lukaszr Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Panowie, proszę o spokój - wątek jest na konkretny temat, a bynajmniej nie jest to "KŁÓTNIE NA TEMAT CHIPTUNINGU". Za kolejne przepychanki polecą kropki bez względu na status więc proszę o konstruktywną wymianę zdań.
Vermin Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2009 "niestandardowo ustawione ECU" - mówisz o zmienionym programie tak ?"parametry są zmienione" - mowa o temperaturze ? "w oparciu o przewidywanie" - jakie przewidywanie ? przecież od czegoś jest przepływomierz, map sensor, czujnik spalania stukowego, czujnik temperatury w dolocie żeby ECU reagowało na bieżąco na zmieniające się warunki pracy silnika...to jest zwykła matematyka jak X to Y. Nie kojarzysz za bardzo jak pracuje ECU a tym bardziej sterowniki od B6 w górę dyskusja akademicka, właściwie nie dyskusja, tylko teraz śmiałe pytanie do kogoś kto wie o czym pisze . w ogólnym zarysie czujniki, przepływomierz, i cała reszta.... komunikuje się z ECU, podaje mu zmierzone wartości, ECU dostosowuje pracę silnika i elementów współpracujących optymalnie do warunków. W związku z tym, założone oprogramowanie "każde takie samo" o.ct naprzykład, dostosuje się w ten sam sposób, prawda? koniec pytania Więc po co cała ta otoczka z dostrajaniem? Znowu wyjdzie, że dostrajanie indywidualne ma na celu dostosowanie się do parametrów auta, których nie powinno być, czyli do uszkodzonych elementów... Przypominam, ze zasadność dostrajania rozumiem w nieseryjnych autach, autach do sportu, i niestety starych samochodach, gdzie tak naprawdę wogóle nie powinno się takich rzeczy robić bez remontu silnika z osprzętem. ale jak klient jest młody, i w dodatku wie że zarypie tym silnik, to i tak ktoś mu to zrobi.... nie o.ct bo napewno naszym programem by nie poszalał....
poziek Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Sterowniki w VAGa maja opcję samoadaptacji (oczywiście odchylenia procentowe są w granicach rozsądku do 20%) i ECU reaguje na bieżąco na zmieniające się warunki pracy...czyli jakikolwiek czip nie będzie wgrany to ECU się dostosuje...żadnej nowości ze strony O.CT tutaj nie ma. My nie jesteśmy klientem dla O.CT... klienci o.ct to osoby które mają zerowe pojęcie o cziptuningu i dające sie złapac na haczyk marketingowych sloganów...Takie moje zdanie.
Vermin Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2009 ok, dziwna pora, ale cóż, kawałek trasy przedemną, więc wcześniej wstałem PW wysłałem, jak będą odpowiedzi, będę wklejał (z innych forów też, jak wyślę): a wysłałem coś takiego: Witam, jest na forum taki temat: http://www.a4-klub.pl/smf/all_chip_do_nowszych_modeli_b6_b7_b8-t63491.0.html Nie było moim celem podważanie waszych metod, czy tym bardziej profesjonalizmu. Niestety jak widać, nikt z profesjonalistów głosu nie zabrał. A fani/forumowicze odpowiedzi nie znają. Myślę, że rozwianie wątpliwości, raczej pomoze Wam w przyszłości, niż zaszkodzi. Żeby było wiadomo po co wogóle pytam: Ja twierdzę, że w samochodach 0-5 letnich, seryjnych, sprawnych technicznie, produkt, który mam w ofercie ("gotowiec" o.ct) jest produktem równie dobrym jak wasz, a biorąc pod uwagę