Wegor Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Siemanko wszystkim . moje pytanie kieruje do osób które modziły FMIC w swoich V6 zakupiłem właśnie FMIC z sylikonami i chciał bym by ktoś wtajemniczył mnie co i jak krok po kroku . Powiem szczerze że, nie spotkałem sie w sieci z tym akurat motorem by ktoś to rezał . Z góry bardzo dziękuje za pomoc, doradztwo .
marcin4x4 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) najpierw kupujesz potem się pytasz jak to zrobić ? a my mamy magiczną kulę i wiemy co kupiłeś ? Nie potraficie poprawnie zadać pytania a potem robicie gówno burzę że wam nikt nie pomaga. Od kiedy dają L4 na myślenie ? sorry taka prawda. 2,5 FWD mocniej robić ? trochę bez sensu... Edytowane 15 Listopada 2017 przez marcin4x4
marcin4x4 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) ja z tym L4 jednak na serio... co to jest ? 450x180x65mm + rury 57 ? jeśli tak to szkoda zachodu, wydajność seryjnych DSMIC jak nie gorsza. Edytowane 15 Listopada 2017 przez marcin4x4
Wegor Opublikowano 15 Listopada 2017 Autor Opublikowano 15 Listopada 2017 52x24x6. jeszcze raz wspomniesz o L4 to sam będziesz go potrzebował. jak masz jakieś obiekcje to wcale się nie odzywaj bo jak widzisz interesują mnie wypowiedzi posiadaczy 2.5tdi . Nie robią na mnie wrażenia twoje żarty i podteksty typu daj sobie siana itp.
marcin4x4 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) 4 godziny temu, Wegor napisał: jeszcze raz wspomniesz o L4 to sam będziesz go potrzebował a wiesz że groźby są karalne ? z resztą zapraszam, tylko kup sobie szczękę, rękawice i kask Ci pożyczę. Zobaczymy co z tego wyjdzie. 4 godziny temu, Wegor napisał: Nie robią na mnie wrażenia twoje żarty i podteksty typu daj sobie siana itp. Ty naprawdę uważasz że to żart ? Wypowiadałeś się trzy razy i jeszcze nie podałeś wszystkich danych, nie moja wina że nie umiesz sformułować prostego zapytania. Zobacz ile tracisz czasu przez własne niechlujstwo. Napisałem byś dał sobie siana bo montaż w a4 b6/b7 FMIC to nie takie chop i często trzeba dziergać belkę, kratki nawet zderzaki a Twój zestaw to przerost formy nad treścią (duży koszt, przyrost zerowy lub mizerny) a i tak musisz kupić rury, kolana itd. Do 200 koni robisz na serii, potem ograniczy Cie pompa paliwa a jak ją przeskoczysz to będziesz się męczył z barkiem trakcji. Mocniejsze modzenie osiek tej generacji nie ma sensu. Załóż nowy temat z kompletnym opisem (w tym średnicą rur) w odpowiednim dziale, może ktoś Ci pomorze (raczej szukaj na forach ogólnych lub a6). BTW: nigdy nie widziałem i nie mogę znaleźć IC o takich wymiarach. Edytowane 15 Listopada 2017 przez marcin4x4
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) 6 godzin temu, Wegor napisał: 52x24x6. jeszcze raz wspomniesz o L4 to sam będziesz go potrzebował. jak masz jakieś obiekcje to wcale się nie odzywaj bo jak widzisz interesują mnie wypowiedzi posiadaczy 2.5tdi . Nie robią na mnie wrażenia twoje żarty i podteksty typu daj sobie siana itp. Wyluzuj, Panu Marcinowi często puszczają nerwy, taki już po prostu jest Ale po większości ma rację, w 2,5 TDI wąskim gardłem jest pompa wtryskowa, którą ciężko zmusić do większej wydajności by wyciągnąć grubo ponad 200 KM Jedynym co logicznie może uzasadniać montaż tego ustrojstwa to Twoja chęć do majsterkowania. Z technicznego punktu widzenia, przy tym motorze i jego standardowym wyposażeniu w dwa coolery po bokach, sensu to nie ma Edytowane 15 Listopada 2017 przez piotrsob1
majkel_majki Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 1 godzinę temu, piotrsob1 napisał: Z technicznego punktu widzenia, przy tym motorze i jego standardowym wyposażeniu w dwa coolery po bokach, sensu to nie ma Z tym to się akurat nie zgodzę, te seryjne coolery są beznadziejne. Po założeniu FMIC nie to auto, zwłaszcza latem.
