Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T BEX - Brak mocy na hamowni - prośba o ocenę logów


314TeR

Rekomendowane odpowiedzi

43 minuty temu, zwonko napisał:

A Ty obrażasz się bo uważasz, że dbasz o auto i słusznie, ale wpadki/pomyłki zdarzają się każdemu

Przede wszystkim nie obrażam się, bo temat drążę i weryfikuję na bieżąco.  Stąd podpinam manometry, aby wiedzieć, że to co jest odczytywane jest prawidłowe. Jedynie czego nie trawię to odgórnego traktowania kogokolwiek bez wyjaśnienia powodów, tylko tyle i nic więcej. Jeśli @Łukasz13 ma podejrzenie, że auto jest po programie - to chciałbym JEDYNIE usłyszeć jedno zdanie dlaczego ma takie podejrzenie, ja zwyczajnie nie wiem, ponieważ dla mnie odczyty są nielogiczne, raz wskazują na serię a raz na program.

47 minut temu, zwonko napisał:

Nie ma u Ciebie przeładowania. 115 kolumna 3 to cisneinie zadane, 115 kol4 to zmierzone.

I o takie konkrety mi chodziło - wczoraj w nocy sam googlując i czytając różne tematy wreszcie do tego doszedłem.

48 minut temu, zwonko napisał:

Skoro w log pisze że ma być w danym momencie 1900mbar to tak przewiduje program i tak ma być

No i właśnie - czemu raz w logach grupa 115 kolumna 3 jest zadane 1900 i osiągnięte 1900 a dosłownie 5 minut później 1600 i 1600. Turbina raczej jest sprawna, ciśnienie trzyma w całym zakresie obrotów, myślę że na razie można ją zostawić. Natomiast nie rozumiem, czemu komputer raz zadaje 1900, a potem 1600. Zrobiłem wiele przejazdów i tylko jedynie raz z wszystkich udało mi się zlogować o 15:48:21 doładowanie zadane i osiągnięte na poziomie 1900. O 15:52:33 i 15:57:13 pomiary zwracają 1600/1600.

Dobra - zresetujcie początkowe założenia - zakładamy czysto teoretycznie że soft jest fabryczny - czy może być jakaś inna przyczyna, że soft podczas jeszcze nagrzewania silnika żąda 1900mBar a po rozgrzaniu stabilizuje 1600mBar?

Godzinę temu, zwonko napisał:

Owszem, dobrze jest przyjmować to co mowi właściciel. Jeśli go ogladałeś super dokładnie to OK. Ale, zdarza się często że zakłada się lipe, pomyłki w ASO też się zdarzają (pewnie w Szwajcarskim tez), a skoro Łukasz pisał o stopieniu to pewnie podejrzewa że program jest tak napisany że mogło nastąpić jego stopienie.

Nie nie oglądałem go w środku. Katalizator z zewnątrz wygląda na świeży, potwierdzenie wymiany mam w historii. Gdybym nie miał potwierdzenia w historii lub katalizator wyglądał by na 10 letni a nie nowy,  gdybym miał jakiekolwiek inne zastrzeżenia do niego lub objawy jego niedomagania to w pierwszej kolejności bym się jemu przyjrzał. Przerabiałem temat zapchanych katalizatorów w 3.0ASN, więc znam z autopsji bardzo dobrze objawy. Kata nie skreślam z listy ale na razie zostawiam do czasu zweryfikowania 100% innych bardziej dla mnie oczywistych przyczyn.

Dziś powinny przyjechać do mnie przepływomierz i N75.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończyłem weryfikacje wszystkiego i mam nadzieję znalazłem usterkę. Podsumowując co zweryfikowałem:

  1. Sprawdziłem ciśnienie paliwa pod obciążeniem, utrzymuje ~4,4bar.
  2. Sprawdziłem ciśnieniowo cały dolot - brak jakichkolwiek nieszczelności.
  3. Sprawdzony i umyty mapsensor z IC. Zweryfikowane poprawność pomiaru z wskazówkowym miernikiem doładowania).
  4. Wymieniłem przepływomierz na nowy Boscha (stary był oryginał Audi).
  5. Profilaktycznie wymieniłem filtr powietrza i świece (mimo że filtr był niedawno zmieniany a świece wyglądały OK).
  6. N75 finalnie nie zmieniłem - przyszedł niewłaściwy - został zwrócony.
  7. wyjeździłem do niemal ostatnie kropli V-Power 95 i zalałem do pełna V-Power Racing 100.

