Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Stukanie w lewym przednim kole - znika przy hamowaniu


ujasak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem jest tego typu. Od czasu do czasu - niezależnie czy jadę po równym, czy po wybojach, słychać z lewego przedniego koła (takie mam odczucie) wyraźne, dość twarde stukanie, które natychmiast ustaje nawet po leciutkim naciśnięciu pedału hamulca. Tarcze (Brembo) i klocki ATE po przebiegu ok. 15 tys. kilometrów - były zmieniane na nowe. Wymieniłem też obie sprężyny zacisków. Nie pomogło. Stuki nadal się pojawiają. Aha, zawieszenie z przodu właściwie nowe (Febi) po przebiegu ok. 15 tys. Wszystkie wahacze były wymieniane na nowe. Koła wyważone poprawnie. Po zdjęciu koła nie wyczuwa się luzu na zaciskach. Co może być przyczyną?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem sprawdż czy jarzma są dobrze przykręcone miałem tak dosłownie przed chwilą po wymianie klocków w tylnich kołach niby sprawa oczywista ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilizatory wahaczy też były wymieniane, nawet drążki kierownicze. A czy jest coś takiego jak zestaw naprawczy do zacisków? Jakieś tulejki itp.?

Przegubów nie podejrzewam. Były sprawdzane i nie hałasują przy silnych skrętach.

Zatem może to jednak jarzmo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy nie masz luźnych klocków tam sa takie 3 blaszki mogły sie zgiąć i klocek lata ja tak miałem jak ty przy hamowaniu cisza a podczas jazdy stukalo :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz dobrze dokręcone koło, czasem niby dokręcone a może być źle nałożona felga, spotkałem się też z takim przypadkiem. Oczywiście też sprawdź wnętrze felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jakich kołach jeździsz stalowych czy alu ? miałem przypadek że klejony odważnik na alu feldze ocierał o zacisk hamulcowy a efekt był taki jak opisujesz :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mialem taki sam problem z tylnim lewym lub prawym kołem. Pojechałem do serwisu i zdiagnozowali to na wyrobione tuleje w jarzmach hamulcowych. Dla swietego spokoju wymienilem cale jarzma z tulejami. Koszt 280 zl za jarzma + kosz robocizny i cisza :>

Trzaski mialem roznie czy na lekko popsutej drodze czy na wiekszych wybojach. Wygladalo to tak jakby ktos zostawil komplet duzych kluczy w bagazniku ktory zanikal po lekkim lub wiekszym hamowaniu na chwile. Teraz juz jest OK.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak parę osób pisało jarzma, można to łatwo sprawdzić po ściągnięciu zacisku klocek powinien ciasno siedzieć w jarzmie jeśli jest mały luz to sprawa jest jasna wymiana jarzma. Ja jeszcze wymieniłem gumki w zacisku prowadzące koszt 20 zł śruby kosztują ok25 zł oczywiście nie oryginalne (w audi zażyczyli sobie za jarzmo śruby i gumki ok 470 wiec zostaje allegro i sklepy z częściami samochodowymi). Dzięki za pomoc wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dokładnie takie same objawy lecz w prawym przednim kole.
Stukanie
zauważalne tylko przy ostrym skręcie w prawo bez dodawania gazu - najlepiej z górki staczając sie. Hamowanie lub gaz ucisza stukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Marcin Gugu33 napisał:

Witam, mam dokładnie takie same objawy lecz w prawym przednim kole.
Stukanie
zauważalne tylko przy ostrym skręcie w prawo bez dodawania gazu - najlepiej z górki staczając sie. Hamowanie lub gaz ucisza stukanie.

Miałem podobny objaw tyle że z tego co pamiętam na prostych kołach przy jezdzie po lekkich nierównościach, okazało się że łożyska były już w agoni, wymiana zlikwidowała wszelkie stuki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem- podniosłe koło- zero luzów pion poziom. po ściągnięciu i naciąganiu elem- sprawdzaniu gum - nic stukającego.
przegub tylko z luzem w osi tzn przód tył.
po skręceniu koła gdy na P próbuje do oporu tył-przód rękoma to stuk metaliczny - w normie?
no i osłona plastikowa silnika przy kole była luźna to ją złapałem na szybko - może to ona przy skręcie gdzieś pukała? - choć to był odgłos pukania metalicznego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...