Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI [BPW] Odma i pokrywa zaworów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam .

Do czyszczenia mam odmę bo podskakuje trochę korek i zaczyna cieknąć wąż idący od pokrywy zaworów .

Pytanko do forumowiczów , czy pokrywa zaworów posiada wymienny ten zaworek u góry czy należy wymienić pokrywę na nową ? Ewentualnie może ktoś posiada info jak to zdemontować oraz wyczyścić ?

Czy ten zaworek powinien działać w obie strony tak samo czy może tylko w odpowiednim kierunku ?

Proszę o pomoc [emoji3]2b4b5db7006e1fd452e595a4050ac48b.jpg

 

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Matthews napisał:

 

Witam .

Do czyszczenia mam odmę bo podskakuje trochę korek i zaczyna cieknąć wąż idący od pokrywy zaworów .

Pytanko do forumowiczów , czy pokrywa zaworów posiada wymienny ten zaworek u góry czy należy wymienić pokrywę na nową ? Ewentualnie może ktoś posiada info jak to zdemontować oraz wyczyścić ?

Czy ten zaworek powinien działać w obie strony tak samo czy może tylko w odpowiednim kierunku ?

Proszę o pomoc emoji3.png2b4b5db7006e1fd452e595a4050ac48b.jpg

 

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

 

 

Podskakujący, odkręcony korek wlewu oleju podczas pracy silnika na biegu jałowym to normalka w PD-kach, a cieknący wąż świadczy o nieszczelności :decayed:

Pokrywa jest nierozbieralna, ale jak silnik nie dymi spalonym olejem , szczególnie na biegu jałowym , to z odmą raczej jest wszystko OK.:hi:

Opublikowano

korek od wlewu to odkręcaj na zgaszonym silniku i problemu nie będzie. Olej tam się tak czy tak będzie znajodował więc zlikwiduj wyciek i jeździj.

Opublikowano
13 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Podskakujący, odkręcony korek wlewu oleju podczas pracy silnika na biegu jałowym to normalka w PD-kach, a cieknący wąż świadczy o nieszczelności :decayed:

Pokrywa jest nierozbieralna, ale jak silnik nie dymi spalonym olejem , szczególnie na biegu jałowym , to z odmą raczej jest wszystko OK.:hi:

Czyli, dymienie na lekki niebieski i zapach oleju z tłumików może być spowodowany zatkana odma? Dobry trop mi dałeś :-)

Opublikowano
6 godzin temu, scania1213 napisał:

Czyli, dymienie na lekki niebieski i zapach oleju z tłumików może być spowodowany zatkana odma? Dobry trop mi dałeś :-)

Może nie tyle zatkaną odmą, co utrzymującą zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej silnika :hi:

Jakby była zatkana całkowicie to ciśnienie w skrzyni korbowej wzrosło by na tyle że któreś z uszczelnień silnika musiało by puścić , albo by wypchnęło miarkę oleju :P

Opublikowano
Może nie tyle zatkaną odmą, co utrzymującą zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej silnika :hi:
Jakby była zatkana całkowicie to ciśnienie w skrzyni korbowej wzrosło by na tyle że któreś z uszczelnień silnika musiało by puścić , albo by wypchnęło miarkę oleju [emoji14]
Wtrace się, u mnie po wymianie pokrywy na nowa z aso dalej dalej mam mokre przewody. Zacisnalem opaskami nawet tą rurke i dalej mokre. Moglbys powiedzieć o co chodzi? efa3f231abea4bd530e50dc89a531c07.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
5 godzin temu, Damian320d napisał:

Wtrace się, u mnie po wymianie pokrywy na nowa z aso dalej dalej mam mokre przewody. Zacisnalem opaskami nawet tą rurke i dalej mokre. Moglbys powiedzieć o co chodzi? efa3f231abea4bd530e50dc89a531c07.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Z odmy zawsze niewielka ilość mgły olejowej się przedostaje do dolotu i tego w żaden sposób nie wyeliminujesz, chyba że odmę puścisz do atmosfery , ale to nie jest dobry pomysł :P

A jak na przewodach odmy widać olej to są po prostu nieszczelne, jak Cię to drażni to zmień je na nowe , zamiast opasek skręcanych lepiej sprawdzają się na takich cienkościennych rurkach z tworzywa sprężyste, samo zaciskające się :hi:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 24.10.2017 o 14:43, piotrsob1 napisał:

Z odmy zawsze niewielka ilość mgły olejowej się przedostaje do dolotu i tego w żaden sposób nie wyeliminujesz, chyba że odmę puścisz do atmosfery , ale to nie jest dobry pomysł :P

A jak na przewodach odmy widać olej to są po prostu nieszczelne, jak Cię to drażni to zmień je na nowe , zamiast opasek skręcanych lepiej sprawdzają się na takich cienkościennych rurkach z tworzywa sprężyste, samo zaciskające się :hi:

Ominiesz połączenie odmy z dolotem. Sam taki zabieg zrobiłem z użyciem OCT z średnica otworu taką jak oryginalna czyli +-25mm. 

