Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BKE] S-line Black Sedan


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Postanowiłem założyć nowy post ponieważ w starym zrobił się troszkę śmietnik.

 

Witam, Audi posiadam już około 2 lat ale dopiero teraz zdecydowałem się wstawić ją na forum, ponieważ w najbliższym czasie będę w niej wykonywał mody którymi chciał bym się pochwalić przed światem :P

Audi A4 B6 SEDAN

Silnik: BKE 116km, 285Nm

Napęd: Ośka

Kolor nadwozia: LZ9W

Kolor wnętrza: SOUL

 

Na początek krótka historia zakupu: została zakupiona z północy polski,  dostałem wiele potwierdzeń na wykonane naprawy co mnie bardzo ucieszyło(między innymi dwumas+sprzęgło), dodatkowo prawdziwy przebieg :), auto było przeleciane całe miernikiem lakieru ( rozumiem że auto ma swoje lata i może mieć gdzieś szpachlę albo być lakierowane z powodu obcierki bądź rdzy, ale na dachu nie toleruje szpachli) i wyszło że wszędzie lakier jest ori :D z wyjątkiem 1 błotnika przedniego (malowany do połowy z powodu rdzy) oraz tylnego błotnika (ponoć też wyszły purchle i też malowany do połowy) także to skłoniło mnie do zakupu. Gdyż to była najlepsza B6 jaką oglądałem a przede wszystkim od prywatnej osoby nie handlarza.

Najgorsza było jedno audi a zarazem najbardziej się wkur... które było pod Warszawą, przez telefon pytałem o lakier czy nie jest popękany (bo już się nauczyłem jak wygląda pękająca szpachla) sprzedający mówił że nie wszystko ok, na fotach na zegarach się nic nie paliło to pojechaliśmy, i byłem tam 5min okazało się że całe auto w szpachli i to popękanej (specjalnie ubrudzone żeby nie było widać) a na zegarach totalna choinka :D wszystko się chyba świeciło co mogło, sprzedający chciał się spotkać na mieście nie u siebie w domu ( co już powinno dać mi dużo do myślenia).

Krótka historia, która wydarzyła się kilka miesięcy temu a mianowicie ubezpieczenie. Od kilku miesięcy wszystkie ubezpieczenia podrożały kolosalnie, jak płaciłem około 500zł to teraz dowiedziałem się że czeka mnie kwota do zapłaty prawie 2k :( a więc, mądry znajomy udzielił mi rady, aby przepisać auto na rodzica i tak też zrobiłem :) i OC kosztowało mnie jedynie 419zł :D

Odrazu po zakupie auto przeszło kompletny przegląd u znajomego

Co wymieniłem/zrobiłem w autku w 2016r:

- oleje Castrol + wszystkie filtry

- wymienione wahacze górne, dolne oraz stabilizatory firmy Lemfordera i Ruville

- regeneracja alternatora ( wymiana łożysk, szczotek itp)

- wymiana wszystkich rolek tych z przodu oraz koła pasowego alternatora i paska ( przy kręceniu kierą strasznie wyło i piszczało)

- wymiana chłodnicy klimatyzacji (było pęknięcie, a znajomy powiedział że jak mam długo tym jeździć to lepiej kupić nową niż łatać starą)

- nabicie klimatyzacji czynnikiem oraz odgrzybianie

- wymiana gumek tłumiących koło pasowe klimatyzacji ( przy ruszaniu był taki dźwięk jak by padała dwumasa a gumki nie tłumiły po prostu drgań podczas ruszania)

- zakup 5 nowych alufelg 8E0601025B ( stare sprzedałem bo były ohydne)

- wymiana klocków z tyłu na ABE przód BOSCH

- przyciemnienie szyb folią od firmy 3M

- zaślepienie EGR

- oświetlenie tablicy rejestracyjnej LED

- rekinek na dach + lakierowanie

 

Co w planach na 2017:

- tuleje tylnego zawieszenia ( diagnosta stwierdził że trzeba by je wymienić bo są w kiepskim stanie i widać że nie były wymieniane od nowości) - ZROBIONE

- konserwacja podwozia ( jest ładne bez rdzy ale przezorny zawsze ubezpieczony) - ZROBIONE

- dołożenie s-line :D ( zderzak, listwy, lotka itp) - ZROBIONE

- wstawienia radia 2din + tv ( może RNS-E)

- wymiana rozrządu (już się zbliża dużymi krokami) - ZROBIONE

- może zmiana kierownicy na tą z B7 ( ale boje się że nie będzie działała airbag)

