Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

A4 B7 ALT prosba o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam A4 B7 2.0 ALT, przestudiowałem całe to forum w poszukiwaniu odpowiedzi, lecz niestety nie znalazłem. Mój problem jest następujący, po przyspieszaniu gdy puszcze nogę z pedału gazu samochód swobodnie opada z obrotów i gdy wtedy dołożę gazu aby przyspieszyć mam dziwne szarpniecie silnikiem, występuje to na każdym biegu szczególnie w przedziale obrotowym od 1700 do 2500. Instalacja gazowa BRC Sequence, występuje to na gazie i benzynie, tyle że na gazie to szarpnięcie jest dużo większe niż na benzynie, dlatego jest to raczej problem silnika a nie instalacji, dlatego pisze tutaj.

Wymieniłem juz cała odme i zawór odpowietrzający na oryginał

sciągłem i naprawiłem membranę gruszki kolektora, wymieniłem wszystkie uszczelki kolektora dolotowego zeby wykluczyć nieszczelności

przepływomierz zakładałem inny mimo ze mój pokazuje 105 gram przy wysokich obrotach, nowe świece NGK BRUK 5ET - 10 ( kolor spalana na świecy taki szary wiec chyba ok)

 

Jesli ktoś z was miał podobny problem i go rozwiązał lub wie gdzie szukać przyczyny będę bardzo wdzięczny za pomoc gdyż nie mam juz siły i mechanik mój sam juz pomysłu nie ma.

z góry wielkie dzięki

 

Opublikowano

U mnie takie szarpnięcia były przy żle wystrojonym gazie, na benzynie nie sprawdzałem po regulacji problem znikł

Opublikowano

Jeśli jesteś pewien, że kierownica powietrza działa jak powinna, to zobacz sobie jeszcze jak bardzo brudna jest przepustnica i wyczyść, powinno pomóc.

 

Opublikowano

Koledzy prześledziłem forum chyba całe i wszystko sprawdzałem czy u mnie ok, kierownica sprawna otwiera sie przy dodawaniu gazu i zamyka po puszczeniu pedału. Gaz juz teraz jest wystrojony ok, lambda długo terminowa ok zera a nie jak wczesniej + 20% bo jak debile zaczęli kombinować to tylko gorzej było. A powiedzcie mi w jakim zakresie powinna pracowac sonda przed katem w tym modelu??

Bo u mnie czasem pokazuje nawet i ok 4V przy nagłym depnięciu na pedał???

i jaka wartosc powinien pokazywac MAF na wolnych obrotach?? u mnie jest 2,54 gr?

Jutro wrzucę logii moze ktos z was kto jest obeznany coś wywnioskuje z nich, najlepiej zrobic je po skasowanu błedów sterownika czy na takichh korektach jak jeżdze teraz??

Opublikowano

Logi zawsze po skasowaniu błędów.

Opublikowano

Sorki za czassss, wiem ze to nie miejsce na wrzucanie logów ale może mi się upiecze przy tym temacie xD

Wrzucam logiii na benzynie i na gaziee, bede bardzo wdzięczny jak wypowiedzą się osoby znające się na silnikach ALT

Benzyna :

http://vaglog.pl/log-002_032_033_28xrvj.html

 

gaz:

http://vaglog.pl/log-002_032_033_Woy4m.html

 

z góry dzieki

Opublikowano (edytowane)
Dnia 21.08.2017 o 23:02, gacekk172 napisał:

A powiedzcie mi w jakim zakresie powinna pracowac sonda przed katem w tym modelu??

od 0 do nawet 4.5V to wartości skrajne. 
 

 

Dnia 21.08.2017 o 23:02, gacekk172 napisał:

Bo u mnie czasem pokazuje nawet i ok 4V przy nagłym depnięciu na pedał???

I tu jest klu problemu o którym nie napisałeś w dziale diagnostyki. Takie wskazanie oznacza maksymalnie ubogo, czytaj nie ma paliwa lub jest za dużo powietrza. Skoro masz dwa paliwa (LPG to też paliwo)  i na obu jest to samo jest małe prawdopobieństwo że jest za mało paliwa w obu przypadkach. Za dużo powietrza to może być np. źle mierzacy przepływomierz ale jego zmieniłeś i nic. Kolejnym aspektem przy którym sonda wykryje za dużo powietrza jest to że mieszanka paliwowo-powietrzna nie uległa spaleniu. Na 99% problemy z układem zapłonowym.  Zresztą to że szarpnięcie jest mocniejsze na gazie to potwierdza. Pojeździj po prostu logując grupy 015+016+020 (nie koniecznie log dynamiczny po prsotu log z jady) i zapodaj w tym temacie. Nikt Cie nie zbije że logi  są tutaj.

