Matthews Opublikowano 22 Października 2017 Opublikowano 22 Października 2017 Witam . Do czyszczenia mam odmę bo podskakuje trochę korek i zaczyna cieknąć wąż idący od pokrywy zaworów . Pytanko do forumowiczów , czy pokrywa zaworów posiada wymienny ten zaworek u góry czy należy wymienić pokrywę na nową ? Ewentualnie może ktoś posiada info jak to zdemontować oraz wyczyścić ? Czy ten zaworek powinien działać w obie strony tak samo czy może tylko w odpowiednim kierunku ? Proszę o pomoc [emoji3] Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 22 Października 2017 Opublikowano 22 Października 2017 1 godzinę temu, Matthews napisał: Witam . Do czyszczenia mam odmę bo podskakuje trochę korek i zaczyna cieknąć wąż idący od pokrywy zaworów . Pytanko do forumowiczów , czy pokrywa zaworów posiada wymienny ten zaworek u góry czy należy wymienić pokrywę na nową ? Ewentualnie może ktoś posiada info jak to zdemontować oraz wyczyścić ? Czy ten zaworek powinien działać w obie strony tak samo czy może tylko w odpowiednim kierunku ? Proszę o pomoc Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka Podskakujący, odkręcony korek wlewu oleju podczas pracy silnika na biegu jałowym to normalka w PD-kach, a cieknący wąż świadczy o nieszczelności Pokrywa jest nierozbieralna, ale jak silnik nie dymi spalonym olejem , szczególnie na biegu jałowym , to z odmą raczej jest wszystko OK.
Brdm Opublikowano 22 Października 2017 Opublikowano 22 Października 2017 korek od wlewu to odkręcaj na zgaszonym silniku i problemu nie będzie. Olej tam się tak czy tak będzie znajodował więc zlikwiduj wyciek i jeździj.
scania1213 Opublikowano 23 Października 2017 Opublikowano 23 Października 2017 13 godzin temu, piotrsob1 napisał: Podskakujący, odkręcony korek wlewu oleju podczas pracy silnika na biegu jałowym to normalka w PD-kach, a cieknący wąż świadczy o nieszczelności Pokrywa jest nierozbieralna, ale jak silnik nie dymi spalonym olejem , szczególnie na biegu jałowym , to z odmą raczej jest wszystko OK. Czyli, dymienie na lekki niebieski i zapach oleju z tłumików może być spowodowany zatkana odma? Dobry trop mi dałeś :-)
piotrsob1 Opublikowano 23 Października 2017 Opublikowano 23 Października 2017 6 godzin temu, scania1213 napisał: Czyli, dymienie na lekki niebieski i zapach oleju z tłumików może być spowodowany zatkana odma? Dobry trop mi dałeś :-) Może nie tyle zatkaną odmą, co utrzymującą zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej silnika Jakby była zatkana całkowicie to ciśnienie w skrzyni korbowej wzrosło by na tyle że któreś z uszczelnień silnika musiało by puścić , albo by wypchnęło miarkę oleju
Damian320d Opublikowano 24 Października 2017 Opublikowano 24 Października 2017 Może nie tyle zatkaną odmą, co utrzymującą zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej silnika Jakby była zatkana całkowicie to ciśnienie w skrzyni korbowej wzrosło by na tyle że któreś z uszczelnień silnika musiało by puścić , albo by wypchnęło miarkę oleju [emoji14] Wtrace się, u mnie po wymianie pokrywy na nowa z aso dalej dalej mam mokre przewody. Zacisnalem opaskami nawet tą rurke i dalej mokre. Moglbys powiedzieć o co chodzi? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 24 Października 2017 Opublikowano 24 Października 2017 5 godzin temu, Damian320d napisał: Wtrace się, u mnie po wymianie pokrywy na nowa z aso dalej dalej mam mokre przewody. Zacisnalem opaskami nawet tą rurke i dalej mokre. Moglbys powiedzieć o co chodzi? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Z odmy zawsze niewielka ilość mgły olejowej się przedostaje do dolotu i tego w żaden sposób nie wyeliminujesz, chyba że odmę puścisz do atmosfery , ale to nie jest dobry pomysł A jak na przewodach odmy widać olej to są po prostu nieszczelne, jak Cię to drażni to zmień je na nowe , zamiast opasek skręcanych lepiej sprawdzają się na takich cienkościennych rurkach z tworzywa sprężyste, samo zaciskające się 1
scania1213 Opublikowano 25 Października 2017 Opublikowano 25 Października 2017 W dniu 24.10.2017 o 14:43, piotrsob1 napisał: Z odmy zawsze niewielka ilość mgły olejowej się przedostaje do dolotu i tego w żaden sposób nie wyeliminujesz, chyba że odmę puścisz do atmosfery , ale to nie jest dobry pomysł A jak na przewodach odmy widać olej to są po prostu nieszczelne, jak Cię to drażni to zmień je na nowe , zamiast opasek skręcanych lepiej sprawdzają się na takich cienkościennych rurkach z tworzywa sprężyste, samo zaciskające się Ominiesz połączenie odmy z dolotem. Sam taki zabieg zrobiłem z użyciem OCT z średnica otworu taką jak oryginalna czyli +-25mm. Po przejechaniu już 5kkm w dolocie SUSZA :))dopóki turbo nie zacznie sikac