- montaż elektrycznie regulowanych foteli we wszystkich płaszczyznach :D

- polerowanie i może warstwa ceramiczna - ZROBIONE

- zrobienie automatycznie otwierającej się klapy bagażnika

- malowanie zacisków hamulcowych na czerwono - ZROBIONE

- lakierowanie przednich błotników ponieważ atakuje je ruda szma*** - ZROBIONE

- jak się uda wydobycie PINu i dołożenie kluczyka

- czyszczenie kolektora oraz wszystkiego co się da i wyprogramowanie EGRu

- oraz to co mi wpadnie do głowy :D

 

 

Foto mojej audi, narazie nic szczególnego wygląda jak typowe A4 B6:

3.jpg1.jpg

2.jpg

 

(18.05.2017r) idzie do lakierowania:

- kawałek progu bo wygląda ohydnie i strasznie mnie to drażni wygląda jak by ktoś na nim tańczył albo ocierał obcasami przy wsiadaniu

- oba błotniki bo nie toleruję rdzy w aucie ( swoją drogą dziwne że jest rdza jak auto jest ocynkowane), jeden mam delikatnie przetarty (nie skomentuje parkowania ludzi pod Kauflandem)

 

4.jpg6.jpg7.jpg5.jpg

03.06.2017r. odebrany od lakiernika i samoczynnie zrobiłem korektę morki czyli papier wodny potem polerka i zostało najtrudniejsze czyli spasowanie błotników :/

10.jpg9.jpg8.jpg

 

10.06.2017r. konserwacja progów, wiadomo Audi niby nie rdzewieje jest ocynk itp ale poprzednie auto (w210) nauczyło mnie dbać o podwozie, jak to mówią przezorny zawsze ubezpieczony :)

Oczyszczone szlifierką, odtłuszczone zmywaczem sylikonu a później 2-3 warstwy epoxydu i 2 grube warstwy K2 Durabit.

Tulejki tyłu już zamówione oraz udało mi się dorwać zderzak tylny S-line w kolorze za dosyć wysoką kwotę no ale ... będzie ori :)

11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg

 

23.06.2017r. wziąłem się wreszcie za tylny zawias.

Otrzymałem komplet tulejek Lemfordera.

Tylny zawias wyjęty z auta i już po wymianie tulejek, oczyszczony z rdzy zabezpieczony preparatem APP R-Stop a później nałożona gruba warstwa epoxydu z utwardzaczem.

19.jpg17.jpg18.jpg

 

01.07.2017r. Wreszcie dostałem i zamontowałem zderzak tylny S-line :) troszkę spolerowałem ręcznie dla lepszego efektu i wyszło ładnie.

P.S stary zwykły zderzak w kolorze LZ9W na sprzedaż :P

20.jpg21.jpg22.jpg

06.07.2017r. Przyszły do mnie zestawy regeneracyjne do podnoszenia szyb, z prawej strony coś mi strzelało a z lewej wcale nie podnosiło szyby :/

23.jpg

13.07.2017r. Doszły do mnie prógi w kolorze, oraz musiałem wymienić uszczelkę na drzwiach bo stara była porwana, udało mi się dorwać tylną lotkę na klapę S-Linę w kolorze ale jest troszkę zniszczona demontażem :-/

24.jpg

04.08.2017r Udało mi się założyć spoiler S-Line który otrzymałem troszkę zdewastowany (ale może pójdzie do lakiernika), został przyklejony na samochodowy klej do szyb, teraz można za nią ciągnąć auto tak mocno trzyma :D Wziąłem się też za wygłuszenie auta matą butylową o grubości 2mm, narazie zostały oklejone drzwi przednie pasażera gdyż jakimś cudem uszkodził lub zaciął mi się zamek w drzwiach i miałem z nim duży problem ... nie dało się otworzyć drzwi no i musiałem wymienić zamek :/

25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg

 

 

Pierdoła a cieszy i dodaje uroku. W między czasie postanowiłem wymienić żarówki w5w na Philips White Vision 4300k, na początku miałem mieszane uczucia co do tych żarówek ale muszę stwierdzić że świecą mocniej od zwykłych i światło jest ładne białe.

29.jpg

Przed wymiana żarówek.

30.jpg

Tutaj możemy zaobserwować różnicę pomiędzy zwykłą żarówką a Philips White Vision.

