Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozładowywanie akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam audi a4 b6 2001 w zeszlym roku kupilem nowy akumulator lecz cos go rozladowywalo w lecie wszystko ok w tym roku juz w okresie jesiennym zaczelo sie dziac to samo. Jeden elektryk wspomnial zebym kupil nowy wlacznik swiatel awaryjnych - bo to jest przyczyna, zanim kupilem uzywke odpialem stary i rano nie odpalilem poniewaz znowu rozladowalo. Inny elektryk mowil ze komputer nie znalazl nic co moglo by kracs prad. Wlacznik swiatel awaryjnych po zamknieciu samochodu swieci sie 5s i wygasza na 1s. Znajomy wspominal ze tez mial problem z wlacznikiem awaryjnych i polecil mi zebym kupil uklad komfortu z tym ze teraz juz sam nie wiem jaki poniewaz odkad kupilem auto to tempomat nie chodzi ale jest, czy wystarczy zwykly uklad za grosze czy musze kupic z tempomatem za ok/170zl ? Jezeli wogole to jest przyczyna... Prosze o jakas rade bo elektrykom tylko place a samochod ma dalej usterke.. Dziekuje i czekam na podpowiedzi. Pozdrawiam

Opublikowano

:facepalm:

Masz DZIESIĄTKI tematów z tym problemem

Wystarczy poszukać 2 minuty i poczytać ale po co jak można powielać te same wątki w kolo...

Elektryk który Ci pieprzy o uszkodzonym włączniku chyba sam jest uszkodzony bo nie ma pojęcia o czym mówi albo z niego taki elektryk jak z koziej...

Awaryjka świeci bo tym świeceniem sygnalizuje nie sprawny któryś układ a właściwie nie sprawność w postaci "nie wygaszenia któregoś modułu" a co za tym idzie poboru prądu poprzez ten nie wygaszony moduł...

Sprane systemy powinny po maxymalnie  kilku minutach "wygasić się" i nie pobierać prądu jeśli któryś nie wygasi się wtedy awaryjka ma włączone podświetlenie. Żeby rozładować   aku  awaryjka musiała by sama z siebie  świecić chyba z kilka miesięcy . Więc współczuje klientom tego elektryka... Kumpla z resztą też jest niezły co by wszystko wymieniał bez zastanowienia się ..

W wielu wątkach masz opisane jak sprawdzić który to moduł rozładowuje aku..

Wpinasz amperomierz pomiędzy aku a instalacje. Zamykasz zamek na otwartych drzwiach zamykasz samochód z pilota oczywiście mając otwarte drzwi i sprawdzasz  jaki jest pobór na aku.

Jeśli nie przekracza  170-200 mili amper to jest ok jeśli przekracza to znaczy że moduł rozładowuje aku..

Żeby sprawdzić który wyjmujesz po kolei bezpieczniki obserwując amperomierz jak wyjmiesz ten który się nie uśpił odrazu zobaczysz na amperomierzu spadek to będzie ten który się nie usypia

I WCALE TO NIE ZNACZY ŻE TRZEBA GO WYMIENIAĆ !

To znaczy ze trzeba znaleźć przyczynę tego bo najprawdopodobniej jest sprawny.

Najczęściej nie wygaszają się  \

Radio, telefon jeśli był a teraz go np nie ma a moduł został...

Moduł centralnej elektryki, ewentualnie moduł komfortu jak np był zalany...

 

Opublikowano

Dzieki wielkie za info, sprawdze tak jak napisales. Nie mam pojecia nic o elektryce ale widze ze ci elektrycy jeszcze bardziej.

Opublikowano (edytowane)

kolego Luis1918, kolega Robero321 ma świętą rację, zwłaszcza, że "układ komfortu" nie ma nic wspólnego z tempomatem. Problem z tempomatem zapewne wynika z uszkodzonego czujnika sprzęgła lub hamulca (chodzi o czujniki przy pedałach), aby je sprawdzić należy podpiąć auto pod kompa i wszystko będziesz wiedział - tzn. ogarnięty mechanik będzie wiedział gdzie w vag-com'ie bądź w VCDS'ie można je sprawdzić. Jak dysponujesz komputerem z interfejsem i programem to daj znać, na pewno znajdzie się ktoś i podpowie jak to wszystko sprawdzić.

