Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T BEX - Brak mocy na hamowni - prośba o ocenę logów


314TeR

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, Wszystkim.

Mam nadzieję że pomożecie, lub podpowiecie od czego zacząć szukanie usterki w moim A4Q 1.8T BEX 2004. Wczoraj byłem na hamowni i wyszedł taki zonk:

IMG_7948.jpg

Wypluło 114km a w serii powinno być ~190km. Auto do mułów nie należy i bardzo mnie to zdziwiło. Dziś zrobiłem logi dynamiczne i prosił bym Was o pomoc w ich ocenie:

032 - statyczny

033 - statyczny

002, 033 - dynamiczny na 3-cim biegu

003, 020 - dynamiczny na 3-cim biegu

115, 118 - dynamiczny na 3-cim biegu

 

Auto ma aktualnie 243kkm, tylko benzyna, zawsze leję tylko i wyłącznie Shell VPower 95, nie kopci, pali na dotyk, równo pracuje. Katalizator zmieniany w ASO na nowy ~170kkm, podobnie cewki też nowe. Niestety od czasu do czasu wskakuje mi błąd:

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
            P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded

Dziś przed logowaniem był, wykasowałem, zrobiłem logi dynamiczne, błąd nie wrócił. Wiem że muszę zajrzeć do EGR i zapewne go wyczyścić, ale czy EGR może być przyczyną aż takiego spadku mocy? Podpowiedzcie co sądzicie o tym problemie.

 

Edytowane przez 314TeR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, 314TeR napisał:

Shell VPower 95

Czy 98?, bo na pb 98 powinien jeździć bex. Turbo wygląda ok, przepływomierz coś szaleje, grupa 20 wygląda bardzo nieciekawie. Standardowo do sprawdzenia szczelność dolotu, ciśnienie paliwa. Świece kiedy zmieniane? W 1.8t nie ma egr tylko zawór kombinowany, a błąd jest od pomy SAI (powietrza wtórnego). Nieprawidłowy przepływ, czyli do przejrzenia układ sai.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz spore wypadanie zapłonu. Przepływomierz też coś słabo. Ale zaczął bym od sprawdzenia świec i ewentualnej zmiany. Kiedy je ostatnio zmieniałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd pomiaru - mierzony na ośce, a przecież masz quattro.

Tak jak Łukasz napisał - musisz podjechać na powtórny pomiar i wstaw co wyjdzie. Aż takiej różnicy nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem na razie to co ustalone.

1. Niestety wkradł się błąd przy pomiarze na hamowni i moje auto zostało zmierzone jako ośka FWD a nie Quattro - wykres jest błędny - ale sam przebieg krzywej sugeruje ubytek mocy od 4200rpm.

2. Muszę zweryfikować dolot ciśnieniowo, ponieważ bez obciążenia dziś na parkingu nie byłem w stanie nic wyłapać pod maską, nie było ani odgłosów niepokojących, ani syków uchodzącego powietrza.

3. Świece były zmieniane przy 200tyś, teraz mam 240tyś. Jeżdżę wyłącznie na benzynie, nie mam gazu. Nie zaobserwowałem też żadnych wypadań zapłonów - to słychać i czuć - znam to doskonale po innym silniku 3.0 ASN i znam z autopsji zabawę z zamianami cewek i akcjami serwisowymi. U mnie w BEX cewki już są OK.

Jak na razie najbardziej prawdopodobne jest, że zwyczajnie mam gdzieś nieszczelność która objawia się powyżej ~4tyś rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz pokazuje co chce, jak chce i kiedy chce. Pewnie nie jest orginalny, raczej do wymiany będzie. Od niego mogą być różne śmieszne wskazania w grupie 020. Po tym zabiegu powtórzyć logi, ale osobiście wydaje mi się że pompa siada.

6 godzin temu, cysiek18 napisał:

Masz spore wypadanie zapłonu.

Raczej stukanie w 020 bo grup 15 i 16 (czyli wypadania) nie logował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przyszedł dalszy ciąg walki.

