grymberg Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 Panowie, Czy pompa vacuum może mieć w swojej konstrukcji jakąś nieszczelność przez którą zasysa lewe powietrze do układu paliwowego? Dlaczego pytam? Paliwo z baku idzie czyste, przechodzi przez nowy filtr, dalej czarnymi nowymi przewodami przechodzi przez czujnik temperatury paliwa, pompę tandemową, wraca do filtra i już za nowym zaworkiem zwrotnym który jest na filtrze, w przewodzie igielitowym idzie chmura bąbli powietrza do baku. Jak potrzymam na wyższych obrotach to bąbli nie widać. Jak pochodzi chwilę na wolnych obrotach to znowu pojawiają się pęcherze. Słychać że silnik pracuje na zapowietrzonym paliwie dlatego coś musi się dziać na odcinku filtr - vacuum - PD. Tak myślę, że zaciągać lewe powietrze może tylko przed pompą. Za pompą już jest tylko wysokie ciśnienie paliwa i objawiałoby się to poceniem w miejscu nieszczelności (niestwierdzono nigdzie tego).
piotrsob1 Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 Jak masz na myśli bąble gazu w przewodzie powrotowym paliwa z tandempompy to zazwyczaj to nie jest powietrze tylko spaliny przedostające się z cylindrów do szyny paliwowej w głowicy ( zasilającej pompki w paliwo ) przez nieszczelne dolne uszczelnienia pompowtryskiwaczy Przy nasilonym problemie silnikiem telepie na biegu jałowym a korekcja na jednym ( lub czasem więcej ) cylindrze dochodzi do trzech na plusie Bardzo często jest to też przyczyną problemów z rozruchem po dłuższym postoju . 1
grymberg Opublikowano 13 Października 2017 Autor Opublikowano 13 Października 2017 A jest w ogóle taka opcja, że tamdempompa jest nieszczelna? Uszczelniacze pompowtryskiwaczy robione były jakieś 25 tys temu.
piotrsob1 Opublikowano 13 Października 2017 Opublikowano 13 Października 2017 Przy nieszczelnej tandempompie podczas pracy silnika paliwo by się lało albo na zewnątrz , albo do oleju silnikowego . jak jest dookoła pompy sucho i oleju nie przybywa to jest szczelna U siebie przy 110 kkm robiłem uszczelkę pod głowicą oringi kupiłem nowe i po 30 kkm musiałem poprawiać po mechanikach . Śruby mocujące pompki poprzeciągane aż się przewężenia widoczne doskonale gołym okiem na nich porobiły , powierzchnie pompek przylegające do do mosiężnej podkładki termicznej nieoczyszczone z nagaru, i z dolnych uszczelniaczy zostały praktycznie frędzle 1
grymberg Opublikowano 13 Października 2017 Autor Opublikowano 13 Października 2017 Jeśli to spaliny to nie powinno być widać po nich że to dym albo żeby ropa wracała w innym kolorze niż na wejsciu?
piotrsob1 Opublikowano 13 Października 2017 Opublikowano 13 Października 2017 (edytowane) 2 godziny temu, grymberg napisał: Jeśli to spaliny to nie powinno być widać po nich że to dym albo żeby ropa wracała w innym kolorze niż na wejsciu? Kolor paliwa się nie zmieni w zuważalnym stopniu, ale sadze będą się osadzać na wnętrzu układu paliwowego, jak wymontujesz pompkę zasilającą ze zbiornika to będzie jakby okopcona na czarno Czym bardziej czarna to zjawisko trwało dłużej i było intensywniejsze Edytowane 13 Października 2017 przez piotrsob1 1
grymberg Opublikowano 18 Października 2017 Autor Opublikowano 18 Października 2017 Więc po wymianie uszczelniaczy pompowtrysków problem zniknął. Dziękuję za pomoc!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się