Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[APS] Srebrna Avanturnica 2.4 Quattro.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich posiadaczy Be-piątek.! 

Swojej B5 szukałem długo bo i wymagania też były duże - wersja poliftingowa, koniecznie Quattro z jak najbogatszym wyposażeniem. Serwisy ogłoszeniowe przeglądałem po kilka razy dziennie, nie powiem, że nie trafiały się ciekawe egzemplarze, ale po przyjeździe na miejsce do sprzedającego zawsze coś wychodziło nie tak. A to stan blacharsko/lakierniczy bardzo słaby, techniczny również... ale nie poddawałem się i szukałem dalej. Każdy by sobie pomyślał, że jestem wariatem i od auta w tym wieku nie ma co wymagać igły  W końcu pewnego razu odezwał się do mnie pewien posiadacz ciekawej A4 - mam to, co czego poszukujesz. Srebrny Avant w Quattro z bardzo bogatym wyposażeniem, auto doinwestowane. No to w samochodu i jedziemy do Kielc. Tym razem był to strzał w dziesiątkę.! Nadwozie w stanie idealnym, wszystkie podzespoły w jak najlepszym porządku, wyposażenie - wszystko sprawne. Podpisanie umowy, kasa na stół, tankowanie i wracamy do domku. 

Oto moja lalka, 2.4 APS V6 Quattro :)

 

IMG_20170805_014609.jpg
 
IMG_20170805_030854.jpg

Fotki z trasy, 500km przejechane bez najmniejszego zająknięcia i w bardzo komfortowych warunkach. ;)

Z wyposażenia poza standardowymi rzeczami typu wspomaganie kierownicy, abs, 4xairbag, pełna elektryka posiada dodatkowo:
- full fis VDO razem z zegarami i obramówkami w satynie od A6 C5
- nagłośnienie przód zestaw odseparowany Hertz, tył Bose wraz z wzmacniaczem i subwooferem od A4 B6
- 2din Symphony
- szyberdach
- fotele Recaro, elektrycznie regulowane z grzaniem
- domykanie szyb, szyberdachu i otwieranie szyb z pilota
- alufelgi Audi Ronal Bolero 16"

Brak jedynie parktronica i xenonu.

Na początku chcę ogarnąć mechanicznie wszystko na tip top. Nie ma co prawda dużo rzeczy do zrobienia, ale w aucie już prawie 20-letnim zawsze coś się znajdzie :)
Do tej pory udało mi się naprawić/wymienić:
- nowy komplet opon letnich Continental 205/55
- osłona prawego przegubu przód
- cztery nowe wahacze górne z przodu
- zbieżność, geometria

Do zrobienia jeszcze hamulce przód/tył, uszczelnienie dyferencjału z wymianą oleju, podpora wału lub krzyżak na wale, wymiana kompletu filtrów wraz z olejem silnikowym, kompletne uszczelnienie silnika, konserwacja podwozia - co jeszcze, nie wiem, wszystko wyjdzie w czasie eksploatacji. 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Edytowane przez dunmyy676
Opublikowano

Bardzo fajna i dobrze wyposażona sztuka :)

Opublikowano

Dzięki, w końcu mam to czego szukałem od dłuższego czasu. ;) Pytanie odnośnie oleju, bo mam wlanego teraz Castrol Magnatec 5W-40 i pytanie. Jakim olejem zalać najlepiej ten silnik? Motul, Liqui Moly? I czy przed zmianą oleju zrobić płukankę?

Opublikowano
21 godzin temu, dunmyy676 napisał:

Dzięki, w końcu mam to czego szukałem od dłuższego czasu. ;) Pytanie odnośnie oleju, bo mam wlanego teraz Castrol Magnatec 5W-40 i pytanie. Jakim olejem zalać najlepiej ten silnik? Motul, Liqui Moly? I czy przed zmianą oleju zrobić płukankę?

Zrób plukanke i wlej Motula X-Cess ?

Opublikowano

Ładny AVANCIK ;] ,podobny do mojego z tym że masz lepszy silnik i Quattro.Czy mi się zdaje czy tylko szybki bagażnika są przyciemnione a pasażera tył nie.No właśnie dobry xenon ładnie by poprawił przód moim zdaniem .

Opublikowano

 

23 godziny temu, dunmyy676 napisał:

Dzięki, w końcu mam to czego szukałem od dłuższego czasu. ;) Pytanie odnośnie oleju, bo mam wlanego teraz Castrol Magnatec 5W-40 i pytanie. Jakim olejem zalać najlepiej ten silnik? Motul, Liqui Moly? I czy przed zmianą oleju zrobić płukankę?

Jeden silnik mam zalany Motulem, drugi Millersem. Z obydwu jestem bardzo zadowolony.  Liqui Moly cenowo będzie po środku między tymi dwoma, bardziej zbliżony do Motula raczej, ale też zależy od sklepu. Którego nie wybierzesz to będziesz na pewno zadowolony. Ja osobiście robię płukankę, ale na pewno znajda się i przeciwnicy.

Opublikowano
7 godzin temu, KubaZet napisał:

Zrób plukanke i wlej Motula X-Cess ?

Na razie zostanę przy tym Castrolu, póki co chodzi bez zastrzeżeń a od czasu zakupu zrobiłem już jakieś 800km i dolałem tylko 50ml oleju. Motulem zaleję przy następnej wymianie. ;)

 

6 godzin temu, maniek2408 napisał:

Ładny AVANCIK ;] ,podobny do mojego z tym że masz lepszy silnik i Quattro.Czy mi się zdaje czy tylko szybki bagażnika są przyciemnione a pasażera tył nie.No właśnie dobry xenon ładnie by poprawił przód moim zdaniem .

