kamil321 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Witam, jeśli chodzi o "montaż" Sprzętu Car audio to jestem amatorem poczytałem trochę i będę sie brał za montaż wzmacniacza, ale mam takie pytanko w radiu mam osobne sterowanie subwoofera, czy musze dodatkowo cos gdzieś podłączyć aby to działało? Pozdrawiam
kbibi Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 masz już rozprowadzona instalacje pod wzmacniacz? do radyjka i wzmacniacza podłączasz kable CHIN-CHE, a z kostki za radiem zasilanie (+12 dla wzmaka) z kabelka który powinien mieć opis POWER ANTENE, do tego drugi kabel zasilający (+) no i masa (-) do wzmaka z akumulatorka, pamiętaj o porządnym bezpieczniku!!! i od wzmaka kabelki do tuby lub głośników
kamil321 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2009 a z kostki za radiem zasilanie (+12 dla wzmaka) z kabelka który powinien mieć opis POWER ANTENE, do tego drugi kabel zasilający (+) 2 kable zasilające?? nie rozumiem. jesli chodzi o kabel zasilajacy to myslałem ze jeden z akumlatora?
Gość BIKER Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 W starszych autach lepiej jest podłączyć przewód masowy do ujemnego bieguna baterii. W przypadku nowych lub bardzo młodych aut wystarczy do karoserii. Przewód masowy jest tak samo ważny jak zasilający.
kbibi Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 a z kostki za radiem zasilanie (+12 dla wzmaka) z kabelka który powinien mieć opis POWER ANTENE, do tego drugi kabel zasilający (+) 2 kable zasilające?? nie rozumiem. jesli chodzi o kabel zasilajacy to myslałem ze jeden z akumlatora? Z aku główny zasilający +12, masę możesz podczepić z budy, a ten drugi zasilający od radia co wychodzi to po to żeby wzmak włączał się wtedy jak włączasz radyjko Ten kabelek zasilający od aku musi być dość gruby ( im dłuższy kabel tym większa strata napięcia-dlatego gruby) Podejrzewam ze wzmak bedzie montowany w bagażniku, wiec ok 4m kabelka pójdzie
Muskel1 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 a napięcia-dlatego gruby) Przekroj poprzeczny kabla dobiera sie na podstawie pradu jaki ma przez niego przeplywac. Zalezy jaki wzmacniacz bedziesz montowal. Czym wieksza moc bedzie pobieral wzmacniacz tym wieksze natezenie pradu a co za tym idzie przekroj kabla. Wazne aby kabel "+" i kabel "- " (masa) mialy ten sam przekroj! Przewody zasilające i nie tylko Do instalacji CAR AUDIO stosuje się kable z miedzi beztlenowej (OFC) gdyż wykazują się one najmniejszą utratą przewodnictwa kabla z upływem czasu. Kabel powinien posiadać też przyzwoitą koszulkę izolacyjna - chroni ona przed ew. uszkodzeniami kabla - czyli przez zwarciem które w najlepszym przypadku spowoduje spalenie bezpiecznika - o ile został prawidłowo dobrany. ________________________________________ Ad2. Poniższa tabelka obrazuje zależność przekroju kabla od natężenia roboczego i długości kabla: Natężenie Długość (metry) Amper do 1 2 do 3 3 do 4 4 do 5 5 do 6 6 do 7 7 do 8 0 - 20 A 2,5 mm2 4 mm2 4 mm2 6 mm2 8 mm2 8 mm2 8 mm2 20 - 35 A 4 mm2 6 mm2 6 mm2 8 mm2 12 mm2 12 mm2 20 mm2 35 - 50 A 6 mm2 8 mm2 8 mm2 12 mm2 20 mm2 20 mm2 20 mm2 50 - 65 A 8 mm2 8 mm2 12 mm2 16 mm2 20 mm2 20 mm2 35 mm2 65 - 85 A 12 mm2 12 mm2 20 mm2 20 mm2 35 mm2 35 mm2 53 mm2 85 - 105 A 12 mm2 12 mm2 20 mm2 35 mm2 35 mm2 35 mm2 53 mm2 105 - 125 A 20 mm2 20 mm2 20 mm2 35 mm2 53 mm2 53 mm2 53 mm2 125 - 150 A 35 mm2 35 mm2 35 mm2 35 mm2 53 mm2 53 mm2 60 mm2 ________________________________________ Należy pamiętać aby ZAWSZE zabezpieczyć kabel poprzez założenie możliwie blisko akumulatora bezpiecznika (max 30 cm) - zabezpieczy on nas w przypadku zwarcia na kablu - w przypadku jego braku przez kabel popłynie maksymalny prąd jaki jest w stanie oddać akumulator (uwzględniając opór kabla) co może spowodować pożar!