zakres gwarancji w samochodach nowych i prawie nowych nawet lepszym. Ponadto potwierdzam opinię użytkownika Poziek, że o.ct jest skierowany do ludzi, którzy na tuningu się nie znają, ile procent forum się zna, a ile tylko tak myśli, to pozostawiam waszej ocenie. I na koniec, uważam, że w autach starszych, i wszystkich modyfikowanych mechanicznie tylko wasza opcja się nadaje. Nie tylko ja ale i forumowicze są zainteresowani odpowiedzią na pytania/stwierdzenia (są też w poście, pytania są takie a nie inne, i tak sformuowane, bo są oparte o pojecie o temacie użytkowników): 1. To pytanie na rozgrzewkę trochę Załóżmy że auto ma parę lat i pareset/paredziesiąt tys. km, no i pada w nim sterownik. Wypadałoby zamówić nowy w serwisie, no ale po waszemu się nie da, bo już nie pasuje bo to standard jest, a przecież auto swoje przejechało.... 2. jedziemy na cziptuning, robimy hamownię, strojenie do mojego silnika.... działa.. zadowolony... no i tu chyba jestem całkiem niedoinformowany bo, jeżeli muszę dostroić czip pod KAŻDY silnik, i uwzględnić, że każdy jest inny, i w dodatku zmniejsza mi się margines bezpieczeństwa (dla złego paliwa itp.), to moje pytanko jest takie: PO ZAŁOŻENIA CZIPA CO JAKI OKRES CZASU ALBO KILOMETRÓW PROGRAM JEST DOSTRAJANY DO CAŁYCZAS ZMIENIAJĄCYCH SIĘ PARAMETRÓW SILNIKA? co rok? co 20.000km?... czy to jest za darmo? Głównie w pytaniu chodzi o odpowiedź, jak to się dzieje, że lekko wysilony silnik silnik trzeba dostroić, a później pracujący pod ostrzejszymi parametrami, nie wymaga dalszego strojenia co jakiś czas (takie przeglądy serwisowe co np. 10000km). 3. Cytuj Wszystkie modyfikacje powinny być sprawdzane na hamowniach podczas długotrwałych testów obciążeniowych (to tekst z waszego posta o dobrym cziptuningu) czyli wasz zczipowany wóz ma dobrane parametry tylko pod niego, czyli umówmy się właściwie jest prototypem, bo nie ma drugiej identycznej modyfikacji programu. jak się testuje takie auto? 4. Czy przetestowany jest program w wersji "gotowiec" a dostrajania to nie dotyczy? W takim razie ile procentowo bezpiecznie można zmieniać gotowca bez konieczności kolejnych testów? 5. A może dostrajacie tylko bazując na programie fabrycznym? czyli żadnego wgrywania, pisania programów, tylko modyfikacja na rolkach fabrycznego? 6. Samochodów niesprawnych sie nie czipuje. Też cytat. Ale nie trzeba długo szukać żeby znaleźć na tym forum auta, które zostały dostrojone przy np. brudnym/uszkodzonym IC, przepływomierzu itd. Czy indywidualne dostrojenie auta tak, że dla ECU niesprawna część jest "wzorcowa" pozwala na naprawę tej części? Bo mowa jest o dostrajaniu maksymalnych bezpiecznych parametrów. Jak wasz klient sobie coś naprawi/przeczyści moc może wzrosnąć (najogólniej mówiąc) czyli już mamy zagrożenie. Jak pisałem na początku, nie było by tematu, gdyby forumowicze, nie mieli wiedzy jednostronnej, i powtarzanej przez innych forumowiczy. Bo dlatego, że są też chipy niewiadomego pochodzenia z allegro, to nie znaczy, że gotowe programy w austrii, szwajcarii, czy stanach są nic nie warte. Wprost przeciwnie są dość popularne i cenione. Prosę o odpowiedzi możliwie konkretne, nawet techniczne, ewentualne