 

31.jpg

Już obie zamontowane ;)

32.jpg

 

Zakupiłem spoiler przedniego zderzaka oraz kratki boczne za kosmiczną cenę ale przynajmniej są ori ;) jak znajdę wolną chwilę postaram się zamontować to na swojej A4 :)

34.jpg33.jpg

 

W między czasie kiedy czekam na polakierowanie dokładki s-line, autko zaliczyło długą wycieczkę a po niej wpadłem na pomysł pomalowania zacisków hamulcowych na czerwono specjalną farbą żaroodporną do zacisków. Kolor czerwony według mnie pasuje do tego auta ze względu na tylne czerwone lampy.

37.jpg36.jpg35.jpg38.jpg

 

 

 

15.09.2017r Przygotowałem A4 na weselny wyjazd, chyba wyszło w miarę ok :) polerowanie plus jakaś warstwa ochronna

40.jpg39.jpg41.jpg42.jpg

Dokładka polakierowana i została już założona, stwierdzam że Audi teraz wygląda dużo lepiej, przy okazji zdjęcia zderzaka został wyczyszczony dolot, intercooler itp, oraz sprawdziłem jak wygląda turbo i jest suchutkie jedynie mam zapocenie przez odmę na którą mam pomysł a jest nim OCT :)

43.jpg44.jpg45.jpg46.jpg

47.jpg

Pierdoły po czyszczeniu.

48.jpg49.jpg50.jpg

 

02.10.2017r. wymieniłem płyn we wspomaganiu ponieważ troszkę ciężej chodziło niż u znajomego w B6 i przede wszystkim przy kołach skręconych na maxa piszczała, zbiorniczek został zdjęty i wyczyszczony oraz cały układ wraz z pompą został wypłukany według instrukcji kolegi z forum "Steve"

Teraz to jest bajka można paluszkiem kręcić :)

51.jpg

 

28.10.2017r. Miałem wymienić rozrząd (INA+Doltz) z olejem i filtrem ( Motul specific i Mann) ale po otworzeniu pokrywy zaworów okazało się że wałek ma przetarcia niby nie duże ale już są i trzeba by się tym zainteresować :( skoro pokrywa była już otwarta a rozrząd zdjęty zamówiłem zestaw za grube pieniądze a mianowicie:

- panewki Glyco

- popychacze (szklanki) INA

- wałek rozrządu KolbenSchmidt (ponoć ta firma robi części na pierwszy montaż do Audi i BMW, producent deklaruje iż wałek jest ze stali a nie utwardzany jak te za 500zł)

- uszczelka wału Elring

-itp

A późnij zabraliśmy się do roboty.

 

101.jpg102.jpg103.jpg104.jpg

 

105.jpg

Na pierwszy rzut oka wszystko wydawało się ok ale do czasu.

106.jpg

Przetarcie i spłaszczenie na jednej z krzywek :(

107.jpg108.jpg

 

W co drugim 1.9TDI PD wypadają broki z dźwigienek, internet podpowiedział aby je zaspawać aby już nigdy nie wypadły i tak też zrobiliśmy, po spawaniu zostały umyte pod ciśnieniem.

109.jpg

 

Zakupiony zestaw aby mój TDI dalej klekotał na Polskich drogach.

110.jpg

Nowy wałek z panewkami został zamontowany.

111.jpg

Założone dźwigienki z zaspawanymi brokami :)

 

112.jpg

Po tym wszystkim został wymieniony olej na Motul Specific 5W40 oraz nowy płyn chłodniczy K2 Kuler z normą G12.

 

 

 

 

 

16.jpg

Edytowane przez hunter999
Opublikowano

Dobrze lecisz z tematem kolego :thumbup1:

Opublikowano

Porównanie starego wałka z nowym.

20171031_121422.jpg

Taki złom został wywalony z auta :D

20171031_162551.jpg

20171031_162731.jpg

20171031_163820.jpg20171031_164638.jpg

Opublikowano

Od kilku dni borykałem się z problemem zwarcia rozrusznika, bez kluczyka kręciło rozrusznikiem, trzeba było odpiąć klemę. Winnym okazał się włącznik elektromagnetyczny (automat czy jakoś tak) został wymieniony na nowy firmy AS (który możemy zobaczyć na stole). Podczas odpalania samochodu w ciemnym miejscu(garaż i zgaszone światło) można było zaobserwować że z wtyczki z czerwonym kablem która jest podłączona do włącznika elektromagnetycznego idzie duża iskra, po wymianie na nowy jest ok :)Wreszcie Audiczka odpala bez problemu :)

20171127_174848.jpg

Jak by ktoś potrzebował kodu rozrusznika z silnika 1.9TDI BKE(116KM), ja nie mogłem tego znaleźć na necie więc podzielę się z resztą świata może komuś to się przyda.

