Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Szarpanie auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim!

Mam mały problem w swoim aucie i mam nadzieję że ktoś już przechodził przez podobny problem, a mianowicie....

W moim Audi kilka miesięcy temu pojawił się problem delikatnego szarpania w granicach 2000-2200 obr/min. Gdy dodałem gazu to problem znikał. Dało się jezdzic...

Aż do teraz...

Kilka dni temu problem się nasilił. Szarpanie występuje już poniżej 2000 i zwykle przyspieszenie powoduje że szarpie autem cały czas. Pomaga zgaszenie i zapalenie silnika ponownie.

Dodam że miesiąc temu mechanik wyczyścił "sam" zawór EGR który był zawalony "po brzegi" nie czyścił nic innego.

Co jest przyczyną takiego szarpania ? EGR? Znajomy coś mówił o klapie gaszacej...

Jeśli przerabialiscie temat to bardzo bym prosił abyście się podzielili własnymi spostrzeżeniami ...

 

Opublikowano

Hmm. Powodów może być kilka. Zaslep najpierw na probe egr zwyklym kawalkiem blaszki. Dostęp jest elegancki na rurce przy egr. Poluzuj dwie sruby na imbus wsun blaszke i dokrec. 5min roboty a jeden element wykluczysz.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

W BPW często występuje ten problem a to bliźniaczy silnik z Twoim .

Z moich obserwacji wynika że jak komp nie zapisuje jakichś błędów związanych z EGR-em lub przepustnicą ( klapą gaszącą ),  to takie poszarpywanie jest spowodowane niedokładnością działania ( i współdziałania ) tychże elementów po pewnym przebiegu wynikających z częściowego, eksploatacyjnego ich zużycia  .

Rozwiązaniem powinna być wymiana jednego z tych elementów, w niektórych przypadkach może być konieczne wymienienie obydwóch :decayed:

Można też pójść na skróty , zaślepić EGR i wyłączyć jego obsługę w programie sterującym silnika, ale klapy gaszącej nie radzę się pozbywać, może się przydać gdyby motorówka zachorowała na chorobę " wściekłych diesli " :P

 

Opublikowano
W BPW często występuje ten problem a to bliźniaczy silnik z Twoim .
Z moich obserwacji wynika że jak komp nie zapisuje jakichś błędów związanych z EGR-em lub przepustnicą ( klapą gaszącą ),  to takie poszarpywanie jest spowodowane niedokładnością działania ( i współdziałania ) tychże elementów po pewnym przebiegu wynikających z częściowego, eksploatacyjnego ich zużycia  .
Rozwiązaniem powinna być wymiana jednego z tych elementów, w niektórych przypadkach może być konieczne wymienienie obydwóch :decayed:
Można też pójść na skróty , zaślepić EGR i wyłączyć jego obsługę w programie sterującym silnika, ale klapy gaszącej nie radzę się pozbywać, może się przydać gdyby motorówka zachorowała na chorobę " wściekłych diesli " [emoji14]
 
Choroba wściekłych diesli ? :D Pierwsze słyszę -.- a co się wtedy dzieje ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wpisz na YouTube "rozbieganie silnika" to zobaczysz ;-)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
8 minut temu, victimsouls napisał:

Choroba wściekłych diesli ? :D Pierwsze słyszę -.- a co się wtedy dzieje ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

 

Opublikowano
Wpisz na YouTube "rozbieganie silnika" to zobaczysz ;-)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka


Nieciekawa sytuacja...ogólnie to usuwanie klapy gaszacej jest bez sensu...redukuje drgania przy gaszeniu i nie kosztuje chyba dużo w odróżnieniu od EGRa (700-1400zl )
Czy zaślepienie EGR ma wpływ na działanie klapy gaszacej ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nie ma. Klapa bedzie dzialac poprawnie.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
4 minuty temu, victimsouls napisał:


Czy zaślepienie EGR ma wpływ na działanie klapy gaszacej ?
 

Nie powinno mieć wpływu.

Ale tylko zaślepiony EGR w silnikach bodajże po 2002 roku będzie zgłaszał błąd i wyświetli kontrolkę MIL na blacie :decayed:

Opublikowano
 
A jeżeli zaslepie EGR a nie wyłączę w kompie to czy auto nie przejdzie w tryb awaryjny?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, victimsouls napisał:

A jeżeli zaslepie EGR a nie wyłączę w kompie to czy auto nie przejdzie w tryb awaryjny?
 

Już nie pamiętam :)

Jak chcesz się przekonać to zaślep na próbę i pojeździj :hi:

Po wyjęciu  zaślepki wszystko wróci do normy, tylko w pamięci  ECU błąd zostanie :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Sam mam bke i juz ćwiczyłem rozne konfiguracje. Najleliej sie sprawdza blacha z dziurką. U siebie mam 8mm i nie wali bledem. W tryb awaryjny nie przechodzi.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Sam mam bke i juz ćwiczyłem rozne konfiguracje. Najleliej sie sprawdza blacha z dziurką. U siebie mam 8mm i nie wali bledem. W tryb awaryjny nie przechodzi.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka


A miałeś podobne szarpanie ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Silnik troche lepiej i zywiej jezdzi. Ale za to zdecydowanie wolniej sie nagrzewa. Dlatego na zime przywracam do oryginału. Robie krotkie odcinki.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Silnik troche lepiej i zywiej jezdzi. Ale za to zdecydowanie wolniej sie nagrzewa. Dlatego na zime przywracam do oryginału. Robie krotkie odcinki.

Na jalowym jak trzymasz rowno gaz?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Silnik troche lepiej i zywiej jezdzi. Ale za to zdecydowanie wolniej sie nagrzewa. Dlatego na zime przywracam do oryginału. Robie krotkie odcinki.

Na jalowym jak trzymasz rowno gaz?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka


Tak

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mialem to od poczatku i nie wiem czym jest to spowodowane. To sa takie regularne bujniecia silnikiem jakby zaplon wypadał. Mam to juz od 1400 obr do ok 2200. Tylko na wolnych obrotach. Podczas jazdy niczego nie czuje, samochod jedzie bardzo przyzwoicie.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Mialem to od poczatku i nie wiem czym jest to spowodowane. To sa takie regularne bujniecia silnikiem jakby zaplon wypadał. Mam to juz od 1400 obr do ok 2200. Tylko na wolnych obrotach. Podczas jazdy niczego nie czuje, samochod jedzie bardzo przyzwoicie.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka


Mam jeszcze pytanie odnosnie tej 8mm dziurki . Jeśli zaslepi się zawór zwykła blachą to spaliny się nie przedostaną, a jeśli masz ten otwór to chyba i tak coś tam się dostaje i zawór pracuje

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 minutę temu, victimsouls napisał:

Mam jeszcze pytanie odnosnie tej 8mm dziurki . Jeśli zaslepi się zawór zwykła blachą to spaliny się nie przedostaną, a jeśli masz ten otwór to chyba i tak coś tam się dostaje i zawór pracuje

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

No taka jest idea tego pomysłu, by nie szarpało, nie waliło błędem i EGR dalej pracował , tylko trochę przydrutowany :decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tak. Dziurka tylko ogranicza przeplyw dlatego minimalizuje defekty z niesprawnego zaworu. Ale dzieki dziurce ni e wyskakuje check.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...