze smarowanie nie jest dla Ciebie żadnym argumentem to na uj Ci liczby :facepalm: Nie zagłębia się w szczegóły wywalając podstawy do kosza... :facepalm:

No ale dobra, kilka liczb w zaokrągleniu specjalnie dla Ciebie:

Zrobisz na tym silniku 500000 km mniej

Silnik będzie 40% głośniejszy (o rany rany, to jednak też są liczby :shock3:)

Zwiększysz prawdopodobieństwo wystąpienia awarii x10

Mniej wydajny silnik zacznie więcej palić - liczbę złotówek przelicz sobie sam

-100 rozumu

+100 odwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej liczb: 70%zuzycia silnika następuje podczas zimnego rozruchu. Olej mineralny 15w dociera w 50 sec do węzłów tarcia, syntetyk 5w w kilka sec, 0w w 2 sec.

To sa wystarczające powody aby przejść na min 5w.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...