20171127_100126.jpg

Opublikowano

Dzisiaj wpadł pakiet zima :D nowe opony KLEBER Krisalp HP3 + 2 nowe stalówki ponieważ stare były już lekko krzywe co zmniejsza komfort podróżowania oraz bezpieczeństwo zimą, tak wiem stalówki nie są piękne ale szkoda niszczyć alufelgi.

20171129_125128.jpg

20171129_125118.jpg

Zamontowałem też nowe i lepszej jakości oświetlenie tablicy rejestracyjnej LED ponieważ stare było słabej jakości i czasami mrugały.

20171129_125236.jpg

Opublikowano

Fajnie pomodzone A4 ;) ale te stalówki odejmują uroku Twojemu autku

Opublikowano

Podoba mi się podejście do auta ;) I, że grzebiesz sam [emoji14] nic tak mnie nie drażni jak ktoś chwali się w temacie, a w rzeczywistości auto u mechanika, auto u speca itd [emoji14] Chcesz mieć zrobione dobrze, zrób sam ;) Pozdrawiam i powodzenia w dalszych naprawach i eksploatacji ;)

Opublikowano

Masakra. Dużo serca włożone. Będę obserwował temat. Powodzenia 

Opublikowano

Widzę że nie masz kratki środkowej do s-line, ponoć pasuje od A6 C5 FL, wystarczy dociąć i będzie ok :)

Opublikowano

Zdjęcie z wakacji po dołożeniu pakietu s-line.

Snapchat-433708779.jpg

Opublikowano (edytowane)

Jakiś czas temu przyszły fotele w pełnej elektryce wraz z podłokietnikiem ( stary się połamał :/) i innymi bajerami jak podświetlane klamki wraz z nowymi boczkami itp :) ale montaż dopiero na wiosnę bo teraz za zimno rozbebeszać auto :/

Szukałem tych foteli chyba z rok :D ale się udało.

 

20171107_150326.jpg20171107_150741.jpg

20171107_151046.jpg20171107_151346.jpg

Edytowane przez hunter999
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ostatnio w mojej Adi zostały wymienione tarcze wraz z klockami tył oraz przód ponieważ z tyłu grubość tarczy wynosiła 7mm :o a z przodu było już duże bicie które może prowadzić do szybszego zużywania się wahaczy a więc trzeba było wymienić komplet na przód oraz tył.

 

 

Mierzenie oraz oględziny tarcz przednich i tylnych. Jedna wielka tragedia :(

20180109_162416.jpg20180109_164823.jpg

20180109_162633.jpg

 

Więc został zamówiony nowy zestaw.

20180118_151805.jpg

20180118_153122.jpg

 

Po czym montaż nowych tarcz z klockami żebym się nie zabił na tych naszych drogach :P

 

Po zdjęciu zacisków, jarzm i tarcz piasty zostały oczyszczone i odtłuszczone zmywaczem sylikonu.

20180123_202629.jpg20180125_202844.jpg20180123_174013.jpg20180123_175524.jpg

 

Jarzma zostały oczyszczone z brudu rdzy i nasmarowane smarem ceramicznym w miejscu gdzie chodzi klocek.

20180123_180540.jpg

Po wciśnięciu tłoczków zostało wszystko zamontowane i odciągnięty nadmiar płynu ze zbiorniczka wyrównawczego strzykawką oraz tarcze zostały odtłuszczone.

20180123_183738.jpg20180124_120127.jpg20180124_120156.jpg20180124_120145.jpg20180125_211412.jpg

 

 

 

Stare tarcze z mojej Adi :P ciekawe czy te tylne tarcze to od nowości na niej były bo są ori Audi.

20180203_132049.jpg

20180203_132033.jpg

 

 

Opublikowano

Dwa dni temu wpadły kołpaki, bo wygląd na stalówkach nie był za ciekawy :)

20180203_132145.jpg20180203_132207.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witam, widzę że robota idzie całkiem sprawnie i w dobrym kierunku. Tylko jak na mój gust to te kołpaki to mogłeś odpuścić, na stalówkach auto dużo ładniej wygląda , ale o gustach się nie dyskutuje - ma się Tobie podobać.
Możesz napisać (może być PW) gdzie i za ile kupiłeś dokładkę sline do przedniego zderzaka, a jeśli to zamiennik to jak wyszło Ci jej dopasowanie.

Pozdrawiam, Łukasz
 

Edytowane przez Lukasz_mk2
Opublikowano
1 minutę temu, Lukasz_mk2 napisał:

Możesz napisać (może być PW) gdzie i za ile kupiłeś dokładkę sline do przedniego zderzaka, a jeśli to zamiennik to jak wyszło Ci jej dopasowanie.