pytania do o.ct. Prześlę je do centrali i dostaniecie odpowiedzi, bo może to wy, nie mając styczności z takimi programami, też jesteście ofiarami mitów Temat wysyłam do kilku poleconych tunerów z forum a4-klub.pl, oraz do innych forów, innych marek. A odpowiedzi będą wklejane na bierząco do odpowiedniego tematu. A brak odpowiedzi, jak któryś kolega zauważył, będzie znaczył, że jej nie znacie, albo nie interesuje was co się stanie z autem klienta po dłuższym okresie czasu. [br]Dopisany: 30 Styczeń 2009, 04:33_________________________________________________do ctv nie wysyłałem bo: po pierwsze jego strona wygląda jakby ładował gotowe programy, tylko ich pochodzenia się jakoś nie dopatrzyłem po drugie w innym temacie napisał o o.ct to pic na wode fotomontaz i to cała wypowiedź to pomocna opinia i fachowa, nieoceniona pomoc była.... a że sam ma "gotowce"..... a po trzecie w tym temacie napisał tak: Czysty marketing nic wiecej,warszawska firma wymyslila sobie ze zostanie tjunerem na podstawie gotowców ze szwajcari.Hamowni w lublinie prawdziwej nie ma zadnej! Mówicie gwarancja ? ja daje dożywotnia gwarancje na program! i 3 lata na silnik! Testy daje 7 dni na testy! sztuczka polega na tym, że o testach dopisał do swojego posta później... po prostu chciał pokazać że MA TAKI SAM PRODUKT, tylko ja dalej nie wiem jakiej marki a że hamowni w lublinie prawdziwej nie ma żadnej..... to już sam sobie gola strzelił i nic nie mam do dodania.... Fachowcem pan ctv może być pierwszorzędnym, ale jego podejście do ludzi, i do potencjalnych klientów.... gwarancja moze byc na silnik skrzynie poloski oraz tylna klape która mozna zgubic od przyrostu mocy. trochę śmieszne, oczywiście nie dla jego klienta....
letallec Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Czy tylko ja dalej nie wiem jakiej marki Czy to aż tak ważne? :gwizdanie: Wydaje mi sie ze Rogal, Masters, to też uznane marki, tylko nie ze Szwajcarii. Kwestia tego co kto chce i jakie ma pojecie. Czy ktos woli indywidualne strojenie, najbardziej dopasowane do auta. Czy też moze wgranie gotowca, zoptymalizowanego do poprawnego dzialania na kazdym silniku(oczywiscie im bardziej sprawny tym lepiej, bo bedzie lepszy efekt). Twoja oferta jest taka, jaka jest, ale nie jest najlepsza dla auta, ani nie jest atrakcyjna finansowo dla uzytkownika. Inne aspekty Twojej oferty przedstawli poprzednicy.
ctv Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Wgrywam gotowce z allegro czasem cos sciagne z emule a gwarancja obowiazuje do bramy ale rzucilem ta robote nie moge konkurowac z tak powaznym zawodnikiem jak oct
poziek Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Wgrywam gotowce z allegro czasem cos sciagne z emule a gwarancja obowiazuje do bramy ale rzucilem ta robote nie moge konkurowac z tak powaznym zawodnikiem jak oct Uff i dobrze...znaczy zająłeś się dzierganiem na drutach ?
ctv Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 wypieki,szydelkowanie a wieczorem remik
AndyN Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Kolejne merytoryczne posty Czy traktowanie Forumowiczów poważnie i pisanie merytorycznych postów to rzecz ponad siły?