 

W temacie diagnostyki ALT padajace cewki sa wymienione jako jeden z glowynych problemow silnika ALT. Cytat: "- Padające cewki wysokiego napięcia (poprawione cewki mają nr 06A905115D)"

 

 

Edytowane przez zwonko
Opublikowano
W dniu 5.09.2017 o 16:53, zwonko napisał:

Pojeździj po prostu logując grupy 015+016+020 (nie koniecznie log dynamiczny po prsotu log z jady) i zapodaj w tym temacie.

 

Dzieki wielkie logowałem 015 + 016 + 020, może cos zauważysz w tych logach:

http://vaglog.pl/log-015_016_020_jzIBma.html

Opublikowano (edytowane)

a cewki wymieniałem juz, tez je podejzewałem zwłaszcza ze były podlane olejem przez wydmuchana uszczelke klawiatury, myslałem ze maja przebicie, wszystkie cztery nowe firmy NGK

Edytowane przez gacekk172
Opublikowano

Dziwi mnie że nie ma tam żadnego wypadającego zapłonu. Aż dziwne. Natomiast jest coś mnie niepokoi. Około 185 straszne stuki na dwóch cylindrach. W innych miejscach to tez 2gi i 4ty odstaje. Trzeba to potwierdzić że zawsze to one stukają. Dobrze by było wypatrzyć czy nie stuka właśnie w momencie szarpnięcia. Jak będzie stukać przy szarpnięciu i zawsze będzie 2gi i 4ty to spoko bo można coś poprzekładać z miejsca na miejsce. Log był na LPG? Weź zarzuć jeszcze raz taki log jutro, też chwile na LPG i chwilę na Pb. Wiesz coś na temat instalacji LPG? Co jest zainstalowane i jak? Czy może ruszałeś coś przy wtryskiwaczach Pb? Konkretnie chodzi mi o oringi, coś jeszcze było robione, nie wiem kompresja czy coś?

Opublikowano

wiem o LPG , instalacja BRC Seguence reduktor obsługujacy do 200 km, wtryskiwacze czerwone dedykowane do tej mocy..

wiesz co robiąc logii kilkukrotnie własnie pusciłem noge z gazu i mocno połozyłem własnie zeby spowodowac takie szarpniecie na logach...

A stukii na cylindrach to rozumiesz przez co?? ze cos szwankuje iskra w tych momentach?

Mowisz pewnie o przekładaniu cewek pomiedzy cylindrami tak??

koło wtryskiwaczy nie było nic ruszane,  po kupnie wymieniona uszczelka klawiatury bo lała, swiece na NGK potem cewki nowe NGK i cały rozrzad z pompa wody i tylee koło silnika, do tego gruszka kolektora robiona membrana...

logiii beda jutrro, jedne na PB drugie na LPG, dziękii

Opublikowano

a logiii były własnie na LPG dzisiaj...

Opublikowano (edytowane)

No spalanie stukowe się pojawia i to spore.  Komputer to wykrywa i przestawia kąt. Powodów spalania stukowego oczywiście nie jest mało, no ale główne to kiepska iskra, slabe paliwo, lewe powietrze. Nie zdziwiło by mnie gdyby np. 1wszy cylinder miał 3CF a kolejne po 6CF czy coś w ten deseń ale tu ewidentnie na razie odpalają 2 i 4.  Jeśli to się potwierdzi to tak na prawdę przekładałbym wszystko. Od najprostszych czyli cewek, świec, wtryskiwaczy lpg, wtryskiwaczy Pb, sprawdziłbym tez kompresję czy po prostu tam nie odstaje.  Wtryskiwacze generalnie są najmniej podejrzane same w sobie, ale już lewe powietrze przez którekolwiek z nich to co innego. Tym bardziej że cały czas trzymam się tego napięcia na sondzie w momencie szarpnięcia. Prawidłowe zachowanie to że przy odpuszczeniu gazu będzie pokazywała te ponad 4V (gdy komputer pokaże spalanie 0) ale potem powinna wskazać jakąś realną wartośc z zakresu tam 1-1.6V.  Może to sam czujnik spalania stukowego sam kłamie, no na razie to pieron wie ;)
Co do gazu... ja nie przepadam osobiście za BRC, pytanie czy oglądałeś może kable? Czy czasem po prsotu nie zrobili jakiejś lipy przy wcinaniu się w okablowanie wtryskiwaczy Pb, choć teoretycznie to mało możliwe, ale gdyby coś tam nie łączyło to czasem może to świrować...
Z chęcią zobacze równeiż log dynamiczny 090(tam może być pusto to wtedy nie loguj)+091+093. 

Edytowane przez zwonko
Opublikowano (edytowane)

A i jak już nudze to nudzę :P dorzuć fotki z zamontowania wtryskiwaczy LPG. Czy czasem nie jest tak że łośki z BRC zamontowali je luźno i to one oszukują uczjnik stukowego?