Pozdrawiam, Łukasz
 

Witaj, miałem do Ciebie pisać w tej samej sprawie - od pewnego czasu śledzę temat - wiec jak nie będzie problem również bym poprosił o informacje (tu lub PW)

Pozdrawiam, również Łukasz:hi:

Opublikowano

Ok a więc napiszę tutaj żeby nie odpisywać każdemu po kolei :P Dokładka jest kupiona jako zamiennik z allegro, jakość według mnie bardzo dobra, dokładka jest bardzo elastyczna więc tak szybko się nie połamie, jedyny problem to docinanie górnej części zderzaka bo jest strasznie gruby i twardy plastik, ja to ciąłem nożem i dużymi nożycami :P samo cięcie zajęło mi z 4godziny żeby wszystko idealnie przylegało. Problemu ze spasowaniem nie było dokładka po docięciu góry pasuje idealnie. Koszt dokładki niecałe 300zł+ malowanie 200zł+ kratki boczne ori 100zł za sztukę. Planuje zrobić kratkę środkową jak będzie cieplej taki plaster miodu :)

 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź:hi:

Tak jak myślałem, że przysłowiowa "rzeźba" będzie mnie czekać jeżeli nie będę chciał wymieniać góry - hmm, aż dziwne, że jeszcze nikt nie zrobił p&p zamienika:co: - ale nie ma co dyskutować z dokładką odrazu nabrał charakteru.

Jeszcze raz dzięki za informację - w razie pytań będę jeszcze pisał

Opublikowano (edytowane)

Audi dzisiaj po naprawie odbyła mycie ale z racji ciężkiej drogi do domu opony już brudne :(

20180310_102832.jpg

 

Podczas małego przeglądu zauważyliśmy że wahacze z tylnego zawieszenia są mocno skorodowane po uderzeniu młotkiem została w nim dziura więc dla bezpieczeństwa mojego i innych wpadły nowe tylne wahacze + zbieżność.

20180310_103154.jpg

Nowe wahacze, niestety zostały mi tylko opakowania z numerem OEM (jak by ktoś potrzebował) bo zostały już zamontowane.

20180310_103215.jpg20180310_103230.jpg

 

 

 

Edytowane przez hunter999
Opublikowano (edytowane)

W 3 dni wykonałem czyszczenie obu kolektorów, egra, przepustnicy, geometrii turbo itp. Strasznie męczące, czasochłonne ale efekt warty tej męki ;)

Na początku wziąłem się za rozbieranie wszystkiego i czyszczenie, nagaru na ściankach było około 1-2mm czyli tragedii nie było ale egr zawalony konkretnie tak jak przepustnica.

20180327_162223.jpg20180328_161624.jpg20180328_161630.jpg

20180328_161136.jpg20180328_161615.jpg

20180327_162211.jpg20180328_155506.jpg20180329_181331.jpg

 

Przy okazji szybki wgląd na wirnik turbinki, turbo według mnie w stanie bardzo dobrym.

20180329_202925.jpg

20180329_181340.jpg

 

Później wszystko zostało wyczyszczone za pomocą Nitro i rozcieńczalnika lakierniczego.

Kolektory zostały wypalone palnikiem później umyte pod ciśnieniem wody 180barów :)

20180330_183550.jpg20180329_205820.jpg20180330_085604.jpg

20180330_131000.jpg

Wpadły nowe uszczelki.

20180330_163053.jpg

Turbo oddałem do mechanika na czyszczenie geometrii z racji takiej że sam jakoś bałem się ją rozpoławiać żeby nic nie uszkodzić, mechanik stwierdził że turbo w bardzo dobrym stanie jak będę dbał to pojeździ długo, a wirnik sztywny jak trzeba ;)

20180330_114638.jpg

Głowica przemyta w miejscu nowych uszczelek i wszystko zostało zamontowane.

20180330_134658.jpg20180330_163001.jpg

 

 

Nie robiłem zdjęć wszystkiego z racji takiej że wszystko brudne i nie za bardzo chciałem ubabrać telefon w tej sadzy, efekt po złożeniu i odpaleniu jest taki że turbo już nie odcina powyżej 3tyś obrotów oraz nie wyje tak głośno jak przed czyszczeniem, teraz jest delikatnie słyszalna.

20180329_181310.jpg

Edytowane przez hunter999
Opublikowano

Po wykonanej pracy, dzisiaj została umyta na święta, wciąż myślę jak zamontować w niej kratkę środkową i jaką.

Snapchat-749490692.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...