Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wartości napięcia akumulatora a alternator


adasijo

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, OLIVER napisał:

Ja kiedyś to sprawdzałem i pomiar ładowania  wynosił 12,9 V

Oli dzis odpalilem wsio w elektro plus klima i wskazowka na blacie wychodzila wlasnie ok 13 bo miernika nie mialem pod lapa.

Na altku na obudowie jest 14v....

U zony w ibi nie ladowalo tj bez klimy dochodzilo pod obciazeniem ok 12,8 a na czysto dawalo 14,2 tyle co jest napisane na regulatorze.

Wymienilem regulator i teraz nie wazne co bym nie zapodal trzyma ponad 14,3 wiec ta wartosc na regulatorze ma nie spadac nigdy????

To juz zglupialem i nie wiem ile powinno byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wesz82 napisał:

Oli dzis odpalilem wsio w elektro plus klima i wskazowka na blacie wychodzila wlasnie ok 13 bo miernika nie mialem pod lapa.

Na altku na obudowie jest 14v....

U zony w ibi nie ladowalo tj bez klimy dochodzilo pod obciazeniem ok 12,8 a na czysto dawalo 14,2 tyle co jest napisane na regulatorze.

Wymienilem regulator i teraz nie wazne co bym nie zapodal trzyma ponad 14,3 wiec ta wartosc na regulatorze ma nie spadac nigdy????

To juz zglupialem i nie wiem ile powinno byc.

Ja uważam ze masz ok ...Jeśli pod obciążeniem masz tyle samo co bez to chyba należało by się cieszyć ...Kiedyś elektryk samochodowy mi mówił ze wartości pod obciążeniem powinny wynosić minimum 12,8-12,9 V wtedy ładowanie jest dobre ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie doczytales bo bez obcizenia mam miedzy 14,2-14 zas pod max obcizeniem mam 13,2.

W ibi po wyminie jest tak samo.

Regulator to nie droga sprawa jak dla mnie to 20min roboty ale wole miec pewnosc ze wymienie popsuty a nie wywale te pare pln w bloto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przed odpaleniem jest jakieś 13. Odpale i od razu idzie na 16v. Włączę światła, klima, tylna szyba to schodzi trochę ale nie za dużo. Jak się ugrzeje do 90 stopni to zazwyczaj jest lekko ponad 14v. Wystarczy, że tylko obroty spadną to spada do poniżej 12v ( szczególnie przy redukcji i jednoczesnym hamowaniu ). Dziś jak jechałem z roboty to pomimo nagrzania silnika 90 stopni i przy klimie to cały czas 16v pokazywał. Zdaje się regulator walnięty, ale to byłby już mój 3 w tym alternatorze i pytanie czy coś z tym alternatorem jest nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weż miernik i sprawdź ładowanie na alternatorze, nikt za Ciebie tego nie zrobi.
Jeśli okaże się że ładuje zbyt wysokim napięciem to regulator do wymiany - jeśli kolejny to najwidoczniej kupujesz jakieś tanie zamienniki i szybko padają.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowe napięcie ładowania z wszystkimi włączonymi odbiornikami nie powinno być niższe niż 13,7v,prawidłowe napięcie spoczynkowe 12,4-12,8 jeżeli mniej to akumulator do ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...