Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja LPG za słaba do mocy w aucie


Lvkasz2

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, kupiłem auto z 3 miesiące temu z silnikiem BFB 163 konie i postanowiłem założyć instalację gazową. Wszystko pięknie cacy jeździłem z tydzień i były pierwsze problemy wyskakiwał zapłon na 3 i 4 cylindrze na LPG. Gazownik się z tym uporał. Po jakimś czasie wyskoczył check z ubogą mieszanką i zauważyłem że na zimnym szarpie autem strasznie jak da sie mu mocno buta więc oddałem auto do gazownika :decayed: Gazownik miał sporo problemów z ustawienie gazu i się okazało że samochód jest po chipe i dysze nie dają radę sugerował mi żeby je rozwiercić. Z tego co mi powiedział to wynika że turbina ładuje do 2.1 bara - to nie za dużo czasem? Nie wiem co robić nie chce zajechać silnika. Teraz jest tylko drobne szarpanie przy 5-6tys obrotów. Może jechać na hamowanie sprawdzić moc i wtedy coś działać z tą instalacją?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Lvkasz2 napisał:

Siema, kupiłem auto z 3 miesiące temu z silnikiem BFB 163 konie i postanowiłem założyć instalację gazową. Wszystko pięknie cacy jeździłem z tydzień i były pierwsze problemy wyskakiwał zapłon na 3 i 4 cylindrze na LPG. Gazownik się z tym uporał. Po jakimś czasie wyskoczył check z ubogą mieszanką i zauważyłem że na zimnym szarpie autem strasznie jak da sie mu mocno buta więc oddałem auto do gazownika :decayed: Gazownik miał sporo problemów z ustawienie gazu i się okazało że samochód jest po chipe i dysze nie dają radę sugerował mi żeby je rozwiercić. Z tego co mi powiedział to wynika że turbina ładuje do 2.1 bara - to nie za dużo czasem? Nie wiem co robić nie chce zajechać silnika. Teraz jest tylko drobne szarpanie przy 5-6tys obrotów. Może jechać na hamowanie sprawdzić moc i wtedy coś działać z tą instalacją?

 

Jeśli już to 1.1 bara może mieć. Zrób log dynamiczny 2+33 i 115+118 na PB i się zobaczy jakie doładowanie i mniej więcej moc po przepływie :D

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to jest jak sie lpg do niesprawnego auta zaklada. jak gazownik założył bez diagnostyki to lepiej go unikaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przem8 napisał:

Jeśli już to 1.1 bara może mieć. Zrób log dynamiczny 2+33 i 115+118 na PB i się zobaczy jakie doładowanie i mniej więcej moc po przepływie :D

Może źle go zrozumiałem. Jade na hamowanie za parę dni i poszukam jakiegoś innego gazownika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na hamownie możesz jechać ale zrobienie i ocena podstawowych logów dynamicznych na pewno więcej Ci powiedzą o kondycji samochodu i ewentualnych niedomaganiach :D Zrób parami 2+33, 3+20 i 115+118, wrzuć na forum do oceny. A jakie masz to lpg założone, podzespoły itp. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logów nie mam czym zrobić.

Instalacja jest taka:

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/10/26/9807707_IMG_20171026_145737.jpg

Dzisiaj jak odbierałem auto powiedział mi że jakbym sprawdził moc auta wtedy coś by wykombinował. Bo ogólnie problem polega teraz na tym że przy 5-6tyś obrotów auto delikatnie szarpie - oczywiście tylko na gazie. 

Edytowane przez Lvkasz2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lvkasz2 napisał:

Logów nie mam czym zrobić.

Kupujesz kabel za 50zł, ściągasz z forum program za free i nie jesteś od nikogo uzależniony :P 

Reduktor masz zapewne ten słabszy na 150 KM i wtryskiwacze też pewnie nie wyrabiają jak auto po programie. Powinien Ci założyć ac r01 (czerwony) do 250 kuni i wtryskiwacze pojedyncze ac w03 lub barracudy 130. Wszystko zasilane na fi8 i by jeździło. Po programie masz pewnie około 190 kuni, bo więcej to ciężko uzyskać bez większej dłubaniny w bfb :P 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, przem8 napisał:

Kupujesz kabel za 50zł, ściągasz z forum program za free i nie jesteś od nikogo uzależniony :P 

Reduktor masz zapewne ten słabszy na 150 KM i wtryskiwacze też pewnie nie wyrabiają jak auto po programie. Powinien Ci założyć ac r01 (czerwony) do 250 kuni i wtryskiwacze pojedyncze ac w03 lub barracudy 130. Wszystko zasilane na fi8 i by jeździło. Po programie masz pewnie około 190 kuni, bo więcej to ciężko uzyskać bez większej dłubaniny w bfb :P 

 

Ogólnie przed zakładaniem gazu bylo mówione że będzie jakiś chip. Reduktor mówił że do 250koni i wszystko na fi8 co do wtryskiwaczy nie pamiętam czy coś mówił. Ale mówiłem mu baranowi zeby zakładał coś lepszego mogę dopłacić to gadał że to wystarczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie przed zakładaniem gazu bylo mówione że będzie jakiś chip. Reduktor mówił że do 250koni i wszystko na fi8 co do wtryskiwaczy nie pamiętam czy coś mówił. Ale mówiłem mu baranowi zeby zakładał coś lepszego mogę dopłacić to gadał że to wystarczy. 