rob555 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 No to ja zabiore glos: Vermin wroze Ci kariere bo wiesz jak sie sprzedac. OK kazdy robi swoje i tyle. Pewna polska firma kilkanascie lat temu zaczela sprzedawac boxy i wgrywac gotowce. Teraz w kazdym wojewodztwie ma kilka przedstawicielstw, w europie tez kasy jak lodu.... Ja tam mam inne podejscie ale pod wgledem marketingowym sa dla mnie bogami i wymiataja....zawsze ich do Media Markt przyrownuje....kto sie zna na sprzecie nic tam nie kupi ale 90% spoleczenstwa jest nieswiadomych i lyka kit jak pelikan wode. A pozniej sie tratuja na "promocjach" Tutaj widze analogie do Twojej firmy, kupa kasy atestow papierkow i zaplecza tech. Wiec pod wzgledem zawodowym zycze sukcesow - szczerze A co do strojenia itd dam Ci przyklad z przed paru dni A3 2.0 TDI 140KM EDC16 ok 100tys przebieg wiec w miare swierze Na serii turbo pod 1.6 bara boostuje, wykres pofalowany Jakim super chiper gotowcem uspokoisz turbine ktora to na wiekszych dawkach bedzie jeszcze bardziej boostowac a to cholernie wrazliwe turbiny wiec zgon murowany...? Oczywiscie mechanike sprawdzilem wszysko plynnie bez zarzutu chodzi.... Rozkrecilem sztange by na serii sie uspokoila i pozniej chyba 10 wersji softow robilem a wynik i tak sredni wyszedl bo po prostu taka turbina upierdliwa ale przynajmniej po sofcie MNIEJ BOOSTUJE niz na serii !!!! A co do korekt w sofcie po zmianie przeplywki itd..to tez mi sie zdarzalo zwlaszcza jak robisz programy wysilone...wtedy nawet po zmianie rozrzadu trzeba sprawdzic czy wszystko gra. Nowe silniki PD maja tolerancje w ustawianiu walka rozrzadu bardzo duza...takie z fabryki wychodza A to bardzo wazny element na ktorym ladnych pare KM mozna uzyskac. W jednym aucie ten sam program zrobi slabe i bezpieczne KM ale w drugim aucie gdzie walek bedzie na moc ustawiony moze dac super wynik ale tez powodowac nadmierne boostowanie turbiny..... Ja mam warsztat mechaniczny wiec nim cos gram robie porzadek z mechanika. Nie wyobrazam sobie jednak pracowac bez tego zaplecza....po prostu za duzo widzialem fuckupow po mocnych gotowcach bo rzeczywiscie delikatny raczej nie zaszkodzi
poziek Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Pewna polska firma kilkanascie lat temu zaczela sprzedawac boxy i wgrywac gotowce. Teraz w kazdym wojewodztwie ma kilka przedstawicielstw, w europie tez kasy jak lodu.... Jakby ktoś nie wiedział to chodzi o V-tech z Krakowa...dokładnie tak samo działa jak O.CT...wgrywają bardzo delikatne i zachowawcze programy...
rob555 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Jakby ktoś nie wiedział to chodzi o V-tech z Krakowa...dokładnie tak samo działa jak O.CT...wgrywają bardzo delikatne i zachowawcze programy... zachowawcze?? delikatne??
OLO_GDA Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Jakim super chiper gotowcem uspokoisz turbine ktora to na wiekszych dawkach bedzie jeszcze bardziej boostowac a to cholernie wrazliwe turbiny wiec zgon murowany...? moim zdaniem po prostu klient dostanie odpowiedz ze sie nie kwalifikuje.... Rob trafil w sedno, klienci sie znajada raczej. ale bardziej wymagajacy wybiora sprawdzonych tunerow. tune-up odwiedze niedlugo. jak op.c jest tkaie ciekawe to moge wgrac ten soft na 5 dni, schamowac auto, zrobic logi a potem porownac z tym co zrobi Rob. zobaczymy ktory przebieg krzywej bedzie korzystniejszy a jakie parametry moga swiadczyc o niebezpieczenstwie dla silnika... ______edit_____ tak zeby byc fair to trzeba dodac ze te porownian dotycza jedynie paru osob w polsce ktore sa ogolnie znane, polecane i sprawdzone. nie ma sensu wymieniac bo kazdy ktos sledzi troszke forum zna namiary. bo jest tez cala masa ludzi ktorzy tylko uwazaja ze sie na tym znaja. to na pewno wole tego gotowca niz program pisany przez kogos na kolanie...
poziek Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 zachowawcze programy... zachowawcze?? delikatne?? a przepraszam...do benzyn robią delikatne, z zerowymi CF i delikatnym boostem... natomiast TDI to Rob masz rację...charakterystyczne przykurwienie momentu z dołu to sposób na rozpoznanie softu V-techu...
