Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX/AVF] Kąt synchronizacji a buczenie w filtrze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Założyłem nowy temat ponieważ w temacie silniki diesla ---> ustawianie kąta synchronizacji nikt nic nie odpowiedział.

Temat jest taki że:

Nabyłem ostatnio kolejne B6 AWX. W chwili zakupu dokładnie osłuchałem silnik i wszystko było w porządku. Niestety podczas podłączania komputera zapomniałem spojrzeć na.... kąt synchronizacji i skupiłem się tylko na pompkach ( ideał, skaczą od -0,3mg do +0,3mg). Po przejechaniu autem ok 1000 km zaczeło buczeć z filtra.. Jak przymknę ręką tak na ok 30% EGR to buczenie znika. Podłączyłem komputer znów i zobaczyłem że pompki stoją w dalej w tych samych granicach ale kąt synchro wynosi -5. Czy istnieje jakieś prawdopodobieństwo że jak ustawie na okolice 0.0 to buczenie się zmniejszy lub zniknie ? Czy po prostu w czasie tych 1000 km zaczeło coś się dziać z wałkiem i szklankami i stąd te buczenie ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Podejrzewam że sprzedający przestawił wałek (kat synchronizacji) w celu ukrycia wysokich korektę na pompkach

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Obawiam się ze to walek lub szklanki, a winowajca to broki w walkach pośrednich.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jutro przestawie w okolice 0 to zobaczymy. A co z buczeniem według Ciebie

11 minut temu, Adam Krupa napisał:

Podejrzewam że sprzedający przestawił wałek (kat synchronizacji) w celu ukrycia wysokich korektę na pompkach

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka
 

 

Opublikowano
2 minuty temu, michcio1985 napisał:

Obawiam się ze to walek lub szklanki, a winowajca to broki w walkach pośrednich.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
 

Tak to z autem wszystko jest ok. Mocy duży zapas no i spalanie gdzies z 10 % większe jak inne AWXy

Opublikowano

Buczenie to wytarty wałek zmęczone szklanki podejrzewam

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

U mnie buczenie powodował wytarty wałek. Po wymianie buczenie ustało. Krzywki na 1 i 4 cylindrze były jak śliwki. Postaram się wrzucić fotki.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dodam jeszcze że mechanik zdiagnozował wytarty wałek na 1 i 4 cylindrze po odczytach z komputera.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Ustawiłem właśnie synchro. Było -5 a ustawiłem na 0.0 i skacze na -0.6.

Wnioski:

- mniejsze korekcje na pompkach

-mniejsze spalanie o ok 15%

-moc chyba ta sama

-odpalanie w obecnej temperaturze ( rano ok 10*C) takie samo

-buczenie zmalało do minimum :kox:

Wychodzi na to że synchro samo przestawiło bo śruby były dość luźne

Edytowane przez simsonek
Opublikowano (edytowane)

To ciekawe, u mnie synchronizacja na -2,5, też się przymierzam aby zjechać na -1, obecnie też trochę buczy z filtra może się poprawi.

Jeśli dobrze rozumiem to obecnie masz jeszcze mniejsze korekcję niż wcześniej? 

Edytowane przez slawekk1980
Opublikowano
Dnia 30.08.2017 o 17:38, slawekk1980 napisał:

To ciekawe, u mnie synchronizacja na -2,5, też się przymierzam aby zjechać na -1, obecnie też trochę buczy z filtra może się poprawi.

Jeśli dobrze rozumiem to obecnie masz jeszcze mniejsze korekcję niż wcześniej? 

Tak mam mniejsze. Wcześniej były ok +0.4 do -0.4 a teraz mam ok +0.2 do -0.2. Nie wiem czy u Ciebie coś sie zmniejszy bo -2.5 a -1 to nie jest raczej jakaś duża różnica a natomiast u mnie -5 a obecne 0.0/-0.6 to juz sporo

Opublikowano

U siebie liczę raczej na bardziej miękką pracę silnika po zmianie synchro w okolice 0 do -1.  Korekcje nie są złe od +- 0,1 do 0,4

P.S. Sam z tym robiłeś?,   też się przymierzam, jak czytam to  myślę że jest to do ogarnięcia.

 

Opublikowano
W dniu 1.09.2017 o 10:53, slawekk1980 napisał:

U siebie liczę raczej na bardziej miękką pracę silnika po zmianie synchro w okolice 0 do -1.  Korekcje nie są złe od +- 0,1 do 0,4

P.S. Sam z tym robiłeś?,   też się przymierzam, jak czytam to  myślę że jest to do ogarnięcia.

 

Tak, sam. Prosta robota. osłona silnika i rozrządu w góre. odkręcasz 3 śruby na klucz 13. Obserwujesz 4 okno w grupie 4. kręcisz kluczem 19 w lewo na + a w prawo na -

Opublikowano

Dla ułatwienia można sobie zaznaczyć białym markerem obecną pozycje, żeby nie przekręcić za dużo. ;)  Klucz 18 ma całkiem spore ramię i można polecieć o 3cm zamiast 0,3mm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...