dunmyy676 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam wszystkich posiadaczy Be-piątek.! Swojej B5 szukałem długo bo i wymagania też były duże - wersja poliftingowa, koniecznie Quattro z jak najbogatszym wyposażeniem. Serwisy ogłoszeniowe przeglądałem po kilka razy dziennie, nie powiem, że nie trafiały się ciekawe egzemplarze, ale po przyjeździe na miejsce do sprzedającego zawsze coś wychodziło nie tak. A to stan blacharsko/lakierniczy bardzo słaby, techniczny również... ale nie poddawałem się i szukałem dalej. Każdy by sobie pomyślał, że jestem wariatem i od auta w tym wieku nie ma co wymagać igły W końcu pewnego razu odezwał się do mnie pewien posiadacz ciekawej A4 - mam to, co czego poszukujesz. Srebrny Avant w Quattro z bardzo bogatym wyposażeniem, auto doinwestowane. No to w samochodu i jedziemy do Kielc. Tym razem był to strzał w dziesiątkę.! Nadwozie w stanie idealnym, wszystkie podzespoły w jak najlepszym porządku, wyposażenie - wszystko sprawne. Podpisanie umowy, kasa na stół, tankowanie i wracamy do domku. Oto moja lalka, 2.4 APS V6 Quattro Fotki z trasy, 500km przejechane bez najmniejszego zająknięcia i w bardzo komfortowych warunkach. Z wyposażenia poza standardowymi rzeczami typu wspomaganie kierownicy, abs, 4xairbag, pełna elektryka posiada dodatkowo: - full fis VDO razem z zegarami i obramówkami w satynie od A6 C5 - nagłośnienie przód zestaw odseparowany Hertz, tył Bose wraz z wzmacniaczem i subwooferem od A4 B6 - 2din Symphony - szyberdach - fotele Recaro, elektrycznie regulowane z grzaniem - domykanie szyb, szyberdachu i otwieranie szyb z pilota - alufelgi Audi Ronal Bolero 16" Brak jedynie parktronica i xenonu. Na początku chcę ogarnąć mechanicznie wszystko na tip top. Nie ma co prawda dużo rzeczy do zrobienia, ale w aucie już prawie 20-letnim zawsze coś się znajdzie Do tej pory udało mi się naprawić/wymienić: - nowy komplet opon letnich Continental 205/55 - osłona prawego przegubu przód - cztery nowe wahacze górne z przodu - zbieżność, geometria Do zrobienia jeszcze hamulce przód/tył, uszczelnienie dyferencjału z wymianą oleju, podpora wału lub krzyżak na wale, wymiana kompletu filtrów wraz z olejem silnikowym, kompletne uszczelnienie silnika, konserwacja podwozia - co jeszcze, nie wiem, wszystko wyjdzie w czasie eksploatacji. Edytowane 12 Września 2017 przez dunmyy676
PiotrasPoznań Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Bardzo fajna i dobrze wyposażona sztuka
dunmyy676 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Dzięki, w końcu mam to czego szukałem od dłuższego czasu. Pytanie odnośnie oleju, bo mam wlanego teraz Castrol Magnatec 5W-40 i pytanie. Jakim olejem zalać najlepiej ten silnik? Motul, Liqui Moly? I czy przed zmianą oleju zrobić płukankę?
KubaZet Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 21 godzin temu, dunmyy676 napisał: Dzięki, w końcu mam to czego szukałem od dłuższego czasu. Pytanie odnośnie oleju, bo mam wlanego teraz Castrol Magnatec 5W-40 i pytanie. Jakim olejem zalać najlepiej ten silnik? Motul, Liqui Moly? I czy przed zmianą oleju zrobić płukankę? Zrób plukanke i wlej Motula X-Cess ?
maniek2408 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Ładny AVANCIK ;] ,podobny do mojego z tym że masz lepszy silnik i Quattro.Czy mi się zdaje czy tylko szybki bagażnika są przyciemnione a pasażera tył nie.No właśnie dobry xenon ładnie by poprawił przód moim zdaniem .
enczu Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 23 godziny temu, dunmyy676 napisał: Dzięki, w końcu mam to czego szukałem od dłuższego czasu. Pytanie odnośnie oleju, bo mam wlanego teraz Castrol Magnatec 5W-40 i pytanie. Jakim olejem zalać najlepiej ten silnik? Motul, Liqui Moly? I czy przed zmianą oleju zrobić płukankę? Jeden silnik mam zalany Motulem, drugi Millersem. Z obydwu jestem bardzo zadowolony. Liqui Moly cenowo będzie po środku między tymi dwoma, bardziej zbliżony do Motula raczej, ale też zależy od sklepu. Którego nie wybierzesz to będziesz na pewno zadowolony. Ja osobiście robię płukankę, ale na pewno znajda się i przeciwnicy.
dunmyy676 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2017 7 godzin temu, KubaZet napisał: Zrób plukanke i wlej Motula X-Cess ? Na razie zostanę przy tym Castrolu, póki co chodzi bez zastrzeżeń a od czasu zakupu zrobiłem już jakieś 800km i dolałem tylko 50ml oleju. Motulem zaleję przy następnej wymianie. 6 godzin temu, maniek2408 napisał: Ładny AVANCIK ;] ,podobny do mojego z tym że masz lepszy silnik i Quattro.Czy mi się zdaje czy tylko szybki bagażnika są przyciemnione a pasażera tył nie.No właśnie dobry xenon ładnie by poprawił przód moim zdaniem . Tak, szybki przyciemnione tylko w bagażniku, ale folia będzie zrywana i zakładana na nowo. Myślę czy przyciemnić wszystkie szyby łącznie z przednią ale tak delikatnie, żeby nie było "smoły" Co do Xenonu jest plan na Bixenon, ale zobaczymy czy w tym roku czy w przyszłym.