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

narazie logowałem dzisiaj na gazie i benzynie  15 + 16+ 20

ciekawa rzecz mi podsunełes:)

obserwując co sie dzieje w momencie szarpniecia zauwazyłem ze rzeczywiscie wtedy szczególnie 2 pokazuje wartosc ok 4

do tego na postoju za wolnych obrotach kladąc dynamicznie i gwałtownie noge na gaz mam takie odczuwalne drgania na budzie samochodu, na logach przy takich przegazówach gwałtownych wygląda to tak : tez widac te spalania stukowe

http://vaglog.pl/log-015_016_020_6Yv29W.html  

oto logi z jazdy tylko na LPG

http://vaglog.pl/log-015_016_020_3w5ak3Q.html

 

jazda na benzynie kiedy szarpniecia sa ale mniejsze:

http://vaglog.pl/log-015_016_020_DlsBM7L.html

i jeszcze zrobiłem logi jadac kawałek i cochwilee co kawałek drogi powodujac szarpnieciejakie udało mi sie zrobic najmocniejsze tak dla porównania:

http://vaglog.pl/log-015_016_020_C88aY.html

 

a moze swiece nowe a kiepskie?? kolor spalania taki szary na nich jest .. Swiece to NGK BRUK5ET -10??  najpierw zrobie eksperyment i przełoze cewke z 2 na 1 cylinder zobaczymy czy sie przerzuci to spalanie stukowe na pierwszy cylinder, potem świece....

 

 

Logi zrobie jutro fotki teeż, dzieki

 

Ale jak sprawdzic wtryskiwacze PB jak cos to juz nie wiem?:)

Opublikowano (edytowane)

NO widać że dalej to najbardziej drugi daje po D. I czasem 4ty. Co do świec to sam mam inne no ale mam inny silnik. Pytanie co zaleca producent a co jest. Oczywiście ze świecami do LPG są różne szkoły, jednak jeśli te świece to to samo co dawał producent to powinien chociaż na Pb nie szarpać.
Wtryskiwacze PB to co masz na myśli? Mi bardziej chodziło o to żeby obejrzeć ich oringi i podmienić miejscami. Z tym że warto uwazać, ostatnio był tu na forum przypadek że gościowi wpadł kawałek wtyczki do silnika (ułamał się plastik, nie pamiętam jak się skończyło, ale chyba na szczescie tylko duzo strachu). Chyba że chodzi Ci o to co pisałem o przewodach. ECULPG pobiera sygnał co do czasu wtrysku Pb i na tej podstawie wylicza swój. Takze gazman przecina przewody i się wlutuje w nie, zabezpieczy izolacją termokurczliwą. Przynajmniej tak to powinno wyglądać. Leniwy zrobi to na "skręcenie" i jeszcze owinie zwykla izolacją.   Jeśli będą przerwy w sygnale to będą jaja.  Znowu łatwo byłoby to podgląnąć w EcuLPG.
Generalnie jak skłaniam się ku temu że to jest jakaś głupota która oszukuje czujnik spalania stukowego np. źle zamontowane wtryskiwacze lpg które ładują o silnik.

Edytowane przez zwonko
Opublikowano
W dniu 8.09.2017 o 21:35, zwonko napisał:

NO widać że dalej to najbardziej drugi daje po D. I czasem 4ty. Co do świec to sam mam inne no ale mam inny silnik. Pytanie co zaleca producent a co jest. Oczywiście ze świecami do LPG są różne szkoły, jednak jeśli te świece to to samo co dawał producent to powinien chociaż na Pb nie szarpać.
Wtryskiwacze PB to co masz na myśli? Mi bardziej chodziło o to żeby obejrzeć ich oringi i podmienić miejscami. Z tym że warto uwazać, ostatnio był tu na forum przypadek że gościowi wpadł kawałek wtyczki do silnika (ułamał się plastik, nie pamiętam jak się skończyło, ale chyba na szczescie tylko duzo strachu). Chyba że chodzi Ci o to co pisałem o przewodach. ECULPG pobiera sygnał co do czasu wtrysku Pb i na tej podstawie wylicza swój. Takze gazman przecina przewody i się wlutuje w nie, zabezpieczy izolacją termokurczliwą. Przynajmniej tak to powinno wyglądać. Leniwy zrobi to na "skręcenie" i jeszcze owinie zwykla izolacją.   Jeśli będą przerwy w sygnale to będą jaja.  Znowu łatwo byłoby to podgląnąć w EcuLPG.
Generalnie jak skłaniam się ku temu że to jest jakaś głupota która oszukuje czujnik spalania stukowego np. źle zamontowane wtryskiwacze lpg które ładują o silnik.

podmieniałem cewki pomiedzy pierwszym i drugim cylindrem, na logach to samo znowu drugi odstaje, potem podmieniłem swiece pomiedzy tymi cylindrami, dalej drugi odstaje tagze to ani swiece ani cewki.....

 

prosze oto logi na kanale 91 + 92, tyle ze mi one nic nie mówia, możne Ty z nich coś wywnioskujesz......

 

i wrzucam zdjęcia montazu instalacji jak prosiłeś, i sorki za czass ale ostatnio go brakujee :)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...