Dziś po zatankowaniu pojeździłem blisko 2h aby wszystko się zaadoptowało, korekty ustabilizowały, w banku 33 miałem zera. W czasie adaptacyjnych 2h jeździłem różnie, ostro wolno, trochę stałem, generalnie różnorodność. Cały czas miałem podpiętego VCDSa i patrzyłem większość czasu w grupę 115 i ciśnienie doładowania zażądane w kolumnie 3 praktycznie natychmiast było osiągane i widoczne w kolumnie 4. Ciśnienie doładowania - dobija w pikach do 1Bar, a stabilizuje się około 0,9bar - i tu chylę czoła @Łukasz13, że tylko on wyłapał, że program w silniku może być niestandardowy. Mnie osobiście skonfundowały wcześniejsze pomiary, ponieważ większość odczytów ciśnienia doładowania były 0,6bar, tylko jeden log w VCDS pokazywał 0,9. Przepraszam Cię @Łukasz13 jeśli źle odebrałeś moje wypowiedzi, nie miały na celu podważania Twojej wiedzy, a jedynie zwrócenie uwagi, że pomiary jakie osiągnąłem są dla mnie nie logiczne.

Po jakiś 2h zacząłem pomiary, sprawdziłem przyśpieszenie od 0-60mph na akcelerometrze G-Tech - wyszło jak niżej. Deszcz, zmierzch, ruch na drodze i buksujące zimowe koła mimo quattro nie pozwoliły mi nic sensowniejszego zrobić:

IMG_7969.JPG

 

Zrobiłem też logi dynamiczne:

002, 033 - dynamiczny na 3-cim biegu

003, 020 - dynamiczny na 3-cim biegu

115, 118 - dynamiczny na 3-cim biegu

Auto na tę chwilę fajnie się odpycha, widzę zauważalną poprawę, delikatnie równiej pracuje, ale to też może być efekt placebo z tą pracą. Ma teraz wielką prośbę do osób które mają doświadczenie - czy to już wygląda OK? Głównie mi chodzi o same logi. Czy ten program co siedzi w środku jest bezpieczny dla auta? Jeśli potrzebujecie jeszcze jakieś logi, to piszcie, postaram się zrobić w weekend.

Edytowane przez 314TeR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie nikt się tu nie obraża, teraz logi wyglądają już lepiej, przepływka pomogła, jednak turbo już nie jest w dobrej kondycji, nie wstaje najlepiej prawdopodobnie żeliwo jest popękane, to zasługa bardzo miernego programu i słabej przepływki, sprawdziłbym też dla pewności tego kata bo mogł się juz przytopić choć niedawno wymieniany, przy okazji zdjęcia kata sprawdzisz stronę gorąca turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Łukasz13 napisał:

Spokojnie nikt się tu nie obraża, teraz logi wyglądają już lepiej, przepływka pomogła, jednak turbo już nie jest w dobrej kondycji, nie wstaje najlepiej prawdopodobnie żeliwo jest popękane, to zasługa bardzo miernego programu i słabej przepływki, sprawdziłbym też dla pewności tego kata bo mogł się juz przytopić choć niedawno wymieniany, przy okazji zdjęcia kata sprawdzisz stronę gorąca turbiny.

Dzięki za uwagi. Czy jakoś jeszcze można zweryfikować ten soft? Zrobić jakieś dodatkowe logi? Pytam się głównie dla tego, bo chcę wiedzieć czy mogę bezpiecznie jeździć z tym wsadem, czy lepiej jednak nawet wrócić do serii. 

Równolegle podpytam - jeśli okaże się że coś jest nie halo z moją turbiną, to pewnie chciałbym wsadzić coś większego, ale w miarę rozsądnego, coś co się nadaje do jazdy na co dzień, i nie będzie wymagać jakiś wielkich modyfikacji czy wokół silnika czy w napędach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, 314TeR napisał:

Czy jakoś jeszcze można zweryfikować ten soft? Zrobić jakieś dodatkowe logi?

Pewnie by się dało jeszcze coś sprawdzić. Wypadanie zaplonów (ale to byś czuł), nie wiem czy czasem BEX nie ma czujnik temp. EGT w którejś grupie, można by zrobić log z odpiętym N75. Z tym, że jakby to miało sens to by to @Łukasz13 pewni powiedział.
 

 

13 godzin temu, 314TeR napisał:

Pytam się głównie dla tego, bo chcę wiedzieć czy mogę bezpiecznie jeździć z tym wsadem, czy lepiej jednak nawet wrócić do serii. 

Tu zacytuje:

13 godzin temu, Łukasz13 napisał:

to zasługa bardzo miernego programu i słabej przepływki,

Czyli program jest naprawde kiepski, co miało dostać już chyba swoje oberwało... Aczkolwiek pewnie zawsze może być gorzej. Ja ze swojej strony się zastanawiam, po kiego .... czasy wtrysku powyżej 6000RPM są takie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przed wymianą przepływki były ok :D Program do poprawki i tyle oraz nie katuj go kolego powyżej 6000 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, przem8 napisał:

Ale przed wymianą przepływki były ok

Rzeczywiście :kox: ten program to jakaś magia, raz bije 0,6 raz 0,9 raz leje w trupa raz jest ok.

Program do poprawki i tyle oraz nie katuj go kolego powyżej 6000 :P

Tez mi się tak wydaje, że przeżyje. Podłuż cegłowke pod pedał gazu i mozna jeździć :)

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...