Wczoraj mechanik podłączył analogowe manometry i sprawdził organoleptycznie następujące rzeczy:

  • Ciśnienie na listwie paliwa - w cały zakresie obrotów ciśnienie paliwa jest delikatnie ponad 4-ry bary max ~4,4 bar, aż do odcinki i nie spada.
  • zegar analogowy doładowania i tu od razu zonk - na początku jazd testowych doładowanie dobijało i czasami przekraczało 0,9bar (na manometrze), po pałowaniu unormowało się wczoraj na 0,6 i potem tak trzymało - niestety nie sprawdzał równolegle co pokazuje VCDS. Wiedząc z wcześniejszych logów które pokazywały prawidłowo 0,6Bar pierwsze podejrzenie padło na uszkodzony map sensor w IC. Został dziś wyjęty, wyczyszczony i ponownie zamontowany. Po tym wyczyszczeniu dopiero była weryfikacja wskazań VCDS map sensor <-> manometr i wskazania z VAG i manometru zawsze się zgadzały. Jak na manometrze było 0,9bar (względnego) to i tyle pokazywał VCDS ~1900mBar (bezwzględnego).

Reasumując - na milion procent jestem pewny wskazań doładowania oraz ciśnienia paliwa. Turbina też zawsze wstawała i dawała równo aż do odcinki - nie było żadnych spadków ciśnienia np z 0,9 na 0,3 itp itd...

Do tej pory nie wykryliśmy z mechanikiem żadnego wycieku w układnie dolotu, jeszcze jutro będziemy pompować wszystko po kolei kompresorem, może coś minimalnie ucieka, ale nie ma na 100% żadnego dużego ubytku który by było ewidentnie słychać. Słychać jedynie turbinę i też tylko jak jest przeładowana na 0,9, po spadku do 0,6 raczej jej już nie słychać. Sprawdzaliśmy dziś też wypadania zapłonu w sekcji jak pamiętam 016 - jest totalne zero. Nie zaobserwowaliśmy też organoleptycznie żadnego wypadania zapłonu, nie słychać było też spalania stukowego.

Auta nie dotykał ŻADEN druciarz, przyjechało do mnie bezpośrednio z Szwajcarii, tam było regularnie serwisowane aż do samego końca - mam pełną historię - 5 stron wyciągu A4 z wszystkimi naprawami, przeglądami itp itd. Wszystkie sensory itp itd są oryginalne, przepływomierz też jest oryginalna BOSCH Audi. Wszystkie części kupuję albo w ASO albo w hurtowniach, ale zawsze tylko i wyłącznie komponenty tej samej firmy jakie są używane przy pierwszym montażu. Nie toleruję druciarstwa, ani oszczędności w postaci części niewiadomej jakości.

Przypomnę jeszcze raz gdyby umknęło - auto jeżdżone wyłącznie na PB (nie mam gazu), oraz tankowane wyłącznie na 2 - 3 stacjach Shell benzyną V-Power 95.

 

 

Poniżej wrzucam dzisiejsze logowania:

115, 118, 002 - pierwszy testowy przelot na niedogrzanym silniku jeszcze, chciałem sprawdzić logowanie i pokazało doładowanie 0,9bar.

Następnie były 2 sesje przelotów w kolejności dokładnie takiej jak wstawiam:

002, 033

003, 020

115, 118

I druga sesja zaraz po w/w:

002, 033

003, 020

115, 118

Jak widać w dwóch pełnych sesjach doładowanie już wróciło do prawidłowego 0,6 bar.

Teraz mam pytania do Was:

  1. Co można wyczytać nowego względem tego co wrzucałem wcześniej?
  2. Czego szukać w pierwszej kolejności jako powód przeładowania?
  3. Przepływomierz niedomaga? Jeśli tak - to dlaczego - chciałbym wiedzieć jak zweryfikować, bo jutro ma przyjechać nowy.
  4. Jakieś inne spostrzeżenia, co jeszcze sprawdzić, jakieś inne uwagi?

 

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, 314TeR napisał:

Ciśnienie na listwie paliwa - w cały zakresie obrotów ciśnienie paliwa jest delikatnie ponad 4-ry bary max ~4,4 bar, aż do odcinki i nie spada.

Mierzone było w czasie jazdy czy tylko na postoju? Turbo po logach jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał:

Mierzone było w czasie jazdy czy tylko na postoju? Turbo po logach jest ok.

Podczas jazdy, podłoga i do odcinki na 2 i 3 biegu. Paliwo zawsze trzymało się powyżej 4 bar.

Edytowane przez 314TeR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tam wrzucony program dlatego cięzko to zdiagnozować. Przepływkę podmień jak możesz, tego kata to jesteś pewny? Ty go zakładałeś? Ja bym zdjął i sprawdził czy nie jest stopiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator wymienny w ASO w Szwajcarii - tam nie oszukują i jak coś jest wpisane w historii to tak było. Poza tym wygląda bardzo "świeżo". Zresztą jakby kat byłby przytkany to by się nie chciał wkręcać, a dokręca się równo do odcinki.