Wszystko zależy jakie masz dysze w tych wtryskiwaczach. Ja mam maksymalne czyli 3.2. Maksymalna moc przy takiej dyszy i ciśnieniu 1.2bara to 57KM. Dowiedz się jakie Ci założyli. Zobacz jaki masz kolor reduktora, jak czerwony to nie powinieneś mieć problemu z takim zestawem. Myślę że 200-220KM bez problemu powinien obsłużyć. 

U mnie auto po założeniu gazu przy dobrym bucie strasznie szarpało, duże czasy wtrysków. Okazało się że przepływomierz zawyża i dawka paliwa jest strasznie duża. Na benzynie nie było tego czuć bo wtyski były seryjne, a że gazowe z zapasem to strasznie zalewalo silnik.

Także polecam logi, logi i jeszcze raz logi. Ale najpierw na PB po skasowaniu błędów.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi Np moje baracuda 130 przy seri 163km zaczynaja petlic przy około 6tys rozumiem ze mam wywalić całkiem dysze z wtrysków czy je rozwiercic?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi Np moje baracuda 130 przy seri 163km zaczynaja petlic przy około 6tys rozumiem ze mam wywalić całkiem dysze z wtrysków czy je rozwiercic?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Proszę, info:
Tabele doboru dysz Barracuda 115_130.jpg

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, cysiek18 napisał:

Wszystko zależy jakie masz dysze w tych wtryskiwaczach. Ja mam maksymalne czyli 3.2. Maksymalna moc przy takiej dyszy i ciśnieniu 1.2bara to 57KM. Dowiedz się jakie Ci założyli. Zobacz jaki masz kolor reduktora, jak czerwony to nie powinieneś mieć problemu z takim zestawem. Myślę że 200-220KM bez problemu powinien obsłużyć. 

U mnie auto po założeniu gazu przy dobrym bucie strasznie szarpało, duże czasy wtrysków. Okazało się że przepływomierz zawyża i dawka paliwa jest strasznie duża. Na benzynie nie było tego czuć bo wtyski były seryjne, a że gazowe z zapasem to strasznie zalewalo silnik.

Także polecam logi, logi i jeszcze raz logi. Ale najpierw na PB po skasowaniu błędów.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tak reduktor jest czerwony. Trzeba będzie to zmienię wtryskiwacze. Logi postaram się zrobic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli w ogóle wywalę dysze przy mocy 163hp będzie się coś działo ? Pytam dlatego ze za jakiś czas planuje program i chciałbym mieć ogarnięte lpg zarówno przy 163km jak i przy 210km , czy przy tej seryjnej mocy obecnie 163km mogę wywalić całkowicie dysze ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli w ogóle wywalę dysze przy mocy 163hp będzie się coś działo ? Pytam dlatego ze za jakiś czas planuje program i chciałbym mieć ogarnięte lpg zarówno przy 163km jak i przy 210km , czy przy tej seryjnej mocy obecnie 163km mogę wywalić całkowicie dysze ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Najpierw program potem strojenie lpg :)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Kris38 napisał:

A teraz co mam zrobić jeśli mi pętli przy 6tys obr przy seri 163km ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Do gaziarza z reklamacją :) Albo jedź do innego ogarniętego. 

Na benzynie wszystko OK ? Najlepiej jakbyś logi zrobił na PB i LPG to coś by chłopaki pewnie z tego wyczytali. Wrzuć potem do działu: https://a4-klub.pl/forum/309-audi-a4-b6b7/

Miał byś wtedy pewność z czym problem.

Edytowane przez cysiek18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze dysze nie wyrabiają w wtryskach i trzeba dać większe lub całkiem wywalić bo reduktor kme twin , kable 8fi itd daja radę :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Kris38 napisał:

Podejrzewam ze dysze nie wyrabiają w wtryskach i trzeba dać większe lub całkiem wywalić bo reduktor kme twin , kable 8fi itd daja radę :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pewnie tak. Bo wspominał coś o rozwiercaniu dysz ale nie wiem czy to dobre wyjście czy nie kupić nowych. Bo przypuszczam że jak źle rozwiercić to też nie będzie ciekawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze i pozostałe graty masz wystarczające. Zrobić logi by oszacować moc auta lub hamownia, sprawdzić rozmiar dysz, dobrać rozmiar dysz pod moc i prawidłowo ustawić lpg. Musi jeździć jak auto sprawne i kropka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kris38 a skąd wiesz że petli? Masz interfejs LPG? Przedewszystkim sprawdzić czy ciśnienie za bardzo nie spada.
Nie ma czegoś takiego jak niewyrabiające dysze, mogą być po prostu za mało rozwiercone :P w konsekwencji mnożnik będzie wysoki i będzie petlił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...