Patrox Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Może i ja coś napisze w tym temacie. Jako centralę firmy OCT uważam za bardzo dobra firmę, jak niektórzy w Polsce jeszcze nie wiedzieli że jest nowe 2,0TFSi to oni juz dawno zrobili je na ponad 300KM, przykładów ich projektów jest wiele. W szwajcarii są oni bardzo znani. Jednakże pisze tutaj wyłącznie o centrali bo maja zaplecze diagnostyczne, hamownię, pracownię rozowjową itd. Kolega Vermin już chyba do wszystkich tunerów w Polsce wysłał swoją słynna wiadomość i powiem tak. NIgdy nie wtrącałem się i nie bedę wtrącał w rozważania na temat konkurencji. Życzę Ci jak najlepiej, jednakże każdy szanowany tuner dziś bez hamowni i to w dodatku obciążeniowej nie jest w stanie funkcjonować. Nikt nie przekona mnie że nawet bardzo bezpieczny soft można napisać bez hamowni. Nawet najlepszy informatyk piszący soft wedłyg logów nie zobczy tego co pokaże mu hamownia( każdy dołek, nierówności itd). Hamownia wedłyg mnie jest jak kabel diagnostyczny a kolega Vermin wgrywając nawet bardzo bezpieczne softy niech spróbuje pojechać na jakąś obciążeniówke i wtedy się przekona że gotowce od centrali nie są takie super. Owszem, jeśli współpraca jest na takiej zasadzie, że jest to oficialny oddział i cały software i oprzyrządowanie dostaje się od OCt i pisze na podstawe ich wsadów to ok. Jednakże wgrywanie tego co oni wyślą nie będzie nigdy tym co livemaping. A co do ceny to muszę go troszkę obronić bo nie uważam że 2200 brutto to aż tak wiele. Mamy konkurencję we Wrocławiu która po tyle samo wykonuje usługi i ma tak samo dużo klientów jak my( ale 2200 nawet brutto bez jakiegokolwiek zaświadczenia ile się miało koni przed i po to sporo, mam tu na myśli hamownię). Myślę tak jak ROB555 że firma ma szanse odnieść sukces jednakże tylko w swoim regionie. Rynek tuningowy jest juz dośc znacznie nasycony i TYGRYSY TUNINGU nie pozwola tak łatwo wejśc obcemu na ich terytorium. Tyle Ot i nie załamujcie już chłopaka. Pozdrawiam Ps- ciekaw tez jestem jak oddział w Polsce poradziłby sobie z przeróbkami mechanicznymi diesla lub benzyny tak jak to robią w Szwarcarii. Chciałbym zobaczyć kolegę Vermon jak by centrala wystroiła duże turbo w EDC16 bez hamowni?????????
AndyN Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Rob, Patrox bardzo fajnie, że zabraliście głos w tym wątku Czy możecie jednakże odpowiedzieć na pytania, które zostały m.in. Wam zadane w tym poście?: http://www.a4-klub.pl/smf/all_chip_do_nowszych_modeli_b6_b7_b8-t63491.0.html;msg690492#msg690492 Bo jak na razie poruszacie się na dość wysokim poziomie ogólności
poziek Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Ps- ciekaw tez jestem jak oddział w Polsce poradziłby sobie z przeróbkami mechanicznymi diesla lub benzyny tak jak to robią w Szwarcarii. jeżeli chodzi o 2.0tfsi to bez problemu...są już projekty BT w PL