Auto nie ma żadnego programu - seria (fabrycznie 190km). Nie patrzcie się na moc z hamowni, ponieważ została błędnie ustawiona na ośkę, a ja mam quattro, bardziej mi chodzi o te załamanie na wykresie powyżej 4k rpm, i czy z logów czegoś ewidentnie nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh widze ze nie przyjmujesz dobrych rad, jest program zrobiony, to ze ktos wrzucil kata to nie znaczy ze on jest jeszcze sprawny do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Łukasz13 napisał:

Ehh widze ze nie przyjmujesz dobrych rad, jest program zrobiony, to ze ktos wrzucil kata to nie znaczy ze on jest jeszcze sprawny do tej pory.

 

Jaki program zrobiony - rozwiń?

Nie "ktoś" a w ASO był wymieniany - owszem - możesz podejrzewać/zakładać że jest walnięty, ale też musisz przyjmować informacje od osoby która tym jeździ autem. Ja i mój mechanik nie widzimy jakichkolwiek objawów zatkania czy przytkania katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Łukasz13 napisał:

Ale co mam rozwijac? Program nie jest seryjny to wszystko.

No i jestem tego bardzo ciekaw na podstawie których parametrów ten wniosek? Doładowania?

Napisałem - auto chłodne jest 0,9 bar, wystarczy przepałować lub rozgrzać i pomiary już są prawidłowe 0,6 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, 314TeR napisał:

No i jestem tego bardzo ciekaw na podstawie których parametrów ten wniosek? Doładowania?

Napisałem - auto chłodne jest 0,9 bar, wystarczy przepałować lub rozgrzać i pomiary już są prawidłowe 0,6 bar.

Kolega @Łukasz13 zajmuje się tuningiem silników 1.8T i 2.7BiT (nie bawi się innymi raczej). Przez jego ręce przeszło ich tyle, że na pamięć zna programy silników. Przeglądnij sobie jego posty to zobaczysz jak z Twoich logów może powiedzieć gdzie masz dziurę, w jakim stanie jest turbo, co niedomaga itp. Ale jak jesteś mądrzejszy to powodzenia w szukaniu rozwiązania problemu, które defakto zostało już podane.

13 godzin temu, 314TeR napisał:

Czego szukać w pierwszej kolejności jako powód przeładowania?

Nie ma u Ciebie przeładowania. 115 kolumna 3 to cisneinie zadane, 115 kol4 to zmierzone. Nigdzie nie widze przeładowania, bo 50mbar więcej to nie przeładowanie. Skoro w log pisze że ma być w danym momencie 1900mbar to tak przewiduje program i tak ma być (znaczy zakładając poprawność samego programu). Jedyną poprawkę bierze się na to, że program będzie wołał przy mocnym depnięciu jakaś wartość, czy to będzie 1900 czy 1600, a samej turbinie trzeba trochę żeby się rozkręcić. Piszę to po to żebyś nie pomyślał że turbo Ci niedoładowuje.

13 godzin temu, 314TeR napisał:

Przepływomierz niedomaga? Jeśli tak - to dlaczego - chciałbym wiedzieć jak zweryfikować, bo jutro ma przyjechać nowy.

Ciężko powiedzieć,. Można podejrzewać że niedomaga, bo przepłwy jest trochę mały, nawet na serię, a wskazania w grupie 033 są na +. Ale nie można być pewnym bo kto wie co to za soft. Poza tym raz pokazuje max 140 raz 150...

11 godzin temu, 314TeR napisał:

Nie "ktoś" a w ASO był wymieniany - owszem - możesz podejrzewać/zakładać że jest walnięty, ale też musisz przyjmować informacje od osoby która tym jeździ autem.

Owszem, dobrze jest przyjmować to co mowi właściciel. Jeśli go ogladałeś super dokładnie to OK. Ale, zdarza się często że zakłada się lipe, pomyłki w ASO też się zdarzają (pewnie w Szwajcarskim tez), a skoro Łukasz pisał o stopieniu to pewnie podejrzewa że program jest tak napisany że mogło nastąpić jego stopienie. Fajnie jest też słuchać tego co radzi CI ktoś kto się faktycznie na tym zna ;) A Ty obrażasz się bo uważasz, że dbasz o auto i słusznie, ale wpadki/pomyłki zdarzają się każdemu :)

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...