Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzona membrana redukotra


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jakiś czas temu ok, 3 miesięcy miałem wymieniony reduktor (na zregenerowany) ze względu na uszkodzona membranę. Skutowało to tym, że z początku po zgaszeniu ciepłego silnika, ciężko było go odpalić - reduktor puszczal gaz w kolektor. Później po odpaleniu i w momencie przełączania na gaz od razu gasł i ciężko było odpalić. Reduktor wymieniony, przez 3 miesiące spokój i nagle dzisiaj po odpaleniu i przełączeniu na lpg od razu zgasł, nie mogłem go odpalić (zablokowałem dosyć ruchliwą ulicę :)). Męczyłem, męczyłem i odpaliłem. I tak przejechałem ponad 30km i było OK. Teraz odpalam (silnik już ostudzony) i znowu to samo, przy przechodzeniu na lpg zgasł. Jak odpaliłem to chwilę nierówno pracował (pewnie zalany). Wiem już, ze to na pewno reduktor, znowu membrana.

Moje pytanie jest takie: od czego ona może się zużywać?
Nie możliwe jest przecież aby rozwaliła się sama z siebie (zmęczenie materiału) po 3 miesiącach... No chyba, że ten regenerowany wcale nie był regenerowany :)

Opublikowano (edytowane)

Jaki to reduktor? I jaki miałeś wcześniej? Najlepiej podaj całą konfigurację instalacji gazowej.

Edytowane przez Falcone
Opublikowano

Wcześniej miałem reduktor KME Silver, założyli mi regenerowany także KME Silver ale "poprzedniej generacji" - podobno bardziej odporny hehe
Wtryski baracudy, stag 300, fi8mm

to tyle co mam w pamięci, bardziej szczegółowe info jeśli potrzeba to wieczorem jak wróce do domu.

Poprzedni, przy montażu instalki wytrzymał 60K km (gdzieś wyczytałem, że tyle wytrzymują), ten padł po 12K km.

Opublikowano

Ja bym go wywalił i dał nowego Tura.

Opublikowano

Z tego co czytam to TUR ma "ciut" gorszą specyfikację niż SILVER choć cenowo wychodzi to samo.
Nie mniej jednak, pytanie było od czego uszkadza się membrana w reduktorze?

Wyczytałem, że może to być spowodowane zbyt dużą i nagłą zmianą ciśnienia, a ostatnio walczę z przeładowaniem turbiny więc może to mieć coś wspólnego i dlatego padło to tak szybko. 
Reduktor zregeneruje a jak nie pomoże to kupie nowy, czy to TUR czy SILVER.

Opublikowano

Obydwa redki obsługują realnie ok. 180 km, tylko, że Tur jest klapkowy i jest bardziej odporny na syfiasty gaz jaki mamy w naszym kraju.

Opublikowano

Z jakością gazu nigdy nie miałem problemów, filtry jak były wymieniane to nigdy nie były zabrudzone więc pewnie jakość gazu nie taka zła :)
W sobotę reanimacja redka. Jak się uda to zrobię fotostory.

Opublikowano

Reduktor zregenerowany, filtr fazy ciekłej czyściutki ale reduktor w opłakanym stanie. Takiego syfu to jeszcze nie widziałem. Rozkręciłem na części pierwsze, wymoczyłem to wszystko w w jakimś rozpuszczalniku, przeczyściłem i podkładałem do kupy. Auto wróciło do normalnego stanu, przynajmniej na te chwile.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Reduktor znowu rozwalony, puszcza gaz do kolektora - znowu to samo. Tym razem wiem co było przyczyną, mianowicie membrany w reduktorze rozwalało przeładowanie turbiny. Miałem jak się okazało nie sprawny DV oraz niedrożny N75 co skutkowało przeładowywaniem turbiny. Skutek takiej jazdy był taki, że były za duże wahania ciśnienia przez co reduktor dostawał po d*pie.

DV wymieniony (stary nie trzymał w ogóle ciśnienia), N75 przeczyszczony. Teraz tylko nowy reduktor, już nie będę się bawić w regenerację, bo nie dość, że roboty jest więcej niż przy samej wymianie, to jeszcze nie wiadomo na ile taka regeneracja wytrzyma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...