Vermin Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2009 A co do strojenia itd dam Ci przyklad z przed paru dniA3 2.0 TDI 140KM EDC16 ok 100tys przebieg wiec w miare swierze Na serii turbo pod 1.6 bara boostuje, wykres pofalowany Jakim super chiper gotowcem uspokoisz turbine ktora to na wiekszych dawkach bedzie jeszcze bardziej boostowac a to cholernie wrazliwe turbiny wiec zgon murowany...? Oczywiscie mechanike sprawdzilem wszysko plynnie bez zarzutu chodzi.... Rozkrecilem sztange by na serii sie uspokoila i pozniej chyba 10 wersji softow robilem a wynik i tak sredni wyszedl bo po prostu taka turbina upierdliwa ale przynajmniej po sofcie MNIEJ BOOSTUJE niz na serii !!!! wypada chyba podziekować za (w końcu merytoryczną) odpowiedź. i od razu, chciałbym odpowiedzieć na pytanie zawarte poniżej, ale też konkretnie, stąd prośba, czy możesz mi podesłać wykres przed i po? niestety dokładna odpowiedź będzie po niedzieli, za to z samej szwajcarii jeżeli oczywiście interesuje cię odpowiedź. ale dalej nie jest jasne: czy wiadomo jak na tym programie auto będzie się zachowywało po dłuższej eksploatacji? o.ct daje gwarancję na swój produkt, no dobra 2 lata, 120000tys., ale to chyba świadczy o tym, że bierze odpowiedzialność za swoje produkty. czy wasz klient (w powyższym aucie, które chyba dla o.ct kwalifikowało by się jeszcze na 20000km gwarancji) może liczyć na jakąkolwiek gwarancję na piśmie?. i jeszcze taki szczegół, np. marki startech czy brabus, jeżeli chodzi o auta seryjne wgrywają gotowce. i na koniec pytania dodatkowe do rob555, tak z ciekawości... 1. jak ze strojeniem aut ze skrzyniami automatycznymi? 2. w nowych autach są wielomasowe koła zamachowe, będziecie to próbowali robić? czy chociaż to mogę sobie zabrać na koniec jeszcze raz dzięki, za poważne podejście do tematu i przede wszystkim innych forumowiczów.... ps: chyba wiem o jakiej firmie mówisz, nawet ostatnio można u nich wykupić gwarancję na chiptuning (za chyba 500zł, masz rok gwarancji w aucie 3-5 lat, ale przebiegu do 100000km, i kwocie naprawy do 5500zł.... śmiszne to trochę)[br]Dopisany: 30 Styczeń 2009, 13:22_________________________________________________do Patrox, Tobie też dziękuję za mimo wszystko poważną odpowiedź. jeszcze kilka nieścisłości wyjaśnię, nie mamy tylko autoryzacji o.ct, ale też ich zaplecze techniczne, ichnie końcówki, łącza, komputer do zgrywania chipów, wszystko 100% oryginał, żadnych tam zgrywanek przez laptopa przez łącze com2 czy coś kontakt w trudniejszych lub niejasnych przypadkach, ze szwajcarią włącznie. oprogramowanie o.ct montujemy bezpośrednio w serwisie samochodowym, gdzie na miejscu jest możliwość diagnostyki czy naprawy mechanicznej. Hamowni póki co nie mamy na miejscu (póki co) mamy umowę z oddziałem badawczo-rozwojowym pewnej firmy w Lublinie, i póki co korzystamy z ich hamowni, i to jest dla klienta w cenie (przed i po)... a co z odpowiedzią na pytania?
wustyle Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 VERMIN spojrz takie pojdejscie do spraw hamowania pokazales w pierwszym poscie: Macie hamownię? 4x4? Czy wgrywacie gotowca i dajecie papierek, że od teraz silnik ma 40 KM więcej? Dla chętnych hamownia jest w cenie (nie na miejscu, w Lublinie inni nie wiem jaką politykę prowadzą), tylko że jeszcze nikt nie chciał zhamować (nie ma się co dziwić, pisałem jacy klienci do tej pory byli). Niestety nie ma papierka z liczbą koni na nim (za to gwarancja i umowa). a takie teraz: Hamowni póki co nie mamy na miejscu (póki co) mamy umowę z oddziałem badawczo-rozwojowym pewnej firmy w Lublinie, i póki co korzystamy z ich hamowni, i to jest dla klienta w cenie (przed i po)... i mysle, ze gdybys o hamowni napisal w taki sposob jak dzis, uniknalbys wielu niepotrzebnych atakow...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się