Vicia2 Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Witam wszystkich forumowiczów. Od ponad miesiąca usiłuję znaleźć na tym forum oraz innych mój przypadek z klimatyzacją w aucie jakim jest Audi A4 B7 2.0 TDI BPW Multitronic po wirusie na 165KM. Niestety żadne usterki opisane przez Was nie pokrywają się z moją w 100%. Mianowicie klimatyzacja żyje swoim życiem tzn raz żyje raz nie i to co dzieje się z autem nie ma całkowicie wpływu na usterki. Przynajmniej tak mi się wydaje. Niezależnie czy auto jest w ruchu czy nie, czy silnik pracuje czy nie. Podłączam VCDSa wchodzę w klimę grupa 1 i w czwartej kolumnie ciśnienie klimatyzacji w trakcie pracy sprężarki wskazuje ok 12-14 bar wiec wszystko ok i nale wskazanie jest 33bar i klima przestaje pracować gdzie po chwili wraca wszystko do normy czyli 12-14bar i klima się budzi wentylatory pracują i jest wszystko ok. Więc co zostało zrobione w aucie by rozwiązać problem: - wymieniłem presostat na nowy HELLA - wymieniłem osuszacz - wymieniłem dławik - rozebrałem cały układ tzn skraplacz, rurki itd. Wszystko wymyłem w ekstrakcyjnej i osuszyłem sprężonym azotem (wtedy też wymieniłem osuszacz) - dłuuuuuuuga próżnia i nabicie ponownie czynnikiem r134a Niestety po całym zabiegu problem w dalszym ciągu występował, więc zabrałem się za prucie wiązki presostatu i nic nieprawidłowego w niej nie znalazłem. Wszędzie przejścia nigdzie nic nie zgnite. A defekt czujnika ciśnienia jak występował tak występuje do dziś. Najciekawsze jest że nawet kiedy silnik nie pracuje a panel klimatyzacji jest wyłączony to czasami na kilka sekund ciśnienie presostatu wskaże z 5bar na 33bar i powróci znów na 5 bar. Mam nieograniczony dostęp do warsztatu i maszyny do klimy za free ale już brak mi siły po nockach poszukiwań pomysłów gdzie szukać przyczyny. Zazwyczaj sam rozwiązuje problemy ze swoim autem ale tym razem coś nie mogę się podnieść z tych kolan. Proszę o pomoc fachowców. pozdrawiam
scania1213 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Jeśli na wyłączonym silniku również skacze ciśnienie, to może nie wziąłeś pod uwagę samego czujnika który mierzy ciśnienie? Na klimie się nie znam, ale może po prostu Cię coś nakieruje.
Vicia2 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Dnia 13.08.2017 o 21:01, scania1213 napisał: Jeśli na wyłączonym silniku również skacze ciśnienie, to może nie wziąłeś pod uwagę samego czujnika który mierzy ciśnienie? Na klimie się nie znam, ale może po prostu Cię coś nakieruje. kolego wymieniłem ten czujnik jako pierwszy. Wczoraj wróciłem z urlopu z Bułgarii, zauważyłem w trakcie trasy że jeśli mam klimatyzacje włączoną i nawiew na pełnej mocy to sprężarka się nie wyłącza tak często jak w trybie AUTO. Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł???
piotrsob1 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Może coś zakłóca działanie czujnika ciśnienia , jakieś hidy może masz na pokładzie ?
cysio999222 Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 Mam podobny problem moze udalo sie go rozwiazac komus ?
Vicia2 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2018 W dniu 29.05.2018 o 16:09, cysio999222 napisał: Mam podobny problem moze udalo sie go rozwiazac komus ? Kolego problemem był uszkodzony sterownik klimatyzacji (panel sterowania) po wymianie na inny i zakodowaniu problem został rozwiązany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się