Po przejechaniu już 5kkm w dolocie SUSZA :))dopóki turbo nie zacznie sikac :D

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, scania1213 napisał:

Ominiesz połączenie odmy z dolotem. Sam taki zabieg zrobiłem z użyciem OCT z średnica otworu taką jak oryginalna czyli +-25mm. 

Po przejechaniu już 5kkm w dolocie SUSZA :))dopóki turbo nie zacznie sikac :D

Możesz w OCT wyłapać większość mgły olejowej + pary wodnej przedostającej się przez separator odmy ale  wszystkiego na pewno nie wyłapiesz :decayed:

Zastanawiam się tylko po co , jak to wszystko silnik może przerobić w cylindrach bez żadnego problemu, odzyskując w dodatku energię i zmniejszając zanieczyszczenie środowiska ?

To ustrojstwo w zimie potrafi zamarznąć blokując odpowietrzenie skrzyni korbowej  silnika i doprowadzić do uszkodzenia uszczelnień w silniku.

Puszczenie wyjścia z OCT w atmosferę to przy sprzyjających okolicznościach piękny zapach w kabinie :D i niepotrzebne zatruwanie środowiska .

A przy jego podłączeniu z powrotem do dolotu zapomniana zawartość zawartość OCT też może być tylko przyczyną problemów, podczas mocniejszego przypałowania silnik może siorpnąć z napełnionego OCT jego zawartość i uszkodzić turbinę :P

Z karierą wszelkiej maści OCT jest jak z filtrami do wody , sprzedawca najpierw specjalnie wytwarza zanieczyszczenia w wodzie by kupującego przekonać o słuszności zakupu :decayed:

Tak samo tutaj, nieświadomy użytkownik zobaczy gdzieś na zdjęciu brunatną śmietankę z wodą która się w OCT wytworzyła i jest przekonany że po jego zamontowaniu uchroni silnik przed zassaniem tego do cylindrów :facepalm:

A jak OCT nie ma, to para wodna w odmie na rozgrzanym silniku się nie kondensuje i ta mazia w ogóle nie powstaje ( no  poza niewielką ilością czystego oleju która się w dolocie osadzi , ale w niczym nie przeszkadza ) :P :hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, piotrsob1 napisał:

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Z racji żeby nie zakładać nowego tematu a widze że zebrali się tu ludzie z serii BPW ;) Pytanko !
Mam wywalonego dpf'a przez poprzedniego właściciela auta i chciał bym jeszcze wywalić egr bo i tak mam go uszkodzonego . Czy wystarczy że go wyłączę w kompie czy musze jeszcze go jakoś zaślepić ?

 

Opublikowano
10 minut temu, Matthews napisał:

Z racji żeby nie zakładać nowego tematu a widze że zebrali się tu ludzie z serii BPW ;) Pytanko !
Mam wywalonego dpf'a przez poprzedniego właściciela auta i chciał bym jeszcze wywalić egr bo i tak mam go uszkodzonego . Czy wystarczy że go wyłączę w kompie czy musze jeszcze go jakoś zaślepić ?

 

Jak jest uszkodzony to dla pewności zaślep go w tym miejscu co na zdjęciu jest kryza :

Zdj_cie0397.jpg

1,5 mm blaszka z  nierdzewki w zupełności wystarczy :hi:

 

Opublikowano
Jak jest uszkodzony to dla pewności zaślep go w tym miejscu co na zdjęciu jest kryza :
Zdj_cie0397.jpg
1,5 mm blaszka z  nierdzewki w zupełności wystarczy :hi:
 
Czy ja dobrze widzę że ta blaszka , zaślepka ma otworek ? Jeśli tak to jaki jest ten otworek i po co [emoji14] ?


Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Matthews napisał:

Czy ja dobrze widzę że ta blaszka , zaślepka ma otworek ? Jeśli tak to jaki jest ten otworek i po co emoji14.png ?


Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
 

BPW czasem cierpią na taką przypadłość , że podczas delikatnego przyspieszania w zakresie obrotów 1800-2200 potrafią  poszarpywać . 

Taka kryza z otworkiem ok 9 mm eliminuje w większości przypadków tą przypadłość , pod warunkiem że EGR i klapa gasząca nie zapisują żadnych błędów w sterowniku silnika :hi:

 

Więcej na ten temat jest w tym temacie:

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

W Poniedziałek mam jechać na wyłączenie go . Więc żadne błędy nie powinny się chyba pokazywać ;)

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam panowie ja u siebie zauważyłem że po odpaleniu zimnego silnika pojawia się niebieska chmurka jak i przy dodawaniu gazu czym to może być spowodowane bo zauważyłem że jest zapocony EGR 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...