piotrsob1 Opublikowano 26 Października 2017 Opublikowano 26 Października 2017 (edytowane) 11 godzin temu, scania1213 napisał: Ominiesz połączenie odmy z dolotem. Sam taki zabieg zrobiłem z użyciem OCT z średnica otworu taką jak oryginalna czyli +-25mm. Po przejechaniu już 5kkm w dolocie SUSZA :))dopóki turbo nie zacznie sikac Możesz w OCT wyłapać większość mgły olejowej + pary wodnej przedostającej się przez separator odmy ale wszystkiego na pewno nie wyłapiesz Zastanawiam się tylko po co , jak to wszystko silnik może przerobić w cylindrach bez żadnego problemu, odzyskując w dodatku energię i zmniejszając zanieczyszczenie środowiska ? To ustrojstwo w zimie potrafi zamarznąć blokując odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika i doprowadzić do uszkodzenia uszczelnień w silniku. Puszczenie wyjścia z OCT w atmosferę to przy sprzyjających okolicznościach piękny zapach w kabinie i niepotrzebne zatruwanie środowiska . A przy jego podłączeniu z powrotem do dolotu zapomniana zawartość zawartość OCT też może być tylko przyczyną problemów, podczas mocniejszego przypałowania silnik może siorpnąć z napełnionego OCT jego zawartość i uszkodzić turbinę Z karierą wszelkiej maści OCT jest jak z filtrami do wody , sprzedawca najpierw specjalnie wytwarza zanieczyszczenia w wodzie by kupującego przekonać o słuszności zakupu Tak samo tutaj, nieświadomy użytkownik zobaczy gdzieś na zdjęciu brunatną śmietankę z wodą która się w OCT wytworzyła i jest przekonany że po jego zamontowaniu uchroni silnik przed zassaniem tego do cylindrów A jak OCT nie ma, to para wodna w odmie na rozgrzanym silniku się nie kondensuje i ta mazia w ogóle nie powstaje ( no poza niewielką ilością czystego oleju która się w dolocie osadzi , ale w niczym nie przeszkadza ) Edytowane 26 Października 2017 przez piotrsob1 1
piotrsob1 Opublikowano 26 Października 2017 Opublikowano 26 Października 2017 (edytowane) 9 minut temu, piotrsob1 napisał: Edytowane 26 Października 2017 przez piotrsob1
Matthews Opublikowano 26 Października 2017 Autor Opublikowano 26 Października 2017 Z racji żeby nie zakładać nowego tematu a widze że zebrali się tu ludzie z serii BPW Pytanko ! Mam wywalonego dpf'a przez poprzedniego właściciela auta i chciał bym jeszcze wywalić egr bo i tak mam go uszkodzonego . Czy wystarczy że go wyłączę w kompie czy musze jeszcze go jakoś zaślepić ?
piotrsob1 Opublikowano 26 Października 2017 Opublikowano 26 Października 2017 10 minut temu, Matthews napisał: Z racji żeby nie zakładać nowego tematu a widze że zebrali się tu ludzie z serii BPW Pytanko ! Mam wywalonego dpf'a przez poprzedniego właściciela auta i chciał bym jeszcze wywalić egr bo i tak mam go uszkodzonego . Czy wystarczy że go wyłączę w kompie czy musze jeszcze go jakoś zaślepić ? Jak jest uszkodzony to dla pewności zaślep go w tym miejscu co na zdjęciu jest kryza : 1,5 mm blaszka z nierdzewki w zupełności wystarczy
Matthews Opublikowano 26 Października 2017 Autor Opublikowano 26 Października 2017 Jak jest uszkodzony to dla pewności zaślep go w tym miejscu co na zdjęciu jest kryza : 1,5 mm blaszka z nierdzewki w zupełności wystarczy Czy ja dobrze widzę że ta blaszka , zaślepka ma otworek ? Jeśli tak to jaki jest ten otworek i po co [emoji14] ?Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 26 Października 2017 Opublikowano 26 Października 2017 (edytowane) 12 minut temu, Matthews napisał: Czy ja dobrze widzę że ta blaszka , zaślepka ma otworek ? Jeśli tak to jaki jest ten otworek i po co ? Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka BPW czasem cierpią na taką przypadłość , że podczas delikatnego przyspieszania w zakresie obrotów 1800-2200 potrafią poszarpywać . Taka kryza z otworkiem ok 9 mm eliminuje w większości przypadków tą przypadłość , pod warunkiem że EGR i klapa gasząca nie zapisują żadnych błędów w sterowniku silnika Więcej na ten temat jest w tym temacie: Edytowane 26 Października 2017 przez piotrsob1
Matthews Opublikowano 26 Października 2017 Autor Opublikowano 26 Października 2017 W Poniedziałek mam jechać na wyłączenie go . Więc żadne błędy nie powinny się chyba pokazywać Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
xXPiotrekXx19 Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 Witam panowie ja u siebie zauważyłem że po odpaleniu zimnego silnika pojawia się niebieska chmurka jak i przy dodawaniu gazu czym to może być spowodowane bo zauważyłem że jest zapocony EGR
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się