kamil321 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2009 wiec podłaczyłem wszystko i mam problem, kabel + nie idzie z akumlatora tylko z pod kierownicy z pod tych kostek takich. Nie wiem czy to ma znaczenie;) ale cały czas pali mi bezpiecznik, jesli tylko troche dam głosniej to w momencie spalony i nawet na zapalonym aucie gdy dam głosniej to wszystkie swiatła (np mijania) mrugają Co moze byc nie tak?
Muskel1 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Opublikowano 23 Stycznia 2009 kabel + nie idzi podlaczyles kabel +12V wzmacniacza pod kostke a nie pod akumulator?
kamil321 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2009 tzn nie pod kostke, tylko jak sie rozbierze tapicerke pod kierownicą sa takiego kostki i przewody itp. i tam pod taką srube gdzie był + wpiałem własnie ten kabel. poprzednio jak montował mi koles który w tym temacie siedzi tez tam było podpięte
Muskel1 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Najpierw nalezaloby wiedziec co to za wzmacniacz, krory tam montujesz (jakies fotki lub obis byly by pomocne). Wzmacniacz MUSI byc podpiety pod akumulator i zabezpieczony bezpiecznikiem! W najgorszym wypadku jak nie zabezpieczysz instalacji a wynikna jakies zwarcia lub przeciazenia moze to doprowadzic do pozaru! Tu masz schemat jak to moze wygladac:
kamil321 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2009 i tak własnie jest podłączone z tą roznicą ze + nie do akumlatora a tak jak powiedziałem wczesniej. wzmacniacz to JBL 75.4[br]Dopisany: 23 Styczeń 2009, 19:18_________________________________________________wiec czy ten + to własnie moze byc ten problem?
Muskel1 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Podlacz do akumulatora (nie zapomnij bezpiecznika) sprawdz czy masa ma dobry kontakt z karoseria a bedzie dzialalo Jaki przekroj maja kabe? pradaowy i masa?
kamil321 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2009 wiec tak podłaczyłem do akumulatora i to samo troszke głosniej i po bezpieczniku ;( co moze byc nie tak?? jaki przekrój kurcze nie powiem Ci dokładnie, dostałem te kable, są naprawde grube i dobre. I + i minus jest taki sam. wczesniej w tym samym aucie było zamontowane to samo na tych samych kablach itd i wszytskko hulało. jednak musiałem to wyciagnąc bo miało isc auto do sprzedania ale jednak jeszcze troche nim pojezdze. Kurde pomozcie Chłopaki
kbibi Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 jaki masz tam bezpiecznik wsadzony ? i wywala ze wzmaka czy radia?
Muskel1 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Czy wzmacniacz oby napewno jest sprawny? masz mozliwosc podpiecia u kogos innego?
kamil321 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2009 30A. wywala ten ktory jest na kablu z akumulatora.
Watson Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Najlepiej podjedz do kogos kto ma w tym doswiadczenie a nie "w tym siedzi". Trudno doradzic na odleglosc nie widzac calosci.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się