majkel_majki Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Wegor, ja brałem to: http://fmic.pl/fmicpl/10-intercooler-550-230-65mm.html On jest na tyle wysoki, że trzeba dość mocno podcinać belkę zderzaka i wyjścia są 63 mm, w związku z tym zapomnij, że stosując silikony założysz kratki halogenów, a do tego trzeba mocno podciąć dokładkę zderzaka. Najlepiej dopasować na bieżąco mierząc do siebie cooler, zderzak i rury- spawać z małych kształtek.
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) 4 minuty temu, majkel_majki napisał: Z tym to się akurat nie zgodzę, te seryjne coolery są beznadziejne. Po założeniu FMIC nie to auto, zwłaszcza latem. Przy trzydziestu paru stopniach może mała poprawa będzie Nie wiem tylko czy podobnego efektu by nie uzyskał myjąc oryginalne coolery z zanieczyszczeń Edytowane 15 Listopada 2017 przez piotrsob1
majkel_majki Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) Myłem w środku i na zewnątrz, nadal bez szału. Coolery nieskorodowane i kierownice powietrza całe. Przy FMIC różnica jest odczuwalna zwłaszcza przy ruszaniu po krótkim postoju, włączaniu się do ruchu itp. Te SMIC pęd powietrza dopiero jak auto ruszy i trochę się rozpędzi. przez FMIC powietrze cały czas przeciąga duży wentylator chłodnicy. Edytowane 15 Listopada 2017 przez majkel_majki
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 14 minut temu, majkel_majki napisał: Myłem w środku i na zewnątrz, nadal bez szału. Coolery nieskorodowane i kierownice powietrza całe. Przy FMIC różnica jest odczuwalna zwłaszcza przy ruszaniu po krótkim postoju, włączaniu się do ruchu itp. Te SMIC pęd powietrza dopiero jak auto ruszy i trochę się rozpędzi. przez FMIC powietrze cały czas przeciąga duży wentylator chłodnicy. No faktycznie przy starcie w zawodach na ćwiartkę na pewno FMIC się przyda
majkel_majki Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 1 minutę temu, piotrsob1 napisał: No faktycznie przy starcie w zawodach na ćwiartkę na pewno FMIC się przyda Czy ja mówiłem o startach na ćwiartkę ? Uwierz mi, że przy temperaturze powietrza powyżej 20 stopni naprawdę dużo przyjemniej włączyć się do ruchu kiedy dodajesz gazu i auto jedzie jak należy, a nie muli zanim pęd powietrza ostudzi coolery.
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 1 minutę temu, majkel_majki napisał: Czy ja mówiłem o startach na ćwiartkę ? Uwierz mi, że przy temperaturze powietrza powyżej 20 stopni naprawdę dużo przyjemniej włączyć się do ruchu kiedy dodajesz gazu i auto jedzie jak należy, a nie muli zanim pęd powietrza ostudzi coolery. Nie no spoko, masz rację Tylko że na dziesięciu posadzonych za fajerą auta po takim modzie różnicę zobaczy może ze dwóch
majkel_majki Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Mój wniosek jest taki, że to nie jest temat dla pozostałych ośmiu. Ja polecam, auto robi się sprawniejsze i bardziej przyjemne w codziennym użytkowaniu, a głównie o to w tuningu auta drogowego chodzi.