Uzupełnij profil, bo nie wiadomo o jakie dokładnie auto chodzi.

Edytowane przez Lukasz_mk2
Opublikowano

Lukasz _mk2 ogólnie to nie chodzi mi o tempomat ponieważ był odłączony już jak kupiłem auto i jakoś mi to nie przeszkadzało, chodzi mi bardziej o to ze coś mi rozładowuje akumulator (nowy). Pytałem o moduł komfortu ponieważ pare osób wspominało że to może być przyczyną bo cały czas świeci się trójkąt od świateł awaryjnych, więc dlatego zapytałem czy kupić moduł z tempomatem ( jak wcześniej wspomniałem mam wbudowany) czy może być zwykły. Dzięki wielkie za odpowiedz , pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Kolego nie rozumiem za bardzo o czym piszesz. Po pierwsze jak masz manetkę od tempomatu, to nie ma tam nic więcej do podłączenia - tylko same kodowanie - tempomatu nie da się odłączyć - po prostu on Ci nie działa z przyczyn podanych prze zemnie we wcześniejszym poście. 

Po drugie nie ma czegoś takiego jak "moduł tempomatu" - tempomat to sama manetka wpinana w moduł przy kierownicy (ale moduł przy kierownicy nie ma nic wspólnego ze świecącym trójkątem od awaryjnych).

Po trzecie moduł komfortu, który znajduje się pod fotelem nie ma nic wspólnego z tempomatem. Podaj nr swojego modułu komfortu - dopasujemy ewentualnie inny moduł o tych samych funkcjonalnościach, w przypadku jak byś miał problem z dokupieniem tego samego co masz obecnie, a była konieczna jego wymiana

 

A tak w ogóle to na sam początek podłącz auto pod kompa i pokaż jakie błędy wypluło. Szkoda robić sobie niepotrzebnych kosztów.

Edytowane przez Lukasz_mk2
Opublikowano

tak jeszcze dla jasności w temacie kolegi Bart-s masz napisane za co odpowiada moduł komfortu:

Moduły dzielimy na:

LOW:
- zdalnie sterowany centralny zamek
- czerwone światła ostrzegawcze w tapicerkach drzwi

HIGH:
- to samo co LOW +
- światła przestrzeni nóg oraz światła ułatwiające wsiadanie w tapicerkach drzwi
- szyberdach
- fabryczny alarm
- pamięć lusterek
- elektryczne składanie lusterek

Oprócz w/w funkcjonalności MK można dodatkowo podzielić na wersje:

- obsługujące 4 elektryczne szyby
- obsługujące elektryczne szyby z przodu
- obsługujące oba w/w warianty

Jak widać nie ma tu nic napisane o tempomacie.

link do tematu:

 

 

Opublikowano (edytowane)

Chodzilo mi o moduł kierownicy,poniewaz kolega mial kiedys ten sam.problem i po wymianie akumulator sie nie rozladowywal i trojkatvdwiatel awaryjnych nie mrugal przy zamknietym aucie. Tempomat zostawmy bo mi nie przeszkadza ze nie dziala. Trojkat swiatel awaryjnych swieci 5s i wygasza sie na 1s i tak caly czas.. W takim razie co moze mi rozladowywac akumulator jezeli komputer nic nie znalazl co mogloby krasc prad... ?

Edytowane przez Luis1918
Opublikowano

Jeszcze jedno sprawdzalem po kolei bezpieczniki i podlaczylem miernik.. Bezpieczniki niby wporzadku a miernik w amperach pokazuje ok 75 i nagle zaczyna spadac do ok 20... Moze poprostu jest gdzies jakoes zwarcie?

Opublikowano

75 amperów???? coś chyba źle to mierzysz. Kiedy i na jakich bezpiecznikach pobór spada do 20(czegoś bo chyba nie amperów)

Opublikowano

Łukasz jak jesteś z Wawy to możemy się ustawić gdzieś i sprawdzę Ci to w kilka minut i na komputerze i fizycznie na amperomierzu..

Bo tak to majątek wydasz na tych pseudo elektryków i sprawdzaczy z pseudo komputerami do wszystkiego i zarazem do niczego ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...