Tak, szybki przyciemnione tylko w bagażniku, ale folia będzie zrywana i zakładana na nowo. Myślę czy przyciemnić wszystkie szyby łącznie z przednią ale tak delikatnie, żeby nie było "smoły" :D Co do Xenonu jest plan na Bixenon, ale zobaczymy czy w tym roku czy w przyszłym. ;)

Opublikowano

Gratki znalezienia zadbanego egzemplarza, co niestety w tym roczniku już jest bardzo ciężko osiągalne. Mnie osobiście nie widzą się dekory w drewnie. Co się stało z tym materiałem na gąbce po stronie kierowcy?? Jeśli chodzi o xenon, polecam bixenon miałem jedno i drugie i muszę powiedzieć że jazda na bix-ach w nocy to niebo a ziemia, tym bardziej że w kwestii instalacji jedne i drugie pasują P&P.

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, michal_g84 napisał:

Gratki znalezienia zadbanego egzemplarza, co niestety w tym roczniku już jest bardzo ciężko osiągalne. Mnie osobiście nie widzą się dekory w drewnie. Co się stało z tym materiałem na gąbce po stronie kierowcy?? Jeśli chodzi o xenon, polecam bixenon miałem jedno i drugie i muszę powiedzieć że jazda na bix-ach w nocy to niebo a ziemia, tym bardziej że w kwestii instalacji jedne i drugie pasują P&P.

Dzięki ;) Dekory zostają bo one według mnie najbardziej pasują do tego środka. Co do materiału, gąbka od fotela kierowcy całkowicie wypadła, materiał został ściągnięty. Muszę podjechać do dobrego tapicera, który zna się na rzeczy :) Widzę że masz gaz zamontowany w 2.4? Powiedz mi jakie jest spalanie u Ciebie i ile mniej więcej kilometrów robisz na pełnej butli?

Edytowane przez dunmyy676
Opublikowano

w mieście ok. 13-14l/100km, butla w kole 53l wchodzi przeważnie niecałe 400km robię chyba że więcej trasa (ok. 11l/100km) wtedy ponad. Instalacja LandiRenzo. U Ciebie napęd quattro więc spalanie możesz mieć większe

Opublikowano

Audi w końcu przerejestrowana, w międzyczasie zdążyła już dojechać nad morze w obie strony bez większych przygód - poza wymianą opony prawej przód, wyszedł balon i lekko druty... stare opony z 2010 i 2011 roku :/ Dziś wleciały nowe Continentale 205/55/16 a jutro sprężyny przód, wahacz przedni prawy górny i osłona przegubu oraz ustawiamy zbieżność itp. :) Nowe filtry, olej i wycieraczki już zamówione ;) Jedynie ciężko mi dostać jest nowe lampki oświetlenia rejestracji, zamówiłem ostatnio z Allegro i okazało się, że pasują tylko do przedlifta, w lifcie cięższy temat ponoć żeby je dostać ale poszukamy i znajdziemy. ;)

Opublikowano

Panowie pytanko do was. Co może być przyczyną takiego głuchego stuknięcia oraz lekkiego szarpania przy zmianie biegów? Dźwięki te wydobywają się z tyłu, podejrzewam podporę wału lub krzyżak na wale, oraz jaki nowy olej zalać do dyferencjału i skrzyni biegów? Drugi problem jaki dziś zaobserwowałem po myjni to zbierająca się woda z tyłu w bagażniku w prawym boczku, po zdjęciu prawej osłony boczka bagażnika w tej dolnej komorze zebrała się woda oraz na podszybiu pod akumulatorem. Jakieś pomysły?

Opublikowano

z tyłu możesz mieć przytkany odpływ w bagażniku a w podszybiu z przodu wyjmij pod serwem zaślepkę i będziesz miał spokój

 

Opublikowano

pod aku jest odpływ.pewnie się zapchał.żeby go udrożnić trzeba wyjąć aku

Opublikowano
W dniu 12.09.2017 o 18:06, dunmyy676 napisał:

Panowie pytanko do was. Co może być przyczyną takiego głuchego stuknięcia oraz lekkiego szarpania przy zmianie biegów? Dźwięki te wydobywają się z tyłu, podejrzewam podporę wału lub krzyżak na wale, oraz jaki nowy olej zalać do dyferencjału i skrzyni biegów? Drugi problem jaki dziś zaobserwowałem po myjni to zbierająca się woda z tyłu w bagażniku w prawym boczku, po zdjęciu prawej osłony boczka bagażnika w tej dolnej komorze zebrała się woda oraz na podszybiu pod akumulatorem. Jakieś pomysły?

To uderzenie pojawia się również u mnie. Wymieniłem poduchę dyfra, jednak problem pozostał. Teraz spróbuję wymienić poduchy skrzyni oraz silnika. Osobiście olej zalewałem Motula (na ich stronie będziesz miał rozpiskę jaki wybrać). Skrzynia od razu to odczuła bo biegi zaczęły wchodzić dużo łatwiej (szczególnie 1).

Opublikowano
21 godzin temu, Rumaq napisał:

To uderzenie pojawia się również u mnie. Wymieniłem poduchę dyfra, jednak problem pozostał. Teraz spróbuję wymienić poduchy skrzyni oraz silnika. Osobiście olej zalewałem Motula (na ich stronie będziesz miał rozpiskę jaki wybrać). Skrzynia od razu to odczuła bo biegi zaczęły wchodzić dużo łatwiej (szczególnie 1).

Poduszka a podpora wału to dwie różne rzeczy, ja bym jeszcze sprawdził na twoim miejscu podporę wału albo krzyżak na wale, obstawiam że przez którąś z tych rzeczy jest wyczuwalne to uderzenie przy zmianie biegu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...