marcin4x4 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) 2,7 TDI ma te same DSMIC i na dużym koksie seryjna sprężarka ich nie zmęczy a Ty masz turbo z większą muszlą, które lepiej trzyma boosta i ma niższe temp. Do 1,8T ładują zestawy z 2,5 i robią nie najgorsze wyniki a jak BP rugają na temp chyba nie trzeba tłumaczyć. Czego ja tu nie rozumiem ? wisko: chłodnica cieczy, chłodnica klimy, FMIC... powiedzmy że wierzę w Twoje placebo. Godzinę temu, piotrsob1 napisał: Przy trzydziestu paru stopniach może mała poprawa będzie konkrety FMIC i odpowiednio przeliczony układ robi robotę w każdych warunkach, większa pojemność układu to znacznie mniejszy pressure drop,lepszy przepływ powietrza, mniejsze obciążenie kompresora więc inna sprawność + niższe temp. Czuć to zwłaszcza w wyższych partiach obrotów i przy bardzo agresywnej zmianie biegów, zmienia się nawet kultura pracy silnika.. ogólnie bardzo na plus. 46 minut temu, piotrsob1 napisał: Tylko że na dziesięciu posadzonych za fajerą auta po takim modzie różnicę zobaczy może ze dwóch zrób u siebie i zobaczysz... gadanie o czymś czego się nie zna jest zgubne. 42 minuty temu, majkel_majki napisał: Ja polecam, auto robi się sprawniejsze i bardziej przyjemne w codziennym użytkowaniu, a głównie o to w tuningu auta drogowego chodzi. ja również ale coś "normalnego", zwłaszcza ze chińczyki nie są drogie. 3 godziny temu, piotrsob1 napisał: Wyluzuj, Panu Marcinowi często puszczają nerwy, taki już po prostu jest aj tam puszczają nerwy, po prostu lubię leczyć ludzi na L4 powinienem iść na medycynę ;] Edytowane 15 Listopada 2017 przez marcin4x4
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 8 minut temu, marcin4x4 napisał: zrób u siebie i zobaczysz... gadanie o czymś czego się nie zna jest zgubne. Jakbym zaczynał modzić swoje BPW to najpierw muszę zmodyfikować chłodzenie tłoków bo fabryczne nie wystarcza i motorówka staje dęba I to na jednym S-micu fabrycznym ...
marcin4x4 Opublikowano 16 Listopada 2017 Opublikowano 16 Listopada 2017 pierwszy raz słyszę o takim problemie a jedno bpw 220+ mam pod ręką. FMIC + turbo, reszta silnika 100% seria.
majkel_majki Opublikowano 16 Listopada 2017 Opublikowano 16 Listopada 2017 (edytowane) 11 godzin temu, marcin4x4 napisał: 2,7 TDI ma te same DSMIC i na dużym koksie seryjna sprężarka ich nie zmęczy a Ty masz turbo z większą muszlą, które lepiej trzyma boosta i ma niższe temp. Do 1,8T ładują zestawy z 2,5 i robią nie najgorsze wyniki a jak BP rugają na temp chyba nie trzeba tłumaczyć. Czego ja tu nie rozumiem ? wisko: chłodnica cieczy, chłodnica klimy, FMIC... powiedzmy że wierzę w Twoje placebo. Marcin, ja nie neguję tego, że te icki mają swoją wydajność bo jakieś małe nie są, problemem jest ich umiejscowienie. W nadkolach mają ciasno, kiepski nadmuch i faktycznie w trasie ostrzejsza jazda nie robił na nich większego wrażenia bo cały czas mają dobry nadmuch, ale w mieście kiedy często stoisz w korku, na światłach itp. pierwsze start zawsze wychodzi słabo. Pamiętaj, że wisko zaciąga powietrze, nie wypycha do przodu, a FMIC w zestawie chłodnic jest w takim układzie pierwszy. Edytowane 16 Listopada 2017 przez majkel_majki
piotrsob1 Opublikowano 16 Listopada 2017 Opublikowano 16 Listopada 2017 5 godzin temu, marcin4x4 napisał: pierwszy raz słyszę o takim problemie a jedno bpw 220+ mam pod ręką. FMIC + turbo, reszta silnika 100% seria. Widać koni masz w nim dużo tylko ich nie wykorzystujesz Nie pierwszy raz już o tym piszę na forum, na dziewięć latek jazdy swoim BPW , dwa razy podczas głupoty na śniegu motorówka stanęła mi dęba. I musiałem ze trzy minutki poczekać aż się tłoki obkurczą , bo rozrusznik nie miał siły wałem zakręcić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się