michal_g84 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Gratki znalezienia zadbanego egzemplarza, co niestety w tym roczniku już jest bardzo ciężko osiągalne. Mnie osobiście nie widzą się dekory w drewnie. Co się stało z tym materiałem na gąbce po stronie kierowcy?? Jeśli chodzi o xenon, polecam bixenon miałem jedno i drugie i muszę powiedzieć że jazda na bix-ach w nocy to niebo a ziemia, tym bardziej że w kwestii instalacji jedne i drugie pasują P&P.
dunmyy676 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2017 (edytowane) 9 godzin temu, michal_g84 napisał: Gratki znalezienia zadbanego egzemplarza, co niestety w tym roczniku już jest bardzo ciężko osiągalne. Mnie osobiście nie widzą się dekory w drewnie. Co się stało z tym materiałem na gąbce po stronie kierowcy?? Jeśli chodzi o xenon, polecam bixenon miałem jedno i drugie i muszę powiedzieć że jazda na bix-ach w nocy to niebo a ziemia, tym bardziej że w kwestii instalacji jedne i drugie pasują P&P. Dzięki Dekory zostają bo one według mnie najbardziej pasują do tego środka. Co do materiału, gąbka od fotela kierowcy całkowicie wypadła, materiał został ściągnięty. Muszę podjechać do dobrego tapicera, który zna się na rzeczy Widzę że masz gaz zamontowany w 2.4? Powiedz mi jakie jest spalanie u Ciebie i ile mniej więcej kilometrów robisz na pełnej butli? Edytowane 8 Sierpnia 2017 przez dunmyy676
michal_g84 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 w mieście ok. 13-14l/100km, butla w kole 53l wchodzi przeważnie niecałe 400km robię chyba że więcej trasa (ok. 11l/100km) wtedy ponad. Instalacja LandiRenzo. U Ciebie napęd quattro więc spalanie możesz mieć większe
dunmyy676 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Audi w końcu przerejestrowana, w międzyczasie zdążyła już dojechać nad morze w obie strony bez większych przygód - poza wymianą opony prawej przód, wyszedł balon i lekko druty... stare opony z 2010 i 2011 roku :/ Dziś wleciały nowe Continentale 205/55/16 a jutro sprężyny przód, wahacz przedni prawy górny i osłona przegubu oraz ustawiamy zbieżność itp. Nowe filtry, olej i wycieraczki już zamówione Jedynie ciężko mi dostać jest nowe lampki oświetlenia rejestracji, zamówiłem ostatnio z Allegro i okazało się, że pasują tylko do przedlifta, w lifcie cięższy temat ponoć żeby je dostać ale poszukamy i znajdziemy.
dunmyy676 Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 Panowie pytanko do was. Co może być przyczyną takiego głuchego stuknięcia oraz lekkiego szarpania przy zmianie biegów? Dźwięki te wydobywają się z tyłu, podejrzewam podporę wału lub krzyżak na wale, oraz jaki nowy olej zalać do dyferencjału i skrzyni biegów? Drugi problem jaki dziś zaobserwowałem po myjni to zbierająca się woda z tyłu w bagażniku w prawym boczku, po zdjęciu prawej osłony boczka bagażnika w tej dolnej komorze zebrała się woda oraz na podszybiu pod akumulatorem. Jakieś pomysły?
chudy30 Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 z tyłu możesz mieć przytkany odpływ w bagażniku a w podszybiu z przodu wyjmij pod serwem zaślepkę i będziesz miał spokój
michcio28810 Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 pod aku jest odpływ.pewnie się zapchał.żeby go udrożnić trzeba wyjąć aku
DaveLove Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 W dniu 12.09.2017 o 18:06, dunmyy676 napisał: Panowie pytanko do was. Co może być przyczyną takiego głuchego stuknięcia oraz lekkiego szarpania przy zmianie biegów? Dźwięki te wydobywają się z tyłu, podejrzewam podporę wału lub krzyżak na wale, oraz jaki nowy olej zalać do dyferencjału i skrzyni biegów? Drugi problem jaki dziś zaobserwowałem po myjni to zbierająca się woda z tyłu w bagażniku w prawym boczku, po zdjęciu prawej osłony boczka bagażnika w tej dolnej komorze zebrała się woda oraz na podszybiu pod akumulatorem. Jakieś pomysły? To uderzenie pojawia się również u mnie. Wymieniłem poduchę dyfra, jednak problem pozostał. Teraz spróbuję wymienić poduchy skrzyni oraz silnika. Osobiście olej zalewałem Motula (na ich stronie będziesz miał rozpiskę jaki wybrać). Skrzynia od razu to odczuła bo biegi zaczęły wchodzić dużo łatwiej (szczególnie 1).
dunmyy676 Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 21 godzin temu, Rumaq napisał: To uderzenie pojawia się również u mnie. Wymieniłem poduchę dyfra, jednak problem pozostał. Teraz spróbuję wymienić poduchy skrzyni oraz silnika. Osobiście olej zalewałem Motula (na ich stronie będziesz miał rozpiskę jaki wybrać). Skrzynia od razu to odczuła bo biegi zaczęły wchodzić dużo łatwiej (szczególnie 1). Poduszka a podpora wału to dwie różne rzeczy, ja bym jeszcze sprawdził na twoim miejscu podporę wału albo krzyżak na wale, obstawiam że przez którąś z tych rzeczy jest wyczuwalne to uderzenie przy zmianie biegu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się