simsonek Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Witam. Założyłem nowy temat ponieważ w temacie silniki diesla ---> ustawianie kąta synchronizacji nikt nic nie odpowiedział. Temat jest taki że: Nabyłem ostatnio kolejne B6 AWX. W chwili zakupu dokładnie osłuchałem silnik i wszystko było w porządku. Niestety podczas podłączania komputera zapomniałem spojrzeć na.... kąt synchronizacji i skupiłem się tylko na pompkach ( ideał, skaczą od -0,3mg do +0,3mg). Po przejechaniu autem ok 1000 km zaczeło buczeć z filtra.. Jak przymknę ręką tak na ok 30% EGR to buczenie znika. Podłączyłem komputer znów i zobaczyłem że pompki stoją w dalej w tych samych granicach ale kąt synchro wynosi -5. Czy istnieje jakieś prawdopodobieństwo że jak ustawie na okolice 0.0 to buczenie się zmniejszy lub zniknie ? Czy po prostu w czasie tych 1000 km zaczeło coś się dziać z wałkiem i szklankami i stąd te buczenie ? 1
Adam Krupa Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Podejrzewam że sprzedający przestawił wałek (kat synchronizacji) w celu ukrycia wysokich korektę na pompkach Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka
michcio1985 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Obawiam się ze to walek lub szklanki, a winowajca to broki w walkach pośrednich. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
simsonek Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Jutro przestawie w okolice 0 to zobaczymy. A co z buczeniem według Ciebie 11 minut temu, Adam Krupa napisał: Podejrzewam że sprzedający przestawił wałek (kat synchronizacji) w celu ukrycia wysokich korektę na pompkach Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka
simsonek Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2017 2 minuty temu, michcio1985 napisał: Obawiam się ze to walek lub szklanki, a winowajca to broki w walkach pośrednich. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Tak to z autem wszystko jest ok. Mocy duży zapas no i spalanie gdzies z 10 % większe jak inne AWXy
Adam Krupa Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Buczenie to wytarty wałek zmęczone szklanki podejrzewam Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka
ecobuda Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 U mnie buczenie powodował wytarty wałek. Po wymianie buczenie ustało. Krzywki na 1 i 4 cylindrze były jak śliwki. Postaram się wrzucić fotki.Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
ecobuda Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Dodam jeszcze że mechanik zdiagnozował wytarty wałek na 1 i 4 cylindrze po odczytach z komputera. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
simsonek Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) Ustawiłem właśnie synchro. Było -5 a ustawiłem na 0.0 i skacze na -0.6. Wnioski: - mniejsze korekcje na pompkach -mniejsze spalanie o ok 15% -moc chyba ta sama -odpalanie w obecnej temperaturze ( rano ok 10*C) takie samo -buczenie zmalało do minimum Wychodzi na to że synchro samo przestawiło bo śruby były dość luźne Edytowane 30 Sierpnia 2017 przez simsonek
slawekk1980 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) To ciekawe, u mnie synchronizacja na -2,5, też się przymierzam aby zjechać na -1, obecnie też trochę buczy z filtra może się poprawi. Jeśli dobrze rozumiem to obecnie masz jeszcze mniejsze korekcję niż wcześniej? Edytowane 30 Sierpnia 2017 przez slawekk1980
simsonek Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Dnia 30.08.2017 o 17:38, slawekk1980 napisał: To ciekawe, u mnie synchronizacja na -2,5, też się przymierzam aby zjechać na -1, obecnie też trochę buczy z filtra może się poprawi. Jeśli dobrze rozumiem to obecnie masz jeszcze mniejsze korekcję niż wcześniej? Tak mam mniejsze. Wcześniej były ok +0.4 do -0.4 a teraz mam ok +0.2 do -0.2. Nie wiem czy u Ciebie coś sie zmniejszy bo -2.5 a -1 to nie jest raczej jakaś duża różnica a natomiast u mnie -5 a obecne 0.0/-0.6 to juz sporo
slawekk1980 Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 U siebie liczę raczej na bardziej miękką pracę silnika po zmianie synchro w okolice 0 do -1. Korekcje nie są złe od +- 0,1 do 0,4 P.S. Sam z tym robiłeś?, też się przymierzam, jak czytam to myślę że jest to do ogarnięcia.
simsonek Opublikowano 8 Września 2017 Autor Opublikowano 8 Września 2017 W dniu 1.09.2017 o 10:53, slawekk1980 napisał: U siebie liczę raczej na bardziej miękką pracę silnika po zmianie synchro w okolice 0 do -1. Korekcje nie są złe od +- 0,1 do 0,4 P.S. Sam z tym robiłeś?, też się przymierzam, jak czytam to myślę że jest to do ogarnięcia. Tak, sam. Prosta robota. osłona silnika i rozrządu w góre. odkręcasz 3 śruby na klucz 13. Obserwujesz 4 okno w grupie 4. kręcisz kluczem 19 w lewo na + a w prawo na -
MariuszKK Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 Dla ułatwienia można sobie zaznaczyć białym markerem obecną pozycje, żeby nie przekręcić za dużo. Klucz 18 ma całkiem spore ramię i można polecieć o 3cm zamiast 0,3mm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się