Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 1.9TDi AFN olej w IC i czasem zakopci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie

troszkę się rozpiszę bo sprawa może być (tak się domyślam) powiązana. Zacznę od tego że moje A4 dobrze jeździło, rzadko go pałuje i postępuje wedle lecz do 3 tyś. obr. powyżej tak jakby dostaje "zawiechy" taka jakby luka w przyspieszaniu, ciągnie do 3000 obr. po czym po prostu jedzie i koło 3600 obr. zaczyna ponownie ciągnąć. wykonałem logi i zostało stwierdzone przez parę osób że zapieczone kierownice VTG, dodatkowo (i to nie zawsze) puszcza czasem większą/mniejszą z wydechu. i teraz zastanawiam się czy swój udział w tym może mieć zawór N75 ? (kiedyś w golfie III również AFN miałem zepsuty ten zaworek, to VCDS powiedział mi prawdę i auto po wymianie nawróciło się na normalną jazdę :) ). Tu komp milczy... i twierdzi że auto jest bez błędów. czy jest możliwe że zawór się dopiero zaczyna psuć? 
Wspomniałem o oleju... ponieważ zaczęło mi go ubywać tak ze 400-500ml na ok. 7000km. i sądziłem że może zaczyna silnik nadmiernie zjadać olej a do tego to dymienie powyżej 3 tyś. obr... ale zauważyłem ze po odłączeniu rury od IC wypłynęła znaczna ilość oleju. Turbo jest tak ciche że słychać je przy otwartym oknie podczas jazdy i przy gazowaniu na postoju i auto w miarę jakoś idzie. Czy to koniec żywotu turba?

Proszę wybaczyć za rozciągły post... bardzo liczę że ktoś doradzi by to spróbować rozwiązać, przyznam że bez konsultacji ze znawcami wole nie rozpruwać pojazdu. 

Właśnie do mnie dotarło że w nieodpowiednim pokoju nadałem tego posta... :/ miało znaleźć się w silnikach diesla :/

Edytowane przez Yokerman
Opublikowano

Wrzuć logi chłopie :vaglogi:

To, co opisujesz, turbo łapie zawiechę przy 3 tyś. puści kopcia i idzie dalej to normalna rzecz. Olej w IC też norma, chyba, że z pół szklanki wyleciało :kox:

 

Opublikowano (edytowane)

" To, co opisujesz, turbo łapie zawiechę przy 3 tyś. puści kopcia i idzie dalej to normalna rzecz. " oj Macieju.. miałem dwa AFN-y i obecnie 3-ci to ta zawiecha tylko dotknęła audi :/ w golfie III to łapał notlauf-a i nawet 2tyś. obr nie dał rade przekroczyć... po wymianie N75 doznałem zaskoczenia jak to auto mogło ciągnąć :o, a turbo... świszczało jak w toyocie supra :D przy 4 tys. obr. szedł aż droga się zwężała :D. Zastanawiam się czy czasem nie wysysa mi oleju z odmy ?? luz na turbinie łapiąc za część chłodną praktycznie zerowy... a z dolotu w sumie pół szklanki lub lekko więcej wyleciało... ale to po ok. 6000 km. Dlatego to mnie zdziwiło że to co mi ubyło z silnika w znaczącej ilości znalazło się w dolocie :/.

moje logi są w innym temacie ale podam raz jeszcze :)

http://vaglog.pl/log-011_D32ey.html

http://vaglog.pl/log-001_003_Idkjl.html

coś się komuś nasuwa na myśl???

Edytowane przez Yokerman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...